-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фарби в асортименті (код ДК 021:2015:44810000-1 Фарби, 44812000-5 Художні фарби)
Завершена
368 620.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 686.20 UAH
мін. крок: 1% або 3 686.20 UAH
Період уточнення:
26.06.2024 15:56 - 19.07.2024 00:00
Відповідь надана
Щодо технічних вимог
Номер:
d9630d1b0ad84ab49c767ac018fc5aff
Дата опублікування:
27.06.2024 09:46
Опис:
Доброго дня. Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, було оголошено процедуру Відкритих торги з особливостями на закупівлю фарби (код ДК 021:2015 - 44810000-1 Фарби).
Відповідно до вимог Технічного завдання Замовника встановлено вимогу про надання в складі тендерної пропозиції наступних документів:
«Перелік документів, які повинен надати учасник на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі:
1. Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на кожне найменування предмету закупівлі із зазначенням повної назви об'єкту експертизи (що повинна співпадати з назвою запропонованої продукції), відповідність ДСТУ/ТУ. При цьому вказівка кольору не є обов’язковою.
Ця вимога застосовується для продукції, що введена в обіг до 01.10.2023р. При введенні в обіг продукції після 01.10.2023 року надання висновку СЕС не є обов'язковим, а Учасник в цьому випадку вчиняє:
1) надає письмові пояснення виробника такого товару, до яких долучаються докази введення в обіг продукції, що пропонується, після 01.10.2023 року* та підтвердження (гарантії) поставки при цьому товару, введеного в обіг з 01.10.2023 року;
2) надає протоколи випробувань або інший аналогічний документ, виданий акредитованим органом оцінки відповідності (із долученням документів про акредитацію, сфери акредитації, що відповідає випробуванням/експертизі відносно яких надається протокол випробувань або інший аналогічний документ) із зазначенням повної назви об'єкту експертизи/випробувань (що повинна співпадати з назвою запропонованої продукції), відповідність ДСТУ/ТУ (що повинні співпадати з іншими документами та посиланнями тендерної пропозиції).
Поняття "введення в обіг" розуміється у змісті, визначеному Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності": введення в обіг - надання продукції на ринку України в перший раз.
*Докази введення в обіг продукції, що пропонується, після 01.10.2023 року – ТУ на товар, що пропонуються Учасником, які затверджені в установленому порядку не раніше 01.10.2023 року. У випадку, якщо інформація про новий продукт (товар, що пропонується Учасником, який введено в обіг з 01.10.2023 року) вносилася до діючих ТУ шляхом їх зміни та доповнення Учасник надає у складі пропозиції первісну та всі послідуючі редакції (зміни та доповнення) ТУ в повному обсязі. Якщо інформація про новий продукт (товар, що пропонується Учасником, як такий, що введено в обіг з 01.10.2023 року) у ТУ існувала до 01.10.2023 року такий товар не є таким, що введений в обіг з (після) 01.10.2023 року.
Учасник не обмежений в наданні додаткових доказів введення в обіг продукції, що пропонується, після 01.10.2023 року, крім тих, що наведені вище.»
Дану вимогу вважаємо дискримінаційною та такою, що порушує принципи публічних закупівель, а саме пункт 3, Розділ «Загальні положення» Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року: « Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом». В даному випадку Замовник ставить не в рівні умови учасників, продукція яких виготовляється до та після 01.10.2023 року. Це обґрунтовується наступними фактами.
Наша компанія є виробником лакофарбової продукції, що введена в обіг після 01.10.2023 року та виготовляється відповідно до Технічних умов (ТУ). Тобто для того, що взяти участь в закупівлі нам необхідно виконати одну із вимог закупівлі, а саме надати протоколи випробувань або інший аналогічний документ, виданий АКРЕДИТОВАНИМ органом оцінки відповідності (із долученням документів про акредитацію, сфери акредитації, що відповідає випробуванням/експертизі відносно яких надається протокол випробувань або інший аналогічний документ) із зазначенням повної назви об'єкту експертизи/випробувань (що повинна співпадати з назвою запропонованої продукції), відповідність ТУ (що повинні співпадати з іншими документами та посиланнями тендерної пропозиції). Додатково інформуємо, що наша компанія приймала участь в аналогічній закупівлі (UA-2024-05-17-010388-a), з ідентичними технічними вимогами щодо надання протоколу випробувань. За результатами рішення АМКУ по такій закупівлі, учаснику необхідно надати в складі пропозиції протокол випробування або аналогічний документ, що підтверджує відповідність пропонованого товару вимогам ТУ (в повному обсязі) (Рішення АМКУ № 9969-р/пк-пз від 06.06.2024 року). Тобто в даному випадку учасник має надати протоколи випробувань або інший аналогічний документ, що повинен видаватися на всі технічні вимоги ТУ. В результаті учасник вимушений буде витрачати час та фінансові ресурси на отримання зайвого документу якості., що призводить до дорожчання вартості пропоновано товару. Водночас, без цього документи ми не маємо можливості реалізовувати свою продукцію по тендерній процедурі закупівлі.
Щоб відповідати вимогам закупівлі необхідно провести платні випробування/експертизу по наступних технічних вимогах ТУ
Вартість проведення лабораторних досліджень в акредитованій лабораторія вартує від 300 гривень без ПДВ за кожен окремий показник . Додатково повідомляємо, що в Україні відсутня акредитована лабораторія, що може проводити дослідження по показниках максимальне значення вмісту ЛОС, г/л та твердість плівки - за маятником Кенінга, с. Вказані технічні вимоги передбачені в технічних вимогах Замовника та ТУ Учасника. Дана ситуація призводить до того, що жодна лабораторія не може видати протокол випробувань який підтвердить відповідність пропонованого товару вимогам ТУ (в повному обсязі)! На підтвердження того, що в Україні відсутня акредитована лабораторія, що може проводити дослідження по показниках максимальне значення вмісту ЛОС, г/л та твердість плівки - за маятником Кенінга, с, надаємо в окремому файлі (дивитися файл: «Перелік лабораторій.xlsx»), що проводять дослідження по фарбі (будівельних матеріалах). Інформація про акредитовані лабораторії розміщена на офіційному сайті Національного агентства з акредитації України (інформаційний ресурс: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov ).
ТОВ «МІРАЙГРУП» має всі необхідні документи якості, що підтверджують якість пропонованого товару, а саме сертифікати якості, паспорти безпеки, технічні умови, етикетки, а тому вважає, що має право не проводити випробовування продукції на відповідність вимогам ТУ, за результатами яких будуть видаватися протоколи випробування.
Відповідно до статті 24 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» законодавець затвердив:
«1. Здійснення добровільної оцінки відповідності не вимагається технічними регламентами.
2. Добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.».
В даному випадку Замовник всупереч вимогам та умовам Технічного регламенту змушує учасників торгів проводити випробування та надавати протоколи випробувань які є не обов’язковими згідно вимог чинного законодавства України! Просимо зобов’язати замовника виключити незаконну вимогу.
Відповідно до частини 5, статті 25 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» законодавець затвердив:
«Забороняється вимагати видачу протоколів випробувань та документів про відповідність, зазначених у технічних регламентах та передбачених ними процедурах оцінки відповідності, виключно акредитованими органами з оцінки відповідності, якщо законодавством не встановлені вимоги щодо акредитації таких органів.
В даному випадку Замовник всупереч вимогам та умова Технічного регламенту змушує учасників торгів проводити випробування в лабораторії, що є акредитованою. Просимо виключити незаконну вимогу.
Відповідно до технічного завдання Замовника, встановлену вимогу щодо надання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на кожне найменування предмету закупівлі із зазначенням повної назви об'єкту експертизи (що повинна співпадати з назвою запропонованої продукції), відповідність ДСТУ/ТУ. Повідомляємо, що з 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону про систему громадського здоров'я №2573-IX, які скасували необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції. Фарба відноситься до нехарчової продукції, а тому вимога щодо надання висновку СЕС є незаконним. Просимо виключити незаконну вимогу.
На підставі вищевикладеної інформації, керуючись Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, пунктом 28 затверджено: «Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.» .
ЗУ «Про публічні закупівлі», частиною 4, стаття 22 передбачено: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.»
Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 року, частиною 3, розділ «Загальні положення» затверджено: «3. Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, ПРОВОДЯТЬ ЗАКУПІВЛІ ВІДПОВІДНО ДО ЗАКОНУ З УРАХУВАННЯМ ЦИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ.».
Частиною 1, статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» законодавцем затверджено принципи публічних закупівель, які містять ІМПЕРАТИВНИЙ характер, тобто є обов’язковими для замовників під час проведення закупівель.
Отже, враховуючи все вищевикладене, вважаємо, що Тендерна документація Замовника, а саме технічна частина містить дискримінаційні вимоги, які обмежують учасників прийняти участь в тендерній процедурі закупівлі.
З метою дотримання принципів здійснення закупівель, ТОВ «МІРАЙГРУП»,
ПРОСИТЬ:
1. Внести зміни до технічної частини ТД, а саме привести у відповідність до вимог чинного законодавства України та виключити наступний пункт:
«1. Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на кожне найменування предмету закупівлі із зазначенням повної назви об'єкту експертизи (що повинна співпадати з назвою запропонованої продукції), відповідність ДСТУ/ТУ. При цьому вказівка кольору не є
обов’язковою.
Ця вимога застосовується для продукції, що введена в обіг до 01.10.2023р. При введенні в обіг продукції після 01.10.2023 року надання висновку СЕС не є обов'язковим, а Учасник в цьому випадку вчиняє:
1) надає письмові пояснення виробника такого товару, до яких долучаються докази введення в обіг продукції, що пропонується, після 01.10.2023 року* та підтвердження (гарантії) поставки при цьому товару, введеного в обіг з 01.10.2023 року;
2) надає протоколи випробувань або інший аналогічний документ, виданий акредитованим органом оцінки відповідності (із долученням документів про акредитацію, сфери акредитації, що відповідає випробуванням/експертизі відносно яких надається протокол випробувань або інший аналогічний документ) із зазначенням повної назви об'єкту експертизи/випробувань (що повинна співпадати з назвою запропонованої продукції), відповідність ДСТУ/ТУ (що повинні співпадати з іншими документами та посиланнями тендерної пропозиції).
Поняття "введення в обіг" розуміється у змісті, визначеному Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності": введення в обіг - надання продукції на ринку України в перший раз.
*Докази введення в обіг продукції, що пропонується, після 01.10.2023 року – ТУ на товар, що пропонуються Учасником, які затверджені в установленому порядку не раніше 01.10.2023 року. У випадку, якщо інформація про новий продукт (товар, що пропонується Учасником, який введено в обіг з 01.10.2023 року) вносилася до діючих ТУ шляхом їх зміни та доповнення Учасник надає у складі пропозиції первісну та всі послідуючі редакції (зміни та доповнення) ТУ в повному обсязі. Якщо інформація про новий продукт (товар, що пропонується Учасником, як такий, що введено в обіг з 01.10.2023 року) у ТУ існувала до 01.10.2023 року такий товар не є таким, що введений в обіг з (після) 01.10.2023 року. Учасник не обмежений в наданні додаткових доказів введення в обіг продукції, що пропонується, після 01.10.2023 року, крім тих, що наведені вище.».
УВАГА! У випадку незадоволення вимоги нами буде подано скаргу до АМКУ. На підтвердження надаємо посилання на закупівлю з аналогічними вимогами, де скаргу задоволено (UA-2024-06-07-003504-a) в цій частині.
Відповідь:
Добрий день! Шановний Учаснику! Ваше звернення розглянуто Замовником та прийнято рішення щодо внесення з
мін до тендерної документації, які буде опубліковано найближчим часом.
Дата відповіді:
28.06.2024 17:47