-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
послуги з покосу травостою; код 77310000-6 — Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
закупівля здійснюється з урахуванням норм постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 (зі змінами)
Завершена
2 138 899.85
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 389.00 UAH
мін. крок: 1% або 21 389.00 UAH
Період уточнення:
24.05.2024 12:24 - 31.05.2024 00:00
Відповідь надана
Повторне
Номер:
f598598e23044716b866ed284addb4b0
Дата опублікування:
29.05.2024 17:21
Опис:
Внесенням змін у тендерну документацію Замовник не відповів на питання та висунув дискримінаційні умови для учасників, які є не платниками ПДВ, а саме:
1 . Замовник є платником ПДВ і у своїх розрахунках, згідно діючого законодавста, враховує вартість матеріальних ресурсів без ПДВ а потім на всю сумму витрат та прибутку окремо нараховується ПДВ. А у випадку, якщо учасник є платником податку, відмінного від ПДВ, то при розрахунку вартості ним враховується вартість матеріальних ресурсів з ПДВ. Таким чином сумма договірної ціни без ПДВ у кошторисі учасника буде більшою, навіть якщо матеріали були закуплені ними по однаковим цінам, незважаючи на те, що сума договірної ціни з урахуванням податків в учасника будє значно меншою.
Таким чином, зазначені Замовником вимоги не перевищувати вартість пунктів локального кошторису КРБП «Зеленбуд» 88, 94, 153, 157-159 КРБП «Зеленбуд» за договором №14 від 29.03.2024 року у тендерній документації та вимога “У разі, якщо учасник не є платником ПДВ, до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна (договірна ціна) якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі без ПДВ, а саме: 1782416,54 грн.” - є дискримінаційними по відношенню до платників єдиного податку та звужують коло потенційних учасників.
2.Повторно просимо звернути увагу Замовника, що в згідно п.5.1 абзац 3 Настанови:
“Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. За рішенням замовника відомість обсягів робіт може бути складена за міжнародною системою вимірювання, визначеною Замовником”.
Таким чином Замовник не має права надавати Учасниками ціни на роботи та ресурси та зазначати дану вимогу в тендерній документації .
У випадку залишення даних вимог в тендерній документації учасник залишає за собою право звернутись до АМК зі скаргою.
Відповідь:
Вітаємо! Закупівля підприємством проводиться з метою залучення додаткових виробних ресурсів на виконання окремих видів послуг відповідно укладеного договору № 14 від 29 березня 2024року (далі Договір), який укладений за результатами процедури відкриті торги з особливостями між УПРАВЛІННЯМ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ та КРБП «Зеленбуд».
Кошторис до Договору містить певний перелік послуг з визначеним об’ємом та ціною за одиницю послуги, що в свою чергу зобов’язує КРБП «Зеленбуд» дотримуватись його умов у частині об’єму наданих послуг та ціни послуг за одиницю виміру.
Також зазначаємо, що КРБП «Зеленбуд» є платником податку на додану вартість (далі ПДВ) та має певні зобов’язання в частині сплати до бюджету ПДВ (податкові зобов’язання).
Під час здійснення закупівлі у фізичних та юридичних осіб, що не є платниками ПДВ, згідно діючого законодавства України КРБП «Зеленбуд» нараховує податкові зобов’язання при наданні таких послуг Замовнику (УПРАВЛІННЮ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ), які в подальшому сплачуються до бюджету.
Крім того, фінансування УПРАВЛІННЯМ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ послуг за вищевказаним договором здійснюється з місцевого бюджету з урахуванням ПДВ згідно укладеного Договору та МАЄ ОБМЕЖЕНИЙ РОЗМІР ФІНАНСУВАННЯ З БЮДЖЕТУ, як наслідок при виконанні послуг фізичними або юридичними особами не платниками ПДВ, ціна послуги не може перевищувати ціну послуг без урахування ПДВ.
При формуванні ціни послуги фізичні особи або юридичні особи не платники ПДВ мають право включати до кошторису вартість матеріальних ресурсів з урахуванням ПДВ згідно податкового кодексу України, при цьому ціна за одиницю послуги не може перевищувати ціну за одиницю послуги (за пунктами локального кошторису Договору 88, 94, 153, 157, 159) Договору, що викладено у Додатку 2 до тендерної документації.
Крім того, зауважуємо, що «Настанова з визначення вартості будівництва» визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у БУДІВНИЦТВІ для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування, а ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ Є ПОСЛУГИ вартість яких розраховується відповідно наказу №27 від 05.02.2004 Державного комітету України з питань ЖКГ «Про затвердження збірника «Норми часу (виробітку) на роботи з озеленення», Наказу № 121 від 10.08.2005 р. «Про затвердження Порядку визначення вартості робіт з догляду за зеленими насадженнями в Україні» або калькуляції з урахування всіх витрат, що зазначено у Додатку 2 до тендерної документації.
Дата відповіді:
30.05.2024 16:02
Відповідь надана
Питання щодо уточнення вимог тендерної документації
Номер:
c7c8400e2aff438bb869958f9c8fd6d0
Дата опублікування:
26.05.2024 16:57
Опис:
Розглянувши тендерну документацію, Учасник просить надати роз’яснення з наступних питань:
1.У тендерній документації, а саме у додатку 1 “Технічна специфікація” зазначена вимога “... вартість послуг не повинна перевищувати кошторисну вартість КРБП «Зеленбуд» за договором №14 від 29.03.2024 року”.
Також у тендерній документації міститься вимога: “Учасником у складі пропозиції надається розрахунок вартості бажано виконаний у програмному комплексі АВК або в інших програмних комплексах, які розроблені на підставі державних і галузевих нормативних документів з ціноутворення (кошторисні норми), також відповідно наказу №27 від 05.02.2004 Державного комітету України з питань ЖКГ «Про затвердження збірника «Норми часу (виробітку) на роботи з озеленення», Наказу № 121 від 10.08.2005 р. «Про затвердження Порядку визначення вартості робіт з догляду за зеленими насадженнями в Україні» або калькуляції з урахування всіх витрат”
Зазначені Замовником накази №27 від 05.02.2004 та №121 від 10.08.2005р. не містять визначення поняття “Кошторисна вартість”, даний термін присутній в Коштрисних нормах, а саме - згідно з п.1.2 розділу 1 “Загальні положення” Настанови з визначення вартості будівництва, яка затверджена Наказом Мінрозвитку громад та теритоій України №281 від 01.11.2021р.,:
“- договірна ціна – це кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі”.
Разом з цим, Додатком 1 до вище зазначеної Настанови, затвержено форму Локального кошторису, яка також містить поняття “Кошторисна вартість”:
Згідно Настанови з визначення вартості будівництва, Кошторисна вартість у Локальному кошторисі складається з прямих та загальновиробничих витрат (без урахування прибутку, адміністративних витрат та податку).
Якщо розглянути Договірну ціну Замовника, згідно договора №14 від 29.03.2024р., то згідно
локального кошториса сторінка 1 (аркуш 3 у PDF форматі) кошторисна вартість зазначена у сумі 40551,61082тис.грн. Згідно з даними, наведеними на аркуші 17 даного Локального кошторису (аркуш 19 у PDF форматі) дана сума зазначена у рядку “Всього будівельні роботи” і складається з прямих витрат по кошторису (25 165 291,36грн) + накладні витрати (13 669 998,41грн) + прибуток (1 716 321,08грн) та без урахування ПДВ 20%.
Разом з цим, згідно вимог Тендерної документації (аркуш 25, останній абзац):
“Договірна ціна складається з двох локальних кошторисів:
- перший складений відповідно до «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ №1» та вартість якого не повинна перевищувати 987 308,70 грн.,
- другий складений відповідно до «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ №2», вартість якого не повинна перевищувати 1 151 591,15 грн.”
Враховуючи, що сума гранична сума вартості вищезазначених локальних кошторисів 987 308,70грн + 1 151 591,15грн = 2 138 899,85грн., є очікуваною вартістю закупівлі, то вона повинна включати в себе також і податки (ПДВ або інші), а, згідно діючого законодавства, локальні кошториси не включають в себе податки, то:
Просимо Замовника уточнити, яка саме кошторисна вартість не повинна перевищувати кошторисну вартість Замовника:
- вартість одиниці робіт у локальному кошторисі не повинна перевищувати вартість одиниці робіт у локальному кошторисі Замовника;
- або вартість прямих витрат по локальному кошторису Учасника не повинна перевищувати вартіcть прямих витрат по локальному кошторису Замовника;
- або вартість робіт по локальному кошторису + сумма податку Учаника не повинна перевищувати вартість робіт по локальному кошторису + податок Замовника?
2. Просимо прийняти до уваги, що згідно п.5.1 абзац 3 вищезазначеної Настанови:
“Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. За рішенням замовника відомість обсягів робіт може бути складена за міжнародною системою вимірювання, визначеною Замовником”.
Таким чином Замовник не має права надавати Учасниками ціни на роботи та ресурси та зазначати дану вимогу в тендерній документації.
3.Також необхідно враховувати різну систему сплати податків у різних учасників. Замовник є платником ПДВ і у своїх розрахунках, згідно діючого законодавства, враховує вартість матеріальних ресурсів без ПДВ а потім на всю сумму витрат та прибутку окремо нараховується ПДВ. А у випадку, якщо учасник є платником податку, відмінного від ПДВ, то при розрахунку вартості враховується вартість матеріальних ресурсів з ПДВ. Таким чином прямі витрати у кошторисі Замовника та учасника будуть відрізнятись навіть якщо матеріали були закуплені ними по однаковим цінам.
4.Таким чином, зазначені Замовником вимоги не перевищувати вартість пунктів локального кошторису КРБП «Зеленбуд» 88, 94, 153, 157-159 КРБП «Зеленбуд» за договором №14 від 29.03.2024 року у тендерній документації є дискримінаційними по відношенню до платників єдиного податку та звужують коло потенційних учасників.
Відповідь:
Вітаємо! Замовником будуть внесені зміни у тендерну документацію з метою уточнення її умов.
Дата відповіді:
28.05.2024 14:26