-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія)
Завершена
4 999 997.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 999.99 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 999.99 UAH
Період уточнення:
18.07.2024 17:08 - 27.07.2024 00:00
Відповідь надана
договір із Оператором системи розподілу - ПРАТ «ЗАКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО»
Номер:
e4d9d60575b64efca175f0c8f508aa8b
Дата опублікування:
26.07.2024 16:43
Опис:
Шановний Замовнику! Вимога Додатку №3 тендерної документації надати:
Учасник процедури закупівлі повинен мати укладений договір із Оператором системи розподілу - ПРАТ «ЗАКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО», що здійснює свою діяльність на території розташування об’єктів для яких здійснюється закупівля електричної енергії, такий договір додається Учасником у складі тендерної пропозиції.
Звертаэмо увагу,що перевірити інформацію про наявність укладених договорів у вільному доступі на офіційному сайті Оператора ринку за посиланням: https://zakarpat.energy/customers/info-for-electricity-market-participants/reyestr-postachalnykiv-yaki-otrymaly-dostup-do-elektrychnykh-merezh-na-terytoriyi-provadzhennya-gosp/?sphrase_id=62712
Вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною, тому вимагаємо прибрати дану вимогу шляхом внесення змін до тендерної документації!Дякую.
Відповідь:
Доброго дня. На ваше звернення повідомляємо наступне.
Законом України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) установлено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна документація сформована відповідно до вимог статті 22 Закону з врахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. На виконання положень Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель Замовник, в Додатку 3 до Тендерної документації, установив що, Учасник процедури закупівлі повинен мати укладений договір із Оператором системи розподілу - ПРАТ «ЗАКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО», що здійснює свою діяльність на території розташування об’єктів для яких здійснюється закупівля електричної енергії, такий договір додається Учасником у складі тендерної пропозиції.
У зв’язку з тривалою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України в умовах воєнного стану введеного відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні) (зі змінами), виникає низка проблем щодо функціонування енергетичної галузі України та деяких відкритих реєстрів постачальників. Проте інформаційні, публічні електронні реєстри, реєстри постачальників ОСР можуть як зупиняти, обмежувати свою роботу, так і відкриватись, поновлюватись у період воєнного стану. Таким чином надання в складі тендерної пропозиції Учасника договору із Оператором системи розподілу ПРАТ «ЗАКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» надасть можливість перевірити наявність та чинність договору.
Враховуючи те, що за інформацією з сайту ПрАТ “Закарпаттяобленерго” оператором системи розподілу ПрАТ “Закарпаттяобленерго” укладено більш ніж 460 Договорів з постачальниками про надання послуг з розподілу електричної енергії, то дана вимога не може звужувати конкуренцію серед учасників, та відповідно не є дискримінаційною.
Дата відповіді:
29.07.2024 16:44
Відповідь надана
Щодо «переддефолтного» статусу
Номер:
7bdcf54b96a7430dbd65b8d3246173fc
Дата опублікування:
24.07.2024 08:47
Опис:
Шановний Замовнику! Відповідно до підпункту 3 пункту 8 Додатку № 1 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) від учасників процедури закупівлі вимагається надання інформації від оператора системи передачі про те, що протягом поточного та попередніх років роботи конкурентного ринку електричної енергії і до грудня 2023 року учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168, і також повинен підтвердити, що до нього така інформація не надсилалась операторами системи розподілу за визначені вище періоди. Якщо надана інформація не буде відповідати опублікованим відомостям на офіційному сайті «НЕК «Укренерго», то такий учасник буде підлягати відхиленню.
Зазначаємо, що надання статусу «переддефолтний» передбачено у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168». В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний». Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус «переддефолтний» носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус «дефолтний» може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії набував статусу «переддефолтний», і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Тому така вимога має дискримінаційний характер. Просимо виключити зазначену дискримінаційну вимогу шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учасник, на ваше звернення відповідаємо наступне:
Відповідно до підпункту 3 пункту 8 Додатку 1 до ТД Замовника вимагається надан-ня інформації від оператора системи передачі про те, що протягом поточного та попередніх років роботи конкурентного ринку електричної енергії і до грудня 2023 року учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує фун-кції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168, і також повинен підтвердити, що до нього така інформація не надсилалась операторами системи розподілу за визначені вище періоди. Якщо надана довідка не буде надана або не буде відповідати опубліко-ваним відомостям на офіційному сайті «НЕК «Укренерго», то такий учасник буде підлягати відхиленню.
Щодо зауважень учасника, що вимога замовника є дискримінаційною, а саме «Учас-ник, що протягом поточного та попередніх років роботи конкурентного ринку електричної енергії і до грудня 2023 року не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), та що статус «переддефолтний» носить виключно попереджувальний харак-тер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для по-дальшого постачання, участі у закупівлях тощо та лише статус «дефолтний» може ставити під сумнів постачання електричної енергії» повідомляємо наступне:
Згідно п.1.7.1. р. 1.7. Невиконання зобов’язань «Правил ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (зі змінами): «Учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу «Переддефолтний» при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) учасник ринку не забезпечив своєчасно, у строки, визначені цими Правилами, на рахунку ескроу ППБ/СВБ наявність коштів, вільних від інших зобов’язань з оплати поточної заборгованості ППБ/СВБ та погашення простроченої заборгованості ППБ/СВБ, в обсязі, достатньому для оплати відповідно до декадного звіту ППБ, місячного звіту ППБ, декадного звіту СВБ, місячного звіту СВБ, позапланового звіту СВБ та звіту про коригування, з урахуванням вимог цих Правил; 2) учасник ринку, який є СВБ, не надавав, не підтримував, не збільшував та не поновлював фінансову гарантію в необхідному обсязі відповідно до розділу VI цих Правил; 1.7.2. При набутті статусу «Переддефолтний» АР на період існування такого статусу: 1) надсилає учаснику ринку та Регулятору повідомлення про набуття учасником ринку статусу «Переддефолтний»; 2) публікує на офіційному веб-сайті АР повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу; 3) використовує фінансову гарантію, що надається учасником ринку, для покриття його простроченої заборгованості ППБ/СВБ перед АР.
Якщо учасник ринку виступає в якості електропостачальника, після набуття ним статусу «Переддефолтний», АР, крім зазначених заходів, кожного дня (до 10:30) направляє до упов-новажених банків довідку, що містить інформацію щодо повного та скороченого найме-нування учасника ринку або ПІБ (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа-підприємець), ЄДРПОУ або РНОКПП (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа-підприємець) та розміру простроченої заборгованості ППБ/СВБ за небаланси елек-тричної енергії;
Таким чином, статус «Переддефолтний» не «носить виключно попереджувальний ха-рактер», як стверджує учасник, а застосовується до недобросовісних учасників ринку, які неналежним чином виконують свої фінансові зобов‘язання. Крім того, статус «Передде-фолтний» суттєво впливає на можливість постачання електричної енергії, оскільки для тако-го учасника установлюється нульовий максимальний обсяг продажу електричної енергії на РДН (ринку на добу наперед) та ВДР (внутрішньодобовому ринку).
Згідно п. 1.7.4. р.1.7. Невиконання зобов’язань «Правил ринку», затверджених По-становою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (зі змінами): «Учасник ринку, крім ОСП, ОР та га-рантованого покупця, набуває статусу «Дефолтний» при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин:
1) тривалість статусу «Переддефолтний» для учасника ринку становить більше двох днів. Датою набуття статусу «Дефолтний» є наступний день після двох днів перебування у статусі «Переддефолтний»;
2) судом прийнято рішення про визнання суб'єкта господарювання, що є учасником ринку, банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або учасником ринку (його уповно-важеними органами) прийнято рішення про ліквідацію суб'єкта господарювання, що є учас-ником ринку. Датою набуття статусу «Дефолтний» є наступний день після отримання ОСП відповідної інформації про учасника ринку;
3) анулювання учаснику ринку ліцензій на провадження діяльності на ринку елек-тричної енергії. Датою набуття статусу «Дефолтний» є дата набрання чинності рішенням Регулятора про анулювання відповідної ліцензії.
Згідно п.п. 5 п. 1.7.5. р. 1.7. Невиконання зобов’язань «Правил ринку», якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника (або споживача), після набуття ним статусу «Дефолтний» постачання електричної енергії споживачам такого учасника ринку (або такому учаснику ринку) здійснюється постачальником «останньої надії» відповідно до Правил роздрібного ринку з 00:00 дня, наступного за днем набуття ним статусу «Дефолт-ний».
Тобто статус «Дефолтний» не просто «може ставити під сумнів постачання електрич-ної енергії», а повністю унеможливлює постачання, внаслідок чого споживач переходить до постачальника «останньої надії», тарифи якого значно вище ринкових, що призведе до фінансових втрат замовника.
Отже замовник не може укласти договір про постачання електричної енергії із недоб-росовісним учасником ринку електричної енергії, який допускав невиконання своїх фінан-сових зобов‘язань, оскільки це несе великі ризики для замовника та збільшення фінансових витрат для замовника. Враховуючи те, що за інформацією з сайту НКРЕКП в Україні видано більше ніж 800 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу, більшість учасників є добросовісними та здійснюють свою діяльність відповідно до вимог чинного законодавства, то дана вимога не може звужувати конкуренцію серед учасників. Вважаємо, що вимога надати підтвердження, що учасник не перебував у статусі «переддефолтний » або «дефолт-ний» не суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та є обґрунтованою. Необхідно зауважити, що аналогічна позиція викладена в рішенні постійно діючої адміністративної колегії України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.10.2019 № 14553-р/пк-пз.
Дата відповіді:
26.07.2024 17:24