• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури: Реконструкція нежитлової будівлі літ. «А-3» спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням української мови та літератури № 260, вулиця Маршала Якубовського, 7-Б у Голосіївському районі м. Києва. Код за ДК 021:2015 - 71247000-1 (Нагляд за будівельними роботами).

Завершена

4 749 448.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 47 494.49 UAH
Період уточнення: 30.06.2024 22:18 - 12.07.2024 00:00
Відповідь надана

Охорона праці

Номер: e003c404dd444b5e808116ac0ee22089
Дата опублікування: 11.07.2024 13:49
Опис: Просимо Замовника обґрунтувати вимогу надати копію, протокол та посвідчення наступних ДБН та НПАОП з охорони праці - з ДБН А.3.2-2-2009 Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека у будівництві. Основні положення (НПАОП 45.2-7.02-12); - НПАОП 0.00-1.15-07 Правила охорони праці під час виконання робiт на висотi. Використання цих ДБН та НПАОП не регулюється жодним законодавчим актом. Дана вимога, є дискредитаційною для інженерів, які пройшли тільки загальний курс з охорони праці. Просимо внести зміни у тендерну документацію.
Відповідь: Замовник в своїй діяльності керується нормами та вимогами Конституції України, зокрема статтею 3 якої визначено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю, а права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави. Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством, а органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Стаття 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює кваліфікаційні критерії процедури закупівлі. Зокрема вказаною статтею визначеною, що: 1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. І ця норма закону не є правом, а прямою вимогою. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. 3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. 4. Під час проведення торгів із обмеженою участю замовником застосовуються всі кваліфікаційні критерії, встановлені частиною другою цієї статті. 5. У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації. Статтею 44 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлена відповідальність за порушення вимог, встановлених Законом. Крім того, Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» саме на замовника покладена уся повнота відповідальності за дії та/або бездіяльність, а також за повноту, достовірність документальне підтвердження інформації про сили, засоби та матеріали, машини і механізми із залученням яких виконуються роботи. І при цьому саме замовник несе кримінально-правову відповідальність за будь-які події на його об’єкті. Враховуючи зазначені вимоги законодавства, а також враховуючи що роботи виконуватимуться на соціально важливому об’єкті, законодавчих та інших нормативно-правових підстав для допуску до участі в процедурі закупівель некваліфікованих виконавців без відповідної документації. При цьому допуск до виконання робіт осіб без належної підготовки містить ознаки злочину, наслідком чого може бути завдання шкоди об’єкту замовника, життю та здоров’ю оточуючих людей, у тому числі малолітніх.
Дата відповіді: 12.07.2024 21:54
Відповідь надана

Сертифікат ISO

Номер: 9741814cedc047f88d4c24ad05a7cb55
Дата опублікування: 10.07.2024 11:00
Опис: 1. Замовник протиправно вимагає надати СЕРТИФІКАТИ системи управління якістю згідно ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», в тому числі, стосовно: діяльності у сфері архітектури; діяльності у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах та копію звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації; - системи управління охороною здоров’я і безпекою праці згідно ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я і безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» в тому числі, стосовно: діяльності у сфері архітектури; діяльності у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, та копію звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації. Звертаємо увагу, що отримання даних сертифікатів не є обов’язковим згідно законодавства України. В жодному ДБН, нормативному документі, яким керуються інженери технічного нагляду, не вказано обов'язковість отримання таких сертифікатів. Також звертаємо увагу, що учасники не зможуть з об’єктивних причин отримати такі сертифікати оскільки строк їх отримання є більшим ніж строк подання тендерних пропозицій. Тобто ті учасники які добровільно отримали такі сертифікати та ті учасники, що їх не мають, бо не зобов’язані їх отримувати, та не вбачають за потрібне це робити заздалегідь перебувають у нерівних вихідних умовах.
Відповідь: Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 р. (Далі – Постанова) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до п.4 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація, складається замовником самостійно з урахуванням особливостей предмету закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, тож Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, та з дотриманням законодавства/ Як визначено частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі (робіт) екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: 1. передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; 2. не забороняє вимагати саме сертифікати ISO. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З метою забезпечення отримання якісного виконання робіт, Замовник вважав за необхідне включити в умови тендерної документації наявність сертифікатів. Замовник вважає, що Учасник має відповідати усім вимогам якості, охорони здоров’я і безпеки праці, що може бути підтверджена, зокрема, сертифікатами виданими відповідними органами. Отримання сертифікатів свідчить про відповідність виконання якісних робіт та про відповідність Учасника вимогам стандарту на міжнародному рівні. Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб здійснювати господарську діяльність, брати участь в публічних закупівлях та виконати умови тендерної документації. Отримати сертифікати може будь – яка організація, що працює у відповідності до міжнародних стандартів, а наявність даних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного та безпечного виконання робіт. Так як зазначені в тендерній документації стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість виконання будівельних робіт та захист довкілля, то наявність сертифікатів засвідчить також певний рівень організації здійснення господарської діяльності Учасником. Разом з тим зазначаємо, що вказана ст. 31 Господарського кодексу України не містить заборони замовнику встановлювати умови в частині наявності сертифікатів. Додатково зазначаємо, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: "Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона "не має об'єктивного і розумного виправдання", тобто якщо вона не переслідує "законної мети" або відсутня "розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети". Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто "дискримінація" у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Таким чином, стандарти ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я і безпекою праці» та ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» є частиною законодавства України та їх наявність забезпечує також дотримання якісних вимог до предмета закупівлі. Вимоги, що встановлюються замовником для всіх учасників є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а сертифікати, які вимагаються можуть бути отримані будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежена. А отже, вимоги щодо надання учасниками документів, відповідно до умов тендерної документації не суперечать Закону України “Про публічні закупівлі” та з точки зору їх доступності , можуть бути отримані / виконані / дотримані будь-яким учасником процедури закупівлі та подані на участь у даній процедурі закупівлі. Враховуючи, що Вами не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення змін до Документації в цій частині.
Дата відповіді: 12.07.2024 21:49
Відповідь надана

Щодо внесення змін до тендерної документації

Номер: 44d00005659a4de39e1b3c1ce5226c45
Дата опублікування: 04.07.2024 17:00
Опис: Шановний Замовнику! Просимо надати роз’яснення та внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме: Відповідно до кваліфікаційних критеріїв (додаток 1 до тендерної документації) «Аналогічним слід вважати укладений та виконаний протягом 2019-2023рр. договір на виконання робіт з реконструкції будівель об’єктів освіти та/або будівель охорони здоров’я.» Зі змісту вимог щодо виконання аналогічного договору вбачається, що Замовником завчасно вже визначено Переможця процедури закупівлі, оскільки вимога щодо виконання робіт з реконструкції будівель об’єктів освіти та/або будівель охорони здоров’я є обмеженою та безпідставно звужує коло учасників, тим самим дискримінувавши інших учасників. Тендерна документація в цій частині, містить вимогу, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Замовник має об’єктивно зазначити вимоги в тендерній документації, не встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, що прямо передбачено пунктом 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме до п.2.1. ч.3 Додатку 1 до ТД викласти в наступній редакції: «Аналогічним слід вважати укладений та виконаний протягом 2019-2023рр. договір на виконання робіт з реконструкції об’єктів (будівель)».
Відповідь: прийнято до уваги та внесені відповідні зміни до ТД
Дата відповіді: 08.07.2024 20:15