-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Воронівська, м.Новомосковськ Дніпропетровської обл.
Завершена
1 287 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 870.00 UAH
мін. крок: 1% або 12 870.00 UAH
Період уточнення:
31.05.2024 18:16 - 05.06.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
4abd620c77204cc0a1a1e0727c27b913
Дата опублікування:
04.06.2024 16:14
Опис:
Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII, ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Тепер безпосередньо щодо вимог:
ПО-ПЕРШЕ, в ч.1. Розділу III. Інструкція з підготовки пропозиції Тендерної документації міститься вимога щодо НАДАННЯ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ АКТУ ОГЛЯДУ ОБ’ЄКТУ (ДОДАТОК 5).
Вищевказана вимога замовника НЕОБҐРУНТОВАНА, ОБМЕЖУЄ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДИТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. А саме:
Як показує практика, ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА стосовно надання у складі тендерної пропозиції акту огляду об’єкту (Додаток 5) використовується замовниками для того, щоб наперед знати коло потенційних учасників закупівлі та ВІДСІЮВАТИ «НЕПОТРІБНИХ» УЧАСНИКІВ.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції акту огляду об’єкту (Додаток 5) прямо порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону №922-VIII, та є такою, що ОБМЕЖУЄ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДИТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. Якщо замовник не погоджується з зазначеним, ВИМАГАЄМО від замовника ВКАЗАТИ НАЗВУ, НОМЕР СТАТТІ, ПУНКТ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО АКТУ, ЯКИЙ ЗОБОВ’ЯЗУЄ ПОТЕНЦІЙНОГО УЧАСНИКА ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ПЕРЕД ПОДАННЯМ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ЗДІЙСНЮВАТИ ОГЛЯД ОБ’ЄКТА ТА ОФОРМЛЮВАТИ ВІДПОВІДНИЙ АКТ ОГЛЯДУ!
Звертаємо увагу, що таку ж думку має і колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Колегія). Зокрема, в рішенні від 29.02.2024 №3865-р/пк-пз, щодо вимоги про необхідність надати у складі Пропозиції акт огляду об’єктів, Колегія зазначає «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Враховуючи наведене, з незалежних від учасника підстав Замовник може не підписати акт огляду об'єктів, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати підписаний Замовником акт огляду об'єктів, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.»
Аналогічну позицію займає Колегія і в рішенні від 16.10.2023 №16458-р/пк-пз та інших.
Такі цілеспрямовані дії замовника щодо встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації можуть свідчити про те, що замовник намагається створити комфортні умови для «потрібних» учасників, а «незручних» учасників відсіяти.
ПО-ДРУГЕ, в Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» під переліком робіт Замовник зазначає «Для запобігання утворення аварійних ситуацій на об’єкті, Учасник в складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист щодо улаштування асфальтобетонного покриття, яке повинно бути проведене в день фрезерування в тому обсязі, який був підготовлений за поточний день. ЗАЗНАЧЕНІ ОБСЯГИ ТА РОБОТИ УЧАСНИК ВКЛЮЧАЄ ДО СКЛАДУ КАЛЕНДАРНОГО ГРАФІКА НАДАННЯ ПОСЛУГ (ВРАЗІ ПОРУШЕННЯ ДАНОЇ ВИМОГИ УЧАСНИК СПЛАЧУЄ ШТРАФНІ САНКЦІЇ ЗГІДНО УМОВ ДОГОВОРУ).
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. В підтвердження застосування заходів із захисту довкілля учасник має надати в складі пропозиції гарантійний лист про застосування заходів із захисту довкілля.»
Звертаємо увагу замовника, що на момент проведення закупівлі У УЧАСНИКА ВІДСУТНІ БУДЬ-ЯКІ ДОГОВІРНІ ВІДНОСИНИ ІЗ ЗАМОВНИКОМ ПО ОБ’ЄКТУ ЗАКУПІВЛІ. УЧАСНИК НЕ МОЖЕ НЕСТИ БУДЬ-ЯКУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ТА СПЛАЧУВАТИ ШТРАФНІ САНКЦІЇ, ПОКИ НЕ БУДЕ ВИЗНАНИЙ ПЕРЕМОЖЦЕМ по даній закупівлі І З НИМ НЕ БУДЕ УКЛАДЕНО ВІДПОВІДНИЙ ДОГОВІР про закупівлю.
Згідно з п. 5.2. Проекту договору (Додаток 4 до тендерної документації), «ВІДПОВІДАЛЬНИМ ЗА РОЗРОБКУ ГРАФІКУ Є ПІДРЯДНИК. Графік складається у двох примірниках, обов’язково погоджується Замовником, підписується Сторонами та засвідчується печаткою та є невід’ємним додатком до цього Договору.». Тобто, ПЕРЕМОЖЕЦЬ у даній закупівлі при укладенні договору за результатами закупівлі (коли вже відомі конкретні дати початку виконання робіт та є можливість спрогнозувати відповідні обсяги робіт протягом періоду надання послуг) набуває статусу ПІДРЯДНИКА, складає та підписує разом із Замовником календарний графік надання послуг.
Враховуючи вищевикладене, просимо замовника:
1) ВИКЛЮЧИТИ з тендерної документації ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції акту огляду об’єкту (Додаток 5);
2) ВИКЛЮЧИТИ з Додатку 3 до тендерної документації речення «ЗАЗНАЧЕНІ ОБСЯГИ ТА РОБОТИ УЧАСНИК ВКЛЮЧАЄ ДО СКЛАДУ КАЛЕНДАРНОГО ГРАФІКА НАДАННЯ ПОСЛУГ (ВРАЗІ ПОРУШЕННЯ ДАНОЇ ВИМОГИ УЧАСНИК СПЛАЧУЄ ШТРАФНІ САНКЦІЇ ЗГІДНО УМОВ ДОГОВОРУ)», або замінити в ньому слово «УЧАСНИК» на слово «ПІДРЯДНИК», виклавши у наступній редакції «Зазначені обсяги та роботи ПІДРЯДНИК включає до складу календарного графіка надання послуг (вразі порушення даної вимоги ПІДРЯДНИК сплачує штрафні санкції згідно умов договору).».
Відповідь:
Доброго дня! Щановний Учаснику, згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іінформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Щодо Додатку 5, вимога попереднього огляду об'єкта є нормативно визначеним обов'язком для проведення обстеження об'єкту, а також дає змогу учаснику на місці оглянути і визначити, як учасник застосовуватиме свою матеріально-технічну базу і техніки.
Щодо гарантійного листа з улаштування асфальтобетонного покриття, яке повинно бути проведене в день фрезерування в тому обсязі, який був підготовлений за поточний день. Зазначені обсяги та роботи Учасник включає до складу календарного графіка надання послуг (вразі порушення даної вимоги Учасник сплачує штрафні санкції згідно умов договору). Згідно проекту договору “Строки надання послуг за цим Договором визначені календарним графіком надання послуг (Додаток №2) та встановлюються з наступного дня з моменту підписання договору».
Дата відповіді:
07.06.2024 20:07