• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Код CPV за ДК 021:2015:35810000-5 Індивідуальне обмундирування (Протигаз фільтрувальний СМ-6 з фільтром NBC-3/SL M або еквівалент)

Торги відмінено

120 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
Період уточнення: 10.06.2024 15:32 - 26.12.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 1b5578c100ef491e9a57b2cc54af23f3
Дата опублікування: 11.06.2024 12:29
Опис: Добрий день, шановний Замовнику. У вимогах Додатку 3 до тендерної документації зазначено, зокрема, що до Комплекту поставки протигазу входить також «Засіб для спеціальної обробки протигазу», та визначені вимоги до цього засобу: «Засіб для спеціальної обробки протигазу Засіб для спеціальної обробки має діяти за принципом адсорбції та нейтралізації. Бути ефективним проти речовин у рідкому та газоподібному стані. Мати наступні показники ефективності: - показник нейтралізації бойових отруйних речовин типу GD (зоман), VX, HD (іприт) - не менше 99,6% протягом до 90 секунд. - нейтралізація таких сполук: кислоти, сполуки фосфору/сірки, органічні сполуки, їдкі та кислі гази. - видалення газоподібних промислових небезпечних хімічних речовин: безводний аміак, хлор, окис етилену, хлористий водень, діоксид азоту, діоксид сірки, метилмеркаптан. Може бути застосований до будь яких поверхонь включно із шкірою. - Нетоксичний, не викликає корозії, негорючий - Рецептура сухого порошку - Безпечно наносити на всі рідини і пари, що виділяються.» Проаналізувавши дану вимогу, вважаємо, що вона не є елементом комплектації протигазу, оскільки: 1. В жодних нормативних документах чинного законодавства України, зокрема СОУ МНС 75.2-00013528-002:2010 «ФІЛЬТРУВАЛЬНІ ЗАСОБИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ОРГАНІВ ДИХАННЯ НАСЕЛЕННЯ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ. Класифікація й загальні технічні вимоги»; Технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771; ДСТУ EN 14387-2017 (фільтр) та ДСТУ EN 136:2003 (маска), не встановлено вимог щодо необхідності комплектування протигаза спеціальними засобами обробки; 2. Проаналізувавши вимоги до вказаного спеціального засобу обробки протигазу, зазначено, що він має мати показники ефективності: - показник нейтралізації бойових отруйних речовин типу GD (зоман), VX, HD (іприт) - не менше 99,6% протягом до 90 секунд. - нейтралізація таких сполук: кислоти, сполуки фосфору/сірки, органічні сполуки, їдкі та кислі гази. - видалення газоподібних промислових небезпечних хімічних речовин: безводний аміак, хлор, окис етилену, хлористий водень, діоксид азоту, діоксид сірки, метилмеркаптан. Окремо у вимогах до двох інших елементів протигазу – маски та фільтра встановлена вимога щодо терміну зберігання та терміну експлуатації не менше 20 років, що має бути підтверджено відповідними сертифікатами. І оскільки, саме ці два елементи що якраз і утворюють протигаз, мають оброблятися вказаним засобом обробки, то і до самого засобу обробки мали б бути встановлені аналогічні вимоги щодо терміну зберігання. І оскільки таких вимог не встановлено, ймовірно, з об’єктивних причин, не можливості гарантувати такий тривалий термін зберігання від самих виробників вказаних засобі обробки, то і відповідно комплектуватись протигаз не може елементом – засобом для обробки, який не може мати та підтримувати показники своєї ефективності терміном меншим ніж власне сам протигаз. Таке неспівпадіння ймовірно, є наслідком штучного розширення комплекту протигаза, додатковим, чужорідним елементом (засобом обробки), який не створювався власне для виконання функцій у складі комплекту протигаза. 3. У випадку, коли Замовнику все ж необхідно здійснювати певні маніпуляції з обробки придбаних протигазів, пропонуємо виділити вказаний засіб спеціальної обробки протигазу в окремий предмет закупівлі, як це власне і передбачено у Єдиному закупівельному словнику за показником четвертого знаку класифікатора за кодом: «39830000-9 Продукція для чищення» та провести окрему закупівлю. 4. Проаналізувавши вибірку закупівель в системі Прозоро за 2024 рік за кодом «ДК 021:2015 - 35810000-5 Індивідуальне обмундирування» де Замовниками закуповувались Протигази, наразі триває тільки одна закупівля з аналогічними вимогами в описі технічних характеристик, де до комплектації протигазу входить окрім маски, фільтра та сумки ще доданий засіб для спеціальної обробки протигазу, номером закупівлі UA-2024-05-14-003135-a. Відповідно до рішення комісій з розгляду скарг за результатами розгляду скарги в АМКУ номер скарги: UA-2024-05-14-003135-a.b1, Замовника зобов’язали усунути дискримінаційні вимоги в частині наявності в складі комплекту протигазу засобу для спеціальної обробки протигазу, а саме вказано, що: «Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.» Зважаючи на вищенаведене, просимо Замовника виключити вимогу щодо наявності в комплекті поставки протигазу Засобу для спеціальної обробки протигазу з Додатку 3 до тендерної документації.
Відповідь: Доброго дня! Дякуємо за Ваше звернення та повідомляємо Вам, що тендерна документація, щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями код CPV за ДК 021:2015: 35810000-5 «Індивідуальне обмундирування» (Протигаз фільтрувальний СМ-6 з фільтром NBC-3/SL M або еквівалент) складена у відповідності з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі – Закон). Замовник в процесі формування своєї тендерної документації неухильно дотримується принципів здійснення публічних закупівель, що передбачені частиною 1 статті 5 Закону, в тому числі недискримінація учасників та рівне ставлення до них. 1Відповідно до частини 3 статті 23 Закону, Замовником у технічній специфікації (Додаток №3 до тендерної документації) зазначено посилання на існуючі міжнародні, європейські стандарти, розроблені європейськими органами зі стандартизації та які прийняті Україною в якості національних стандартів, а саме: маска «повинна відповідати вимогам ДСТУ EN 136:2003», а Фільтр комбінований «повинен відповідати вимогам ДСТУ EN 14387:2017». Доводимо до Вашого відома, що В ЖОДНИХ нормативних документах чинного законодавства України у сфері цивільного захисту, зокрема у СОУ МНС 75.2-00013528-002:2010 «Фільтрувальні засоби індивідуального захисту органів дихання населення у надзвичайних ситуаціях. Класифікація й загальні технічні вимоги», Технічному регламенті засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771 (далі – ТР ЗІЗ №771), в ДСТУ EN 14387-2017 (фільтр) та ДСТУ EN 136:2003 (маска), НЕ ВСТАНОВЛЕНО ЖОДНИХ ОБМЕЖЕНЬ щодо розширеної комплектації протигазу, які входять в його комплект, до прикладу таких як засіб для спеціальної обробки протигазу чи сумка до протигазу. В даних документах визначають лише мінімальні вимоги до засобу індивідуального захисту і НІ В ЯКОМУ РАЗІ не обмежують максимальних показників характеристик продукту в комплексі. Окрім цього повідомляємо Вам, що Наказ МНС України від 25.02.2010 р. № 104 «Про прийняття та надання чинності стандарту МНС України СОУ МНС 75.2-00013528-002:2010», на який Ви посилаєтесь, станом на сьогоднішній день, не зареєстрований в Міністерстві юстиції України. Тому СОУ МНС, на даний час, нажаль являється обов’язковим нормативним документом для Державної служби України з надзвичайних ситуацій, але рекомендаційного характеру для всіх інших підприємств, установ та організацій України незалежно від форми власності. Потенційний учаснику, Вами наведено тільки загальне посилання на СОУ МНС, ТР ЗІЗ №771 та державні стандарти, що є ідентичними гармонізованим європейським стандартам, але не вказано жодного пункту чи розділу цих документів, які б встановлювали конкретно визначену комплектацію та склад протигазу, а також встановлювали певні обмеження чи вимоги щодо переліку її складових. Виходячи з цього, можна припустити, що потенційний учасник, або не до кінця знає чинне законодавство України у сфері цивільного захисту, або ж свідомо маніпулює. Таким чином, всі вищезазначені державні та європейські стандарти, а також нормативно-правові акти чинного законодавства України у сфері цивільного захисту, в т.ч. ті на які Ви посилається, не містять жодних обмежуючих вимог, щодо розширеної комплектації засобу індивідуального захисту – протигазу, а відтак не забороняють наявність в складі протигазу засобу для спеціальної обробки чи сумки до протигазу (проте містять вимоги щодо захисних властивостей ЗІЗ від бойових отруйних речовин типу зapин, зoмaн, VХ-гaзи тa iпpиту). Включення до комплекту протигазу засобу спеціальної обробки обумовлено існуючою реальною загрозою виникнення надзвичайних ситуацій пов’язаних із небезпечними хімічними речовинами внаслідок військових дій, а також можливим застосуванням зброї масового ураження проти України (бойових отруйних речовин типу GВ (зарин), GD (зоман), VX, HD (іприт)) в сучасних умовах воєнного стану. Водночас, хочемо зазначити, що КП «Рівненська обласна клінічна лікарня імені Юрія Семенюка» Рівненської обласної ради – це головний лікувально-профілактичний заклад області, що забезпечує високоспеціалізовану допомогу населенню області, а також являється Багатопрофільною Лікарнею Інтенсивного Лікування ІІ рівня, згідно Розпорядження Кабінету Міністрів України від 15.01.2020 року «Про затвердження переліку опорних закладів охорони здоров’я в госпітальних округах на період до 2023 року». Таким чином наша клінічна лікарня, являється одним із основних медичних закладів області, який буде здійснювати екстрену медичну допомогу постраждалим, які зазнали хімічного, радіаційного або біологічного забруднення у випадку настання надзвичайної ситуації, або ж застосування зброї масового ураження проти України (хімічної зброї). Повідомляємо Вам, що Засіб для спеціальної обробки надає можливість бригаді екстреної медичної допомоги швидко та оперативно здійснити дезактивацію відкритих ділянок тіла постраждалих від біологічних агентів, радіоактивних речовин, небезпечних хімічних та бойових отруйних речовин. Необхідно пам’ятати, що коли людина піддається впливу небезпечної хімічної речовини, вирішальне значення має час, протягом якого отруйна речовина залишається на шкірі. Ступінь ураження зростає, чим довше забруднювач буде залишатися на відкритих ділянках тіла. Негайна нейтралізація та дезактивація, може допомогти запобігти серйозним опікам і травмам. Швидке видалення цих токсичних хімічних речовин зі шкіри має важливе значення для зниження ймовірності смерті внаслідок зараження. Таким чином, наявність засобу спеціальної обробки дозволить не лише очистити протигаз від небезпечних отруйних речовин, але й у разі необхідності, проведе швидку дезактивацію шкіри постраждалого, шляхом видалення, поглинання та нейтралізації бойових отруйних речовин і токсичних промислових хімікатів, у випадку потрапляння їх на відкриті ділянки тіла, а відтак дозволить врятувати життя. Також вкотре наголошуємо, що не існує затвердженого обов’язкового складу комплекту протигазу, а включення в комплект протигазу засобів для спеціальної обробки є міжнародною практикою, що провадиться більшістю країн Європи, цивілізованого Світу, Міжнародною організацією із заборони хімічної зброї (OPCW) та вже активно застосовується в Україні. До прикладу, згідно деяких європейських регламентів, що стосуються Засобів індивідуального захисту від хімічних, біологічних та радіаційних загроз, в комплект засобу індивідуального захисту (протигазу) входить не тільки захисна маска, фільтр комбінований, засіб для спеціальної обробки та протигазова сумка, але й таблетки піридостигміну (препарат, який посилює профілактичні захисні заходи проти нервово-паралітичних отруйних речовин), таблетки йодиду калію (препарат, який знижує внутрішнє опромінювання щитовидної залози), автоматичний інжектор ATOX II ComboPen (зменшує наслідки отруєння нервово-паралітичним газом), автоматичний інжектор Diazepam 10 (діє проти очікуваних спазмів, викликаних центральною нервовою системою після отруєння нервово-паралітичним агентом), таблетки для дезінфекції та дехлорування води (знищують мікроби у воді – бактеріологічне очищення), індикаторний папір (виявлення та розпізнавання 3-х основних груп бойових отруйних речовин (G, V, H) нервово-паралітичної дії типу зарин (GВ), зоман (GD), VX-зази та шкірно-наривної дії типу іприт (HD)). Потенційний учаснику, звертаємо вашу увагу на те, що перед оголошенням процедури закупівлі нашим медичним закладом був проведений аналіз ринку засобів для дезактивації і було виявлено, що існує достатня кількість європейських, американських та інших всесвітньовідомих товаровиробників такого типу продуктів із схожими властивостями. Окрім цього, в Додатку №2 до тендерної документації «Засіб для спеціальної обробки протигазу» не містить посилання на конкретну марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. В технічній специфікації не вказано жодних конструктивних особливостей засобу спеціальної обробки та його упакування, які б звужували коло товаровиробників (а відтак їхніх представників в Україні) подібного продукту, та могли б його однозначно ідентифікувати. В технічних вимогах до «Засобу для спеціальної обробки протигазу» виключена будь-яка надмірна деталізація продукту, а тому є лише загальні вимоги щодо його ефективності та методу нейтралізації небезпечних хімічних та бойових отруйних речовин. Таким чином, Ваші зауваження сприймаються Замовником як певною мірою маніпулятивні, що ґрунтуються на суб’єктивних припущеннях («ймовірно…», «можливо..», «ми вважаємо…»), а тому є оціночними судженнями, а не доведеними фактами, з конкретним зазначенням пунктів закону чи державних стандартів до яких Ви апелюєте. Шановний потенційний учаснику, ми дуже вам вдячні за ваші пропозиції, але разом з цим повідомляємо вам, що Замовник проводить зазначену процедуру закупівлі відповідно до наявної необхідності оснащення медичних працівників нашого закладу, засобами захисту, що враховують всі фактори небезпеки, які можуть виникнути під час надзвичайної ситуації, а також в теперішній час воєнного стану, відповідно до фінансових ресурсів та у відповідні періоди згідно затвердженого річного плану закупівель.
Дата відповіді: 14.06.2024 09:24