• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин та дизельне паливо (талони/скретч-карти)

Нафта і дистиляти, код ДК 021:2015-09130000-9. Опис предмета закупівлі зазначено в документації до закупівлі.

Завершена

60 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 600 000.00 UAH
Період уточнення: 12.07.2024 10:38 - 28.07.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога (сертифікати)

Номер: c26710708b2b45acb67c709d353f4c23
Дата опублікування: 12.07.2024 18:42
Опис: Шановний замовнику! У пунктах 11.1. та 12.1 Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що Учасник надає, зокрема, «Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.» та «Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.». Не заперечуючи проти необхідності надання, як такого, Сертифікату відповідності на пальне, яке є предметом закупівлі, вважаємо необхідним зауважити, що вимога про його надання у редакції, викладеній у пунктах 11.1. та 12.1. Додатку 3 до тендерної документації, здатна обмежити можливості участі у цій закупівлі, а отже може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Звертаємо увагу на те, що Сертифікати відповідності підтверджують відповідність продукції (у даному випадку – бензину автомобільного та дизельного палива) лише вимогам відповідних ДСТУ. При цьому, відповідність продукції вимогам Технічного регламенту підтверджується іншим документом, надання якого також вимагає Тендерна документація, а саме – Паспортом якості. Враховуючи наведене, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити з неї вимогу, відповідно до якої Сертифікати відповідності повинні підтверджувати відповідність продукції саме Технічному регламенту.
Відповідь: Шановний Учаснику, Замовник не має на меті здійснити обмеження кола Учасників та встановлює вимоги передбачені чинним законодавством. Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних потенційних Учасників. Замовником було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Учасник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію, яка складає не менше 5 учасників. При тому, що конкуренція присутня при наявності 2-х і більше постачальників. Дане положення тендерної документації не створює обмеження щодо участі в торгах лише учасникам-виробникам палива, а надає правові гарантії наявності договірних відносин учасника з виробником палива, пояснює правовий механізм законності отримання палива учасником, порядок відпуску товару на АЗС. Учасники не повинні бути виробником палива, він повинен мати господарські відносини, які регулюються чинним законодавством України та самим договором із виробником продукції або його офіційним дистриб’ютором. Дану вимогу Замовник торгів вважає законною та необхідною, оскільки вимога стосовно надання документів, які видані саме Учаснику - сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ який видається уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, зумовлена тим, що Замовник розуміє всі ризики та фальсифікації (ухилення від сплати мит, акцизів та інше), які можуть бути на ринку нафтопродуктів. Враховуючи те, що від виробника до кінцевого споживача пальне може переходити через певну кількість посередників, а також певну кількість відвантажень та завантажень, що може призвести до змішування пально-мастильних матеріалів різних видів котре може призвести до зниження якісних показників пального відносно первинних документів (сертифікату якості, паспортів тощо) виданих (отриманих) заводом виробником або імпортером, вимагається надання саме виданих Учаснику сертифікатів відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ. Такі документи підтверджують відповідність якісним та технічним характеристикам саме ту партію товару, яка пропонується до поставки Замовнику. Для підтвердження належної якості запропонованого пального та поставки саме того пального, що пропонується до поставки була вказана дана вимога. Хочемо зауважити, що на ринку нафтопродуктів є виробники та великі імпортери, які мають дійсні документи, які видані на їх ім’я та мають чималий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів. Наявність документів у Тендерній документації, які не може подати один Учасник у зв’язку з їх відсутністю у нього, але можуть надати інші Учасники не є дискримінаційною умовою. Враховуючи зазначене, не вбачається дискримінаційних вимог та доцільності щодо внесення змін до Тендерної документації. Звернення відхилено.
Дата відповіді: 15.07.2024 19:02
Відповідь надана

Незаконна вимога (сертифікат відповідності)

Номер: e59ea40f893941ff9c5975d73bd15ba1
Дата опублікування: 12.07.2024 16:04
Опис: Шановний замовнику! У пунктах 11.1. та 12.1 Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що Учасник надає, зокрема, «Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.» та «Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.». Не заперечуючи проти необхідності надання, як такого, Сертифікату відповідності на пальне, яке є предметом закупівлі, вважаємо необхідним зауважити, що вимога про його надання у редакції, викладеній у пунктах 11.1. та 12.1. Додатку 3 до тендерної документації, здатна обмежити можливості участі у цій закупівлі, а отже може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Так, відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Вимоги до здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються ВИРОБНИКАМИ, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами. При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927. Зазначений Технічний регламент НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЄ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів, за умов наявності чинного Сертифіката відповідності, виданого ВИРОБНИКУ. Таким чином, вимога замовника щодо надання сертифікату відповідності, ВИДАНОГО УЧАСНИКУ, може штучно обмежити можливість участі у торгах для учасників, які мають відповідний Сертифікат відповідності, однак який (згідно з вимогами Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності») виданий НА ІМ’Я ВИРОБНИКА. Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (рішенням № 5254-р/пк-пз від 25.03.2024 до закупівлі UA-2024-03-13-009333-a) підтверджує незаконність даної вимоги. Враховуючи наведене, з метою недопущення обмеження, спотворення та усунення конкуренції під час здійснення цієї закупівлі, пропонуємо внести зміни до пунктів 11.1. та 12.1 Додатку 3 до тендерної документації, ВИКЛЮЧИВШИ з нього слова «виданий Учаснику». У разі відмови від усунення з тендерної документації зазначених вимог, залишаємо за собою право на їх оскарження до Антимонопольного комітету України.
Відповідь: Шановний Учаснику, Замовник не має на меті здійснити обмеження кола Учасників та встановлює вимоги передбачені чинним законодавством. Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних потенційних Учасників. Замовником було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Учасник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію, яка складає не менше 5 учасників. При тому, що конкуренція присутня при наявності 2-х і більше постачальників. Дане положення тендерної документації не створює обмеження щодо участі в торгах лише учасникам-виробникам палива, а надає правові гарантії наявності договірних відносин учасника з виробником палива, пояснює правовий механізм законності отримання палива учасником, порядок відпуску товару на АЗС. Учасники не повинні бути виробником палива, він повинен мати господарські відносини, які регулюються чинним законодавством України та самим договором із виробником продукції або його офіційним дистриб’ютором. Дану вимогу Замовник торгів вважає законною та необхідною, оскільки вимога стосовно надання документів, які видані саме Учаснику - сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ який видається уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, зумовлена тим, що Замовник розуміє всі ризики та фальсифікації (ухилення від сплати мит, акцизів та інше), які можуть бути на ринку нафтопродуктів. Враховуючи те, що від виробника до кінцевого споживача пальне може переходити через певну кількість посередників, а також певну кількість відвантажень та завантажень, що може призвести до змішування пально-мастильних матеріалів різних видів котре може призвести до зниження якісних показників пального відносно первинних документів (сертифікату якості, паспортів тощо) виданих (отриманих) заводом виробником або імпортером, вимагається надання саме виданих Учаснику сертифікатів відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ. Такі документи підтверджують відповідність якісним та технічним характеристикам саме ту партію товару, яка пропонується до поставки Замовнику. Для підтвердження належної якості запропонованого пального та поставки саме того пального, що пропонується до поставки була вказана дана вимога. Хочемо зауважити, що на ринку нафтопродуктів є виробники та великі імпортери, які мають дійсні документи, які видані на їх ім’я та мають чималий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів. Наявність документів у Тендерній документації, які не може подати один Учасник у зв’язку з їх відсутністю у нього, але можуть надати інші Учасники не є дискримінаційною умовою. Враховуючи зазначене, не вбачається дискримінаційних вимог та доцільності щодо внесення змін до Тендерної документації. Звернення відхилено.
Дата відповіді: 15.07.2024 19:02