-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бланки ДК 021:2015 CPV 22450000-9 «Друкована продукція з елементами захисту
Торги відмінено
621 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 213.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 213.00 UAH
Період уточнення:
07.06.2024 10:37 - 30.06.2024 00:00
Відповідь надана
Щодо усунення порушення
Номер:
aa6a5a7833a34a58b18bd2a6df8e63d0
Дата опублікування:
10.06.2024 13:24
Опис:
1. Відповідно до пункту 54 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) (далі – Особливості), юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Згідно з вимогами частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Ознайомившись із вимогами тендерної документації Замовника, вважаємо, що тендерна документація обмежує конкуренцію серед учасників та порушує принцип недискримінації Учасників й вважаємо, що у зв’язку із наявними порушеннями та дискримінацією штучно виключені з участі в даній Закупівлі потенційні учасники, що підтверджується наступним:
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, а саме Технічною специфікацією встановлено вимоги щодо захищеного паперу, який використовуватиметься для виготовлення предмету закупівлі:
«Папір. Бланк надруковано на спеціальному захищеному папері зі 100% хімічно очищеної целюлози, масою 200 ± 5 г/м2 із двотоновим водяним знаком та невидимими при денному світлі захисними волокнами.
Водяний знак паперу представляє собою персоніфікований нефіксований двотоновий водяний знак, який проглядається по всій поверхні паперу. Темні зони характеризуються високою щільністю паперових волокон, а світлі значно більш низькою їх щільністю. Графічне виконання водяного знаку представляє собою квадрати, що повторюються, розміром сторони по 56 мм. Кожен з квадратів формується двома темними лініями товщиною біля 3 мм та двома світлими лініями товщиною біля 1 мм. Перетинання ліній на кожній стороні квадратів під кутом формує допоміжні квадрати з довжиною сторони по 10 мм.
Захисні волокна представляють собою спеціальні пігменти діаметром від 50 до 250 мікрон, невидимі неозброєним оком та, що світяться в УФ променях жовтим та синім кольором. Дані волокна розташовані по всій поверхні захищеного паперу.»
Відповідна вимога є дискримінаційною для потенційних Учасників торгів, оскільки вимагається конкретний чіткий вид захищеного паперу, з якого буде виготовлятися товар, який є предметом закупівлі, що обмежує конкуренцію.
Слід зауважити, що відсутній жодний нормативно-правовий акт або стандарт, який би закріплював саме такі технічні характеристики паперу, у т.ч. водяного знаку.
Більш того, предметом закупівлі не є папір. На ринку існують безліч видів захищеного паперу з водяними знаками, проте Замовник необґрунтовано встановлює додаткові конкретні характеристики для водяного знаку, обмежуючі конкуренцію та штучно звужуючі коло потенційних учасників.
Окремо хочемо наголосити, що у потенційних Учасників процедури закупівлі є досвід багатьох років у сфері друку різноманітної продукції з елементами захисту, однак більшість із них на жаль позбавлені можливості взяти участь в конкретній закупівлі через такі необґрунтовані вимоги щодо використання саме конкретного виду захищеного паперу.
Додатково повідомляємо, що за міжнародними стандартами виготовлення паперу допустимий допуск по вазі є 5%, тому просимо зазначити можливість використання паперу масою 200 ± 10 г/м2. В той же час одним з головним атрибутів захищеного паперу є наявність хімічного захисту від спроб внесення змін чи фальсифікацій записів на такому папері/документі за допомогою хімічних реактивів – кислот, лужних розчинів, відбілювача, розчинників.
З урахуванням вищевикладеного, просимо усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель та внести зміни до тендерної документації, дозволивши використовувати альтернативні види захищеного паперу для виготовлення предмету закупівлі.
Пропонуємо Замовнику розглянути наступні вимоги до захищеного паперу:
«Папір. Бланк надруковано на спеціальному захищеному папері зі 100% хімічно очищеної целюлози, масою 200 ± 10 г/м2 із двотоновим водяним знаком, хімічним захистом (від дії кислот, лужних розчинів, відбілювача, розчинників), видимими та невидимими при денному світлі захисними волокнами, які мають свічення під дією УФ-опромінення. Захисні волокна розташовані по всій поверхні захищеного паперу.»
2. Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що в Додатку 1 до тендерної документації зазначено перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема серед таких документів замовником вимагається:
«Копія сертифікату системи менеджменту Учасника стосовно виробництва бланків захищених документів вимогам міжнародного стандарту EN ISO 9001 (Системи управління якістю). Сертифікат повинен бути виданий сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) в Національному агентстві з акредитації України (НААУ) або іншому органі акредитації, який є членом Європейського співробітництва з акредитації (ЕА) або Міжнародного Акредитаційного Форуму (IAF). Сертифікат має бути чинним на момент розкриття пропозицій Учасників.
Копія сертифікату системи менеджменту Учасника стосовно виробництва бланків захищених документів вимогам міжнародного стандарту EN ISO 14001 (Системи екологічного управління). Сертифікат повинен бути виданий сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) в Національному агентстві з акредитації України (НААУ) або іншому органі акредитації, який є членом Європейського співробітництва з акредитації (ЕА) або Міжнародного Акредитаційного Форуму (IAF). Сертифікат має бути чинним на момент розкриття пропозицій Учасників.».
Встановивши вимогу надання копії чинних сертифікатів відповідності вимогам саме EN (зокрема EN ISO 14001) виданих учаснику сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) в Національному агентстві з акредитації України (НААУ), замовник унеможливив прийняти участь у закупівлі будь якому учаснику, оскільки: сертифікати за EN – не можуть бути надані Національним агентством з акредитації України з огляду на наявність ДСТУ ISO 14001.
Таким чином сертифікати EN (EN ISO 9001 та EN ISO 14001) необґрунтовано обмежує коло потенційних учасників, що зокрема сертифіковані за ДСТУ ISO 9001 та/або ISO 14001. Вимагати сертифікати саме за EN є порушенням вимог частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Зрештою, за ISO 14001 національний орган акредитує за ДСТУ, а тому в цій частині тендерна документація містить необґрунтоване твердження, що учасник може бути сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) в Національному агентстві з акредитації України (НААУ), адже Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості», яке виконує функції національного органу стандартизації, не запроваджувало відповідний національний стандарт. Відсутній будь-який наказ з цього приводу національним органом стандартизації.
На підставі вищевикладеного вимагаємо внести відповідні зміни в тендерну документацію, передбачивши надання учасниками чинних сертифікатів відповідності системи менеджменту Учасника стосовно виробництва бланків документів з елементами захисту вимогам ISO 9001 та ISO 14001, виданих учаснику сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) в Національному агентстві з акредитації України (НААУ) або іншому органі акредитації, який є членом Європейського співробітництва з акредитації (ЕА) або Міжнародного Акредитаційного Форуму (IAF). Сертифікат має бути чинним на момент розкриття пропозицій Учасників.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за запитання. Інформуємо, про наступне.
1. Щодо вимог технічної специфікації:
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей.
Відповідно до частини другої статті 22 Закону в тендерній документації зазначається, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Також відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Слід зазначити, що Замовник проводить закупівлю за замовленням іншої установи. Зазначений технічний опис (додаток 2 до ТД) затверджений нормативним документом цієї установи.
2. Щодо сертифікатів ISO:
Відповідно до пункту 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв.
Одним із таких кваліфікаційних критеріїв, може бути наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Для підтвердження наявності відповідних технологій, Замовник вимагає в Учасника підтвердити впровадження технології захищеного друку (ISO 14298) та відповідність системи менеджменту Учасника стосовно виробництва бланків захищених документів вимогам міжнародних стандартів EN ISO 9001 та EN ISO 14001.
Наразі, з огляду на подану Скаргу, Замовником вивчається необхідність внесення змін до ТД.
Дата відповіді:
12.06.2024 09:54