• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Вербова, м.Новомосковськ Дніпропетровської обл.

Завершена

2 285 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 22 850.00 UAH
Період уточнення: 31.05.2024 18:12 - 05.06.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 07d4969121c246ae99f02aeedf4f3af1
Дата опублікування: 04.06.2024 16:11
Опис: В частині 1 Додатку 1 до тендерної документації замовником встановлено, зокрема, вимогу щодо обов’язкової наявності в учасника наступного приладу: «ТЕРМОМЕТР ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ТЕМПЕРАТУРИ АСФАЛЬТОБЕТОННОЇ СУМІШІ (учасник в складі пропозиції ПОВИНЕН НАДАТИ КОПІЮ ДІЮЧОГО СВІДОЦТВА ПРО ПОВІРКУ ЗАКОНОДАВЧО РЕГУЛЬОВАНОГО ЗАСОБУ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ)». Крім того, в ч.1. Розділу III. Інструкція з підготовки пропозиції Тендерної документації міститься вимога щодо НАДАННЯ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ АКТУ ОГЛЯДУ ОБ’ЄКТУ (ДОДАТОК 5). Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон №922-VIII), ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Вищевказані вимоги замовника НЕОБҐРУНТОВАНІ, ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. А саме: ПО-ПЕРШЕ, вимога щодо надання КОПІЇ ДІЮЧОГО СВІДОЦТВА ПРО ПОВІРКУ ЗАКОНОДАВЧО РЕГУЛЬОВАНОГО ЗАСОБУ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ на ТЕРМОМЕТР ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ТЕМПЕРАТУРИ АСФАЛЬТОБЕТОННОЇ СУМІШІ є НЕПРАВОМІРНОЮ, НЕОБҐРУНТОВАНОЮ, ОБМЕЖУЄ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДИТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. Нормативно-правовим актом, який регулює відносини, що виникають в процесі провадження метрологічної діяльності є Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність», абзацом 1 частини 2 статті17 якого встановлено наступне: «2. ПЕРЕЛІК КАТЕГОРІЙ ЗАКОНОДАВЧО РЕГУЛЬОВАНИХ ЗАСОБІВ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ, ЩО ПІДЛЯГАЮТЬ ПЕРІОДИЧНІЙ ПОВІРЦІ, ВСТАНОВЛЮЄТЬСЯ КАБІНЕТОМ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ.». На виконання вищезазначеного, постановою Кабінету міністрів України від 4 червня 2015 №374 затверджено Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці (далі за текстом – Перелік), В ЯКОМУ ТЕРМОМЕТР ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ТЕМПЕРАТУРИ АСФАЛЬТОБЕТОННОЇ СУМІШІ ВІДСУТНІЙ. Згідно з Переліком повірці підлягають виключно: - МЕДИЧНІ ТЕРМОМЕТРИ; - ТЕРМОМЕТРИ (ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ КОНТРОЛЮ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ, БЕЗПЕКИ УМОВ ПРАЦІ ТА ПРОВЕДЕННЯ СУДОВИХ ЕКСПЕРТИЗ ЗА ДОРУЧЕННЯМ ОРГАНІВ ДОСУДОВОГО РОЗСЛІДУВАННЯ, ОРГАНІВ ПРОКУРАТУРИ ТА СУДІВ). Порядок проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, затверджений Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 08.02.2016 № 193, установлює процедуру та умови проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (далі - ЗВТ), що перебувають в експлуатації, а також оформлення її результатів. Згідно з пунктом 11. Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, «11. Заявники подають ЗВТ на повірку укомплектованими разом з необхідними допоміжними пристроями та на вимогу виконавця - експлуатаційними документами, СВІДОЦТВАМИ ПРО ПОВІРКУ В РАЗІ, ЯКЩО ЗВТ БУЛИ ПОВІРЕНІ, АБО ДОКУМЕНТАМИ ЩОДО ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ.» Абзацом першим частини 1 статті 16. Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» передбачено, що «оцінка відповідності законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки вимогам технічних регламентів проводиться у разі, коли це передбачено відповідними технічними регламентами.» Пунктом 1. Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 94, встановлено: «Цей Технічний регламент встановлює вимоги, яким повинні відповідати засоби вимірювальної техніки, які призначені для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології (далі - засоби вимірювальної техніки), КОЛИ ВОНИ НАДАЮТЬСЯ НА РИНКУ ТА/АБО ВВОДЯТЬСЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ для виконання завдань, пов’язаних з вимірюваннями.». Згідно з п.2. Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, «Дія цього Технічного регламенту поширюється на засоби вимірювальної техніки, перелік яких наведено у додатку 1.» Додатком 1 до Технічного регламенту є «Перелік засобів вимірювальної техніки, призначених для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології, на які поширюється дія Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки». Згідно з даним Переліком до засобів вимірювальної техніки, призначених для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології НАЛЕЖАТЬ ВИКЛЮЧНО ТЕРМОМЕТРИ (ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ КОНТРОЛЮ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ, БЕЗПЕКИ УМОВ ПРАЦІ ТА ПРОВЕДЕННЯ СУДОВИХ ЕКСПЕРТИЗ ЗА ДОРУЧЕННЯМ ОРГАНІВ ДОСУДОВОГО РОЗСЛІДУВАННЯ, ОРГАНІВ ПРОКУРАТУРИ ТА СУДІВ). ТОБТО ПЕРЕЛІК Є ВИЧЕРПНИМ. ДО ЖОДНОЇ ІЗ ЗАЗНАЧЕНИХ ГРУП ЗАКОНОДАВЧО РЕГУЛЬОВАНИХ ЗАСОБІВ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ НЕ НАЛЕЖИТЬ ТЕРМОМЕТР ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ТЕМПЕРАТУРИ АСФАЛЬТОБЕТОННОЇ СУМІШІ, А ТОМУ ТАКИЙ ТЕРМОМЕТР НЕ ПІДЛЯГАЄ ОБОВ’ЯЗКОВІЙ ОЦІНЦІ ВІДПОВІДНОСТІ АБО ПЕРІОДИЧНІЙ ПОВІРЦІ. В частині 3 статті 16. Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» зазначено, що «оцінка відповідності засобів вимірювальної техніки, які не застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, проводиться на добровільних засадах.» Також, статтею 27 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» зокрема передбачено, що «калібруванню в добровільному порядку можуть підлягати засоби вимірювальної техніки, які застосовуються у сфері та/або поза сферою законодавчо регульованої метрології. Калібруванню також підлягають вторинні та робочі еталони», а також «калібрування та оформлення його результатів проводяться відповідно до національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, та документів, прийнятих міжнародними та регіональними організаціями з метрології». Згідно з абзацом першим статті 19 Конституції України, «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких НІХТО НЕ МОЖЕ БУТИ ПРИМУШЕНИЙ РОБИТИ ТЕ, ЩО НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗАКОНОДАВСТВОМ.» Отже, враховуючи вищевикладене, оцінка відповідності і, як наслідок, періодична повірка НЕ Є ОБОВ’ЯЗКОВОЮ ДЛЯ ТЕРМОМЕТРІВ ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ТЕМПЕРАТУРИ АСФАЛЬТОБЕТОННОЇ СУМІШІ. Проведення калібрування таких термометрів також повністю відповідає вимогам Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність». ПО-ДРУГЕ, щодо ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ стосовно надання у складі тендерної пропозиції акту огляду об’єкту (Додаток 5). Як показує практика, така вимога використовується замовниками для того, щоб наперед знати коло потенційних учасників закупівлі та ВІДСІЮВАТИ «НЕПОТРІБНИХ» УЧАСНИКІВ. Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції акту огляду об’єкту (Додаток 5) прямо порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону №922-VIII, та є такою, що ОБМЕЖУЄ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДИТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. Якщо замовник не погоджується з зазначеним, ВИМАГАЄМО від замовника ВКАЗАТИ НАЗВУ, НОМЕР СТАТТІ, ПУНКТ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО АКТУ, ЯКИЙ ЗОБОВ’ЯЗУЄ ПОТЕНЦІЙНОГО УЧАСНИКА ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ПЕРЕД ПОДАННЯМ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ЗДІЙСНЮВАТИ ОГЛЯД ОБ’ЄКТА ТА ОФОРМЛЮВАТИ ВІДПОВІДНИЙ АКТ ОГЛЯДУ! Звертаємо увагу, що таку ж думку має і колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Колегія). Зокрема, в рішенні від 29.02.2024 №3865-р/пк-пз, щодо вимоги про необхідність надати у складі Пропозиції акт огляду об’єктів, Колегія зазначає «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Враховуючи наведене, з незалежних від учасника підстав Замовник може не підписати акт огляду об'єктів, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати підписаний Замовником акт огляду об'єктів, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.» Аналогічну позицію займає Колегія і в рішенні від 16.10.2023 №16458-р/пк-пз та інших. Такі цілеспрямовані дії замовника щодо встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації можуть свідчити про те, що замовник намагається створити комфортні умови для «потрібних» учасників, а «незручних» учасників відсіяти. ПО-ТРЕТЄ, в Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» під переліком робіт Замовник зазначає «Для запобігання утворення аварійних ситуацій на об’єкті, Учасник в складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист щодо улаштування асфальтобетонного покриття, яке повинно бути проведене в день фрезерування в тому обсязі, який був підготовлений за поточний день. ЗАЗНАЧЕНІ ОБСЯГИ ТА РОБОТИ УЧАСНИК ВКЛЮЧАЄ ДО СКЛАДУ КАЛЕНДАРНОГО ГРАФІКА НАДАННЯ ПОСЛУГ (ВРАЗІ ПОРУШЕННЯ ДАНОЇ ВИМОГИ УЧАСНИК СПЛАЧУЄ ШТРАФНІ САНКЦІЇ ЗГІДНО УМОВ ДОГОВОРУ). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. В підтвердження застосування заходів із захисту довкілля учасник має надати в складі пропозиції гарантійний лист про застосування заходів із захисту довкілля.» Звертаємо увагу замовника, що на момент проведення закупівлі У УЧАСНИКА ВІДСУТНІ БУДЬ-ЯКІ ДОГОВІРНІ ВІДНОСИНИ ІЗ ЗАМОВНИКОМ ПО ОБ’ЄКТУ ЗАКУПІВЛІ. УЧАСНИК НЕ МОЖЕ НЕСТИ БУДЬ-ЯКУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ТА СПЛАЧУВАТИ ШТРАФНІ САНКЦІЇ, ПОКИ НЕ БУДЕ ВИЗНАНИЙ ПЕРЕМОЖЦЕМ по даній закупівлі І З НИМ НЕ БУДЕ УКЛАДЕНО ВІДПОВІДНИЙ ДОГОВІР про закупівлю. Згідно з п. 5.2. Проекту договору (Додаток 4 до тендерної документації), «ВІДПОВІДАЛЬНИМ ЗА РОЗРОБКУ ГРАФІКУ Є ПІДРЯДНИК. Графік складається у двох примірниках, обов’язково погоджується Замовником, підписується Сторонами та засвідчується печаткою та є невід’ємним додатком до цього Договору.». Тобто, ПЕРЕМОЖЕЦЬ у даній закупівлі при укладенні договору за результатами закупівлі (коли вже відомі конкретні дати початку виконання робіт та є можливість спрогнозувати відповідні обсяги робіт протягом періоду надання послуг) набуває статусу ПІДРЯДНИКА, складає та підписує разом із Замовником календарний графік надання послуг. Враховуючи вищевикладене, просимо замовника: 1) ВИКЛЮЧИТИ з тендерної документації ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу щодо надання КОПІЇ ДІЮЧОГО СВІДОЦТВА ПРО ПОВІРКУ ЗАКОНОДАВЧО РЕГУЛЬОВАНОГО ЗАСОБУ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ на ТЕРМОМЕТР ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ТЕМПЕРАТУРИ АСФАЛЬТОБЕТОННОЇ СУМІШІ, або ДОДАТИ можливість надання СВІДОЦТВА ПРО КАЛІБРУВАННЯ НА ТЕРМОМЕТР ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ТЕМПЕРАТУРИ АСФАЛЬТОБЕТОННОЇ СУМІШІ; 2) ВИКЛЮЧИТИ з тендерної документації ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції акту огляду об’єкту (Додаток 5); 3) ВИКЛЮЧИТИ з Додатку 3 до тендерної документації речення «ЗАЗНАЧЕНІ ОБСЯГИ ТА РОБОТИ УЧАСНИК ВКЛЮЧАЄ ДО СКЛАДУ КАЛЕНДАРНОГО ГРАФІКА НАДАННЯ ПОСЛУГ (ВРАЗІ ПОРУШЕННЯ ДАНОЇ ВИМОГИ УЧАСНИК СПЛАЧУЄ ШТРАФНІ САНКЦІЇ ЗГІДНО УМОВ ДОГОВОРУ)», або замінити в ньому слово «УЧАСНИК» на слово «ПІДРЯДНИК», виклавши у наступній редакції «Зазначені обсяги та роботи ПІДРЯДНИК включає до складу календарного графіка надання послуг (вразі порушення даної вимоги ПІДРЯДНИК сплачує штрафні санкції згідно умов договору)».
Відповідь: Доброго дня! Щановний Учаснику, згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іінформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовником установлено один з таких кваліфікаційних критеріїв, а саме: наявність обладнання та матерыально технычноъ бази, за обов'язкової наявності - нівелір (учасник в складі пропозиції надає копію діючого свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки); - вимірювальне колесо (учасник в складі пропозиції надає копію діючого свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки); - термометр для вимірювання температури асфальтобетонної суміші (учасник в складі пропозиції повинен надати копію діючого свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки). Якщо прилади орендовані, подається завірена копія договору оренди (лізингу) разом з вищезазначеними документами. Для підтвердження тендерної пропозиції іншим умовам тендерної документації учаснику необхідно надати: - довідка в довільній формі з документальним підтвердженням про наявність/ відсутність атестованого асфальтобетонного (их) заводу (ів). Зокрема: - у разі наявності власного або орендованого асфальтобетонного заводу учасник у складі пропозиції подає довідку в довільній формі про наявність/відсутність власного (их)/ орендованого (их) асфальтобетонного (их) заводу (ів), що буде (уть) залучений(і) при наданні послуг на обʼєкті згідно предмету закупівлі з інформацією щодо його(їх) місцезнаходження з зазначенням можливості виготовленя асфальтобетону необхідного виду (типу) в потрібній кількості протягом усього строку надання послуг, визначеного договором по даній закупівлі. Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 05.06.2014 №1314-VII законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки (ЗВТ), що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту. Щодо Додатку 5, вимога попереднього огляду об'єкта є нормативно визначеним обов'язком для проведення обстеження об'єкту, а також дає змогу учаснику на місці оглянути і визначити, як учасник застосовуватиме свою матеріально-технічну базу і техніки. Щодо гарантійного листа з улаштування асфальтобетонного покриття, яке повинно бути проведене в день фрезерування в тому обсязі, який був підготовлений за поточний день. Зазначені обсяги та роботи Учасник включає до складу календарного графіка надання послуг (вразі порушення даної вимоги Учасник сплачує штрафні санкції згідно умов договору). Згідно проекту договору “Строки надання послуг за цим Договором визначені календарним графіком надання послуг (Додаток №2) та встановлюються з наступного дня з моменту підписання договору».
Дата відповіді: 07.06.2024 20:05