-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» за кодом ДК 021:2015 50110000-9 (Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання)
«Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» за кодом ДК 021:2015 50110000-9 (Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання)
Завершена
1 327 650.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 13 276.50 UAH
мін. крок: 1% або 13 276.50 UAH
Період уточнення:
19.06.2024 16:31 - 05.07.2024 00:00
Відповідь надана
Уточнення щодо кваліфікаційних критеріїв
Номер:
9a83bbcf270d442d81c3e045bb0fb38b
Дата опублікування:
29.06.2024 00:22
Опис:
Доброго дня, шановний Замовнику!
Перш за все, дякуємо Вам за приведену вище відповідь, але:
1. В приведеному Вами "Випуску 69 "Автомобільний транспорт" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників" присутні працівники, які включені до кваліфікаційних критеріїв Замовника за виключенням того, що в даному випуску немає посилання, які роботи потребують який розряд та також не вказана необхідність підтверджувати розряд документом з навчального закладу.
Яким чином Замовник визначив розряд працівника, що повинен виконувати роботи (послуги), які вказані в Додатку 2 до тендерної документації? Який документ чи норматив використовував Замовник під час підготовки тендерної документації, який визначає кількість робітників певної кваліфікації та/або професії?
2. Замовник в попередній відповіді посилається на п.2.6. Положенням про профілактичне обслуговування і ремонт рухомого складу автомобільного транспорту, де вказано "Наявність технологічного обладнання, його стан і характеристики повинні забезпечувати виконання нормативних вимог до технічного стану рухомого складу, що обслуговується, якості деталей, вузлів, механізмів, систем, що ремонтуються", а п.2.7. того ж Положення твердить "Номенклатура професій і кваліфікація персоналу, який виконує роботи по технічному обслуговуванню та ремонту автомобілів і їх складових частин, повинні відповідати вимогам "Єдиного тарифно-кваліфікаційного довідника робіт і професій робітників". Розряди робітників повинні відповідати технологічним процесам,
затвердженим в установленому порядку."
Виходячі з вищенаведеного, в тому числі, Замовником в Учасника постає питання, що стосується виконання робіт/надання послуг - в якому нормативному документі вказано, що для виконання робіт (послуг), які перелічені в Додатку 2 до тендерної документації є вимога щодо наявності певного працівника серед визначених Замовником та певного розряду, який також визначений Замовником? Чи є зв'язок між вказаними послугами та переліченими працівниками?
Можливо, під час складання тендерної документації, фахівцями Замовника було складено кошторис за допомогою програмних комплексів чи розрахована кількість людино-годин згідно норм для кожної з послуги/роботи?
3. Встановлення кваліфікаційних критеріїв та їх деталізація, як наприклад, розряд чи розряд виданий саме навчальним органом - це не те саме. Повторюючись, зазначаємо, що Учасник не сперечається з визначенням критеріїв кваліфікаційних, але від Замовника немає відповіді, чому встановлені саме такі характеристики в даних критеріях?
Для прикладу наводимо відповідні запитання, чому кваліфікаційні критерії повинні бути визначені згідно нормативних документів
1. Замовник визначає в одному з пунктів Додатку 1.1., що Учасник повинен надати підтвердження наявності "не менше 1-ої одиниці вимірювача рівня шуму" - яким чином відсутність даного обладнання впливає на виконання робіт/послуг, визначених Замовником в Додатку 2?
2. Замовник визначає в одному з пунктів Додатку 1.1., що Учасник повинен надати підтвердження наявності "не менше 2-ох одиниць оглядових ям або підйомників вантажопідйомністю не менше 10т." - яким чином визначена кількість оглядових ям або підйомників для виконання робіт/послуг, визначених Замовником в Додатку 2? Чому саме 2 (дві) оглядові ями? Чи може необхідно 3 (три) або достатньо 1 (однієї)?
3. Замовник визначає в одному з пунктів Додатку 1.1., що Учасник повинен надати підтвердження наявності "не менше 1-ої одиниці фарбувально-рихтувального комплексу з камерою для фарбування та сушіння автомобілів;" - при цьому серед працівників відсутній "маляр колісних транспортних засобів, уповноважений наносити лакофарбове покриття на транспортні засоби з джерелами високої напруги;" за тим самим положенням "Випуску 69 "Автомобільний транспорт".
Дані та інші питання виникають через неузгодженість між визначенням персоналу, їх розряду, переліком необхідного обладнання та предметом закупівлі.
Просимо Замовника надати кошторисні норми або інші посилання, що підтверджуть визначені ним спеціалізації, розряди працівників та підтверджують необхідність наявності обладнання.
Дякуємо за відповідь!
Відповідь:
Шановний учаснику! За результатами розгляду питання повідомляємо наступне.
При встановлені кваліфікаційних критеріїв Замовник керувався, зокрема, кількістю автотранспортних засобів, які можуть одночасно вимагати послуг з ремонту.
Так, згідно до Додатку 2 до Тендерної документації перелік автотранспортних засобів складає – 49 од., а саме легкові автомобілі, вантажні та вантажопасажирські, автобус та мікроавтобуси, спецавтотранспорт. Зазначені автомобілі потребують вчасного та кваліфікованого підходу з боку виконавців ремонтних робіт/послуг, які можливо, будуть потребувати одночасного ремонту/послуг кваліфікованого персоналу.
Крім того, при визначені кваліфікаційних критеріїв Замовник керувався, зокрема відповідними професійними стандартами. Наприклад: Стандарт професійної (професійно-технічної) освіти, за професією Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, затверджених Наказом Міністерства освіти і науки України від 31 січня 2019 р. №102, наказом Міністерства транспорту та зв’язку України №136 від 14.02.2006 «Про затвердження Випуску № 69 "Автомобільний транспорт" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників», а також Наказом міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства №1849 від 21.09.2020 р. «Про затвердження професійного стандарту «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів».
Додатково повідомляємо, що Замовник розглянув Ваші пропозиції, стосовно визначення кількості оглядових ям та, щодо вимірювача рівня шуму, прийшовши до висновку про необхідність відкорегування інформації стосовно даних вимог та внесенні відповідних змін до Тендерної документації.
Дякуємо за звернення, найблищим часом до Тендерної документації Замовником будуть внесенні зміни.
Дата відповіді:
02.07.2024 11:54
Відповідь надана
Уточнення щодо кваліфікаційних критеріїв повторно
Номер:
b49c675bc9084815906b0a8222e2d805
Дата опублікування:
27.06.2024 11:13
Опис:
Доброго дня, шановний Замовнику!
Згідно Вашої відповіді на попереднє звернення просимо Вас додати саме аргументацію, так як формулювання "згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» від 22.12.2015 № 922-VIII Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації." та "Замовник в залежності від процедури закупівлі та на підставі статті 16 та ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» самостійно вирішує перелік кваліфікаційних критеріїв, які вносяться до тендерної документації Замовника" є обґрунтуванням щодо застосування кваліфікаційних критеріїв, але без аргументації стосовно кількості персоналу та їх розрядності.
Опис професій (з наведенням визначення, що собою уявляє та чи інша професія), власні висновки Замовника (велике чи мале навантаження на робітників, кількість одночасних клієнтів) не є аргументацією.
Просимо Вас надати саме посилання, чому в тендерній документації вказана певна кількість робітників відповідних спеціалізацій та певний розряд - на які норми відповідно до обслуговування/ремонту транспортних засобі посилається Замовник для встановлення таких критеріїв по суті?
Доводимо, що те саме стосується обладнання - в Учасника немає ніяких претензій чи сперечань стосовно застосування відповідного критерія, так як це право Замовника, але об'єктивність визначення даних критеріїв повинна бути сформована відповідно до нормативного документу, але ж ніяк не на власний розсуд, тому що невідповідність нормативним документам та/або відсутність посилання на них є порушенням складання тендерної документації.
Відповідь:
Шановний учаснику! За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Вимогами ст.22 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено: «Виконавцями технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів є суб'єкти господарювання, які відповідають таким вимогам:
мають власні або орендовані засоби технічного обслуговування і ремонту, що відповідають установленим законодавством вимогам;
роботи з технічного обслуговування і ремонту здійснює персонал необхідного рівня професійної кваліфікації відповідно до видів цих робіт;
Тобто, виконавці послуг з технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів повинні бути знаряджені певними засобами (технікою), а також мати працівників з певним рівням знання та вміння для кваліфікованого надання послуг.
Також, відповідно до ст. 27, вищезазначеного Закону, Замовник за договором про технічне обслуговування і ремонт транспортного засобу має право одержувати достовірну інформацію про предмет договору та його виконавця. Тобто, Замовник наділений правом бути обізнаним з приводу наявності у Виконавця послуг необхідного матеріально-технічного потенціалу та кваліфікованих працівників.
В Розділами ІІ та ІХ наказу Міністерства Інфраструктури України від 28.11.2014 №615 «Про затвердження Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів» встановлено:
ІІ. Інформація про послуги
3. Виконавець до укладення договору надає замовнику необхідну, доступну та достовірну інформацію щодо переліку робіт з технічного обслуговування і ремонту КТЗ та їх складових частин (систем).
4. Виконавець у зручному та доступному для замовника місці розміщує:
інформацію про режим роботи і обслуговуючий персонал
5. Виконавець на вимогу замовника надає йому іншу інформацію, яка стосується договору і послуг.
ІХ. Права й обов’язки виконавця
2. Виконавець зобов’язаний:
гарантувати якість наданих послуг;
Отже, Замовник, крім права одержувати необхідну інформацію щодо надання послуг, може одержувати також повний сектор інформації щодо якості послуг тощо.
Додатково повідомляємо, що наказом Міністерства транспорту та зв’язку України №136 від 14.02.2006 «Про затвердження Випуску № 69 "Автомобільний транспорт" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників» затверджено довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників:
ДОВІДНИК кваліфікаційних характеристик професій працівників ВИПУСК 69 "Автомобільний транспорт" Третя редакція, доповнена і доопрацьована:
До третьої редакції Випуску увійшли кваліфікаційні характеристики професій керівників, професіоналів, фахівців, технічних службовців, робітників, зокрема професій, що зайняті у сфері надання послуг автомобільного транспорту та технічного сервісу колісних транспортних засобів.
Кваліфікаційні характеристики професій працівників обов'язкові для встановлення кваліфікаційних розрядів (категорій) та під час тарифікації робіт суб'єктами господарювання усіх галузей економіки, в яких виконують зазначені у цьому Випуску види робіт, використовують працівників визначених професій.
Також, Положенням про профілактичне обслуговування і ремонт рухомого складу автомобільного транспорту (затверджено 06.04.94 МІНІСТЕРСТВОМ ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ) передбачено:
2. Підприємства технічної експлуатації рухомого складу автотранспорту
2.1. Підприємства, що здійснюють технічну експлуатацію рухомого складу, поділяються на автотранспортні, автообслуговуючі та авторемонтні.
2.3. Автообслуговуючі підприємства перевізних функцій не виконують, а призначені для виконання всього комплексу профілактичного обслуговування та ремонту рухомого складу або тільки його складових елементів.
До них відносяться:
- бази централізованого технічного обслуговування та ремонту
(БЦТО);
- станції технічного обслуговування (СТО);
- майстерні (цехи, дільниці) та інші спеціалізовані
підприємства.
2.5. Виробничо-технічна база (ВТБ) підприємств або підрозділів технічного обслуговування і ремонту рухомого складу автомобільного транспорту: будівлі, споруди, обладнання - повинна відповідати вимогам законів України, Відомчих будівельних норм - 01-89, Галузевих норм технологічного проектування АТП і СТО -
01-91, а також інших ГОСТів із системи стандартів безпеки праці, охорони природи, навколишнього середовища, інструкцій і правил проектування, що стосуються питань техніки безпеки й пожежобезпеки.
2.6. Наявність технологічного обладнання, його стан і характеристики повинні забезпечувати виконання нормативних вимог до технічного стану рухомого складу, що обслуговується, якості деталей, вузлів, механізмів, систем, що ремонтуються.
2.7. Номенклатура професій і кваліфікація персоналу, який виконує роботи по технічному обслуговуванню та ремонту автомобілів і їх складових частин, повинні відповідати вимогам "Єдиного тарифно-кваліфікаційного довідника робіт і професій робітників". Розряди робітників повинні відповідати технологічним процесам,
затвердженим в установленому порядку.
Отже, Замовник прі встановлені кваліфікаційних критеріїв до учасників керується виключно чинним законодавством України та в жодному разі не створює дискримінаційних вимог, а лише реалізує своє право на отримання послуг в повному обсязі, високої якості та в бажані строки.
Дата відповіді:
28.06.2024 14:16
Відповідь надана
Уточнення щодо кваліфікаційних критеріїв
Номер:
6ffc20788e274447bdbd782f79f1d2dc
Дата опублікування:
24.06.2024 10:45
Опис:
Доброго дня, шановний Замовнику!
Просимо Вас надати обґрунтування з посиланням на нормативно-правові документи з підтвердженням відповідності розробленого Замовником технічного завдання стосовно підстав застосування наступних працівників та їх кількості:
1. Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів (не менше третього розряду) – не менше трьох осіб.
2. Електрогазозварник - не менше однієї особи, не нижче 3-го розряду.
3. Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів (не менше четвертого розряду) – не менше однієї особи
4. Майстер з діагностики та налагодження електронного устаткування автомобільних засобів - не менше однієї особи.
Одним з документів, що описують надання послуг з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання, які є предметом закупівлі, зазначається «Правила надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів» (затверджені Наказом Міністерства інфраструктури України). В вищевказаному документі відсутні норми щодо кількості, посади, розряду працівників, які вказує Замовник. Також, під час виконання ремонтних робіт, використовується Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту (затверджене Міністерством транспорту України), в якому також відсутні вимоги, що застосовує Замовник.
У зв’язку з тим, що Замовник не є спеціалізованою організацією з ремонту автотранспорту, яким чином були визначені посади, розрядність та кількість працівників?
У випадку визначення Замовником відповідних працівник згідно кошторисного розрахунку, прохання надати його для врахування усіх можливих витрат для визначення відповідної цінової пропозиції.
Також, просимо Замовника зробити відповідні посилання та підстави застосування вимог, щодо кожного обладнання, яке необхідно до наявності в Учасника, а саме:
-не менше 3-х одиниць підіймача автомобільного, вантажопідйомністю від 3,0 тон;
-не менше 1-ої одиниці універсального діагностичного приладу (мультімарочний);
-не менше 1-ої одиниці комп'ютерного стенду для регулювання кутів розвалу і сходження коліс 3D;
-не менше 1-ої одиниці пристрою для заміни гальмівної рідини;
- не менше 1-ої одиниці обладнання для ремонту та заправки кондиціонерів;
- не менше 1-ої одиниці вакуумного пристрою для зливу та заміни олив;
-не менше 1-ої одиниці люфту-детектору для перевірки люфтів ходової частини транспортних засобів;
-не менше 1-ої одиниці тестеру підвіски для перевірки амортизаторів транспортних засобів;
-не менше 1-ої одиниці тестеру бокового відведення для перевірки відведення від прямолінійного руху;
-не менше 1-ої одиниці стенду для контролю та регулювання світла фар;
-не менше 1-ої одиниці вимірювача рівня шуму;
-не менше 1-ої одиниці фарбувально-рихтувального комплексу з камерою для фарбування та сушіння автомобілів;
-не менше 2-ох одиниць оглядових ям або підйомників вантажопідйомністю не менше 10т.
Доводимо також до відома Замовника, що відповідна діяльність з ремонту автотранспорту не підлягає ліцензуванню (Згідно Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»), тому відсутні закріплені законодавчо норми щодо кількості, розрядності чи освіти працівників, які повинні бути присутні в підприємства, що займається відповідною діяльністю.
Учасник вважає, що вимога щодо наявності працівників та обладнання не є обґрунтованою та потребує в тому числі від Учасника додаткових витрат, що порушує вимоги Закону «Про публічні закупівлі», а саме п.п.2 ч.1 Статті 5 – «максимальна економія, ефективність та пропорційність». Також, сукупність усіх зазначених вимог, в тому числі і щодо МТБ порушує п.п.1 ч.1 Статті 5 – «добросовісна конкуренція серед учасників», так як відповідність усім визначеним Замовником критеріям необґрунтовано звужує кількість можливих Учасників.
Відповідь:
За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Для вибору найкращого постачальника державні замовники у тендерній документації зазначають певні вимоги до потенційних контрагентів. Відповідно до вимог ст. 16 Закону «Про публічні закупівлі» замовник може встановлювати визначені кваліфікаційні критерії до учасників закупівлі, наприклад, наявність у потенційного постачальника працівників відповідної кваліфікації, тобто працівники постачальника мають мати документально підтверджені знання та досвід надання послуг.
При встановлені кваліфікаційних критеріїв за даною закупівлею, замовник керувався, зокрема, кількістю автотранспортних засобів, які можуть одночасно вимагати ремонту. Крім того, Замовник керувався, зокрема відповідними професійними стандартами. Так, згідно Стандарту професійної (професійно-технічної) освіти, за професією Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, затверджених Наказом Міністерства освіти і науки України від 31 січня 2019 р. №102 Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 1-го розряду Виконує роботи з розбирання простих складових одиниць і агрегатів автомобілів. Виконує очищення від бруду, миття після розбирання складових одиниць і агрегатів автомобілів, зачищення задирок, прогін різьблення, свердління отворів, змащення деталей. Бере участь у ремонті під керівництвом слюсаря більш високої кваліфікації, тоді як Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 3-го розряду Виконує роботи з розбирання автомобілів. Ремонтує, складає вантажні, легкові автомобілі. Визначає і усуває несправності у роботі складових одиниць та агрегатів автомобілів. Ремонтує, складає, регулює та випробовує складові одиниці та агрегати середньої складності із заміною окремих частин і деталей. Виконує кріпильні роботи відповідальних різьбових з'єднань при технічному обслуговуванні із заміною зношених деталей. Виявляє несправності електроустаткування автомобіля (обриви, окиснення, розтріскування ізоляції проводів). З'єднує та паяє проводи з приладами і агрегатами електроустаткування. Виконує слюсарну обробку деталей по 11-12 квалітетах із застосуванням універсального обладнання. Ремонтує і встановлює складні агрегати і складові одиниці під керівництвом слюсаря більш високої кваліфікації.
Аналогічно, відповідно до Стандарту професійної (професійно-технічної) освіти, за професією Електрогазозварник 2-го розряду Виконує ручне кисневе різання та різання бензорізальними та газорізальними апаратами стального легковагового і важкого брухту. Виконує ручне дугове, плазмове, газове автоматичне і напівавтоматичне зварювання простих деталей, вузлів і конструкцій з вуглецевих сталей, а електрогазозварник 3-го розряду, наприклад, Виконує ручне кисневе різання і різання бензорізальними і газорізальними апаратами на задані розміри з виділенням відходів кольорових металів та зі зберіганням або вирізанням вузлів і частин машин.
Щодо кількості посад, пояснюємо наступне. Беручи до уваги те, що потенційні учасники не будуть обслуговувати лише транспортні засоби ОФ ДП «АМПУ», а мають інших клієнтів - фізичних осіб, юридичних осіб, установ, організацій, тощо. Наявність меншої кількості слюсарів з ремонту колісних транспортних засобів може привести до неможливості одночасного обслуговувати великої кількості автотранспорту як Замовника так і інших клієнтів. Наявність меншої кількості слюсарів може привести до затримки обслуговування та/або ремонту транспортних засобів Замовника.
Таким чином, керуючись вищенаведеними нормами Замовником було визначено вимоги до розрядів та мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації.
Щодо обладнання, яке необхідно до наявності в Учасника, повідомляємо, що згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» від 22.12.2015 № 922-VIII Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Згідно частини 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація Замовника може містити іншу інформацію, яку Замовник вважає за необхідне включити до її змісту.
Таким чином, Замовник в залежності від процедури закупівлі та на підставі статті 16 та ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» самостійно вирішує перелік кваліфікаційних критеріїв, які вносяться до тендерної документації Замовника.
Оскільки транспортні засоби Замовника використовуються доволі інтенсивне, для забезпечення роботи підприємства критичної інфраструктури, Замовник встановив кваліфікаційні критерії щодо наявності у потенційного учасника відповідної матеріальної бази для своєчасного та якісного надання послуг.
Таким чином, Замовник не встановлює дискримінаційних вимог, а лише реалізує своє право на отримання послуг в повному обсязі, високої якості та в бажані строки.
Дата відповіді:
26.06.2024 14:09