• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з експлуатаційного утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (доріг комунальної власності): нанесення дорожньої розмітки у Олександрівському, Вознесенівському, Дніпровському, Хортицькому, Комунарському, Шевченківському та Заводському районах м. Запоріжжя

Відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення

Торги не відбулися

8 863 558.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 44 317.79 UAH
Період уточнення: 03.07.2024 15:50 - 08.07.2024 00:00
Відповідь надана

Cертифікат випробування

Номер: a987dc2d90974ab9a9ed389605f9f14b
Дата опублікування: 05.07.2024 23:10
Опис: Шановний Замовнику! Згідно з пунктом 1 Додатку 4 до тендерної документації, «застосована фарба і кульки повинні мати діючі сертифікати відповідності на СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування», СОУ 42.1-37641918-089:2012 «Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробовування». Необхідно у складі тендерної пропозиції надати сертифікати відповідності та копію протоколу сертифікаційних випробувань, виданий Органом сертифікації, чинні на дату кінцевого терміну подання тендерних пропозиції. У складі тендерної пропозиції надати сертифікат випробування (біла та жовта фарба) відповідно ДСТУ EN 1436:2020 «Матеріали дорожньої розмітки. Експлуатаційній властивості матеріалів для розмітки та методи випробувань» та показники, яких мають відповідати вимогам та показникам п. 6.2 розділу 6 ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови». Необхідно у складі тендерної пропозиції надати документи, які підтверджують якість фарби для нанесення дорожньої розмітки, а саме копію сертифікату якості (паспорт) Виробника, а також гарантійний лист від Виробника (офіційного представника) матеріалів для розмітки, адресований Учаснику про безперебійне постачання Учаснику матеріалів для розмітки протягом всього строку надання послуг (в гарантійному листі також обов’язково зазначається номер та дата договору, назва закупівлі)». Отже, для забезпечення підтвердження учасниками якості фарби, що буде використовуватись для горизонтальної розмітки автомобільних доріг, у тендерній документації викладені наступні вимоги до учасників: 1) вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів відповідності та копії протоколу сертифікаційних випробувань для підтвердження відповідності фарби і скляних мікрокульок, що створюють світлоповертальний ефект, вимогам СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування», СОУ 42.1-37641918-089:2012 «Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки автомобільних доріг»; 2) вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікату випробування щодо білої та жовтої фарби для підтвердження відповідності фарби вимогам ДСТУ EN 1436:2020 «Матеріали дорожньої розмітки. Експлуатаційній властивості матеріалів для розмітки та методи випробувань» та вимогам і показникам п. 6.2 розділу 6 ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови»; 3) вимога щодо надання копії сертифікату якості (паспорта) від виробника фарби для підтвердження якості фарби для нанесення дорожньої розмітки. Згідно з розділом 1 «Сфера застосування» стандарту організації України «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування» (СОУ 42.1-37641918-116:2014), «цей стандарт установлює технічні вимоги та методи випробування фарб, які застосовуються для горизонтальної розмітки автомобільних доріг загального користування. Цей стандарт призначений для визначення якості фарб, які застосовуються для горизонтальної розмітки автомобільних доріг». Відповідно до пункту 1.1 національного стандарту України «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови» (ДСТУ 2587:2021), «цей стандарт поширюється на розмітку автомобільних доріг і вулиць (далі – доріг) з удосконаленим покриттям, штучних споруд, елементів облаштування доріг, об’єктів дорожнього сервісу та інших об’єктів благоустрою». Очевидно, що всі вищенаведені документи, що вимагаються від учасників, мають тотожне призначення: підтвердження якості фарби для нанесення дорожньої розмітки. Відповідно, очевидним є і те, що наявність одночасно всіх вищезазначених документів не є необхідною для підтвердження якості фарби для нанесення дорожньої розмітки. Наявності в учасника 1) сертифікатів відповідності та копії протоколу сертифікаційних випробувань, що підтверджують відповідність фарби і скляних мікрокульок вимогам СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування», СОУ 42.1-37641918-089:2012 «Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки автомобільних доріг» та 2) копії сертифікату якості (паспорта) від виробника фарби більш ніж достатньо для підтвердження якості фарби для нанесення дорожньої розмітки. За таких умов, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікату випробування щодо білої та жовтої фарби для підтвердження відповідності фарби вимогам ДСТУ EN 1436:2020 «Матеріали дорожньої розмітки. Експлуатаційній властивості матеріалів для розмітки та методи випробувань» та вимогам і показникам п. 6.2 розділу 6 ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови» є безумовно та явно дискримінаційною, оскільки її наявність спрямована не на забезпечення підтвердження якості фарби для нанесення дорожньої розмітки, а на обмеження конкуренції та кола учасників, що зможуть взяти участь у закупівлі (учасники, які мають всі вищенаведені документи для підтвердження якості фарби, окрім сертифікату випробування щодо білої та жовтої фарби для підтвердження відповідності фарби вимогам ДСТУ EN 1436:2020 «Матеріали дорожньої розмітки. Експлуатаційній властивості матеріалів для розмітки та методи випробувань» та вимогам і показникам п. 6.2 розділу 6 ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови», не зможуть взяти участь у закупівлі). Зауважимо, що наявність у тендерній документації вимоги щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікату випробування щодо білої та жовтої фарби для підтвердження відповідності фарби вимогам ДСТУ EN 1436:2020 «Матеріали дорожньої розмітки. Експлуатаційній властивості матеріалів для розмітки та методи випробувань» та вимогам п. 6.2 розділу 6 ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови» створює штучні обмеження конкуренції і, відповідно, високий ризик необґрунтованого завищення вартості послуг, що оплачуються за кошти місцевого бюджету, що є недопустимим в умовах воєнного стану. З урахуванням вищевикладеного, просимо 1) внести зміни до тендерної документації шляхом видалення вищенаведеної вимоги тендерної документації щодо надання учасниками сертифікату випробування (біла та жовта фарба) відповідно ДСТУ EN 1436:2020 «Матеріали дорожньої розмітки. Експлуатаційній властивості матеріалів для розмітки та методи випробувань» та показники, яких мають відповідати вимогам та показникам п. 6.2 розділу 6 ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови», та 2) надати відповідь на наступне питання: яким чином наявнімсть виоги тендерної документації щодо надання учасниками сертифікату випробування (біла та жовта фарба) відповідно ДСТУ EN 1436:2020 «Матеріали дорожньої розмітки. Експлуатаційній властивості матеріалів для розмітки та методи випробувань» та показники, яких мають відповідати вимогам та показникам п. 6.2 розділу 6 ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови», впливає на якість фарби для нанесення дорожньої розмітки, з урахуванням того, що тендерна документація містить низку інших подібних вищенаведених вимог, виконання яких є достатнім для забезпечення якості фарби для нанесення дорожньої розмітки?
Відповідь: Добрий день! Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до п.1 Додатку №4 до тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат випробування (біла та жовта фарба) відповідно ДСТУ EN 1436:2020 «Матеріали дорожньої розмітки. Експлуатаційній властивості матеріалів для розмітки та методи випробувань» та показники, які мають відповідати вимогам та показникам п.6.2 розділу 6 ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови». Тендерна документація не містить окремих вимог до організацій, якими мають виданий сертифікат випробування, а також не містить вимог до суб’єкта, якому дані документи мають бути видані. В Україні діє ДСТУ EN 1436:2020 "Матеріали дорожньої розмітки. Експлуатаційні властивості матеріалів для розмітки та методи випробувань (EN 1436:2018, IDT)", який установлює вимоги щодо експлуатаційних властивостей матеріалів для дорожньої розмітки білого та жовтого кольорів, виражених у здатності до світлоповертання за денного або штучного освітлення, світлоповертання за умов освітлення фарами транспортного засобу, колірності та опору ковзанню. Крім того, у стандарті визначено методи та умови виконання випробувань. Дата прийняття ДСТУ 14.12.2020 та введений в дію з 01.08.2021 ДСТУ 2587:2021 встановлює вимоги до вже нанесенної (влаштованої) дорожньої розмітки, а саме: координати колірних зон горизонтальної розмітки, коефіцієнти яскравості та світлоповертання та інше. Дані одиниці вимірювання приведені до ДСТУ EN 1436:2020. Сертифікати відповідності на СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування» та сертифікат якості (паспорт) на фарбу не містять вимоги та показники п.6.2 розділу 6 ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови», тому що надаються на матеріал (фарбу), а не на їх експлуатаційні властивості. Таким чином, зазначені документи, які підтверджують якість офіційні, вимагаються державними стандартами та діють на території України. Замовник зобов’язаний при прийманні виконаних робіт (послуг) переконатися в належній якості застосованих матеріалів та забезпечити якомога довший строк служби нанесеної розмітки.
Дата відповіді: 08.07.2024 15:50
Відповідь надана

Технічна частина!

Номер: a7b35f8b07a5487d80b578ad11242443
Дата опублікування: 05.07.2024 22:08
Опис: Доброго дня! Згідно з пунктом 1 Додатку 4 до тендерної документації, «учасник повинен мати у своєму розпорядженні лабораторію, укомплектовану відповідними приладами (згідно з ДСТУ-Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки»), для забезпечення контролю якості нанесеної розмітки (вимірювання коефіцієнту яскравості та коефіцієнту зчеплення), або забезпечувати такий контроль, уклавши угоду з сторонньою фаховою організацією (надати підтверджуючі документи)». Національний стандарт ДСТУ-Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки» прийнятий згідно з наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.06.2016 № 154 «Про прийняття національного стандарту ДСТУ-Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки». Відповідно до пункту 1.1 Національного стандарту ДСТУ-Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки», «цей стандарт встановлює загальні вимоги до проведення робіт з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки на автомобільних дорогах загального користування та населених пунктів різними матеріалами згідно з ДСТУ 2587». Згідно з пунктом 1.2 Національного стандарту ДСТУ-Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки», «цей стандарт призначений для використання дорожньо-будівельними та експлуатаційними організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування». Отже, Національний стандарт ДСТУ-Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки» встановлює вимоги саме до проведення робіт з влаштування дорожньої розмітки, а не до процесів контролю та оцінки якості нанесеної дорожньої розмітки, у зв’язку з чим Національний стандарт ДСТУ-Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки» призначений для використання дорожньо-будівельними та експлуатаційними організаціями, а не лабораторіями (випробувальними лабораторіями), що здійснюють контроль та оцінку якості нанесеної дорожньої розмітки (на відміну від стандарту ДСТУ 2587:2021). Лабораторія об’єктивно не може бути укомплектована приладами згідно з Національним стандартом ДСТУ-Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки», не може використовувати вказаний стандарт і не може бути акредитована у сфері застосування Національного стандарту ДСТУ-Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки», оскільки безпосередньо положення зазначеного стандарту передбачають, що він призначений для використання дорожньо-будівельними та експлуатаційними організаціями, а не лабораторіями. Відповідно, не існує документів, які б підтверджували наявність лабораторії, укомплектованої приладами згідно з Національним стандартом ДСТУ-Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки», та/або лабораторії, акредитованої у сфері застосування вказаного стандарту, що свідчить про неможливість виконання учасниками вищенаведеної вимоги тендерної документації щодо надання документів, які підтверджують наявність лабораторії, укомплектованої відповідними приладами згідно з ДСТУ-Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки». З урахуванням вищевикладеного, просимо 1) внести зміни до тендерної документації шляхом видалення вищенаведеної вимоги тендерної документації щодо надання учасниками документів, які підтверджують наявність лабораторії, укомплектованої відповідними приладами згідно з ДСТУ-Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки» та 2) надати відповідь на наступне питання: які конкретно документи, що підтверджують наявність лабораторії, укомплектованої відповідними приладами згідно з ДСТУ-Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки», має надати учасник у складі тендерної пропозиції?
Відповідь: Добрий день! Згідно з Додатком№4 до тендерної документації нанесення дорожньої розмітки на покриття автомобільних доріг потрібно виконувати розмічальною фарбою відповідно до Законів України «Про благоустрій населених пунктів», «Про дорожній рух», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про охорону атмосферного повітря»; Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23.09.2003 № 154 із змінами, Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.02.2012 № 54, ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови». Відповідно до п.1 Додатку №4 до тендерної документації Учасник повинен мати у своєму розпорядженні лабораторію, укомплектовану відповідними приладами (згідно з ДСТУ –Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки»), для забезпечення контролю якості нанесеної розмітки (вимірювання коефіцієнту яскравості та коефіцієнту зчеплення), або забезпечувати такий контроль, уклавши угоду з сторонньою фаховою організацією (надати підтверджуючі документи)». Згідно з пунктом 8.3 розділу 8 «Методи контролювання» ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови» контроль якості матеріалів для дорожньої розмітки, робіт з нанесення розмітки та приймальний контроль якості нанесення розмітки потрібно виконувати згідно з ДСТУ –Н Б В.2.3-37:2016 Під час приймального контролю якості наданих послуг визначаються фотометричні, геометричні та зчіпні характеристики нанесеної розмітки. Наявність лабораторій вимагається тільки при необхідності визначення фотометричних та зчіпних характеристик нанесеної розмітки з застосуванням, рефлектометра, фотоблискоміра, яскравоміра та приладів для вимірювання коефіцієнту зчеплення. Згідно з п. 7.4.6 п. 7 «Контроль виконання робіт» ДСТУ-Н Б В.2.3-37:2016 для проведення приймального контролю використовують наступне обладнання: - лінійку згідно з ДСТУ ГОСТ 427; - рулетку згідно з ДСТУ 4179 (ГОСТ 7502); - прилади для вимірювання коефіцієнта зчеплення шини з розміткою типу; - рефлектометр, фотоблискомір, яскравомір (або його аналог) для вимірювання коефіцієнта яскравості згідно з [3]; - ретрорефлектометр або його аналог для вимірювання коефіцієнта світлоповертання, коефіцієнта яскравості при розсіяному денному та штучному освітленні згідно з [3]. У разі наявності в Учасника власної лабораторії надається перелік приладів, якими укомплектовано лабораторію з підтвердженням їх відповідності п.п. 7.4.6 ДСТУ-Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки»), шляхом надання копій підтверджувальних документів (бухгалтерська довідка, свідоцтво про повірку, паспорт, тощо). У разі залучення сторонньої організації, які мають необхідне обладнання та фахівців, необхідно надати тільки копію договору з такою організацією (без переліку приладів та обладнання).
Дата відповіді: 08.07.2024 15:49