• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ГБН Г.1-218-182:2011. Послуги з поточного середнього ремонту автомобільної дороги М-05 Київ-Одеса на ділянці км 128+028 - км 143+028 (45233142-6 Ремонт доріг)

Торги відмінено

840 188 776.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 201 000.00 UAH
Період уточнення: 04.05.2018 15:26 - 12.06.2018 14:00
Відповідь надана

щодо аналогічного договору

Номер: 46a2dbb4e0794a719efe54405374e959
Дата опублікування: 23.05.2018 16:19
Опис: Пунктом 5.2.1 тендерної документації встановлені дискримінаційні умови при визначені замовником вимог до аналогічного договору. Так, замовник встановив, що: обсяг наданих послуг за 1 (один) календарний рік (по кожному виду послуг) має становити не менше 50% площі (згідно обсягів послуг Додаток 9 до тендерної документації), а саме: - влаштування основи дорожнього одягу із органо-мінеральної суміші фрезерованого асфальтобетону за методом холодного ресайклінгу з додаванням щебенево-піщаної суміші С-7, мінеральних та органічних в’яжучих, М20; - влаштування вирівнюючого шару із гарячої крупнозернистої асфальтобетонної суміші типу А1, марки І АСГ.Кр.Щ.А1.НП.І; - влаштування верхнього шару покриття з щебенево-мастикової асфальтобетонної суміші (ЩМА-20); Встановлення таких вимог на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, є дискримінаційним з тих підстав, що замовник встановив вимогу не просто до обсягів досвіду виконання робіт, але й до матеріалів, за допомогою яких такі роботи повинні були виконуватись учасниками. Технічним завданням передбачено виконання таких основні види робіт з улаштування дорожнього одягу: - Холодне фрезерування асфальтобетонного покриття фрезою WIRTGEN 2100 DC (або аналог) при глибині фрезерування 10 см. – виконується при будь-яких ремонтах і не тільки при виконанні робіт за методом «холодного ресайклінгу»; - Влаштування основи дорожнього одягу з органо-мінеральної суміші товщиною шару 20 см асфальтоукладачем TITAN 423 (або аналог), при ширині укладання 9 м – такі роботи може виконати будь-яка організація, яка має досвід влаштування основ дорожнього одягу згідно діючих будівельних норм та має відповідні машини та механізми (асфальтоукладальник), а не лише ті організації, які виконували роботи з влаштування основи дорожнього одягу із органо-мінеральної суміші фрезерованого асфальтобетону за методом холодного ресайклінгу з додаванням щебенево-піщаної суміші С-7, мінеральних та органічних в’яжучих, М20. - Приготування органо-мінеральної суміші з живленням від мобільної електростанції в ґрунтозмішувальній установці – може виконати організація, яка має в наявності таку установку, або договір на постачання такої суміші чи договір про надання послуг по виготовленню таких сумішей (на умовах давальницької сировини); - Влаштування вирівнюючого шару з щільної гарячої крупнозернистої асфальтобетонної суміші, тип A1, марка I асфальтоукладальником; - Влаштування верхнього шару покриття товщиною 5 см з щебенево-мастикової асфальтобетонної суміші (ЩМА-20) асфальтоукладальником. Фактично, такі вимоги до аналогічного договору означають, що в учасника має бути наявним досвід виконання НЕ АНАЛОГІЧНОГО, А ІДЕНТИЧНОГО ДОГОВОРУ, що істотно обмежує участь у закупівлі інших учасників ринку, оскільки дорожня конструкція, передбачена у предметі закупівлі, розроблена проектною організацією за окремим проектом і саме такої конструкції дорожнього одягу, як передбачена предметом закупівлі, більше ніде немає (як правило, діє на території окремого регіону). Аналогічна конструкція зустрічається, наприклад, при закупівлі послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги М-15 Одеса – Рені та Н-22 Устилуг-Луцьк-Рівне. Як правило, роботи з поточного середнього ремонту, капітального ремонту, будівництва та реконструкції автомобільних доріг включають в себе такі етапи: 1) фрезерування асфальтобетонного покриття із застосуванням фрези; 2) влаштування основи дорожнього одягу (за ГБН Г. 1-218-182:2011 для поточного середнього ремонту не передбачено) - конструктивна частина дорожнього одягу, призначена для зниження тиску на додаткові шари дорожнього одягу та ґрунт земляного полотна, шляхом перерозподілу зусилля від автомобільних коліс на більшу площу; 3) влаштування вирівнюючого шару (один або декілька) – ( шар дорожнього одягу змінної товщини, що влаштовується, як правило, між покриттям і основою для забезпечення технологічних і конструктивних параметрів дорожнього покриття при їхньому влаштуванні сучасною технікою, п. 3.1.31 ДБН В.2.3-4:2015 ); 4) влаштування верхнього шару дорожнього одягу, (шар, який безпосередньо сприймає навантаження від транспортних засобів і перерозподіляє їх на шари, що знаходяться нижче, та земляне полотно). Конструкція дорожнього одягу, яка визначається замовниками у технічних завданнях до закупівель, відрізняється від інших конструкцій лише кількістю шарів дорожнього одягу, їх товщиною та матеріалами влаштування, а тому дорожня будівельна компанія, яка має, наприклад, досвід капітального ремонту або реконструкції автомобільних доріг (які є складнішими ніж поточний середній ремонт) має повну можливість надати послуги за предметом закупівлі, адже технологічно влаштування дорожнього одягу нічим не відрізняється (укладаються шари дорожнього одягу із асфальтобетонних сумішей асфальтоукладальником, за допомогою якого забезпечуються проектні товщини шару, що укладається, які потім ущільняються катками). Відповідно до ГБН Г. 1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», Поточний середній ремонт - відновлення необхідних транспортно-експлуатаційних показників проїзної частини (рівності та шорсткості покриттів шляхом влаштування поверхневих обробок, тонкошарових покриттів або інших шарів зносу), виправлення незначних пошкоджень окремих елементів автомобільної дороги (земляного полотна, укосів виїмок та насипів, водовідведення, штучних споруд та інших) і доведення елементів облаштування до нормативних вимог. Виходячи зі змісту технічного завдання, а також з огляду на сукупність вимог до аналогічного договору ( а саме те, що договір має бути: 1) укладеним в період з 2015 по 2017 рік, 2) за один з років має бути підтверджено виконання робіт на суму не менше ніж 420 мільйонів гривень, 3) обсяги виконаних робіт за один рік по кожному шару дорожнього одягу, 4) констукція дорожнього одягу (вид кожного шару та матеріали для їх влаштування, що визначені саме замовником) такі умови документації є нічим іншим, ніж обмеженням конкуренції та прописуванням умов під певних учасників ринку з метою формального проведення самої процедури і жодним чином не стосуються справедливих та достатніх вимог до кваліфікації учасників. Такі вимоги документації до аналогічного договору істотно обмежують конкуренцію, мають ознаки корупції, зловживання владою і службовим становищем, а також нівелюють принципи здійснення купівель і роботу системи «Прозорро» вцілому. Враховуючи, що роботи з будівництва, реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг технологічно є більш складними, просимо виключити існуючі обмеження до аналогічного договору по видам виконаних робіт із застосуванням конкретних матеріалів, протягом одного року, адже маючи необхідну дорожньо-будівельну техніку (грунтозмішувальну установку, дорожню фрезу, асфальтоукладальник, катки та ін.) та досвід якісного виконання робіт по поточного середнього, капітального ремонту, реконструкції доріг загального користування державного значення, учасник має повну можливість виконати роботи, визначенні технічним завданням. В іншому разі, ми будемо змушені скаржитись до Антимонопольного комітету, який вже неодноразово визнавав подібні умови дискримінаційними, зокрема по закупівлям Служби автомобільних доріг в Одеській області поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення М-15 Одеса-Рені.
Відповідь: У відповідь на Ваше питання, повідомляємо наступне: 1). щодо періоду укладання договорів, зазначених в п. 5.2.1 Розділу ІІІ Тендерної документацією та ДОДАТКУ № 3 до неї, внесено уточнення, з яким Ви можете ознайомитись в Тендерній документації (Зміни 1); 2). Згідно п. 2 с.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник п.5.2.1 розділу ІІІ тендерної документації встановив одним із кваліфікаційних критеріїв наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (ів), а саме була встановлена вимога, щодо суми вартості договору (ів) за один з років вказаного періоду (Додаток № 3), повинна бути не менше 50% від очікуваної вартості закупівлі та абсолютно аргументовано Замовником виззначено вимогу, щоб в цьому договорі (ах) обсяг по основних конструктивних шарах дорожнього одягу має становити не менше 50% площі від визначеної проектною та тендерною документаціями конструктивам, для оцінки спроможності Учасників щодо виконання всіх основних видів робіт. 3). Оскільки послуги мають бути надані протягом 2 років, а згідно Технічного завдання (ДОДАТОК № 9 Тендерної документації) площа покриття становить 362 000 м2, тому за один з років вказаного періоду має бути підтверджено Учасником досвід виконання робіт по влаштуванню основних конструктивних шарів дорожнього одягу не менше 50% площі від визначеної проектною та тендерною документаціями конструктивам, для оцінки спроможності Учасників щодо виконання всіх основних видів робіт. Ця умова не є дискримінаційною для стабільно працюючих виконавців та не обмежує конкуренцію, а є кваліфікаційною вимогою, яка дасть можливість Замовнику визначити виконавця, спроможного виконати державне замовлення в обсягах, зазначених проектною документацією, якісно та в короткі технологічні терміни; 4). щодо застосування матеріалів, зазначених в п. 5.2.1 Розділу ІІІ Тендерної документацією та ДОДАТКУ № 3 до неї, внесені відповідні зміни, з якими Ви можете ознайомитись в Тендерній документації (Зміни 1).
Дата відповіді: 25.05.2018 15:49
Відповідь надана

Участь нерезидента

Номер: be7b8116185740d39a44560d2e7c213d
Дата опублікування: 22.05.2018 12:27
Опис: 1. Чи необхідно мати зареєстроване на території України Представництво учасника-нерезидента та ліцензію, видану уповноваженим органом в Україні, на момент участі в торгах? 2. Чи потрібний апостиль на документах відповідно п.7.3. тендерної документації, якщо сторони є учасниками Мінської конвенції від 22.01.1993 р, згідно з якою, документи, завірені на території однієї з Договірних Сторін, приймаються на території іншої договірної сторони без будь-якого спеціального посвідчення. Таким чином, на території країн-учасниць Мінської Конвенції, надання апостиля на документах не потрібно. 3. Відповідно до п.7.3 тендерної документації, в разі участі Учасника-нерезидента його тендерну пропозицію викладається мовою держави-нерезидента з обов'язковим перекладом на українську мову. Засвідчення перекладу на українську мову необхідно зареєструвати у нотаріуса України або у нотаріуса країни-нерезидента, який є учасником Мінської Конвенції?
Відповідь: 1. Предметом закупівлі є роботи (послуги) з ремонту автомобільної дороги М05, що згідно із статтею 8 (Класифікація автомобільних доріг загального користування) Закону України «Про автомобільні дороги» є міжнародною автомобільною дорогою, що суміщаються з міжнародними транспортними коридорами та/або входять до Європейської мережі основних, проміжних, з'єднувальних автомобільних доріг та відгалужень, мають відповідну міжнародну індексацію і забезпечують міжнародні автомобільні перевезення. Відповідно до пункту 9 частини 1 Статті 7. (Перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню) Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками, (з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про архітектурну діяльність») підлягає ліцензуванню. Згідно із встановлених пунктом 4.5. Класів наслідків (відповідальності) будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, що визначено у національному стандарті - ДСТУ-Н Б В.1.2.-16:2013, об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури віднесено до найвищого Класу наслідків (відповідальності): СС3 (значні наслідки). Таким чином, положеннями чинного законодавства визначено обов’язковий порядок ліцензування робіт (послуг) з ремонту автомобільної дороги М05. Щодо питання про необхідність мати зареєстроване представництво нерезидента в Україні, маємо зазначити наступне. Згідно із вимогами статті Стаття 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів є предметом кримінальної відповідальності, визначеної статтею 212 Кримінального кодексу України. За положеннями частини 133.2. Статті 133. (Платники податку) Податкового кодексу України (ПКУ), «133.2. Платниками податку - нерезидентами є: 133.2.1. юридичні особи, які утворені в будь-якій організаційно-правовій формі та отримують доходи з джерелом походження з України, за винятком установ та організацій, що мають дипломатичні привілеї або імунітет згідно з міжнародними договорами України; 133.2.2. постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи із джерелом походження з України або виконують агентські (представницькі) та інші функції стосовно таких нерезидентів чи їх засновників.» Перелік доходів з джерелом їх походження з України надається у пп. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 розділу І ПКУ. При цьому, за положеннями частини 133.3. Статті 133. (Платники податку) ПКУ, «133.3. Постійне представництво до початку своєї господарської діяльності стає на облік в контролюючому органі за своїм місцезнаходженням у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Постійне представництво, яке розпочало свою господарську діяльність до реєстрації в контролюючому органі, вважається таким, що ухиляється від оподаткування, а одержані ним прибутки вважаються прихованими від оподаткування.». Перелік доходів з джерелом їх походження з України надається у пп. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 розділу І ПКУ. Особливості оподаткування нерезидентів містяться в статті 160 ПКУ. Особливості державної реєстрації юридичних осіб, у тому числі в органах державної податкової служби, визначено у Законі України від 15.05.2003 № 755- IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» та Главі 5-1 розділу ІІ ПКУ. В той же час, з огляду на вартість предмету закупівлі, слід зазначити про обов’язок платників податків здійснити реєстрацію за положеннями статті 181. (Вимоги щодо реєстрації осіб як платників податку) ПКУ: «181.1. У разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.» За аналогією закону та права (передбаченої нормами статті 8 Цивільного кодексу України, слід зазначити, що за частиною 2 Статті 9. (Особливі умови угод про розподіл продукції) Закону України «Про угоди про розподіл продукції» імперативно визначено, що «Якщо учасником угоди про розподіл продукції є іноземний інвестор, він зобов'язаний протягом трьох місяців з дня укладення угоди про розподіл продукції зареєструвати своє представництво на території України». З урахуванням порядку фінансування робіт з тендерної закупівлі за рахунок коштів державного бюджету України, порядку здійснення низки обов’язкових перевірок з боку контролюючих інстанцій та органів (ДФС, Держказначейство, КРУ тощо), пропонуємо врахувати зазначені вище імперативні норми чинного законодавства України. 2. Конвенція, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів (Гаазька конвенція про Апостиль) 1961 року була ратифікована Україною за Законом України від 10.01.2002 року N 2933-III є спеціальним актом міжнародного права в частині легалізації іноземних офіційних документів. Відповідно до статті 1 цієї Конвенції її дія поширюється на офіційні документи, які були складені на території однієї з Договірних держав і мають бути представлені на території іншої Договірної держави. Для цілей цієї Конвенції офіційними документами вважаються: a) документи, які виходять від органу або посадової особи, що діють у сфері судової юрисдикції держави, включаючи документи, які виходять від органів прокуратури, секретаря суду або судового виконавця; b) адміністративні документи; c) нотаріальні акти; d) офіційні свідоцтва, виконані на документах, підписаних особами у їх приватній якості, такі як офіційні свідоцтва про реєстрацію документа або факту, який існував на певну дату, та офіційні і нотаріальні засвідчення підписів. Однак ця Конвенція не поширюється: a) на документи, складені дипломатичними або консульськими агентами; b) на адміністративні документи, що мають пряме відношення до комерційних або митних операцій. 10 листопада 1994 року Верховною Радою України ратифіковано Конвенцію про правову допомогу та правові відносини в цивільних, сімейних та кримінальних справах 1993 року ( 997_009 ) (Мінська конвенція), яка набула чинності для України 14 квітня 1995 року і застосовується у відносинах України з Республікою Білорусь, Азербайджанською Республікою, Республікою Узбекистан, Російською Федерацією, Республікою Казахстан, Республікою Таджикистан, Республікою Вірменія, Киргизькою Республікою, Республікою Молдова, Грузією і Туркменістаном. 7 жовтня 2002 року в м. Кишинів укладено Конвенцію про правову допомогу та правові відносини в цивільних, сімейних та кримінальних справах, яка набула чинності, відповідно до частини другої статті 120 цієї Конвенції, на тридцятий день з дати здачі на зберігання депозитарію третьої ратифікаційної грамоти для Республіки Білорусь, Азербайджанської Республіки та Республіки Казахстан. Відповідно до частин третьої та четвертої цієї ж статті між державами-учасницями Конвенції 2002 року припиняє свою дію Конвенція 1993 року та Протокол до неї від 29 березня 1997 року. Однак, Конвенція 1993 року та Протокол до неї 1997 року продовжуватимуть застосовуватися у відносинах між державами-учасницями цих міжнародних договорів та державами, для яких не набрала чинності Конвенція 2002 року. Відповідно до статті 6 Конвенція 1993 року визначено Обсяг правової допомоги, який полягає у тому, що: «Договірні Сторони надають один одному правову допомогу шляхом виконання процесуальних і інших дій, передбачених законодавством запитуваної Договірної Сторони, зокрема складання і пересилання документів, проведення обшуків, вилучення, пересилання і видачі речових доказів, проведення експертизи, допиту сторін, обвинувачених, свідків, експертів, порушення карного переслідування, розшуку і видачі осіб, що вчинили злочини, визнання і виконання судових рішень по цивільним справам, вироків у частині цивільного позову, виконавчих написів, а також шляхом вручення документів.» Таким чином, Конвенція 1961 року є спеціальним актом у сфері посвідчення (апостилювання офіційних документів), а Конвенція 1993 року містить визначений рамковий характер та чітко визначені обсяги правової допомоги у сфері цивільних, сімейних та кримінальних справ. Враховуючи викладені вище норми статті 1 цієї Конвенції 1961 року та статті 6 Конвенції 1993 року, слід зазначити, що правовідносини, що виникають під час здійснення тендерних закупівель (в порядку Закону України «Про публічні закупівлі») є по суті господарськими комерційними правовідносинами, а тому мають відмінну правову природу та порядок врегулювання. 3. Засвідчення перекладу на українську мову документів конкурсантів публічних (тендерних) закупівель необхідно здійснити відповідно до Закону України «Про нотаріат» та згідно із положеннями Глави 8 та пункту 1 Глави 10 Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженим Наказом Міністерства юстиції України 22.02.2012 № 296/5, або в порядку апостилювання, передбаченого Конвенцією, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів (Гаазька конвенція про Апостиль) 1961 року.
Дата відповіді: 24.05.2018 11:46
Відповідь надана

запитання по тендерній документації

Номер: a739a689781d43969e1293b0e8f9c6a1
Дата опублікування: 22.05.2018 06:36
Опис: 3. Відповідно до п.7.3 тендерної документації, в разі участі Учасника-нерезидента його тендерну пропозицію викладає мовою держави-нерезидента з обов'язковим перекладом на українську мову. Засвідчення перекладу на українську мову необхідно зареєструвати у нотаріуса України або у нотаріуса країни-нерезидента, який є учасником Мінської Конвенції?
Відповідь: Засвідчення перекладу на українську мову документів конкурсантів публічних (тендерних) закупівель необхідно здійснити відповідно до Закону України «Про нотаріат» та згідно із положеннями Глави 8 та пункту 1 Глави 10 Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженим Наказом Міністерства юстиції України 22.02.2012 № 296/5, або в порядку апостилювання, передбаченого Конвенцією, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів (Гаазька конвенція про Апостиль) 1961 року.
Дата відповіді: 24.05.2018 11:44
Відповідь надана

запитання по тендерній документації

Номер: e6e05c5314d84af1a93754ddf0eba284
Дата опублікування: 22.05.2018 06:36
Опис: 2. Чи потрібна апостиль на документах відповідно п.7.3. тендерної документації, якщо сторони є учасниками Мінської конвенції від 22.01.1993 р, згідно з якою, документи, завірені на території однієї з Договірних Сторін, приймаються на території іншої договірної сторони без будь-якого спеціального посвідчення. Таким чином, на території країн-учасниць Мінської Конвенції, надання апостиля на документах не потрібно
Відповідь: Конвенція, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів (Гаазька конвенція про Апостиль) 1961 року була ратифікована Україною за Законом України від 10.01.2002 року N 2933-III є спеціальним актом міжнародного права в частині легалізації іноземних офіційних документів. Відповідно до статті 1 цієї Конвенції її дія поширюється на офіційні документи, які були складені на території однієї з Договірних держав і мають бути представлені на території іншої Договірної держави. Для цілей цієї Конвенції офіційними документами вважаються: a) документи, які виходять від органу або посадової особи, що діють у сфері судової юрисдикції держави, включаючи документи, які виходять від органів прокуратури, секретаря суду або судового виконавця; b) адміністративні документи; c) нотаріальні акти; d) офіційні свідоцтва, виконані на документах, підписаних особами у їх приватній якості, такі як офіційні свідоцтва про реєстрацію документа або факту, який існував на певну дату, та офіційні і нотаріальні засвідчення підписів. Однак ця Конвенція не поширюється: a) на документи, складені дипломатичними або консульськими агентами; b) на адміністративні документи, що мають пряме відношення до комерційних або митних операцій. 10 листопада 1994 року Верховною Радою України ратифіковано Конвенцію про правову допомогу та правові відносини в цивільних, сімейних та кримінальних справах 1993 року ( 997_009 ) (Мінська конвенція), яка набула чинності для України 14 квітня 1995 року і застосовується у відносинах України з Республікою Білорусь, Азербайджанською Республікою, Республікою Узбекистан, Російською Федерацією, Республікою Казахстан, Республікою Таджикистан, Республікою Вірменія, Киргизькою Республікою, Республікою Молдова, Грузією і Туркменістаном. 7 жовтня 2002 року в м. Кишинів укладено Конвенцію про правову допомогу та правові відносини в цивільних, сімейних та кримінальних справах, яка набула чинності, відповідно до частини другої статті 120 цієї Конвенції, на тридцятий день з дати здачі на зберігання депозитарію третьої ратифікаційної грамоти для Республіки Білорусь, Азербайджанської Республіки та Республіки Казахстан. Відповідно до частин третьої та четвертої цієї ж статті між державами-учасницями Конвенції 2002 року припиняє свою дію Конвенція 1993 року та Протокол до неї від 29 березня 1997 року. Однак, Конвенція 1993 року та Протокол до неї 1997 року продовжуватимуть застосовуватися у відносинах між державами-учасницями цих міжнародних договорів та державами, для яких не набрала чинності Конвенція 2002 року. Відповідно до статті 6 Конвенція 1993 року визначено Обсяг правової допомоги, який полягає у тому, що: «Договірні Сторони надають один одному правову допомогу шляхом виконання процесуальних і інших дій, передбачених законодавством запитуваної Договірної Сторони, зокрема складання і пересилання документів, проведення обшуків, вилучення, пересилання і видачі речових доказів, проведення експертизи, допиту сторін, обвинувачених, свідків, експертів, порушення карного переслідування, розшуку і видачі осіб, що вчинили злочини, визнання і виконання судових рішень по цивільним справам, вироків у частині цивільного позову, виконавчих написів, а також шляхом вручення документів.» Таким чином, Конвенція 1961 року є спеціальним актом у сфері посвідчення (апостилювання офіційних документів), а Конвенція 1993 року містить визначений рамковий характер та чітко визначені обсяги правової допомоги у сфері цивільних, сімейних та кримінальних справ. Враховуючи викладені вище норми статті 1 цієї Конвенції 1961 року та статті 6 Конвенції 1993 року, слід зазначити, що правовідносини, що виникають під час здійснення тендерних закупівель (в порядку Закону України «Про публічні закупівлі») є по суті господарськими комерційними правовідносинами, а тому мають відмінну правову природу та порядок врегулювання.
Дата відповіді: 24.05.2018 11:43
Відповідь надана

запитання по тендерній документації

Номер: 65d9baa384d24d53a91531e6570586cf
Дата опублікування: 22.05.2018 06:35
Опис: 1. Чи необхідно мати зареєстроване на території України Представництво учасника-нерезидента та ліцензію, видану уповноваженим органом в Україні, на момент участі в торгах?
Відповідь: Предметом закупівлі є роботи (послуги) з ремонту автомобільної дороги М05, що згідно із статтею 8 (Класифікація автомобільних доріг загального користування) Закону України «Про автомобільні дороги» є міжнародною автомобільною дорогою, що суміщаються з міжнародними транспортними коридорами та/або входять до Європейської мережі основних, проміжних, з'єднувальних автомобільних доріг та відгалужень, мають відповідну міжнародну індексацію і забезпечують міжнародні автомобільні перевезення. Відповідно до пункту 9 частини 1 Статті 7. (Перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню) Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками, (з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про архітектурну діяльність») підлягає ліцензуванню. Згідно із встановлених пунктом 4.5. Класів наслідків (відповідальності) будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, що визначено у національному стандарті - ДСТУ-Н Б В.1.2.-16:2013, об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури віднесено до найвищого Класу наслідків (відповідальності): СС3 (значні наслідки). Таким чином, положеннями чинного законодавства визначено обов’язковий порядок ліцензування робіт (послуг) з ремонту автомобільної дороги М05. Щодо питання про необхідність мати зареєстроване представництво нерезидента в Україні, маємо зазначити наступне. Згідно із вимогами статті Стаття 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів є предметом кримінальної відповідальності, визначеної статтею 212 Кримінального кодексу України. За положеннями частини 133.2. Статті 133. (Платники податку) Податкового кодексу України (ПКУ), «133.2. Платниками податку - нерезидентами є: 133.2.1. юридичні особи, які утворені в будь-якій організаційно-правовій формі та отримують доходи з джерелом походження з України, за винятком установ та організацій, що мають дипломатичні привілеї або імунітет згідно з міжнародними договорами України; 133.2.2. постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи із джерелом походження з України або виконують агентські (представницькі) та інші функції стосовно таких нерезидентів чи їх засновників.» Перелік доходів з джерелом їх походження з України надається у пп. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 розділу І ПКУ. При цьому, за положеннями частини 133.3. Статті 133. (Платники податку) ПКУ, «133.3. Постійне представництво до початку своєї господарської діяльності стає на облік в контролюючому органі за своїм місцезнаходженням у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Постійне представництво, яке розпочало свою господарську діяльність до реєстрації в контролюючому органі, вважається таким, що ухиляється від оподаткування, а одержані ним прибутки вважаються прихованими від оподаткування.». Перелік доходів з джерелом їх походження з України надається у пп. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 розділу І ПКУ. Особливості оподаткування нерезидентів містяться в статті 160 ПКУ. Особливості державної реєстрації юридичних осіб, у тому числі в органах державної податкової служби, визначено у Законі України від 15.05.2003 № 755- IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» та Главі 5-1 розділу ІІ ПКУ. В той же час, з огляду на вартість предмету закупівлі, слід зазначити про обов’язок платників податків здійснити реєстрацію за положеннями статті 181. (Вимоги щодо реєстрації осіб як платників податку) ПКУ: «181.1. У разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.» За аналогією закону та права (передбаченої нормами статті 8 Цивільного кодексу України, слід зазначити, що за частиною 2 Статті 9. (Особливі умови угод про розподіл продукції) Закону України «Про угоди про розподіл продукції» імперативно визначено, що «Якщо учасником угоди про розподіл продукції є іноземний інвестор, він зобов'язаний протягом трьох місяців з дня укладення угоди про розподіл продукції зареєструвати своє представництво на території України». З урахуванням порядку фінансування робіт з тендерної закупівлі за рахунок коштів державного бюджету України, порядку здійснення низки обов’язкових перевірок з боку контролюючих інстанцій та органів (ДФС, Держказначейство, КРУ тощо), пропонуємо врахувати зазначені вище імперативні норми чинного законодавства України.
Дата відповіді: 24.05.2018 11:40
Відповідь надана

з приводу асфальтобетонного заводу

Номер: bed31568ffdb48eb8d7ca64a377d826d
Дата опублікування: 19.05.2018 11:25
Опис: Згідно вимог форми №2 додатку №4 до тендерної документації вимагається підтвердити учаснику наявність: 1) або власного асфальтобетонного заводу 2) або орендованого заводу 3) або договору поставки з виробником асфальту (в тому числі шляхом надання гарантійного листа). Тож чи дозволяється учаснику залучати асфальтобетонний завод на інших правових підставах: через лізинг, якісь можливо договори послуг/робіт виробництва асфальту з сировини покупця та іншим договорам, що відповідатимуть чинному господарському та цивільному законодаству України ?
Відповідь: Ціль Замовника в зазначеній кваліфікаційній вимозі отримати від Учасника об’єктивну інформацію про спроможність забезпечення об’єкту ремонту асфальтобетонними сумішами у визначеній тендерній документації (додаток № 4) кількості, виду, якості та потужності випуску сумішей. У зв’язку з цим, Замовник дозволяє Учаснику залучати асфальтобетонний завод на інших правових підставах (через лізинг, договори послуг/робіт виробництва асфальтобетонної суміші, сировини покупця та інших договорів, що відповідатимуть чинному господарському та цивільному законодавству України). При цьому Учасник зобов’язаний надати копію атестату виробництва, що виданий компетентним органом та дійсний на дату його подання.
Дата відповіді: 21.05.2018 12:30
Відповідь надана

досвід віконання аналогічного договору

Номер: 9dfd9e56ff8248cebb7f0bc26658bfc8
Дата опублікування: 19.05.2018 11:15
Опис: Згідно з вимогами тендерної документації учасник має підтвердити досвід виконання за один з років впродовж 2015-2017рр. аналогічного договору (договорів), в межах якого (яких) учасником в тому числі було влаштовано основу дорожнього одягу із органо-мінеральної суміші фрезерованого асфальтобетону за методом холодного ресайклінгу з додаванням щебенево-піщаної суміші С-7, мінеральних та органічних в’яжучих, М20 площею 181000 м2. В учасника наявний досвід влаштування як з використанням машини ресайклеру, так і установки для приготування холодних органо-мінеральних сумішей (тобто ґрунтозмішувальної установки). Тож просимо замовника надати відповідь на наступне питання: якщо б учасник надав в підтвердження влаштування основи дорожнього одягу з використанням лише машини ресайклера із органо-мінеральної суміші фрезерованого асфальтобетону за методом холодного ресайклінгу з додаванням щебенево-піщаної суміші С-7, мінеральних та органічних в’яжучих, М20 документи, чи навпаки, лише з використанням установки для приготування холодних органо-мінеральних сумішей (тобто ґрунтозмішувальної установки), - чи буде це вважатися належним підтвердженням відповідності названому критерію ?? Просимо надати чітку та зрозумілу відповідь, що дозволить потенційним учасникам правильно розуміти вимоги та готувати документи тендерної пропозиції.
Відповідь: Відповідно до розробленої, погодженої та затвердженої в установленому порядку проектно-кошторисної документації передбачено влаштування основи дорожнього одягу із органо-мінеральної суміші фрезерованого асфальтобетону за методом холодного ресайклінгу з додаванням щебенево-піщаної суміші С-7, мінеральних та органічних в’яжучих, М20 в установці. Крім того технологія виконання даних робіт з приготуванням органо-мінеральної суміші в установці відрізняється від влаштування основи дорожнього одягу із органо-мінеральної суміші фрезерованого асфальтобетону за методом холодного ресайклінгу з додаванням щебенево-піщаної суміші С-7, мінеральних та органічних в’яжучих, М20 машиною ресайклер. Тож надання Учасником підтвердження влаштування основи дорожнього одягу із органо-мінеральної суміші фрезерованого асфальтобетону за методом холодного ресайклінгу з додаванням щебенево-піщаної суміші С-7, мінеральних та органічних в’яжучих, М20 в установці площею не менше 181000 м2 буде вважатися досвідом виконання аналогічного договору.
Дата відповіді: 22.05.2018 14:41
Відповідь надана

Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази

Номер: 2c7f72b24c1f448881672dabeb96812c
Дата опублікування: 10.05.2018 21:15
Опис: Форма 1 додатку 4 до тендерної документації передбачає, що учасник може мати власну техніку, орендовану, залучену через субпідряд та вказано "тощо". Тож чи вважатиметься належним підтвердженням наявності техніки, якщо учасник має договори на надання послуг зі спеціалізованими організаціями, які спеціалізуються на наданні послуг будівельної чи вантажної техніки ? як ми розуміємо, це входить в поняття "тощо" та є таким, що відповідає вимогам тендерної документації. Просимо надати чітку відповідь "так" чи "ні".
Відповідь: У відповідь на ваше питання повідомляємо, якщо Учасник має договори із спеціалізованими організаціями, які спеціалізуються на наданні послуг будівельної, вантажної та іншої техніки, то це вважатиметься належним підтвердження наявності техніки. Разом з тим, зауважуємо, що п. 1.3.1 Р.ІІІ Тендерної документації у разі визначення Учасника переможцем торгів, він на підтвердження розрахунків у складі розрахунків договірної ціни повинен надати договори на орендовану, залучену через субпідряд, а також договори на надання послуг із спеціалізованими організаціями, які спеціалізуються на наданні послуг будівельної, вантажної та іншої техніки. У разі ненадання договорів на підтвердження будівельної, вантажної та іншої техніки, яка буде врахована в договірній ціні, тендерна пропозиція Учасника буде відхилена, як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Дата відповіді: 11.05.2018 12:55