-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Код CPV за ДК 021:2015:35810000-5 Індивідуальне обмундирування (Протигаз фільтрувальний СМ-6 з фільтром NBC-3/SL M або еквівалент)
Торги відмінено
120 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
Період оскарження:
10.06.2024 15:32 - 26.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Щодо дискримінаційних вимог та порушень при формуванні тендерної документації
Номер:
386996fddd6849588c73e0b7a3a5ba15
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-10-009977-a.c3
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог та порушень при формуванні тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга третя - Рівненська обласна лікарня.pdf 28.11.2024 12:21
- Тендерна Документація 27.11.24.pdf 28.11.2024 12:21
- Рішення АМКУ від 29.07.2024 № 12889 (3).pdf 28.11.2024 12:21
- Рішення АМКУ від 26.06.2024 № 11106 (1).pdf 28.11.2024 12:21
- Скарга третя - Рівненська обласна лікарня.docx.p7s 28.11.2024 12:21
- Скарга третя - Рівненська обласна лікарня_Validation_Report.pdf 28.11.2024 12:21
- sign.p7s 28.11.2024 12:31
- Рішення від 02.12.2024 № 19089.pdf 02.12.2024 17:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.12.2024 № 19653.pdf 11.12.2024 12:42
- Рішення від 10.12.2024 № 19653.pdf 12.12.2024 18:38
- Пояснення АМКУ.doc 05.12.2024 15:43
- пояснення АМКУ.pdf 05.12.2024 15:43
- протокол про виконання.pdf 25.12.2024 11:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.11.2024 12:32
Дата розгляду скарги:
10.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.12.2024 17:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.12.2024 18:39
Дата виконання рішення Замовником:
25.12.2024 11:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
рішення Антимонопольного комітету України № 19653-р/пк-пз від 10.12.2024 є виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8a32183acf954fd48cdcfcd5e38a8259
Заголовок пункту скарги:
Щодо дискримінаційних вимог
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
27 листопада 2024 року Замовником на виконання рішення Комісії було внесено чергові зміни до тендерної документації та оприлюднено тендерну документації щодо вищенаведеної процедури закупівлі в новій редакції. Проте, Замовником замість внесення змін до тендерної документації та усунення дискримінаційних вимог в повній мірі, було змінено лише текстовий формат цих вимог
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
27 листопада 2024 року Замовником на виконання рішення Комісії було внесено чергові зміни до тендерної документації та оприлюднено тендерну документації щодо вищенаведеної процедури закупівлі в новій редакції. Проте, Замовником замість внесення змін до тендерної документації та усунення дискримінаційних вимог в повній мірі, було змінено лише текстовий формат цих вимог
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Щодо дискримінаційних вимог та порушень при формуванні тендерної документації
Номер:
55e3c191adea4468be2d667e563106ec
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-10-009977-a.b2
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог та порушень при формуванні тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Технічний регламент засобів індивідуального захисту, затверджений ПКМУ від 21.08.2019 № 771).pdf 11.07.2024 18:20
- Тендерна документація у редакції від 10.07.24.pdf 11.07.2024 18:20
- Рішення АМКУ від 26.06.2024 № 11106 (1).pdf 11.07.2024 18:20
- ПКМУ №771 від 21.08.2019 р..pdf 11.07.2024 18:20
- Скарга 2 - Рівненська обласна лікарня.pdf.p7s 11.07.2024 18:20
- Скарга 2 - Рівненська обласна лікарня.pdf 11.07.2024 18:20
- sign.p7s 11.07.2024 18:21
- Рішення від 15.07.2024 № 12115.pdf 15.07.2024 19:38
- інформація про перенесення розгляду скарги та запит (Замовнику) від 22.07.2024 № 1176.pdf 22.07.2024 17:58
- інформація про резолютивну частину рішення від 29.07.2024 № 12889.pdf 30.07.2024 10:22
- рішення від 29.07.2024 № 12889.pdf 01.08.2024 11:27
- АМК_20240717.pdf 17.07.2024 23:09
- АМК 7_20240717 (8).pdf 17.07.2024 23:09
- АМК 9_20240717 (10).pdf 17.07.2024 23:09
- АМК 220240717 (2).pdf 17.07.2024 23:09
- АМК 4_20240717 (5).pdf 17.07.2024 23:09
- АМК 12_20240717(14).pdf 17.07.2024 23:09
- АМК 6_20240717 (7).pdf 17.07.2024 23:09
- АМК 10_20240717(12).pdf 17.07.2024 23:09
- АМК 3 20240717 (4).pdf 17.07.2024 23:09
- АМК 10_20240717 (11).pdf 17.07.2024 23:09
- АМК 12_20240717 (13).pdf 17.07.2024 23:09
- АМК 11 20240717 (12).pdf 17.07.2024 23:09
- АМК 5_20240717 (6).pdf 17.07.2024 23:09
- Пояснення №2 АМКУ ВИПРАВЛЕНА.doc 18.07.2024 11:21
- !Регламент 74.161.02е від 01.01.2004 р. «Засоби індивідуального захисту NBC» (ukr).pdf 18.07.2024 11:55
- Decontamination Kits.zip 18.07.2024 11:55
- ПКМУ №771 від 21.08.2019 р..pdf 18.07.2024 11:55
- ПКМУ №1200 від 19.08.2020 р (зі змінами ПКМУ№ 248 від 24.03.2021).pdf 18.07.2024 11:55
- ТР_ЗІЗ (Технічний регламент засобів індивідуального захисту, затверджений ПКМУ від 21.08.2019 № 771).pdf 18.07.2024 11:55
- Пояснення.pdf 24.07.2024 10:49
- !Регламент 74.161.02е від 01.01.2004 р. «Засоби індивідуального захисту NBC» (ukr).pdf 24.07.2024 10:49
- Decontamination Kits.zip 24.07.2024 10:49
- ТР_ЗІЗ (Технічний регламент засобів індивідуального захисту, затверджений ПКМУ від 21.08.2019 № 771).pdf 24.07.2024 10:49
- ПКМУ №1200 від 19.08.2020 р (зі змінами ПКМУ№ 248 від 24.03.2021).pdf 24.07.2024 10:49
- ПКМУ №771 від 21.08.2019 р..pdf 24.07.2024 10:49
- протокол № 146.pdf 27.11.2024 21:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.07.2024 18:23
Дата розгляду скарги:
22.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.07.2024 19:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.08.2024 11:33
Дата виконання рішення Замовником:
27.11.2024 21:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України № 12889-р/пк-пз від 29.07.2024 виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
90e366c54c34420aad04ca7bfeaa83f1
Заголовок пункту скарги:
Щодо дискримінаційних вимог у тендерній документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
10 червня 2024 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМЕНІ ЮРІЯ СЕМЕНЮКА" РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі — Замовник) оголосило процедуру закупівлі за предметом закупівлі «Код CPV за ДК 021:2015:35810000-5 Індивідуальне обмундирування (Протигаз фільтрувальний СМ-6 з фільтром NBC-3/SL M або еквівалент)», ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-10-009977-a (далі — Процедура закупівлі). 10 липня 2024 року замовником на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) було внесено зміни до тендерної документації та оприлюднено тендерну документації щодо вищенаведеної процедури закупівлі в новій редакції.
Підстави подання скарги: абз. 5 пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), -
Після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим пункту 59 Особливостей, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно частини 4 статті 22 Закону - Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Замовником торгів у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи - протокол уповноваженої особи № 352 від 10.06.2024 року, було встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлювали участь Скаржника у процедурі закупівлі за предметом ДК 021:2015:35810000-5 Індивідуальне обмундирування (Протигаз фільтрувальний СМ-6 з фільтром NBC-3/SL M або еквівалент). Скаржник не мав можливості взяти участь в процедурі закупівлі у зв’язку із наявними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечили положенням Закону. Для усунення дискримінаційних положень тендерної документації Скаржником було подано скаргу до Комісії. Рішенням Комісії №11106-р/пк-пз від 26.06.2024 року Замовника було зобов’язано внести зміни до тендерної документації.
10 липня 2024 року Замовником на виконання рішення Комісії було внесено зміни до тендерної документації та оприлюднено тендерну документації щодо вищенаведеної процедури закупівлі в новій редакції. Проте, Замовником лише частково було внесено зміни до тендерної документації та не усунуто дискримінаційні вимоги в повній мірі.
Підстави подання скарги: абз. 5 пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), -
Після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим пункту 59 Особливостей, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно частини 4 статті 22 Закону - Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Замовником торгів у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи - протокол уповноваженої особи № 352 від 10.06.2024 року, було встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлювали участь Скаржника у процедурі закупівлі за предметом ДК 021:2015:35810000-5 Індивідуальне обмундирування (Протигаз фільтрувальний СМ-6 з фільтром NBC-3/SL M або еквівалент). Скаржник не мав можливості взяти участь в процедурі закупівлі у зв’язку із наявними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечили положенням Закону. Для усунення дискримінаційних положень тендерної документації Скаржником було подано скаргу до Комісії. Рішенням Комісії №11106-р/пк-пз від 26.06.2024 року Замовника було зобов’язано внести зміни до тендерної документації.
10 липня 2024 року Замовником на виконання рішення Комісії було внесено зміни до тендерної документації та оприлюднено тендерну документації щодо вищенаведеної процедури закупівлі в новій редакції. Проте, Замовником лише частково було внесено зміни до тендерної документації та не усунуто дискримінаційні вимоги в повній мірі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМЕНІ ЮРІЯ СЕМЕНЮКА" РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі та привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону та Особливостей
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Щодо дискримінаційних вимог та порушень при формуванні тендерної документації
Номер:
de12737807ad4faa9de2f2b85954294d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-10-009977-a.c1
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог та порушень при формуванні тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ДСТУ-EN-136_2003-_Маски.pdf 14.06.2024 15:34
- Закон України №922.pdf 14.06.2024 15:34
- ПКМУ №771 від 21.08.2019 р..pdf 14.06.2024 15:34
- Постанова КМУ від від 12 жовтня 2022 №1178.pdf 14.06.2024 15:34
- Про прийняття та надання чинност. _ від 25.02.2010 № 104 Стандарт МНС.pdf 14.06.2024 15:34
- Рішення АМКУ від 28.05.2024 №9333 (2).pdf 14.06.2024 15:34
- Тендерна документація_Протигази.pdf 14.06.2024 15:34
- Скарга - Рівненська обл лікарня.docx.p7s 14.06.2024 15:34
- Скарга - Рівненська обл лікарня.pdf 14.06.2024 15:34
- sign.p7s 14.06.2024 15:40
- рішення від 18.06.2024 № 10468.pdf 18.06.2024 17:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.06.2024 № 11106.pdf 27.06.2024 15:28
- рішення від 26.06.2024 № 11106.pdf 01.07.2024 11:44
- Пояснення АМКУ.doc 21.06.2024 15:12
- !Регламент 74.161.02е від 01.01.2004 р. «Засоби індивідуального захисту NBC» (ukr).pdf 21.06.2024 15:12
- Комплект протигазу_page-0004.jpg 21.06.2024 15:12
- Пояснення АМКУ..pdf 21.06.2024 15:12
- Комплект протигазу_page-0003.jpg 21.06.2024 15:12
- ДСТУ-EN-136_2003-_Маски.pdf 21.06.2024 15:12
- ПКМУ №771 від 21.08.2019 р..pdf 21.06.2024 15:12
- Комплект протигазу_page-0001 (2).jpg 21.06.2024 15:12
- ТР_ЗІЗ (Технічний регламент засобів індивідуального захисту, затверджений ПКМУ від 21.08.2019 № 771).pdf 21.06.2024 15:12
- Комплект протигазу_page-0002 (1).jpg 21.06.2024 15:12
- Decontamination Kits.zip 21.06.2024 15:12
- ПКМУ №1200 від 19.08.2020 р (зі змінами ПКМУ№ 248 від 24.03.2021).pdf 21.06.2024 15:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.06.2024 15:39
Дата розгляду скарги:
26.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.06.2024 17:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.07.2024 11:45
Дата виконання рішення Замовником:
09.07.2024 17:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА
КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМЕНІ ЮРІЯ СЕМЕНЮКА" РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Код CPV за ДК
021:2015:35810000-5 Індивідуальне обмундирування (Протигаз фільтрувальний СМ-6 з
фільтром NBC-3/SL M або еквівалент)", оголошення про проведення якої оприлюднене на
веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-10-009977-a, з метою усунення
порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0225d3a920684d0189c6c026cc451827
Заголовок пункту скарги:
Щодо дискримінаційних вимог та порушень при формуванні тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Законом України «Про публічні закупівлі» у ст. 3 Закону закріплено принцип недискримінації учасників у закупівлях, у ст. 5 Закону прямо передбачено, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону. Аналогічно, Мінекономіки у своєму листі від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 підтверджує, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 640/1042/19 від 29.01.2021 визначив, що «дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших».
Європейський суд з прав людини в рішенні суду у справі № 42184/05 «Карсон та інші проти Сполученого Королівства» від 16.03.2010 та рішенні у справі № 13378/05 «Бьорден проти Сполученого Королівства» від 29.04.2008 визначив «дискримінацію як відмінність у ставленні до осіб, які перебувають в аналогічній або схожій ситуації».
Закон України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дає наступне визначення поняття дискримінація:
«2) дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними».
Згідно Рекомендацій Антимонопольного Комітету України від 09 квітня 2020 р. № 17-рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції»: «Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.»
У вимогах Додатку 3 до тендерної документації зазначено, зокрема, що до комплекту поставки протигазу входить також «Засіб для спеціальної обробки протигазу»:
«Засіб для спеціальної обробки протигазу
Засіб для спеціальної обробки має діяти за принципом адсорбції та нейтралізації. Бути ефективним проти речовин у рідкому та газоподібному стані.
Мати наступні показники ефективності:
- показник нейтралізації бойових отруйних речовин типу GD (зоман), VX, HD (іприт) - не менше 99,6% протягом до 90 секунд.
- нейтралізація таких сполук: кислоти, сполуки фосфору/сірки, органічні сполуки, їдкі та кислі гази.
- видалення газоподібних промислових небезпечних хімічних речовин: безводний аміак, хлор, окис етилену, хлористий водень, діоксид азоту, діоксид сірки, метилмеркаптан.
Може бути застосований до будь яких поверхонь включно із шкірою.
- Нетоксичний, не викликає корозії, негорючий
- Рецептура сухого порошку
- Безпечно наносити на всі рідини і пари, що виділяються.».
Встановлення такої вимоги є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших Учасників враховуючи наступне:
В жодних нормативних документах чинного законодавства України, зокрема СОУ МНС 75.2-00013528-002:2010 «ФІЛЬТРУВАЛЬНІ ЗАСОБИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ОРГАНІВ ДИХАННЯ НАСЕЛЕННЯ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ. Класифікація й загальні технічні вимоги»; Технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771; ДСТУ EN 14387-2017 (фільтр) та ДСТУ EN 136:2003 (маска), не встановлено вимог щодо необхідності комплектування протигаза спеціальними засобами обробки.
Проаналізувавши вимоги до вказаного спеціального засобу обробки протигазу, зазначено, що він має мати показники ефективності: - показник нейтралізації бойових отруйних речовин типу GD (зоман), VX, HD (іприт) - не менше 99,6% протягом до 90 секунд. - нейтралізація таких сполук: кислоти, сполуки фосфору/сірки, органічні сполуки, їдкі та кислі гази. - видалення газоподібних промислових небезпечних хімічних речовин: безводний аміак, хлор, окис етилену, хлористий водень, діоксид азоту, діоксид сірки, метилмеркаптан. Окремо у вимогах до двох інших елементів протигазу – маски та фільтра встановлена вимога щодо терміну зберігання/придатності не менше 20 років, що має бути документально підтверджено. І оскільки, саме ці два елементи що якраз і утворюють протигаз, мають оброблятися вказаним засобом обробки, то і до самого засобу обробки мали б бути встановлені аналогічні вимоги щодо терміну зберігання. І оскільки таких вимог не встановлено, ймовірно з об’єктивних причин, не можливості гарантувати такий тривалий термін зберігання від самих виробників вказаних засобів обробки, то і відповідно комплектуватись протигаз не може елементом – засобом для обробки, який не може мати та підтримувати показники своєї ефективності терміном меншим ніж власне сам протигаз. Таке неспівпадіння ймовірно, є наслідком штучного розширення комплекту протигаза, додатковим, чужорідним елементом (засобом обробки), який не створювався власне для виконання функцій у складі комплекту протигаза.
Виходячи з технічних вимог, які вимагаються додатком 2 до тендерної документації в частині спеціального засобу обробки протигазу, задовільнити їх може лише єдиний засіб виробництва компанії «Timilon Corporation» під торговою маркою «FAST ACT» Decontamination Mitt (Part Number: FG015-1840-00NS (EA)). Слід зауважити, що згідно офіційної інформації виробника, Decontamination Mitt є універсальним засобом, який призначений для дезактивації бойових хімічних речовин і токсичних промислових матеріалів, але аж ніяк не спеціальним засобом обробки протигазу.
Зважаючи на наведене вважаємо, що Замовник встановив вимоги до одного з елементів предмета закупівлі, які є надмірними та занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи постачальникам, зокрема і нам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у вказаному тендері.
Слід також зазначити, що замовником здійснюється закупівля за кодом ДК 021:2015:35810000-5: Індивідуальне обмундирування. Натомість, засіб спеціальної обробки у Єдиному закупівельному словнику за показником четвертого знаку класифікатора визначається за кодом: «39830000-9 Продукція для чищення» та не може стосуватися предмету закупівлі, по якому здійснюється дана процедура закупівлі.
Додатково, проаналізувавши вибірку закупівель в системі Prozorro за 2024 рік за кодом «ДК 021:2015 - 35810000-5 Індивідуальне обмундирування» де Замовниками закуповувались протигази, було встановлено, що наразі триває тільки одна закупівля з аналогічними вимогами в описі технічних характеристик, де до комплектації протигазу входить окрім маски, фільтра та сумки ще доданий засіб для спеціальної обробки протигазу, номером закупівлі UA-2024-05-14-003135-a
Згідно з позицією Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за результатами розгляду поданої нами скарги на аналогічні умови від 17 травня 2024 № UA-2024-05-14-003135-a.b1, що викладена у Рішенні №9333 -р/пк-пз від 28.05.2024 (додається) – «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог Документації у вказаній редакції, не довів та документально не підтвердив наявність продукції щонайменше двох виробників, яка відповідає умовам Документації.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.»
Докази:
Лінк на сайт виробника: FAST-ACT Decon Mitt (Single Mitt) - Fast Act;
СОУ МНС 75.2-00013528-002:2010 «ФІЛЬТРУВАЛЬНІ ЗАСОБИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ОРГАНІВ ДИХАННЯ НАСЕЛЕННЯ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ. Класифікація й загальні технічні вимоги»; Технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771;
Посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-14-003135-a
Законом України «Про публічні закупівлі» у ст. 3 Закону закріплено принцип недискримінації учасників у закупівлях, у ст. 5 Закону прямо передбачено, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону. Аналогічно, Мінекономіки у своєму листі від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 підтверджує, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 640/1042/19 від 29.01.2021 визначив, що «дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших».
Європейський суд з прав людини в рішенні суду у справі № 42184/05 «Карсон та інші проти Сполученого Королівства» від 16.03.2010 та рішенні у справі № 13378/05 «Бьорден проти Сполученого Королівства» від 29.04.2008 визначив «дискримінацію як відмінність у ставленні до осіб, які перебувають в аналогічній або схожій ситуації».
Закон України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дає наступне визначення поняття дискримінація:
«2) дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними».
Згідно Рекомендацій Антимонопольного Комітету України від 09 квітня 2020 р. № 17-рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції»: «Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.»
У вимогах Додатку 3 до тендерної документації зазначено, зокрема, що до комплекту поставки протигазу входить також «Засіб для спеціальної обробки протигазу»:
«Засіб для спеціальної обробки протигазу
Засіб для спеціальної обробки має діяти за принципом адсорбції та нейтралізації. Бути ефективним проти речовин у рідкому та газоподібному стані.
Мати наступні показники ефективності:
- показник нейтралізації бойових отруйних речовин типу GD (зоман), VX, HD (іприт) - не менше 99,6% протягом до 90 секунд.
- нейтралізація таких сполук: кислоти, сполуки фосфору/сірки, органічні сполуки, їдкі та кислі гази.
- видалення газоподібних промислових небезпечних хімічних речовин: безводний аміак, хлор, окис етилену, хлористий водень, діоксид азоту, діоксид сірки, метилмеркаптан.
Може бути застосований до будь яких поверхонь включно із шкірою.
- Нетоксичний, не викликає корозії, негорючий
- Рецептура сухого порошку
- Безпечно наносити на всі рідини і пари, що виділяються.».
Встановлення такої вимоги є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших Учасників враховуючи наступне:
В жодних нормативних документах чинного законодавства України, зокрема СОУ МНС 75.2-00013528-002:2010 «ФІЛЬТРУВАЛЬНІ ЗАСОБИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ОРГАНІВ ДИХАННЯ НАСЕЛЕННЯ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ. Класифікація й загальні технічні вимоги»; Технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771; ДСТУ EN 14387-2017 (фільтр) та ДСТУ EN 136:2003 (маска), не встановлено вимог щодо необхідності комплектування протигаза спеціальними засобами обробки.
Проаналізувавши вимоги до вказаного спеціального засобу обробки протигазу, зазначено, що він має мати показники ефективності: - показник нейтралізації бойових отруйних речовин типу GD (зоман), VX, HD (іприт) - не менше 99,6% протягом до 90 секунд. - нейтралізація таких сполук: кислоти, сполуки фосфору/сірки, органічні сполуки, їдкі та кислі гази. - видалення газоподібних промислових небезпечних хімічних речовин: безводний аміак, хлор, окис етилену, хлористий водень, діоксид азоту, діоксид сірки, метилмеркаптан. Окремо у вимогах до двох інших елементів протигазу – маски та фільтра встановлена вимога щодо терміну зберігання/придатності не менше 20 років, що має бути документально підтверджено. І оскільки, саме ці два елементи що якраз і утворюють протигаз, мають оброблятися вказаним засобом обробки, то і до самого засобу обробки мали б бути встановлені аналогічні вимоги щодо терміну зберігання. І оскільки таких вимог не встановлено, ймовірно з об’єктивних причин, не можливості гарантувати такий тривалий термін зберігання від самих виробників вказаних засобів обробки, то і відповідно комплектуватись протигаз не може елементом – засобом для обробки, який не може мати та підтримувати показники своєї ефективності терміном меншим ніж власне сам протигаз. Таке неспівпадіння ймовірно, є наслідком штучного розширення комплекту протигаза, додатковим, чужорідним елементом (засобом обробки), який не створювався власне для виконання функцій у складі комплекту протигаза.
Виходячи з технічних вимог, які вимагаються додатком 2 до тендерної документації в частині спеціального засобу обробки протигазу, задовільнити їх може лише єдиний засіб виробництва компанії «Timilon Corporation» під торговою маркою «FAST ACT» Decontamination Mitt (Part Number: FG015-1840-00NS (EA)). Слід зауважити, що згідно офіційної інформації виробника, Decontamination Mitt є універсальним засобом, який призначений для дезактивації бойових хімічних речовин і токсичних промислових матеріалів, але аж ніяк не спеціальним засобом обробки протигазу.
Зважаючи на наведене вважаємо, що Замовник встановив вимоги до одного з елементів предмета закупівлі, які є надмірними та занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи постачальникам, зокрема і нам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у вказаному тендері.
Слід також зазначити, що замовником здійснюється закупівля за кодом ДК 021:2015:35810000-5: Індивідуальне обмундирування. Натомість, засіб спеціальної обробки у Єдиному закупівельному словнику за показником четвертого знаку класифікатора визначається за кодом: «39830000-9 Продукція для чищення» та не може стосуватися предмету закупівлі, по якому здійснюється дана процедура закупівлі.
Додатково, проаналізувавши вибірку закупівель в системі Prozorro за 2024 рік за кодом «ДК 021:2015 - 35810000-5 Індивідуальне обмундирування» де Замовниками закуповувались протигази, було встановлено, що наразі триває тільки одна закупівля з аналогічними вимогами в описі технічних характеристик, де до комплектації протигазу входить окрім маски, фільтра та сумки ще доданий засіб для спеціальної обробки протигазу, номером закупівлі UA-2024-05-14-003135-a
Згідно з позицією Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за результатами розгляду поданої нами скарги на аналогічні умови від 17 травня 2024 № UA-2024-05-14-003135-a.b1, що викладена у Рішенні №9333 -р/пк-пз від 28.05.2024 (додається) – «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог Документації у вказаній редакції, не довів та документально не підтвердив наявність продукції щонайменше двох виробників, яка відповідає умовам Документації.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.»
Докази:
Лінк на сайт виробника: FAST-ACT Decon Mitt (Single Mitt) - Fast Act;
СОУ МНС 75.2-00013528-002:2010 «ФІЛЬТРУВАЛЬНІ ЗАСОБИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ОРГАНІВ ДИХАННЯ НАСЕЛЕННЯ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ. Класифікація й загальні технічні вимоги»; Технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 771;
Посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-14-003135-a
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМЕНІ ЮРІЯ СЕМЕНЮКА" РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень та неправомірних положень, які наведені у даній Скарзі та привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону та Особливостей.