-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бланки ДК 021:2015 CPV 22450000-9 «Друкована продукція з елементами захисту
Торги відмінено
621 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 213.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 213.00 UAH
Період оскарження:
07.06.2024 10:37 - 30.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
543af33026c2492ea018e7c82dcb8586
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-07-002544-a.b1
Назва:
на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
07 червня 2024 Апарат виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі по тексту – Замовник) оголосив публічну закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями на закупівлю Бланки ДК 021:2015 CPV 22450000-9 «Друкована продукція з елементами захисту, ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-07-002544-a, посилання - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-07-002544-a
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 15.06.2024 00:00. Загальна очікувана вартість закупівлі 621`300.00 Гривня (з ПДВ).
Скаржник – Дочірнє підприємство «Поліграфічний комбінат «Зоря» (код ЄДРПОУ 32068913) планує прийняти участь у вищезазначеній публічній закупівлі, але певні умови тендерної документації є необґрунтованими й дискримінаційними та такими, що не дають суб’єкту оскарження прийняти участь у зазначеній процедурі, чим порушуються права та інтереси ДП «Поліграфічний комбінат «Зоря» у сфері публічних закупівель.
Згідно з вимогами частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дочірнє підприємство «Поліграфічний комбінат «Зоря» (код ЄДРПОУ 32068913) як потенційний Учасник, ознайомившись та проаналізувавши умови тендерної документації та вимоги до предмету закупівлі, виявило умови, що обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації Учасників та вважає, що через значні порушення та дискримінацію штучно виключено з участі у даній Закупівлі значну кількість потенційних учасників, зокрема, й Скаржника, що підтверджується наступним:
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА 11.06.2024 15:05
- Технічна специфікація 11.06.2024 15:05
- TS_ZORYA_200 G_UKR.pdf 11.06.2024 15:05
- Сертифікат відповідності ISO 14001.pdf 11.06.2024 15:05
- ДСТУ ISO 9001-2015.pdf 11.06.2024 15:05
- sign.p7s 11.06.2024 15:10
- рішення від 13.06.2024 № 10272.pdf 13.06.2024 13:05
- інформація про перенесення розгляду скарги від 21.06.2024 № 982.pdf 21.06.2024 15:48
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.06.2024 № 10933.pdf 25.06.2024 14:40
- рішення від 24.06.2024 № 10933.pdf 27.06.2024 16:43
- Пояснення.docx 17.06.2024 16:22
- Пояснення.pdf 17.06.2024 16:22
- Відповідь ДП Україна.pdf 17.06.2024 16:22
- 2._Довідка_про_наявність_аналогічного_договору.pdf 17.06.2024 16:23
- 2.3_Сертифікат_ISO_9001-2015.pdf 17.06.2024 16:23
- 2.2.1_Сертифікат_PCU_ISO_14298_переклад.pdf 17.06.2024 16:23
- 2.1.1_Накладна_до_аналогічного_договору.pdf 17.06.2024 16:23
- 2.4._Сертифікат_ISO_14001-2015.pdf 17.06.2024 16:23
- 2.2_Сертифікат_PCU_ISO_14298_2023.pdf 17.06.2024 16:23
- 2.5._Довідка_п._47.pdf 17.06.2024 16:23
- 2.1_Договір_№40-2023_АВО_Київська_РДА_(Спецперепустка).pdf 17.06.2024 16:23
- 2.5.1_Довідка_роз'яснення.pdf 17.06.2024 16:23
- 2.6.1_Наказ_Директор.pdf 17.06.2024 16:23
- 2.6_Довідка.pdf 17.06.2024 16:23
- 2.9._Витяг_з_ЄДР_23.05.2024.pdf 17.06.2024 16:23
- 2.6.2_Наказ_та_довіреність.pdf 17.06.2024 16:23
- 2.8._Статут.pdf 17.06.2024 16:23
- 3._Лист_згода_з_технічною_специфікацією.pdf 17.06.2024 16:23
- 2.7_Довідка_роз'яснення.pdf 17.06.2024 16:23
- 2.8.1_Опис_до_статуту.pdf 17.06.2024 16:23
- 4._Проект_договору.pdf 17.06.2024 16:23
- Про відміну відкритих торгів.doc 28.06.2024 13:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.06.2024 15:25
Дата розгляду скарги:
21.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.06.2024 13:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.06.2024 16:43
Дата виконання рішення Замовником:
28.06.2024 13:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
У зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель відмінити закупівлю «Бланки ДК 021:2015 CPV 22450000-9 «Друкована продукція з елементами захисту» (№UA-2024-06-07-002544-a).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b54546d6e5c14dab9e20367d1e96832c
Заголовок пункту скарги:
Щодо Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі - технічної специфікації:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідна вимога є дискримінаційною для нас, як для потенційного Учасника торгів, оскільки вимагається конкретний чіткий вид захищеного паперу, з якого буде виготовлятися товар, який є предметом закупівлі, що обмежує конкуренцію.
Слід зауважити, що відсутній жодний нормативно-правовий акт або стандарт, який би закріплював саме такі технічні характеристики паперу, у т.ч. водяного знаку.
Більш того, предметом закупівлі не є папір. На ринку існують безліч видів захищеного паперу з водяними знаками, проте Замовник необґрунтовано встановлює додаткові конкретні характеристики для водяного знаку, обмежуючі конкуренцію та штучно звужуючі коло потенційних учасників.
Окремо хочемо наголосити, що у потенційного Учасника процедури закупівлі є досвід багатьох років у сфері друку різноманітної продукції з елементами захисту, однак на жаль позбавлений можливості взяти участь в конкретній закупівлі через такі необґрунтовані вимоги щодо використання саме конкретного виду захищеного паперу.
Додатково повідомляємо, що за міжнародними стандартами виготовлення паперу допустимий допуск по вазі є 5%, тому просимо зазначити можливість використання паперу масою 200 ± 10 г/м2. В той же час одним з головним атрибутів захищеного паперу є наявність хімічного захисту від спроб внесення змін чи фальсифікацій записів на такому папері/документі за допомогою хімічних реактивів – кислот, лужних розчинів, відбілювача, розчинників.
З урахуванням вищевикладеного, просимо усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель та внести зміни до тендерної документації, дозволивши використовувати альтернативні види захищеного паперу для виготовлення предмету закупівлі.
Скаржник як потенційний учасник звертався до Замовника з відповідним зверненням і пропонував Замовнику розглянути наступні вимоги до захищеного паперу:
«Папір. Бланк надруковано на спеціальному захищеному папері зі 100% хімічно очищеної целюлози, масою 200 ± 10 г/м2 із двотоновим водяним знаком, хімічним захистом (від дії кислот, лужних розчинів, відбілювача, розчинників), видимими та невидимими при денному світлі захисними волокнами, які мають свічення під дією УФ-опромінення. Захисні волокна розташовані по всій поверхні захищеного паперу.»
Відповідне звернення розміщене в електронній системі закупівель ProZorro.
Окрім того, долучаємо до скарги, як доказ спроможності виконати відповідну вимогу технічну специфікацію на захисний папір. При цьому Скаржник позбавлений можливості на участь в закупівлі у зв’язку із встановленням Замовником вищевказаних дискримінаційних вимог.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують положення частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній закупівлі, та принципи недискримінації учасників відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 55-67 Особливостей,
ПРОСИМО:
Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації, усунувши порушення, що зазначені в скарзі.
Слід зауважити, що відсутній жодний нормативно-правовий акт або стандарт, який би закріплював саме такі технічні характеристики паперу, у т.ч. водяного знаку.
Більш того, предметом закупівлі не є папір. На ринку існують безліч видів захищеного паперу з водяними знаками, проте Замовник необґрунтовано встановлює додаткові конкретні характеристики для водяного знаку, обмежуючі конкуренцію та штучно звужуючі коло потенційних учасників.
Окремо хочемо наголосити, що у потенційного Учасника процедури закупівлі є досвід багатьох років у сфері друку різноманітної продукції з елементами захисту, однак на жаль позбавлений можливості взяти участь в конкретній закупівлі через такі необґрунтовані вимоги щодо використання саме конкретного виду захищеного паперу.
Додатково повідомляємо, що за міжнародними стандартами виготовлення паперу допустимий допуск по вазі є 5%, тому просимо зазначити можливість використання паперу масою 200 ± 10 г/м2. В той же час одним з головним атрибутів захищеного паперу є наявність хімічного захисту від спроб внесення змін чи фальсифікацій записів на такому папері/документі за допомогою хімічних реактивів – кислот, лужних розчинів, відбілювача, розчинників.
З урахуванням вищевикладеного, просимо усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель та внести зміни до тендерної документації, дозволивши використовувати альтернативні види захищеного паперу для виготовлення предмету закупівлі.
Скаржник як потенційний учасник звертався до Замовника з відповідним зверненням і пропонував Замовнику розглянути наступні вимоги до захищеного паперу:
«Папір. Бланк надруковано на спеціальному захищеному папері зі 100% хімічно очищеної целюлози, масою 200 ± 10 г/м2 із двотоновим водяним знаком, хімічним захистом (від дії кислот, лужних розчинів, відбілювача, розчинників), видимими та невидимими при денному світлі захисними волокнами, які мають свічення під дією УФ-опромінення. Захисні волокна розташовані по всій поверхні захищеного паперу.»
Відповідне звернення розміщене в електронній системі закупівель ProZorro.
Окрім того, долучаємо до скарги, як доказ спроможності виконати відповідну вимогу технічну специфікацію на захисний папір. При цьому Скаржник позбавлений можливості на участь в закупівлі у зв’язку із встановленням Замовником вищевказаних дискримінаційних вимог.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують положення частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній закупівлі, та принципи недискримінації учасників відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 55-67 Особливостей,
ПРОСИМО:
Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації, усунувши порушення, що зазначені в скарзі.
×
-
Назва доказу:
Технічна специфікація (англ)
-
Повʼязаний документ:
Технічна специфікація
-
-
Назва доказу:
Технічна специфікація (укр)
-
Повʼязаний документ:
TS_ZORYA_200 G_UKR.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, а саме – Технічною специфікацією, встановлено вимоги щодо захищеного паперу, який використовуватиметься для виготовлення предмету закупівлі: «Папір. Бланк надруковано на спеціальному захищеному папері зі 100% хімічно очищеної целюлози, масою 200 ± 5 г/м2 із двотоновим водяним знаком та невидимими при денному світлі захисними волокнами. Водяний знак паперу представляє собою персоніфікований нефіксований двотоновий водяний знак, який проглядається по всій поверхні паперу. Темні зони характеризуються високою щільністю паперових волокон, а світлі значно більш низькою їх щільністю. Графічне виконання водяного знаку представляє собою квадрати, що повторюються, розміром сторони по 56 мм. Кожен з квадратів формується двома темними лініями товщиною біля 3 мм та двома світлими лініями товщиною біля 1 мм. Перетинання ліній на кожній стороні квадратів під кутом формує допоміжні квадрати з довжиною сторони по 10 мм. Захисні волокна представляють собою спеціальні пігменти діаметром від 50 до 250 мікрон, невидимі неозброєним оком та, що світяться в УФ променях жовтим та синім кольором. Дані волокна розташовані по всій поверхні захищеного паперу.»
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
51b8f680c0024a16a9db753f24172ccc
Заголовок пункту скарги:
Щодо кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Встановивши вимогу надання копії чинних сертифікатів відповідності вимогам саме EN замовник унеможливив прийняти участь у закупівлі будь-якому учаснику, що сертифікований на ISO 9001 та ISO 14001 сертифікаційним органом, який акредитовано в Національному агентстві з акредитації України (НААУ), за відповідними національними стандартами (ДСТУ ISO).
Вимога про надання сертифікатів саме EN (EN ISO 9001 та EN ISO 14001) необґрунтовано обмежує коло потенційних учасників, що зокрема сертифіковані за ДСТУ ISO 9001 та/або ISO 14001. Вимагати сертифікати саме за EN є порушенням вимог частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Зрештою, в цій частині тендерна документація містить необґрунтоване твердження, що учасник може бути сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) в Національному агентстві з акредитації України (НААУ), адже Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості», яке виконує функції національного органу стандартизації, взагалі не запроваджувало відповідний національний стандарт (відсутній будь-який наказ вітчизняного органу стандартизації щодо EN ISO 14001).
При цьому у Скаржника наявні сертифікати національного органу сертифікації, що підтверджують вимоги стандарту ISO 9001 та ISO 14001. Сертифікати додаються. Однак, знову ж таки, на жаль, Скаржник позбавлений можливості на участь у зв’язку із встановленням Замовником вищевказаних дискримінаційних вимог щодо наявності сертифікату саме EN. При цьому відсутній прийнятий національний стандарт EN ISO 14001.
На підставі вищевикладеного вимагаємо внести відповідні зміни в тендерну документацію, передбачивши надання учасниками чинних сертифікатів відповідності системи менеджменту Учасника стосовно виробництва бланків документів з елементами захисту вимогам ISO 9001 та ISO 14001, виданих учаснику сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) в Національному агентстві з акредитації України (НААУ) або іншому органі акредитації, який є членом Європейського співробітництва з акредитації (ЕА) або Міжнародного Акредитаційного Форуму (IAF). Сертифікат має бути чинним на момент розкриття пропозицій Учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують положення частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній закупівлі, та принципи недискримінації учасників відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 55-67 Особливостей,
ПРОСИМО:
Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації, усунувши порушення, що зазначені в скарзі.
Вимога про надання сертифікатів саме EN (EN ISO 9001 та EN ISO 14001) необґрунтовано обмежує коло потенційних учасників, що зокрема сертифіковані за ДСТУ ISO 9001 та/або ISO 14001. Вимагати сертифікати саме за EN є порушенням вимог частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Зрештою, в цій частині тендерна документація містить необґрунтоване твердження, що учасник може бути сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) в Національному агентстві з акредитації України (НААУ), адже Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості», яке виконує функції національного органу стандартизації, взагалі не запроваджувало відповідний національний стандарт (відсутній будь-який наказ вітчизняного органу стандартизації щодо EN ISO 14001).
При цьому у Скаржника наявні сертифікати національного органу сертифікації, що підтверджують вимоги стандарту ISO 9001 та ISO 14001. Сертифікати додаються. Однак, знову ж таки, на жаль, Скаржник позбавлений можливості на участь у зв’язку із встановленням Замовником вищевказаних дискримінаційних вимог щодо наявності сертифікату саме EN. При цьому відсутній прийнятий національний стандарт EN ISO 14001.
На підставі вищевикладеного вимагаємо внести відповідні зміни в тендерну документацію, передбачивши надання учасниками чинних сертифікатів відповідності системи менеджменту Учасника стосовно виробництва бланків документів з елементами захисту вимогам ISO 9001 та ISO 14001, виданих учаснику сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) в Національному агентстві з акредитації України (НААУ) або іншому органі акредитації, який є членом Європейського співробітництва з акредитації (ЕА) або Міжнародного Акредитаційного Форуму (IAF). Сертифікат має бути чинним на момент розкриття пропозицій Учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують положення частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній закупівлі, та принципи недискримінації учасників відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 55-67 Особливостей,
ПРОСИМО:
Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації, усунувши порушення, що зазначені в скарзі.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності 9001
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ ISO 9001-2015.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності 14001
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат відповідності ISO 14001.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
В Додатку 1 до тендерної документації зазначено перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема серед таких документів замовником вимагається: «Копія сертифікату системи менеджменту Учасника стосовно виробництва бланків захищених документів вимогам міжнародного стандарту EN ISO 9001 (Системи управління якістю). Сертифікат повинен бути виданий сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) в Національному агентстві з акредитації України (НААУ) або іншому органі акредитації, який є членом Європейського співробітництва з акредитації (ЕА) або Міжнародного Акредитаційного Форуму (IAF). Сертифікат має бути чинним на момент розкриття пропозицій Учасників. Копія сертифікату системи менеджменту Учасника стосовно виробництва бланків захищених документів вимогам міжнародного стандарту EN ISO 14001 (Системи екологічного управління). Сертифікат повинен бути виданий сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) в Національному агентстві з акредитації України (НААУ) або іншому органі акредитації, який є членом Європейського співробітництва з акредитації (ЕА) або Міжнародного Акредитаційного Форуму (IAF). Сертифікат має бути чинним на момент розкриття пропозицій Учасників.».