• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з монтажу системи пожежної сигналізації, системи сповіщування про пожежу та управління евакуацією людей

Торги відмінено

560 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 800.00 UAH
Період уточнення: 16.07.2024 18:24 - 23.07.2024 00:00
Відповідь надана

Відсутність відповідей на попередні звернення та відповідно порушення чинного законодавства України!!!

Номер: 33e5dcc888b34c7ea485452c020c089d
Дата опублікування: 22.07.2024 17:35
Опис: Шановний Замовнику процедури закупівлі!!! З яких причин ви не надаєте відповіді обгрунтовані відповіді на попередні 6 (шість) звернеь, які датовані 19.07.2024 року в період з 11:10 по 14:13 за Київським часом??? Вже пройшли всі терміни, які передбачені чинним законодавством України!!! Не надаючи відповіді на звернення ми порушуєте п.54 чинної Постанови КМУ від12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" в якій чорним по-білому зазначене наступне: Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель. Наголошуємо ще раз - що Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель. Ми змушені будемо звернутися з офіційною скаргою до АМКУ, а також до Держаудит служби. стосовно ініціювання службової перевірки даної закупівлі, в якій уповноваженою особою систематично та грубо порушується норми чинного законодавства України!!! Шановний Замовнику процедури закупівлі негайно надайте відповіді на попередні 6(шість) звернень!!! Або взагалі скасуйте дану закупівлю, в якій ціла куча невідповідностей, дискримінації та порушень.
Відповідь: Шановні Учасники. Дякуємо Вам за пильну увагу до нашої закупівлі та повідомляємо Вас, що у відповідності до частини 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізичні/юридичні особи мають право звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Робочі дні рахуються починаючи із наступного робочого дня після фіксації часу та дати звернення. Тобто, якщо звернення оприлюднено в п’ятницю, то відлік розпочинається із понеділка т.я. субота та неділя не є робочими. На підставі вищезазначеного, повідомляємо Вас, що у визначені законодавством терміни буде оприлюднено відповіді на всі звернення.
Дата відповіді: 22.07.2024 21:44
Відповідь надана

Дана вимога є дискримінційною і такою, що звужує коло потенційних учасників Закупівлі

Номер: 8aaf60fc788843e4abd168ffb0c4d305
Дата опублікування: 22.07.2024 14:44
Опис: Шановний Замовнику! Підпунктом 4.1 розділу 1. Загальні положення предметом закупівлі визначено - «Послуги з монтажу системи пожежної сигналізації, системи сповіщування про пожежу та управління евакуацією людей (код ДК 021:2015 – 45310000-3 – Електромонтажні роботи)». В Додатку 1 до тендерної документації "Перелік документів та інформації для підтвердження учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" наявна вимога, яка не відповідає предмету закупівлі, а саме: згідно п. 3.1. Довідка в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору). Аналогічним вважається договір у якому предметом договору є надання послуг, по вогнезахисній обробці дерев'яних конструкцій горища із розробленням проектної документації. Яким чином послуги по вогнезахисній обробці дерев'яних конструкцій горища із розробленням проектної документації можуть бути аналогічними предмету закупівлі - Послуги з монтажу системи пожежної сигналізації, системи сповіщування про пожежу та управління евакуацією людей. Просимо скасувати дану вимогу або привести у відповідність до предмету закупівлі. Дана вимога є дискримінційною і такою, що звужує коло потенційних учасників Закупівлі.
Відповідь: Шановний Учаснику. Дякуємо Вам за уважність при вивченні тендерної документації. Розглянувши Ваше звернення, повідомляємо про наступне. Так, дійсно, при підготовці документації допущена технічна помилка щодо зазначення виду робіт, за яким Учасникам необхідно долучити довідку про виконання аналогічних договорів. Замовником враховуватиметься інформація від Учасників щодо виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі: «із монтажу систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень». В разі необхідності будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді: 23.07.2024 19:14
Відповідь надана

Щодо предмету аналогічного договору

Номер: e6994f3b6a62485e8e7a46d63ee18b82
Дата опублікування: 22.07.2024 11:33
Опис: Шановний Замовнику процедури закупівлі!!! Підпунктом 4.1 розділу 1. Загальні положення предметом закупівлі визначено - «Послуги з монтажу системи пожежної сигналізації, системи сповіщування про пожежу та управління евакуацією людей (код ДК 021:2015 – 45310000-3 – Електромонтажні роботи)». В Додатку 1 до тендерної документації "Перелік документів та інформації для підтвердження учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" наявна вимога, яка не відповідає предмету закупівлі, а саме: згідно п. 3.1. Довідка в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору). Аналогічним вважається договір у якому предметом договору є надання послуг, по вогнезахисній обробці дерев'яних конструкцій горища із розробленням проектної документації. Яким чином послуги по вогнезахисній обробці дерев'яних конструкцій горища із розробленням проектної документації можуть бути аналогічними предмету закупівлі - Послуги з монтажу системи пожежної сигналізації, системи сповіщування про пожежу та управління евакуацією людей. Просимо скасувати дану вимогу або привести у відповідність до предмету закупівлі.
Відповідь: Шановний Учаснику. Дякуємо Вам за уважність при вивченні тендерної документації. Розглянувши Ваше звернення, повідомляємо про наступне. Так, дійсно, при підготовці документації допущена технічна помилка щодо зазначення виду робіт, за яким Учасникам необхідно долучити довідку про виконання аналогічних договорів. Замовником враховуватиметься інформація від Учасників щодо виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі: «із монтажу систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень». В разі необхідності будуть внесені відповідні зміни
Дата відповіді: 23.07.2024 19:13
Відповідь надана

Щодо відповідності проектно-кошторисної документації нормам та правилам

Номер: 729d1d324f4e4965bbdc32acb9bfab73
Дата опублікування: 22.07.2024 11:31
Опис: Шановний Замовнику процедури закупівлі!!! В Додатку 2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» в пункті 2.12. викладена вимога - «Будь-які нерівності стелі (наприклад, балки), що мають висоту більш ніж 5% висоти стелі, потрібно розглядати як перегородки, і в цьому випадку треба виконувати такі вимоги: D > 0,25(H - h): сповіщувачі встановлюють у кожному відсіку; D < 0,25(H - h): сповіщувачі встановлюють у кожному другому відсіку; D < 0,13(H - h): сповіщувачі встановлюють у кожному третьому відсіку, де: D – відстань між балками (м), що виміряна від зовнішніх сторін; H – висота приміщення (м); h – висота балки (м)». Згідно Додатку И пункт И.1. ДБН 8.2.5-56:2014 мета перевірки СПЗ – визначення відповідності змонтованої системи вимогам проектної документації та її працездатність. Просимо Вас надати інформацію стосовно Тендерної документації: 1. Чи передбачено проектно – кошторисною документацією вимоги вказані в Додатку 2 до тендерної документації? 2. Чи пройшла проектно – кошторисна документація експертизу на відповідність вимогам протипожежним норм та правил?
Відповідь: Шановний Учаснику. Дякуємо Вам за професійність та обізнаність у зазначеному питанні. Розглянувши Ваше звернення, повідомляємо про наступне. З 01 листопада 2019 року набрала чинності Зміна №1 до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту». Даною зміною вилучено додаток И «Перевірка відповідності» зазначеного нормативного документу. Посилання на нього є недоречним. Проєктна документація виконана із урахуванням всіх діючих в Україні норм та правил, що регламентують дану сферу діяльності. Факти відповідності перевірені незалежними та кваліфікованими спеціалістами технічного нагляду.
Дата відповіді: 23.07.2024 19:12
Відповідь надана

Наявність однієї вимоги до учасників процедури закупівлі, натомість відсутність іншої, яка вимагається чинним законодавством з незрозумілих на те причин!!!

Номер: 4e18e6239d5d4507a4bcec0bc316f4be
Дата опублікування: 19.07.2024 14:13
Опис: Шановний Замовнику процедури закупівлі!!! В Додатку 1 до тендерної документації "Перелік документів та інформації для підтвердження учасника квадіфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" наявність однієї вимоги, натомість відсутність з незрозумілих на те причин іншої вимоги, яка визначається та регламентується чинним законодавством України!!! Що ми маємо на увазі, відповідно до п.2.3. На керівника робіт та виконавців робіт надати чинні на кінцевий строк подання тендерних пропозицій протоколи або витяги з протоколів перевірки знань та посвідчення, а саме: - «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» (НПАОП 0,00-1.15-07); І в той же час в тендерній документації в розділі 4. Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців). ви вимагаєте від учасників процедури закупівлі, згідго п.6. Кольорова скан-копія дозволу на виконання робіт з підвищеної небезпеки, а саме робіт на висоті згідно діючого Наказу Держохоронпраці України від 26.01.2005 року №15 п. 94 або декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (роботи на висоті понад 1,3 м; роботи верхолазні, скелелазінні). Дані документі мають бути чинними на дату подання тендерних пропозицій та зареєстрованими в установленому законодавством порядку уповноваженим органом. Доводимо до вашого відома наступне, що роботи на висоті понад 1,3 м; та роботи верхолазні, скелелазінні це є два різні види робіт з підищеною небезпекою, які виконуються на основі дозвільного документу - яким є Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці!!! Все б нічого, але є один значний яким ви "грубо" порушуєте норми чинного законодавства України!!! Доводимо до вашого відома, що відповідно до чинного (НПАОП 0,00-1.15-07) «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» п.1.14. Працівникам, які виконують верхолазні роботи, робиться відповідний запис у посвідченні про перевірку знань з питань охорони праці!!! Шановний Замовнику процедури закупівлі приведіть свою вимогу, до норм чинного законодавства України, а саме: Якщо ви вимагаєте від учасників процедури закупівлі - Кольорову скан-копія дозволу на виконання робіт з підвищеної небезпеки, а саме робіт на висоті згідно діючого Наказу Держохоронпраці України від 26.01.2005 року №15 п. 94 або декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (роботи на висоті понад 1,3 м; роботи верхолазні, скелелазінні)!!!, тоді чому у вас відсутня обовязкова вимога, яка визначається та регламентується чинним законодавством України, а саме чинним (НПАОП 0,00-1.15-07) «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» в яких чорним по-білому зазначено - п.1.14. Працівникам, які виконують верхолазні роботи, робиться відповідний запис у посвідченні про перевірку знань з питань охорони праці!!! Наполяємо, що ви як Замовник процедури закупівлі сумлінно дотримувалися норм чинного законодавства України, а саме (НПАОП 0,00-1.15-07) «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» і внесли відповідні зміни до тендерної документації, а саме до п.2.3, щодо наявності в учасника процедури закупівлі На керівника робіт та виконавців робіт надати чинні на кінцевий строк подання тендерних пропозицій протоколи або витяги з протоколів перевірки знань та посвідчення, а саме: НПАОП 0,00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» з наявністю відповідного запису у посвідченні про перевірку знань з питань охорони праці, а саме проходження навчання розділам: 1-6, 7.2, 7-10 та 7.11 (верхолазні роботи)!!! Сподіваємося на здоровий глузд та дотримання норм чинного законодавства України, а також вимог Вашої ж тендерної документації!!!
Відповідь: Шановний Учаснику. Дякуємо Вам за професійність та обізнаність у зазначеному питанні. Розглянувши Ваше звернення, повідомляємо про наступне. Згідно з п. 1.14 (НПАОП 0.00-1.15-07) «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» працівникам, які виконують верхолазні роботи, робиться відповідний запис у посвідченні про перевірку знань з питань охорони праці. Але згідно з п.1.3 цих же Правил до виконання робіт на висоті допускаються особи, не молодше 18 років та які пройшли спеціальне навчання та перевірку знань з охорони праці відповідно до вимог «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 року № 15 (z0231-05), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 року за № 231/10511 (далі - НПАОП 0.00-4.36-05). Форма посвідчення з охорони праці, що наведена в Додатку 2 до пункту 3.13 «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» не передбачає записів про окремі види робіт. Вимагається тільки перелік нормативно-правових актів з охорони праці, за якими проводилася перевірка знань. Дане протиріччя може бути вирішено тільки розробником «Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті». До цього ж, хотіли би зазначити, що при безпосередньому оформленні документації дозвільного характеру від органів Держпраці (дозволу на виконання робіт з підвищеної небезпеки, а саме робіт на висоті згідно наказу Держохоронпраці України від 26.01.2005 року №15 або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (роботи на висоті понад 1,3 м; роботи верхолазні, скелелазінні)) ретельно перевіряються зазначені Вами питання щодо наявності відповідної кваліфікації та досвіду роботи заявлених Учасниками працівників. Тому, при наявності в Учасника закупівлі вказаних вище документів дозвільного характеру відсутня необхідність щодо проходження зазначеного Вами додаткового навчання робітників, т.я. їхня наявність перевірена представниками Держпраці та підтверджена наявністю дозволу/декларації.
Дата відповіді: 23.07.2024 19:11
Відповідь надана

Наявність однієї вимоги, натомість відсутність іншої з незрозумілих на те причин!!!

Номер: d2dce41c70a8407e850d286bc148c2a5
Дата опублікування: 19.07.2024 13:29
Опис: Шановний Замовнику процедури закупівлі!!! В Додатку 2 до тендерної документації "ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ" наявна наступна вимога, згідно п.2.16. У складі тендерної пропозиції Учасник надає кошторисну документацію, що повинна бути складена відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення будівництва», затверджена наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021 року за № 281 із застосуванням: програмного комплексу АВК-5, або у програмному комплексі, що взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації: - договірна ціна з пояснювальною запискою; - зведений кошторисний розрахунок вартості - локальні кошториси; - відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку; - дефектний акт; - ІМД модель; По-перше, з незрозумілих на те причин у вас відсутня вимога, щодо виконання учасником кошторису (коштрисної документації) із застосуванням - саме ліцензійного!!! програмного комплексу АВК-5, або у програмному комплексі, що взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації!!! Адже застосування неліцензійного(піратського) програмного забезпечення карається чинним законодавством України!!! Доводимо до вашого відома, що Згідно ст. 432 ЦК України правовласники ПО мають право подати позов до судових органів у разі порушення їх авторського права. Можна виділити наступні можливі рішення суду (ч. 2 ст. 52 ЗУ «Про авторське право і суміжні права»): відшкодування моральної та матеріальної шкоди; стягнення з порушника доходів, отриманих в наслідок порушення; опублікування в ЗМІ інформації про порушення; виплата компенсації в розмірі від 10 до 50 000 мінімальних зарплат і ін. Адміністративна відповідальність Ст. 51.2 КоАП України передбачає за незаконне використання ПЗ штраф від 10 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією незаконно виготовленого обладнання, продукції або матеріалів, використаних для вчинення правопорушення. Також, згідно зі ст. 265, речі, які є знаряддям або об'єктом правопорушення, вилучаються на зберігання на період розслідування. Кримінальна відповідальність Ст. 176 Кримінального кодексу України передбачає кілька покарань, залежно від ступеня нанесення правовласнику матеріальної шкоди. Порушникам загрожує: штраф від 200 до 3000 НМДГ; виправні роботи до 2 років; позбавлення волі від 2 до 6 років з конфіскацією та знищенням носіїв неліцензійного ПЗ; позбавлення права обіймати певні посади до 3 років. По-друге, вимога щодо виконання (складання) кошторисної документації у вас наявна, а вимога щодо наявності відповідного фахівця, який буде фахово виконувати даний ключовий документ, який потім лягає в основу Договірної ціни, чомусь у вас відсутній??? Для виконання кошторисних розрахунків (кошторисної документації), як правило, відповідно до норм чинного законодавства України, повинні бути наявний працівник (фахівець) відповідної кваліфікації, а саме: - інженер-проектувальник (інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації), або особа, що виконує його функції – кошторисника. Інженер-проектувальник (інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації) повинен мати: диплому про здобутий освітній рівень, кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника, щодо права виконання наступних робіт (послуг): інженерно-будівельне проектування у частині кошторис-ної документації та чинний Договір добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності або копію чинного страхо-вого полісу. У випадку наявності в учасника особи, що буде виконувати функції – кошторисника, повинен надати копії: диплом про здобутий освітній рівень, диплом (свідоцтво) про перепідготовку, або інший документ який передбачений чинним законодавством України, а також документ, який підтверджує його працевлашування (копію сторінок трудової книжки, трудовий договір, або договір ЦПХ). Наполягаємо на приведенні вашої вимоги до норм чинного законодавства України!!! А саме внесення змін, щодо наявності в учасника процедури закупівлі - саме ліцензійного!!! програмного комплексу АВК-5, або у програмного комплексу, що взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації!!! Для підтвердження наявності ліцензійного програмного комплексу - учасник зобовязаний надати чинну Ліцензію та Договір, щодо користування ліцензійним програмним комплексом. та відповідних фахівців для складання (розробки) кошторисної документанції, а саме інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації), або особи, що виконує його функції – кошторисника, з усіма необхідними документами про відповідний рівень освіти!!! Сподіваємося на здоровий глузд та дотримання норм чинного законодавства України та вимог вашої ж тендерної документації!!!
Відповідь: Шановний Учаснику. Дякуємо Вам за професійність та обізнаність у зазначеному питанні. Розглянувши Ваше звернення, повідомляємо про наступне. Як Вами ж зазначається, за використання неліцензованого програмного комплексу АВК-5 законодавством України передбачена адміністративна та кримінальна відповідальність. Ми, як Замовник послуг, так і всі Учасники тендерної закупівлі мають дотримуватись вимог законодавства у зазначеній сфері надання послуг. Тому, апріорі та фактично за замовчуванням використання неліцензованого програмного забезпечення неможливе та недопустиме. Щодо залучення кошторисного фахівця відповідної кваліфікації повідомляємо наступне. За фактом проведення закупівлі при підписанні договору про надання послуг нами залучатимуться незалежні фахівці з технічного нагляду, які мають відповідні знання, досвід та кваліфікацію відповідного рівня. До завдання даних фахівців належатиме, як перевірка правильності складання кошторисної документації Виконавцем послуг, так і безпосередня участь в робочій комісії щодо контролю за станом виконання монтажних робіт, відповідності встановленого обладнання проєктно-кошторисній документації та прийняття їх до експлуатації. В даному випадку відсутня необхідність щодо встановлення зазначених Вами кваліфікаційних вимог до інженерів-кошторисників з метою недопущення ймовірних випадків, що розглядатимуться Учасниками, як дискримінаційні.
Дата відповіді: 23.07.2024 19:09
Відповідь надана

Наявність вимоги до учасників процедури закупівлі, яка не відповідає чинному законодавству України та яка була визнана неодноразово постійно діючою колегією АМКУ, як дискримінаційна!!!

Номер: 18744974d0824b52b36250dd0327fa0c
Дата опублікування: 19.07.2024 12:24
Опис: Шановний Замовнику процедури закупівлі!!! В Додатку 1 до тендерної документації "Перелік документів та інформації для підтвердження учасника квадіфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" наявна вимога, яка не відповідає нормам чинного законодавства України і якою ви ви як Замовник процедури закупівлі навмисно обмежуєте кількість потенційних учасників процедури закупівлі та приводите до їх дискримінації та обмеження, щодо можливості участі в процедурі тендерної закупівлі, а саме: ви вимагаєте від учасників процедури закупівлі: згідно п.2.3. На керівника робіт та виконавців робіт надати чинні на кінцевий строк подання тендерних пропозицій протоколи або витяги з протоколів перевірки знань та посвідчення, а саме: - Загальний курс з Охорони праці!!! Ми маємо має всі необхідні чинні витяги з протоколів перевірки знань та посвідчення з охорони праці, які передбаченні чинним законодавством України, а саме чинним «Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань Охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12.05) Наказ №15 від 26.01.2005 року, щодо проходження навчання «Загальний курс з Охорони праці» на керівника робіт, який є відповідальною особою, щодо організації безпечного ведення робіт, а також всі необхідні чинні витяги з протоколів перевірки знань та посвідчення з відповідних нормативно-правових актів з Охорони праці (спеціальне навчання) для виконавців робіт!!! По-перше, «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12.05), (далі - Типове положення) встановлює порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників у процесі трудової діяльності, а також учнів, курсантів, слухачів та студентів навчальних закладів під час трудового і професійного навчання. По-друге, вимоги «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» є обов'язковими для виконання усіма центральними, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, бюджетними установами та суб'єктами господарювання (далі - підприємства) незалежно від форми власності та видів діяльності. По-третє, згідно «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», розділу 5. Навчання і перевірка знань з питань охорони праці посадових осіб. п.5.1. Перелік посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці (додаток 3), під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки, навчаються згідно з Типовими тематичним планом і програмою навчання з питань охорони праці посадових осіб (додаток 4). Згідно додатку 3 «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» (копія додатку 3 додається як доказ до скарги) «Переліку посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці» електромонтери ОПС та налагоджувальник КВП та автоматики відсутні взагалі!!! Електромонтери ОПС та налагоджувальник КВП та автоматики не відносяться до категорії посадових осіб, а є виключно електротехнічним (оперативно-ремонтним) та електротехнологічним персоналом. Виходячи з вищезазначеної інформації проходження навчання з «Загального курсу з охорони праці» для виконавців робіт, якими є - електромонтер ОПС та налагоджувальника КВП та автоматики не вимагається жодним чинним нормативним документом з Охорони праці, а відповідно не може вимагатися Замовником в своїх вимогах тендерної документації. Тобто Замовник вимагаючи надання Учасниками в тендерній пропозиції Протоколи/ витяги з протоколів та посвідчення з охорони праці (загальний курс) на кожного (всіх) працівників, які зазначені в довідці, порушує норми чинного законодавства України!!! Звертаємо Вашу увагу, що вищезазначена вимога є незаконною та дискримінуючою з огляду на наступне: встановлена вимога порушує права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед Учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо проходження навчання «Загального курсу з охорони праці» для всіх працівників Учасника, якими є зрозуміло і електромонтер ОПС та налагоджувальник КВП та автоматики є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов маючи всі передбачені Законом чинні посвідчення та витяги з протоколів, щодо проходження навчання і перевірки знань з питань охорони праці, ми не можемо розраховувати на перемогу, наша тендерна пропозиція буде відхилена Замовником, що є дискриміна-ційним по відношенню до нас та інших суб'єктів господарювання. Звертаємо увагу, що законодавець встановлює лише конкретні вимоги, щодо проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, щодо проходження навчання для посадових осіб та виконавців, і є не зрозумілим, чому Замовник забирає на себе законодавчі функції та встановлює свої правила. Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч.4 статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі. Відповідно до ч.3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може місти-ти іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимога до Учасників процедури закупівлі, яку зазначив Замовник в своїй тендерній документації не передбачена чинним законодавством України. Ч.4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації вищезазначеної вимоги порушують вимоги ч.4 статті 5 та ч.4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Вимога, щодо наявності в учасника процедури закупівлі протоколів або витягів з протоколів перевірки знань та посвідчення, а саме: - Загальний курс з Охорони праці на всіх працівників і на керівника робіт, а також виконавціів робіт, була неодноразово визнана, як дискримінаційна низкою рішень постійно діючої колегії АМКУ!!! - рішення колегії АМКУ №6061 від 29.09.2022р. (питання №1); - рішення колегії АМКУ №6448 від 25.10.2022р. (питання №8); - рішення колегії АМКУ №6894 від 22.11.2022р. (питання №5); - рішення колегії АМКУ №7182 від 06.12.2022р. (питання №2). На підставі вищезазначеного, наполягаємо на внесенні Замовником закупівлі відповідних змін до тендерної документації та викласти дану вимогу відповідно до діючого законодавства України, а саме: видалити вимогу згідно Додатку 1 п.2.3. На керівника робіт та виконавців робіт надати чинні на кінцевий строк подання тендерних пропозицій протоколи або витяги з протоколів перевірки знань та посвідчення, а саме: - Загальний курс з Охорони праці!!! натомість зазначити дану вимогу в наступній «інтерпритаціії», а саме: щодо наявності чинного Протоколу/витягу з протоколу та посвідчення з охорони праці (загальний курс з охорони праці) для керівника робіт, як того вимагає чинне законодавст-во України, а саме «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань Охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12.05) Наказ №15 від 26.01.2005 року. В випадку повного ігнорування нашої вимоги, щодо внесення змін до тендерної документації та не створювати навмисно дискримінаційних умов до учасників процедури закупівлі та не обмежувати кількість їх потенційних учасників, ми змушені будемо не пізніше, як 22.07.2024 року (понеділок) звернутися з офіційною скаргою до АМКУ. І повірте ми це зробимо неодмінно, адже маємо беззаперечні докази - у вигляді рішень постійно діючої колегії АМКУ, саме стосовно даної незаконної вимоги Замовника!!! Сподіваємося на здоровий глузд та дотримання норм чинного законодавства України!!! Нічого особистого, просто шановний Замовник процедури закупівлі не порушуйте чинне законодавство України!!!
Відповідь: Шановний Учаснику. Розглянувши Ваше звернення, повідомляємо про наступне. Згідно з п. 2.3. Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05) зміст та обсяг предмета «охорона праці» для підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників, які залучаються до виконання робіт підвищеної небезпеки, визначаються типовим навчальним планом і типовою навчальною програмою з предмета «охорона праці», що затверджуються Міністерством освіти і науки України та погоджуються Держпраці. Типові навчальні плани і програми для професійно-технічного навчання розроблені згідно з «Методичними рекомендаціями щодо розробки навчальних планів і програм для курсового професійно-технічного навчання за робітничими професіями», погодженими з Міністерством праці та соціальної політики України і затвердженими Міністерством освіти і науки України 8 лютого 2002 року, відповідно до «Міжгалузевого координаційного плану розробки та видання навчально-програмної документації». Вони призначені для перепідготовки та підвищення кваліфікації робітників за професією 7242.1 НАЛАГОДЖУВАЛЬНИК КОНТРОЛЬНОВИМІРЮВАЛЬНИХ ПРИЛАДІВ ТА АВТОМАТИКИ 4-8 розрядів для всіх галузей народного господарства і є обов’язковими для використання професійно-технічними навчальними закладами, підприємствами і організаціями, що здійснюють професійно-технічне навчання робітників, незалежно від форм власності та підпорядкування. Розділ «Охорона праці» включає наступні загальні теми: 1. Правові та організаційні основи охорони праці. 2. Основи безпеки праці у галузі. Загальні відомості про потенціал небезпек. Психологія безпеки праці. Організація роботи з охорони праці. 3. Основи пожежної безпеки. Вибухонебезпека виробництва і вибухозахист. 4. Основи електробезпеки. 5. Основи гігієни праці та виробничої санітарії. Медичні огляди. 6. Надання першої допомоги потерпілим при нещасних випадках. Загальні відомості про організаційно-технічні заходи щодо профілактики, попередження, локалізації техногенних аварій та катастроф. Типова навчальна програма з предмета «Охорона праці» згідно Державного стандарту професійно-технічної освіти ДСПТО 7244.IO.64.20-2014 (позначення стандарту) для професії ЕЛЕКТРОМОНТЕР ОХОРОННО-ПОЖЕЖНОЇ СИГНАЛІЗАЦІЇ (Код: 7244), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09 вересня 2014 року № 1031. 1. Правові та організаційні основи охорони праці 2. Основи безпеки праці у галузі. 3. Основи пожежної безпеки. 4. Основи електробезпеки. 5. Основи гігієни праці та виробничої санітарії. 6. Надання першої медичної допомоги потерпілим при нещасних випадках. Згідно з п. 4.1 Посадові особи та інші працівники, безпосередньо зайняті на роботах, зазначених у «Переліку робіт з підвищеною небезпекою», затвердженому наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 року № 15 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України від 15.02.2005 року № 232/10512 та «Переліку робіт, де є потреба у професійному доборі», затвердженому наказом МОЗ та Держнаглядохоронпраці України від 23.09.1994 року № 263/121 і зареєстрованому Міністерством юстиції України 25.01.1995 року за № 18/554 (далі - роботи підвищеної небезпеки), проходять спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Але на підприємствах на основі «Типового положення», з урахуванням специфіки виробництва та вимог нормативно-правових актів з охорони праці, розробляються і затверджуються відповідні положення підприємств про навчання з питань охорони праці, розробляються тематичні плани і програми згідно з п.п. 3.2 та 3.4 «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12-05). Дані програми включають в себе дуже важливі питання, що виходять за рамки спеціального навчання з охорони праці працівників, що виконують робот із підвищеною небезпекою, наприклад: - характерні причини аварій (вибухів, пожеж тощо), випадків виробничого травматизму; - засоби запобігання можливим аваріям. Обов’язки і дії працівників під час аварій. Способи застосування існуючих на робочому місці засобів пожежогасіння, проти аварійного захисту та сигналізації, місця їх розташування; - надання долікарської допомоги потерпілим; - вимоги безпеки під час повітряної тривоги. Зазначені загальні питання охорони праці не можуть бути проігноровані, особливо під час воєнного стану, коли правильна поведінка при тривогах, аваріях, наданні долікарської допомоги стала такою ж актуальною, як і охорона праці при виконанні роботи. Дана вимога не є дискримінаційною та не порушує вимоги чинного законодавства із урахуванням техніки безпеки.
Дата відповіді: 23.07.2024 19:07
Відповідь надана

Наявність дискримінаційних вимог в тендерній документації, якою Замовник навмисно обмежує кількість потенційних учасників та порушує норми чинного законодавства України!!!

Номер: 623891bb1d2d4edc9f065be6277bfa5b
Дата опублікування: 19.07.2024 12:04
Опис: Шановний Замовнику процедури закупівлі!!! В Додатку 1 до тендерної документації "Перелік документів та інформації для підтвердження учасника квадіфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" ви неодноразово в своїх вимогах, щодо наявності в учасника відповідних кваліфікаційних критеріїв вимагаєте від учасників завіряти копії документів нотаріально!!! Відповідно до якої пункту та відповідно статті Закону України "Про публічні закупівлі", або іншого чинного нормативного документу, ви вимагаєте від учасників завіряти копії документів нотаріально??? Надайте чітке посилання на норму Закону!!! Доводимо до вашого відома, що розяснень Міністерства економіки України, які є у вільному доступі на офіційному Веб-сайті чітко зазначена наступна інформація Відповідь на запит 756/2017 Запит від комунальний заклад дніпропетровська обласна клінічна офтамологічна лікарня Тема: Тендерна документація Тема розширена: чи потрібно вимагати від учасників копії документів завірені печаткою, оскільки згідно закону печатка тепер не потрібна Суть питання: Чи потрібно в тендерній документації прописувати вимоги щодо надання учасниками копії документів завірених печаткою, оскільки новий закон надає право юридичним особам та ФОП не проставляти печатки на документах Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Крім того, наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016 № 680 “Про затвердження примірної тендерної документації” затверджено Примірну тендерну документацію для процедури закупівлі - відкриті торги. При цьому зміст кожного розділу Примірної тендерної документації визначається замовником. Згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону). При цьому відповідно до статті 58 -1 Господарського кодексу України суб’єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатки. Використання суб’єктом господарювання печатки не є обов’язковим. Відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування. Копія документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування, вважається засвідченою у встановленому порядку, якщо на такій копії проставлено підпис уповноваженої особи такого суб’єкта господарювання або особистий підпис фізичної особи - підприємця. Орган державної влади або орган місцевого самоврядування не вправі вимагати нотаріального засвідчення вірності копії документа у разі, якщо така вимога не встановлена законом. Наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків. Таким чином, замовник самостійно та з дотриманням зокрема статей 3, 5 та 22 Закону, встановлює вимоги в тендерній документації не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола потенційних учасників!!! Тобто іншими словами, ваша вимога стосовно завіряння учасниками копій документів нотаріально є незаконою та такою, яка не відповідає Закону України "Про публічні закупілі" та іншим нормам чинного законодавства України!!! Наполягаємо на приведенні вашої вимоги до норм чинного законодавства України, шляхом видалення вашої незаконної та "абсолютно безглуздої" вимоги, щодо завіряння учасниками копій документів нотаріально!!! В випадку повного ігнорування нашої вимоги, щодо внесення змін до тендерної документації та не створювати навмисно дискримінаційних умов до учасників процедури закупівлі та не обмежувати навмисно кількість їх потенційних учасників, ми змушені будемо не пізніше, як 22.07.2024 року (понеділок) звернутися з офіційною скаргою до АМКУ. Сподіваємося на здоровий глузд та дотримання норм чинного законодавства України!!! Нічого особистого, просто шановний Замовник процедури закупівлі не порушуйте чинне законодавство України!!!
Відповідь: Шановний Учаснику. Дякуємо за звернення та розглянувши Ваше звернення, повідомляємо про наступне. Відповідно до Додатку 1 тендерної документації наявні наступні вимоги: «1.2. Документи, що підтверджують право власності/користування/ залучення обладнання (оборотно-сальдова відомість, або інвентаризаційний опис, або акт контрольної перевірки інвентаризації цінностей, або договір оренди, договір купівлі – продажу, або договір про співпрацю, договір користування чи надання послуг). В разі залучення обладнання на підставі договору оренди, договору купівлі – продажу, договору про співпрацю, договору користування чи надання послуг необхідно підтвердити його легітимність шляхом завірення у нотаріуса або шляхом надання у складі пропозиції кольорової скан-копії, знятої з оригіналу документу. 1.4. Документ(-и), що підтверджують наявність власного транспорту, необхідного для перевезення обладнання та матеріалів згідно з умовами закупівлі, або договору/-ів оренди транспорту. В разі залучення транспорту на підставі договору оренди, необхідно підтвердити його легітимність шляхом завірення у нотаріуса або шляхом надання у складі пропозиції кольорової скан-копії, знятої з оригіналу документу. 1.5. Надати документальне підтвердження про наявність власної (орендованої) електротехнічної лабораторії, з сертифікатом визнання вимірювальних можливостей дійсним на весь період виконання робіт. В разі залучення лабораторії на підставі договору оренди, необхідно підтвердити його легітимність шляхом завірення у нотаріуса або шляхом надання у складі пропозиції кольорової скан-копії, знятої з оригіналу документу. 2.2.2. На підтвердження відповідності умовам, визначеним в Постанові Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852, надати в складі пропозиції кольорові скан-копії дипломів про вищу освіту та свідоцтв про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації зазначених працівників.» Зазначені документи повинні бути оформлені у відповідності до встановлених законодавством вимог та відповідати державному зразку, затвердженому Кабінетом Міністрів України. Вразі залучення копій зазначених документів необхідно підтвердити їхню легітимність шляхом нотаріального завірення у встановленому законодавством порядку.» Замовник жодним чином не вимагає надати тільки копії документів завірені нотаріально, а й надає можливість надати кольорові скан копії з оригіналів документів. Норми щодо засвідчування вірності копій документів викладені в Законі України «Про нотаріат» (далі – Закон) та в «Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України», затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22.02.2012 № 296/5 (далі – Порядок). Відповідно до статті 75 Закону, нотаріуси, посадові особи органів місцевого самоврядування та посадові особи консульських установ України, які вчиняють нотаріальні дії, засвідчують вірність копій документів, виданих юридичними особами, за умови що ці документи не суперечать закону, мають юридичне значення і засвідчення вірності їх копій не заборонено законом. Вірність копії документа, виданого фізичною особою, засвідчується у випадках, якщо справжність підпису фізичної особи на оригіналі цього документа засвідчена нотаріусом, посадовою особою органу місцевого самоврядування, посадовою особою консульської установи України, начальником установи виконання покарань. Відповідно до статті 76 Закону, вірність копії з копії документа може бути засвідчена нотаріусом, посадовою особою органу місцевого самоврядування, посадовою особою консульської установи України, якщо вірність копії засвідчена в нотаріальному порядку або якщо ця копія видана юридичною особою, що видала оригінал документа. У такому разі копія документа має бути викладена на бланку цієї юридичної особи з відміткою про те, що оригінал документа знаходиться у цієї юридичної особи. Відповідно до статті 77 Закону, вірність виписки може бути засвідчена лише у тому разі, коли її зроблено з документа, в якому містяться рішення кількох не зв’язаних між собою питань. Виписка повинна відтворювати повний текст частини документа з певного питання. Засвідчення вірності виписки з документа здійснюється за правилами, передбаченими статтями 75 і 76 цього Закону. Крім того, нотаріуси засвідчують справжності підпису на документах відповідно до статті 78 Закону, а відповідно до статті 79 Закону нотаріуси засвідчують вірність перекладу. Відповідно до пункту 3 Глави 7 Порядку, умови засвідчення вірності копій документів: 3.1. Нотаріуси засвідчують вірність копій документів, виданих юридичними особами, за умови, що ці документи не суперечать закону, мають юридичне значення і засвідчення вірності їх копій не заборонено законом. 3.2. Засвідчення копій офіційних документів, які видаються органами реєстрації актів цивільного стану і надалі використовуватимуться за кордоном, нотаріусами здійснюється лише після попередньої легалізації (консульської легалізації чи проставлення апостиля) оригіналів цих документів. 3.3. Вірність копії документа, виданого фізичною особою, засвідчується у тих випадках, коли справжність підпису фізичної особи на оригіналі цього документа засвідчена нотаріусом або посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування або за місцем роботи, навчання, проживання чи лікування фізичної особи. 3.4. Не допускається засвідчення вірності копії документа, на підставі якого відповідні установи видають оригінал документа (довідки про народження дитини, довідки про смерть тощо). 3.5. На вимогу фізичних або юридичних осіб, щодо яких вчинялася нотаріальна дія, нотаріуси вправі видавати копії документів, що зберігаються у справах державної нотаріальної контори, державного нотаріального архіву або приватного нотаріуса. Вірність таких копій засвідчується за правилами цієї глави з проставленням відмітки «Зі справ нотаріальної контори (архіву, приватного нотаріуса)» Відповідно до пункту 4 Глави 7 Порядку, умови засвідчення вірності копії з копії документа: 4.1. Вірність копії з копії документа може бути засвідчена нотаріусом, якщо вірність копії засвідчена в нотаріальному порядку або якщо ця копія видана юридичною особою, що видала оригінал документа. 4.2. У випадку, якщо копія документа видана юридичною особою, що видала оригінал документа, вона має бути викладена на бланку юридичної особи з прикладенням печатки (у разі наявності) і з відміткою про те, що оригінал документа міститься в справах юридичної особи, яка видала документ. 4.3. Вірність копії з копії рішення суду (витяг з нього) може бути засвідчена нотаріусом за наявності відмітки про те, що це рішення набрало законної сили, і за наявності відмітки про те, що оригінал рішення міститься в справах суду, який видав документ. Крім того, відповідно до пунктів 5, 6, 7 Порядку, нотаріуси також засвідчують виписки з документів, фотокопію-витяг з багатосторінкового документа, справжність підпису на документах, справжність кваліфікованого електронного підпису, відповідно до глави 8 Порядку, нотаріуси засвідчують вірність перекладу. Будь-які інші варіанти засвідчення (посвідчення, завіряння) копій не передбачені, крім внутрішніх інструкцій таких установ, як ЦНАП, БТІ, суди та інше, але вказані інструкції не можуть бути використані Замовником закупівлі, оскільки Замовник не є такою установою. Відповідно до п. 1.3. Додатку 1 тендерної документації наявна наступна вимога: «Договір купівлі-продажу або свідоцтва про право власності, або договору оренди приміщень/будівлі/складу/офісу, дія якого має відповідати дії договору надання послуг. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.» Відповідно до частини 2 статті 793 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню, крім договору, предметом якого є майно державної або комунальної власності, який підлягає нотаріальному посвідченню у разі, якщо він укладений на строк більше п’яти років. Відповідно до частини 2 статті 799 ЦК України, договір найму транспортного засобу за участю фізичної особи підлягає нотаріальному посвідченню. Відповідно до частини 1 статті 220 ЦК України, у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним. На підставі викладеного, дана вимога жодним чином не суперечить чинному законодавство України та не несе на меті дискримінацію та обмеження Учасників закупівлі. Зазначені вище вимоги розповсюджуються тільки на вимоги, вказані у наведених статтях. Якщо договір найму (оренди) будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) укладений на строк менший ніж 3 роки, а договір найму (оренди) транспортного засобу укладений з юридичною особою чи фізичною-особою підприємцем, то Замовник не вимагає їх нотаріального посвідчення, що видно, якщо уважно прочитати вказаний пункт, а не тільки фразу про нотаріальне посвідчення.
Дата відповіді: 23.07.2024 19:04
Відповідь надана

Наявність дискримінаційної вимоги в тендерній документації, якою Замовник навмисно обмежує кількість потенційних учасників та порушує норми чинного законодавства України!!!

Номер: f6188d0303c546f69213b188a7ea925c
Дата опублікування: 19.07.2024 11:28
Опис: Шановний Замовнику процедури закупівлі!!! В Додатку 1 до тендерної документації "Перелік документів та інформації для підтвердження учасника квадіфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" наявна вимога, яка не відповідає нормам чинного законодавства України і якою ви ви як Замовник процедури закупівлі навмисно обмежуєте кількість потенційних учасників процедури закупівлі та приводите до їх дискримінації та обмеження, щодо можливості участі в процедурі тендерної закупівлі, а саме: ви вимагаєте від учасників процедури закупівлі: згідно п.1.3. Договір купівлі-продажу або свідоцтва про право власності, або договору оренди приміщень/будівлі/складу/офісу, дія якого має відповідати дії договору надання послуг. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально??? По-перше, на підставі якої норми чинного законодавства України ви вимагаєте, щоб договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше??? Хто це придумав і де ця норма прописана??? Ми маємо чинний договір про оренду адміністративного (офісного) та складського приміщення, який був підписаний між Орендарем (тобто нами) та Орендодавцем в 2021 році і який дій до кінця 2024 року, який є дійсним!!! Після закінчення якого на початок 2025 року ми маємо намір підписати новий Договір!!! На підставі чого наш Договір ви вважаєте не чинним??? І якою нормою Закону вимагається, що договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком повинен бути саме на три роки і більше??? Шановний Замовнику процедури закупівлі приведіть свою вимогу, до норм чинного законодавства України, а не так як ви це собі забажали!!! Доводимо до Вашого відома, що відповідно до статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" ч.3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. ч.4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників!!! Вашою вимогою ви "грубо" порушуєте норми статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", щодо недискримінації учасників та рівного ставлення до них Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Наполягаємо на приведенні вашої вимоги до норм чинного законодавства України, а саме, щодо наявності в учасника процедури закупівлі адміністративного приміщення на правах власності (оренди), у випадку оренди надання учасником процедури закупівлі чинного договору оренди адміністративного приміщення та складського приміщення!!! В випадку повного ігнорування нашої вимоги, щодо внесення змін до тендерної документації та не створювати навмисно дискримінаційних умов до учасників процедури закупівлі та не обмежувати навмисно кількість їх потенційних учасників, ми змушені будемо не пізніше, як 22.07.2024 року (понеділок) звернутися з офіційною скаргою до АМКУ. Сподіваємося на здоровий глузд та дотримання норм чинного законодавства України!!! Нічого особистого, просто шановний Замовник процедури закупівлі не порушуйте чинне законодавство України!!!
Відповідь: Шановний Учаснику. Дякуємо за звернення та розглянувши Ваше звернення, повідомляємо про наступне. Відповідно до п. 1.3. Додатку 1 тендерної документації наявна наступна вимога: «Договір купівлі-продажу або свідоцтва про право власності, або договору оренди приміщень/будівлі/складу/офісу, дія якого має відповідати дії договору надання послуг. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.» Вказана вимога не вимагає від учасників укладати договори найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) саме строком на три роки і більше та договори найму (оренди) транспортного засобу саме за участі фізичної особи. Договори найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) можуть бути укладені на будь-який строк, але не менше ніж строк надання послуг. Тобто, Замовник ніяким чином не забороняє Учасникам надавати в закупівлі договори строком менше 3 років. Аналогічна ситуація з договором найму (оренди) транспортних засобів. Замовник ніяким чином не вимагає від Учасників укладати договори саме з фізичними особами, такі договори можуть бути укладені, як з фізичними особами так і з юридичними особами чи фізичними-особами підприємцями. Ніякої заборони немає. Вказаний текст було вказано в тендерній документації, як уточнення саме щодо того в яких випадках вимагається нотаріальне посвідчення договорів. Якщо ж Ваше звернення стосується саме нотаріального посвідчення, то повідомляємо наступне. Відповідно до частини 2 статті 793 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню, крім договору, предметом якого є майно державної або комунальної власності, який підлягає нотаріальному посвідченню у разі, якщо він укладений на строк більше п’яти років. Відповідно до частини 2 статті 799 ЦК України, договір найму транспортного засобу за участю фізичної особи підлягає нотаріальному посвідченню. Відповідно до частини 1 статті 220 ЦК України, у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним. На підставі викладеного, вказана вимога жодним чином не суперечить чинному законодавство України та не несе на меті дискримінацію та обмеження Учасників закупівлі.
Дата відповіді: 23.07.2024 19:01
Відповідь надана

Наявність дискримінаційної вимоги в тендерній документації, якою Замовник навмисно обмежує кількість потенційних учасників та порушує норми чинного законодавства України!!!

Номер: 328fcaa3202e451b977f2eab792e83d8
Дата опублікування: 19.07.2024 11:10
Опис: Шановний Замовнику процедури закупівлі!!! В Додатку 1 до тендерної документації "Перелік документів та інформації для підтвердження учасника квадіфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" наявна вимога, яка не відповідає нормам чинного законодавства України і якою ви ви як Замовник процедури закупівлі навмисно обмежуєте кількість потенційних учасників процедури закупівлі та приводите до їх дискримінації та обмеження, щодо можливості участі в процедурі тендерної закупівлі, а саме: ви вимагаєте від учасників процедури закупівлі: згідно п.2.1. надати Довідку про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою Таблиці 2. Кваліфікаційний, освітній рівень та мінімальна кількість працівників має відповідати умовам не нижче тих, що визначені в Постанові Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 із урахуванням загальної кошторисної трудомісткості у відповідності до вимог КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». У Довідці в обов’язковому порядку у тому числі має бути вказаний: - керівник робіт відповідної кваліфікації; - виконавці робіт: електромонтери відповідної кваліфікації – не нижче 3-го розряду, у кількості не менше 3-х осіб; налагоджувальник приладів відповідної кваліфікації - не нижче 4-го розряду, мінімум – 1 особа. Ваша вимога щодо кількості виконавців робіт, а саме електромонтерів відповідної кваліфікації – не нижче 3-го розряду, у кількості не менше 3-х осіб не відповідає нормам чинного законодавства України, а точніше сказати ви даною вимогою, саме в такому трактуванні "грубо" порушуєте чинне законодавство України!!! Доводимо до вашого відома, що відповідно до чинної Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення", розділу "Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень" послуги якого є предметом закупівлі зазначена наступна вимога, щодо наявності кадрових вимог: 14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років. 15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам: електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду; налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб. Тобто для отримання ліцензії та надання послуг з монтажу системи пожежної сигналізації, системи сповіщування про пожежу та управління евакуацією людей, які є предметом закупівлі достатньо мати: Керівника робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, який повинен мати відповідний рівень освіти та стаж роботи, а також не менше 2(двох) виконавців робіт, а саме: 1 (одного) електромонтера охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду; та 1 (одного) налагоджувальника приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. Шановний Замовнику процедури закупівлі приведіть свою вимогу, щодо наявності в учасника відповідної кількості виконавців робіт до норм чинного законодавства України, а не так як ви це собі забажали!!! Доводимо до Вашого відома, що відповідно до статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" ч.3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. ч.4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників!!! Вашою вимогою ви "грубо" порушуєте норми статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", щодо недискримінації учасників та рівного ставлення до них Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Наполягаємо на приведенні вашої вимоги до норм чинного законодавства України!!! Відповідно до п.п. 14-15 чинної Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення", розділу "Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень", а саме, щодо наявності в учасника процедури мінімальної необхідної кількості виконавців робіт, яка передбачена та регламентується чинним законодавством України. В випадку ігнорування нашої вимоги, щодо внесення змін до тендерної документації, не створювати дискримінаційні умови до учасників процедури закупівлі та не обмежувати навмисно кількість їх потенційних учасників, ми змушені будемо не пізніше, як 22.07.2024 року (понеділок) звернутися з офіційною скаргою до АМКУ. Сподіваємося на здоровий глузд та дотримання норм чинного законодавства України!!! Нічого особистого, просто шановний Замовник процедури закупівлі не порушуйте чинне законодавство України!!!
Відповідь: Шановний Учаснику. Розглянувши Ваше звернення, повідомляємо про наступне. Так, дійсно Постановою КМУ від 23 листопада 2016 року № 852 встановлено вимогу щодо наявності не менше 2-х виконавців робіт із монтажу систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень. Дана вимога щодо кількості виконавців є мінімально допустимою, не враховує безпечне виконання наявного обсягу робіт та не забороняє залучення більшої кількості робітників. Тобто, законодавчі акти не забороняють залучення більшої кількості робітників, які мають відповідну кваліфікацію для виконання ліцензованого виду робіт. Розрахункова кількість у чотири особи із виконання монтажу систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень передбачена із урахуванням фактичних можливостей робітників, трудомісткості у люд./годинах, техніки безпеки, обсягів робіт та часу, необхідного для їх виконання. Звертаємо Вашу увагу на те, що п. 2.1. Додатку 1 до тендерної документації передбачається, що кваліфікаційний, освітній рівень та мінімальна кількість працівників має відповідати умовам не нижче тих, що визначені в Постанові Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 із урахуванням загальної кошторисної трудомісткості у відповідності до вимог КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». Загальна трудомісткість визначається у відповідності до вимог «Кошторисних норм України», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та території України від 01 листопада 2021 року №281 із змінами від 30 квітня 2022 року №67 та складає понад 1760 люд./годин. При загальній площі вогнезахисту у 2138,3 м2, зазначені Вами 2-і особи будуть мати змогу виконувати роботи протягом понад 220-ти робочих днів, що є неприпустимим та порушує вимоги замовника у термінах виконання робіт, передбачених договором. Також додатково інформуємо, що у відповідності до ст.1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні»: дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Як видно із даного визначення (терміну), в жодному із перелічених Вами фактів не вбачається її (дискримінації) ознак. До того ж хотіли би зауважити, що аналогічні випадки оскарження вже неодноразово розглядались, як в системах державних закупівель, так і Постійно діючою комісією адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та залишились без задоволення, т.я. визнані недискримінаційними. Зазначені факти підтверджуються рішеннями вищевказаної комісії АМК України від 12.08.2020 року за №15470-р/пк-пз, від 01.10.2021 року за №22426-р/пк-пз. Тому ми, як замовник вважаємо абсолютно правильним застосування більшої кількості робітників для виконання необхідного обсягу робіт. Розрахунок проводився виключно із застосуванням діючих нормативно-правових актів, що регламентують цю діяльність на території України. Дана вимога не є дискримінаційною та не порушує вимоги чинного законодавства із урахуванням техніки безпеки.
Дата відповіді: 23.07.2024 18:58