Номер:
4d2ea083db6c49ae9d371f8f98208225
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
27.06.2024 17:49
Опис:
1. Вимагаємо виключити з п. 10 ОГОЛОШЕННЯ та Розділу V "Розгляд та Оцінка тендерної пропозиції" про проведення відкритих торгів дискримінаційну вимогу: "Цінова пропозиція учасника - неплатника ПДВ не повинна перевищувати орієнтовну вартість закупівлі без урахування ПДВ."
Стаття 3 Закону передбачає здійснення закупівель зокрема, за принципами недискримінації учасників, а також за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій Однак, при вивченні тендерної документації наше підприємство дійшло висновку, що тендерною документацією встановлені дискримінаційні вимоги, що можуть призвести до зменшення кола потенційних учасників процедури закупівлі а також до порушення інтересів учасників не платників ПДВ при здійсненні оцінки пропозицій учасників, зокрема, встановлення обмежуючих вимог в частині визначення ціни та методики оцінювання тендерних пропозицій. Ця вимога ставить підприємства, які не є платником ПДВ у гріши умови, ніж учасників, яки є платниками цього податку. Визначено, що Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону.
Вартість матеріалів у складі робіт та послуг, передбачених технічним завданням Замовника складамите значну частину вартості закупівлі. Платники ПДВ мають вхідний податковий кредит, тому чиста сума нарахованих зобов’язань з ПДВ при сплаті буде ними зменшена на суму податкового кредиту, та лише різниця підлягає сплаті до бюджету (таким чином платник компенсує частину вартості закупівлі ними матеріалів, а не платник ПДВ позбавлений можливості такої компенсації, сума закупівлі матеріалів разом з ПДВ його виробника цілком відноситься на собівартість продукції тому не враховувати всю суму нарахованого ПДВ при здійсненні оцінки є заздалегідь дискримінаційним підходом при здійсненні оцінки пропозицій учасників, до яких застосовуються різні системи оподаткування згідно діючого законодавства. Замовником було порушено вимоги пункту 9, частини другої статті 22 Закону яким чітко визначено, що тендерна документація повинна містити: перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ). Зазначена норма Закону визначає необхідність обов'язкового зазначення, чи учасник має надати пропозиції з ПДВ, чи без ПДВ, але ж не говорить про те, що при здійснюванні оцінки всі пропозиції порівнюються без урахування ПДВ. Тобто, Замовником не були враховані норми Закону, що є порушенням законодавства у сфері закупівель та як наслідок у подальшому проведення необ’єктивної оцінки тендерної пропозиції нашого підприємства. Виходячи з принципу недискримінації учасників , навіть якщо Замовник не є платником ПДВ, та отримання податкового кредиту не зменшує витрати Замовника на оплату податків , то при здійсненні оцінки пропозицій учасників, повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників не залежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників , які мають статус платника ПДВ, а для учасників – які не є платниками ПДВ – ціна без ПДВ. Таким чином, зазначена умова Документації обмежує коло
потенційних учасників та порушує інтереси учасників – неплатників ПДВ , а це є порушенням принципів здійснення закупівель, що передбачені статтею 3 Закону.
Просимо внести відповідні зміни в тендерну документацію задля приведення її у відповідність законодавству України, і інакшому випадку ми вимущені будемо звернутись в АМКУ для встановлення справедливого відношення до всіх потенційних учасників та субєктів господарювання.
Відповідь:
надаємо відповідь:
- Відповідно до Розділу V «Розгляд та Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що «Оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою. Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій у даній процедурі закупівлі є ціна. Питома вага критерію «ціна» – 100 %.Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна якої є найнижчою. Цінова пропозиція учасника - неплатника ПДВ не повинна перевищувати орієнтовну вартість закупівлі без урахування ПДВ.Замовник не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до Особливостей (далі — найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція» та п.10 «ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів» чітко зазначено «Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі 1 799 972,40 грн з ПДВ (1 499 977,00 грн без ПДВ). Цінова пропозиція учасника - неплатника ПДВ не повинна перевищувати орієнтовну вартість закупівлі без урахування ПДВ.» відповідно до вимог Закону про публічні закупівлі Замовником в тендерній документації було зазначено, що очікувана вартість закупівлі розрахована з ПДВ і без ПДВ і чітко зазначено, що цінова пропозиція учасника - неплатника ПДВ не повинна перевищувати орієнтовну вартість закупівлі без урахування ПДВ.
Вважаємо вимоги Замовника викладені в Розділі V «Розгляд та Оцінка тендерної пропозиції» та п .10 «ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів» чітко викладені в вимогах тендерної документації та є достатніми для розрахунку ціни на закупівлю №ПР-24П _1108_ВО. Лот №1 Послуги з поточного ремонту легкових автомобілів - 14 од., код ДК 021:2015 - 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання, Лот №2 Послуги з поточного ремонту легкових автомобілів і мікроавтобуса - 10 од., код ДК 021:2015 - 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів
Дата відповіді:
28.06.2024 15:38