-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин та дизельне паливо (талони/скретч-карти)
Нафта і дистиляти, код ДК 021:2015-09130000-9. Опис предмета закупівлі зазначено в документації до закупівлі.
Завершена
60 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 600 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 600 000.00 UAH
Період оскарження:
12.07.2024 10:38 - 28.07.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА щодо дискваліфікації Учасника- переможця торгів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
Номер:
76b220a6176b4b44a2444ef2770d1cad
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-12-002503-a.c2
Назва:
ВИМОГА щодо дискваліфікації Учасника- переможця торгів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
Вимога:
Керуючись п.44 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2023 року, звертаємось із вимогою щодо дискваліфікації Учасника- переможця торгів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», у зв’язку із наступним:
п. 9 Додатку 3 до тендерної документації встановлює вимогу щодо наявності в учасника розгалуженої мережі не менше 300 власних/орендованих/партнерських АЗС по всій території України, з обов’язковою наявністю не менше 3 АЗС в кожній області, в тому числі не менше 2 АЗС в кожному обласному центрі, не менше 1 АЗС в сукупності в Донецькій і Луганській областях, крім тимчасово окупованих територій України. Додаткова наявність не менше однієї АЗС в м. Кременчук (Полтавська область), м. Павлоград (Дніпропетровська область), м. Нікополь (Дніпропетровська область), м. Ізмаїл (Одеська область), м. Конотоп (Сумська область), м. Краматорськ або м. Слов’янськ (Донецька область) або на відстані не більше 30 км до вказаних міст.
Учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на підтвердження вищевказаної вимоги надає складі пропозиції довідку в довільній формі з місцезнаходженням АЗС та документи, що підтверджують право використання зазначених АЗС на законних підставах, з метою заправки транспорту замовника (договір, що встановлює відповідні умови обслуговування, обміну, зберігання палива, що не суперечать вимогам закупівлі та відповідний лист, у випадку залучення сторонніх АЗС, що не є власністю Учасника щодо гарантії обслуговування транспорту Замовника позачергово, безумовно за пропонованими бланками дозволами).
Всупереч вищенаведеній вимозі, керуючись Додатком до Розпорядженням КМУ від 12 червня 2020 р. № 714-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Івано-Франківської області»(Додаток 1), Учасник подає інформацію з відображенням однієї АЗС в обласному центрі, а саме: м. Івано-Франківську, IВАНО- ФРАНКIВСЬКА ОБЛ., М. ІВАНО- ФРАНКІВСЬК, вул. Євгена Коновальця, буд.320, в той же час зазначено недостовірну інформацію, що суперечить вимогам закупівлі в частині розміщення АЗС що здійснюють відпуск предмету закупівлі в межах адміністративних одиниці м. Івано-Франківськ, обласний центр , зокрема Учасником зазначено: ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА ОБЛ., М.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК, С.КРИХІВЦІ, ВУЛ.О.ДОВЖЕНКА,27. Відповідно до затверджених Кабінету Міністрів України
від 12 червня 2020 р. № 714-р меж населених пунктів та територіальних адміністративних одиниць м. Івано - Франківськ, яке є обласним центром Івано-Франківської області, є відмінною територіальною одиницею від Криховецької територіальної громади, с.Крихівці, яке зазначено Учасником як адреса другої АЗС, що здійснюватиме відпуск предмету закупівлі, тим самим прямо порушено вимогу тендерної документації щодо кількості АЗС в межах міст обласного значення Івано-Франківськ як центру Івано-Франківської області.
Окрім цього, Учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» із недотриманням вимоги вище подає партнерські договори, які прямо вказують на неможливість заправки автомобілів замовника пальним, яке є предметом закупівлі. А саме: п.2.6 Договору ПОСТАВКИ №МТ 15 19/03/24 від «19» березня 2024 рок із партнером ТзОВ «Параллель-М ЛТД», АЗС якого планується залучати до виконання умов договору, містить наступне застереження: «Договір не може бути використаний Покупцем (в тому числі, але не виключно завантажений на сайт https://prozorro.gov.ua) для участі в будь-яких та усіх публічних закупівлях, що проводяться замовниками згідно з Законом України «Про публічні закупівлі», без окремої письмової згоди Постачальника». Аналогічна умова передбачена і в п. 2.6 Договору поставки №МТ 14 12/02/2024 ід «12» лютого 2024 року із партнером ТзОВ « МАРШАЛ-КАРД», Договору поставки №09 08/09/2023 від «8» вересня 2023 року із ТзОВ «КВОРУМ-НАФТА».
Відповідно до умов тендерної документації предметом закупівлі є бензин А-95 Євро. У складі пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» Договір поставки № МТ 15 19/03/24 від «19» березня 2024 року з ТОВ "ПАРАЛЛЕЛЬ-М ЛТД" передбачає можливість реалізації не лише Бензину А-95 Євро, яке є відмінною номенклатурною позицією, але й Бензину А-95 Рerfekt та Бензину А-95 Green, які, у свою чергу, відрізняються від попереднього за технічним характеристиками. В Переліку АЗС, Додаток №2 до Договору поставки № МТ 15 19/03/24 від «19» березня 2024 року, зазначено, що «даний перелік може змінюватися в односторонньому порядку Постачальником. Діючий асортимент розміщений на parallel.ua. На веб-сайті ТОВ "ПАРАЛЛЕЛЬ-М ЛТД" https://parallel.ua/for-drivers/gas-station-map/?set_filter=y&arrFilter_49_3233089245=Y&arrFilter_62_3233089245=Y показано, що лише на 2 АЗС в Київському регіоні та на 2 АЗС в Одеській області наявний Бензин А-95. В решті областей, в т.ч. й Донецькій області відпускається інші види пального з іншими якісними характеристиками та інших виробників, а саме: Бензин А-95 Рerfekt, Бензин А-95 GREEN, які не є предметом закупівлі. Тобто, АЗС в межах Донецької та Луганської областей не здатні забезпечити реалізацію товару, що є предметом закупівлі на АЗС в межах Донецької та луганської областей.
АМКУ у своєму рішенні № 12837-р/пк-пз від 26.07.2024 підтвердив, що вищезазначена інформація слугує підставою для відхилення тендерної пропозиції та є невідповідністю умовам тендерної документації в частині наявності певної кількості АЗС з наявним товаром, який є предметом закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, з метою дотримання базових принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, замовник повинен відхилити тендерну пропозицію Учасника- переможця торгів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Служба безпеки України.pdf 07.08.2024 13:32
Дата подачі:
07.08.2024 13:32
Вирішення:
Згідно з публічною інформацію з відкритим доступом, АЗС, розташована за адресою: Івано-Франківська область, м. Івано-Франківськ, вулиця Олександра Довженка, 27, знаходиться в межах м. Івано-Франківськ. Зазначене підтверджується, зокрема, даними безкоштовного онлайн-сервісу «Google Карти», а також Схемою генерального плану міста Івано-Франківська, розміщеною на офіційному сайті м. Івано-Франківськ в мережі Інтернет за адресою https://www.mvk.if.ua/gplm/.
Надані у складі тендерної пропозиції ТОВ «Укрнафта-Постач» документи, зокрема, партнерські договори, жодним чином не свідчать про неможливість заправки автомобілів замовника пальним, яке є предметом закупівлі. Умовами закупівлі не вимагалося надання будь-яких додаткових документів, які б підтверджували дійсність таких договорів, можливість їх публікації тощо.
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 12837-р/пк-пз від 26.07.2024 не стосується даної закупівлі. Рішення Органу оскарження приймаються виходячи з фактичних обставин, наявної інформації та доказів отриманих під час розгляду скарги у кожній конкретній закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Неправомірні та дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
b736e2233a8e4845916ab8ae2fbb27b9
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-12-002503-a.b1
Назва:
Неправомірні та дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-07-12-002503-a, затвердженій Рішенням уповноваженої особи протокол № 181 від 12.07.2024 (далі – Тендерна документація), встановлено низку умов, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «Укрнафта-Постач» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «Укрнафта-Постач» незаконно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Документи якості А-95.pdf 16.07.2024 13:49
- Документи якості ДП-З.pdf 16.07.2024 13:49
- Документи якості ДП-Л.pdf 16.07.2024 13:49
- Тендерна документація.docx 16.07.2024 13:49
- ТОВ Укрнафта-Постач (ISO 9001).pdf 16.07.2024 13:49
- sign.p7s 16.07.2024 13:54
- Доповнення до скарги.docx 22.07.2024 17:52
- Доповнення до скарги.pdf 22.07.2024 17:52
- рішення від 18.07.2024 №12357.pdf 18.07.2024 18:12
- інформація про перенесення від 22.07.2024 №1171.pdf 22.07.2024 14:49
- інформація про резолютивну частину рішення від 24.07.2024 №12671.pdf 25.07.2024 12:19
- рішення від 24.07.2024 №12671.pdf 26.07.2024 16:32
- Звернення щодо прикорення розгляду скарги.pdf 19.07.2024 16:11
- Звернення щодо прикорення розгляду скарги.docx 19.07.2024 16:11
- Пояснення по скарзі № UA-2024-07-12-002503-a.b1.docx 22.07.2024 16:14
- Пояснення по скарзі № UA-2024-07-12-002503-a.b1.pdf 22.07.2024 16:14
- Протокол внесення змін.doc 26.07.2024 18:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.07.2024 17:35
Дата розгляду скарги:
25.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.07.2024 18:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.07.2024 16:33
Дата виконання рішення Замовником:
26.07.2024 18:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення Антимонопольного комітету України відповідно до пункту 54 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами внесеними згідно з Постановами Кабінету Міністрів України) внесені зміни до тендерної документації №181/1 від 19.07.2024 року на закупівлю нафти і дистилятів, код ДК 021:2015-09130000-9 (Бензин та дизельне паливо (талони/скретч-карти)) для забезпечення потреб СБ України.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
767b7731567f4b538af4f8974e9d9cd7
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-12-002503-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2024-07-12-002503-a, оголошеній Службою безпеки України (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-12-002503-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікати відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та відповідному ДСТУ.
2. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікати відповідності, видані Учаснику.
3. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції документ (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства і є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо вимоги про надання Сертифікатів відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та відповідному ДСТУ.
Відповідно до вимог підпункту 11.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Відповідно до вимог підпункту 12.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Зі змісту зазначених вимог вбачається, що зазначені документи Замовник вимагає, зокрема, з метою документального підтвердження відповідності запропонованого учасниками товару (бензину автомобільного та палива дизельного) вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
З цього приводу слід зауважити, що правові та організаційні засади розроблення, прийняття та застосування технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, а також здійснення добровільної оцінки відповідності, визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
При цьому, згідно з вимогами статті 1 зазначеного Закону:
- оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані;
- задані вимоги - заявлені потреби чи очікування, які зафіксовані в технічних регламентах, стандартах, технічних специфікаціях або в інший спосіб;
- документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Таким чином, відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», відповідність продукції (в даному випадку - бензину автомобільного та палива дизельного) встановленим вимогам (в даному випадку – вимогам, встановленим Технічним регламентом), може бути підтверджена не лише сертифікатом відповідності, а й іншими документами, передбаченими Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», в тому числі, декларацією про відповідність, а також паспортом якості (як «іншим документом, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності»).
Таким чином, у підпунктах 11.1. та 12.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Замовник безпідставно обмежив право учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач») у виборі способів підтвердження відповідності, з тих, що передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Адже з усього переліку документів про відповідність, якими може бути підтверджена відповідність продукції встановленим вимогам, замовник вказав лише один вид документу, а саме, сертифікат відповідності.
За таких умов, тендерні пропозиції учасників, які міститимуть передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» документ про відповідність, але не міститимуть сертифікат відповідності саме Технічному регламенту, будуть відхилені Замовником.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, чинні Сертифікати відповідності № UA.056.П.00080-24, № UA.056.П.00076-24, № UA.1О190.00070-24, видані ПАТ «Укртатнафта». Зазначені сертифікати відповідності підтверджують відповідність продукції вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», які розроблені з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту, однак, вказані сертифікати не містять інформації про те, що відповідна продукція відповідає також і безпосередньо Технічному регламенту.
Звертаємо увагу на те, що відсутність у вказаних сертифікатах відповідності зазначеної інформації, жодним чином не свідчить та не вказує на те, що відповідна продукція не відповідає вимогам, встановленим у Технічному регламенті.
Так, відповідність продукції, що пропонується ТОВ «Укрнафта-Постач», вимогам Технічного регламенту, підтверджується іншими документами про відповідність, які передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», зокрема:
- Декларацією про відповідність від 22.04.2024;
- Декларацією про відповідність від 05.01.2024;
- Декларацією про відповідність від 27.03.2024;
- Паспортом якості № 204 від 26.04.2024;
- Паспортом якості № 32 від 06.03.2024;
- Паспортом якості № 15 від 26.04.2024.
Таким чином, зазначеною вимогою Тендерною документації Замовник безпідставно та протизаконно обмежує можливість результативної участі ТОВ «Укрнафта-Постач» у процедурі закупівлі.
2. Щодо вимоги про надання Сертифікатів відповідності, виданих Учаснику.
Відповідно до вимог підпункту 11.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Відповідно до вимог підпункту 12.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до здійснення оцінки відповідності палива вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються, зокрема, у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються ВИРОБНИКАМИ, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами.
При цьому, Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності/можливості здійснення повторної процедури оцінки відповідності продукції, оцінку відповідності якої ВЖЕ БУЛО ЗДІЙСНЕНО в порядку, встановленим зазначеним законом, та яка вже введена в обіг (надається) на ринку України, та має чинний сертифікат відповідності.
Відповідно, і Технічний регламент, прийнятий на виконання зазначеного Закону, а також ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» також НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЮТЬ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності палива вимогам Технічного регламенту, за умов наявності чинного сертифіката відповідності, виданого ВИРОБНИКУ у законодавчо встановленому порядку.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції Сертифікату відповідності, ВИДАНОГО УЧАСНИКУ, є безпідставною та протиправною.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, чинні Сертифікати відповідності № UA.056.П.00080-24, № UA.056.П.00076-24, № UA.1О190.00070-24, видані ПАТ «Укртатнафта».
Зазначені сертифікати відповідності є чинними та отриманими з дотриманням вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Не зважаючи на це, вказані сертифікати не відповідають оскаржуваним протиправним вимогам Тендерної документації.
3. Щодо надання сертифікату відповідності вимогам ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю».
Відповідно до вимог пункту 13 Додатку 3 до Тендерної документації, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції, зокрема, документ (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання - юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації.
Зазначена вимога у такій редакції обмежує можливість участі у закупівлі для учасників, які мають ідентичні за сферою дії, діючі сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», тобто є дискримінаційною.
Так, станом на зараз в Україні є чинними, зокрема:
- Наказ Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України», яким, серед іншого, прийнято національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01.07.2016 ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»;
- Наказ Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2018 № 454 «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів», яким, серед іншого, прийнято національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 05.12.2018 ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Зазначені національні стандарти мають ідентичну сферу застосування - «Системи управління якістю. Вимоги».
Наявність в учасника сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) свідчить про відповідність його системи управління якістю вимогам, які також можуть бути підтверджені сертифікатом відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
ТОВ «Укрнафта-Постач» має Сертифікат на систему управління якістю від 10.08.2023 № UA.MQ.230605.01-23, стосовно оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом i подібними продуктами, діяльності посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами, неспеціалізованої оптової торгівлі (коди ДКПП 46.12, 46.71, 46.90), який підтверджує відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», який є чинним, однак який не відповідає оскаржуваній вимозі Тендерної документації.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-12-002503-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи Замовника протокол № 181 від 12.07.2024.
2. Документи якості на бензин автомобільний.
3. Документи якості на паливо дизельне (літнє).
4. Документи якості на паливо дизельне (зимове).
5. Сертифікат на систему управління якістю, який підтверджує відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-12-002503-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікати відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та відповідному ДСТУ.
2. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікати відповідності, видані Учаснику.
3. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції документ (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства і є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо вимоги про надання Сертифікатів відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та відповідному ДСТУ.
Відповідно до вимог підпункту 11.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Відповідно до вимог підпункту 12.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Зі змісту зазначених вимог вбачається, що зазначені документи Замовник вимагає, зокрема, з метою документального підтвердження відповідності запропонованого учасниками товару (бензину автомобільного та палива дизельного) вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
З цього приводу слід зауважити, що правові та організаційні засади розроблення, прийняття та застосування технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, а також здійснення добровільної оцінки відповідності, визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
При цьому, згідно з вимогами статті 1 зазначеного Закону:
- оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані;
- задані вимоги - заявлені потреби чи очікування, які зафіксовані в технічних регламентах, стандартах, технічних специфікаціях або в інший спосіб;
- документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Таким чином, відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», відповідність продукції (в даному випадку - бензину автомобільного та палива дизельного) встановленим вимогам (в даному випадку – вимогам, встановленим Технічним регламентом), може бути підтверджена не лише сертифікатом відповідності, а й іншими документами, передбаченими Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», в тому числі, декларацією про відповідність, а також паспортом якості (як «іншим документом, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності»).
Таким чином, у підпунктах 11.1. та 12.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Замовник безпідставно обмежив право учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач») у виборі способів підтвердження відповідності, з тих, що передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Адже з усього переліку документів про відповідність, якими може бути підтверджена відповідність продукції встановленим вимогам, замовник вказав лише один вид документу, а саме, сертифікат відповідності.
За таких умов, тендерні пропозиції учасників, які міститимуть передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» документ про відповідність, але не міститимуть сертифікат відповідності саме Технічному регламенту, будуть відхилені Замовником.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, чинні Сертифікати відповідності № UA.056.П.00080-24, № UA.056.П.00076-24, № UA.1О190.00070-24, видані ПАТ «Укртатнафта». Зазначені сертифікати відповідності підтверджують відповідність продукції вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», які розроблені з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту, однак, вказані сертифікати не містять інформації про те, що відповідна продукція відповідає також і безпосередньо Технічному регламенту.
Звертаємо увагу на те, що відсутність у вказаних сертифікатах відповідності зазначеної інформації, жодним чином не свідчить та не вказує на те, що відповідна продукція не відповідає вимогам, встановленим у Технічному регламенті.
Так, відповідність продукції, що пропонується ТОВ «Укрнафта-Постач», вимогам Технічного регламенту, підтверджується іншими документами про відповідність, які передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», зокрема:
- Декларацією про відповідність від 22.04.2024;
- Декларацією про відповідність від 05.01.2024;
- Декларацією про відповідність від 27.03.2024;
- Паспортом якості № 204 від 26.04.2024;
- Паспортом якості № 32 від 06.03.2024;
- Паспортом якості № 15 від 26.04.2024.
Таким чином, зазначеною вимогою Тендерною документації Замовник безпідставно та протизаконно обмежує можливість результативної участі ТОВ «Укрнафта-Постач» у процедурі закупівлі.
2. Щодо вимоги про надання Сертифікатів відповідності, виданих Учаснику.
Відповідно до вимог підпункту 11.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Відповідно до вимог підпункту 12.1. Додатку 3 до Тендерної документації, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до здійснення оцінки відповідності палива вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються, зокрема, у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються ВИРОБНИКАМИ, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами.
При цьому, Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності/можливості здійснення повторної процедури оцінки відповідності продукції, оцінку відповідності якої ВЖЕ БУЛО ЗДІЙСНЕНО в порядку, встановленим зазначеним законом, та яка вже введена в обіг (надається) на ринку України, та має чинний сертифікат відповідності.
Відповідно, і Технічний регламент, прийнятий на виконання зазначеного Закону, а також ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» також НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЮТЬ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності палива вимогам Технічного регламенту, за умов наявності чинного сертифіката відповідності, виданого ВИРОБНИКУ у законодавчо встановленому порядку.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції Сертифікату відповідності, ВИДАНОГО УЧАСНИКУ, є безпідставною та протиправною.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, чинні Сертифікати відповідності № UA.056.П.00080-24, № UA.056.П.00076-24, № UA.1О190.00070-24, видані ПАТ «Укртатнафта».
Зазначені сертифікати відповідності є чинними та отриманими з дотриманням вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Не зважаючи на це, вказані сертифікати не відповідають оскаржуваним протиправним вимогам Тендерної документації.
3. Щодо надання сертифікату відповідності вимогам ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю».
Відповідно до вимог пункту 13 Додатку 3 до Тендерної документації, Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції, зокрема, документ (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання - юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації.
Зазначена вимога у такій редакції обмежує можливість участі у закупівлі для учасників, які мають ідентичні за сферою дії, діючі сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», тобто є дискримінаційною.
Так, станом на зараз в Україні є чинними, зокрема:
- Наказ Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України», яким, серед іншого, прийнято національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01.07.2016 ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»;
- Наказ Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2018 № 454 «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів», яким, серед іншого, прийнято національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 05.12.2018 ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Зазначені національні стандарти мають ідентичну сферу застосування - «Системи управління якістю. Вимоги».
Наявність в учасника сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) свідчить про відповідність його системи управління якістю вимогам, які також можуть бути підтверджені сертифікатом відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
ТОВ «Укрнафта-Постач» має Сертифікат на систему управління якістю від 10.08.2023 № UA.MQ.230605.01-23, стосовно оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом i подібними продуктами, діяльності посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами, неспеціалізованої оптової торгівлі (коди ДКПП 46.12, 46.71, 46.90), який підтверджує відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», який є чинним, однак який не відповідає оскаржуваній вимозі Тендерної документації.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-12-002503-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи Замовника протокол № 181 від 12.07.2024.
2. Документи якості на бензин автомобільний.
3. Документи якості на паливо дизельне (літнє).
4. Документи якості на паливо дизельне (зимове).
5. Сертифікат на систему управління якістю, який підтверджує відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
×
-
Назва доказу:
Сертифікат на систему управління якістю, який підтверджує відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
-
Повʼязаний документ:
ТОВ Укрнафта-Постач (ISO 9001).pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на паливо дизельне (зимове).
-
Повʼязаний документ:
Документи якості ДП-З.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на паливо дизельне (літнє).
-
Повʼязаний документ:
Документи якості ДП-Л.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на бензин автомобільний.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості А-95.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-12-002503-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи Замовника протокол № 181 від 12.07.2024.
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-07-12-002503-a, затвердженої Рішенням уповноваженої особи Замовника протокол № 181 від 12.07.2024, а саме, усунути зазначені вище протиправні та дискримінаційні умови. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення протиправних та дискримінаційних умов тендерної документації та створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «Укрнафта-Постач», наведених вище.