-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси
Детальний опис закупівлі згідно тендерної документації.
Завершена
13 956 843 711.13
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 69 784 218.56 UAH
мін. крок: 0.5% або 69 784 218.56 UAH
Період уточнення:
13.05.2024 11:29 - 01.06.2024 00:00
Відповідь надана
Продовження терміну подання тендерних пропозицій
Номер:
b4a2f602ff0e4635be39d87f062f629b
Дата опублікування:
24.05.2024 19:49
Опис:
13 травня 2024 р. Комунальне підприємство «Київський метрополітен» (далі — Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015: 45221200-4 — Будівництво тунелів, шахт і метрополітенів про проведення процедури відкритих торгів з особливостями – «Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси» (оголошення про проведення процедури закупівлі - UA-2024-05-13-003334-a), (далі — Процедура закупівлі) з очікуваною вартістю 13 956 843 711,13 грн з ПДВ.
Строк подання тендерних пропозицій - до 28 травня 2024 р.
Компанія Cobra Instalaciones y Servicios, S.A. є іноземною компанію та знаходитьcя в м.Мадрид, Королівство Іспанія (ідентифікаційний код A-46146387). Тендерна та уся технічна документація складена на українській мові. Відсутній онлайн доступ до проектної документації. Також, тендерна пропозиція повинна бути надана на українській мові. Очікувана вартість тендеру є дуже висока, об’єкт серйозний, однак дуже мало часу надано для підготовки пропозицій. Самі переклади документів з української мови на англійську, а пізніше, з англійської чи іспанської на українську мову займають велику кількість часу, не говорячи вже про те, що документація повинна бути уважно опрацьована і підготовлена тендерна пропозиція, що само по собі потребує багато часу. Дещо дивує та ситуація, що закупівля планується на таку велику суму, а замовником не була потрачена відносно невелика сума коштів для перекладу документів на англійську мову, що би могло розширити кількість потенційних учасників та полегшити їм підготовку тендерних пропозицій.
Враховуючи наведене, з метою надання більшій кількості учасників, а також, і компанії Cobra Instalaciones y Servicios, S.A. взяти участь в тендері з очікуваною вартістю майже 14 мільярдів гривень, що забезпечить недискримінацію, конкуренцію та економію грошових коштів для українського бюджету, просимо Вас продовжити термін на подання тендерних пропозицій як мінімум, на один місяць.
Відповідь:
Термін подання тендерних пропозицій визначений відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 .
Дата відповіді:
27.05.2024 16:33
Відповідь надана
Щодо наявності фінансової спроможності
Номер:
4d7dcf63ae8348e2b15851770b0b1c04
Дата опублікування:
24.05.2024 12:28
Опис:
Пункт 5.1.4.1. Розділу 5 тендерної документації і аналогічний п. 5.1. Додатку 4 до неї (Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю) містять Примітку 1, яка визначає, що «Обсяг річного доходу (виручки) учасника за останній завершений звітній період (календарний рік) має становити не менш як 50 % від суми очікуваної вартості предмета закупівлі.» Також ці пункти містять Примітку 3, яка регламентує, що «Учасники, які працюють менше одного календарного року, надають документи на підтвердження фінансової спроможності за останній завершений звітний період (квартал), що передує даті оголошення цієї процедури закупівлі.»
Ми згодні, що згідно, наприклад, з абзацом 1частиною 3 Ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», «у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини)», і Замовник, виходячи з того, що будівництво розраховано на два роки, встановив кваліфікацію 50%.
Але ми просимо Замовника взяти до уваги факт, що в нашій країні триває військовий стан та країна переживає складі економічні часи. Всі підприємства перебувають в надзвичайно складних фінансових умовах господарювання. Орієнтовний розмір документально підтвердженого обсягу продаж за останній рік – наближається до 7 млрд. грн.
Такі умови для вітчизняного суб’єкта підприємницької діяльності будуть надзвичайно складними. А такий підхід Замовника протирічить принципам закупівель - пп. 1, 3, 4, 6 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», тому що така умова виглядає так, що Замовник заздалегідь розраховує, наприклад, на більш фінансово спроможних нерезидентів.
Крім того, вищевказана Примітка 3 сформульована так, що для «Учасників, які працюють менше одного календарного року» взагалі формально не визначає рівня обсягу доходу (виручки), наприклад «пропорційно за квартал, місяць… тощо»
ВИМАГАЄМО: з метою відповідності тендерної документації пп. 1, 3, 4, 6 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» внести відповідні зміни в Примітки 1 і 3 пункту 5.1.4.1. Розділу 5 тендерної документації і в аналогічний п. 5.1. Додатку 4 до тендерної документації (Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю).
Відповідь:
Замовнику необхідно мати від потенційних учасників підтвердження щодо спроможності реалізувати у визначений проєктом термін, будівництво важливого соціально значущого об’єкту інженерно-транспортної інфраструктури.
Дата відповіді:
27.05.2024 16:26
Відповідь надана
Щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів))
Номер:
76fc69c63e4b4fcc83c770dd4719a503
Дата опублікування:
24.05.2024 12:27
Опис:
П. 5.1.3. Розділу 5 тендерної документації і аналогічний п. 4.1. Додатку 4 до неї (Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)) містять Примітку 1, яка визначає, що «Під аналогічним договором слід розуміти виконаний (закритий) договір(и) на виконання робіт за предметом закупівлі (за п’ятим знаком національного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»), але в будь-якому випадку договір(ори) повинен(ні) включати будівництво (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту об’єктів будівництва) наземних, надземних або підземних лінійних об'єктів для пересування людей, транспортних засобів, вантажів тощо, з класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні).»
Тобто під це визначення підпадає, наприклад, підземний пішохідний перехід.
Існує наказ Міністерства Економічного Розвитку і Торгівлі України від 15.04.2020 № 708, який затверджує Порядок визначення предмета закупівлі, і Замовник вирішив при визначенні предмета закупівлі використати всі знаки національного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник».
Учаснику не зрозуміло, чому при визначенні поняття «аналогічний договір» Замовник свідомо йде на пониження якості досвіду можливих учасників. При чому робить він це послідовно оскільки в першій редакції тендерної документації в якості аналогічного досвіду були також включені роботи «виконання робіт методом «стіна в ґрунті» з класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні).»
ВИМАГАЄМО: змінити формулювання вищеозначених пунктів на наступне: «Під аналогічним договором слід розуміти виконаний (закритий) договір(и) на виконання робіт за предметом закупівлі (за п’ятим знаком національного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»), але в будь-якому випадку договір(ори) повинен(ні) включати будівництво (нове будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт об’єктів будівництва) наземних, надземних або підземних об´єктів метрополітену або залізниць з класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні
Відповідь:
Замовником для участі у закупівлі, з метою розширення кола потенційних учасників, вказано лінійні об'єкти, які в т.ч. включають метрополітени і залізничний транспорт, з класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні).
Дата відповіді:
27.05.2024 16:31
Відповідь надана
Щодо назв обладнання
Номер:
ba78be36bc244fb798a08984ec9909de
Дата опублікування:
20.05.2024 14:49
Опис:
чи може обладнання яке робить стіну в грунті повинні називатися по іншому ніж «верстат», наприклад "бурова машина " або "бурова установка" ? теж саме питання стосується відповідності назв іншого обладнання, що вимагається тендерною документацією, чи можуть вони також називатися по іншому ніж написано у документації, але при цьому виконує тіж самі функції?
Відповідь:
Замовником внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
23.05.2024 11:37
Відповідь надана
Щодо обладнання субпідрядника
Номер:
fe90cd4a305646c1b5769094ecdd7d39
Дата опублікування:
14.05.2024 16:56
Опис:
Підпунктом 5.1.1.4 пункту 5.1.1 тендерної документації передбачено:
«5.1.1.4. Довідка(и), від субпідрядника(ів), якого(их) учасник планує залучити до виконання роботи, що є предметом закупівлі, про наявність у нього(них) для виконання відповідних субпідрядних робіт:
- обладнання необхідного для виконання робіт – складена(і) за формою, наведеною у пункті 5.1.1.1. (за відповідними її пунктами);
та/або
- матеріально-технічної бази (виробничої(их) бази(баз) та/або випробувальної(их)/вимірювальної(их) лабораторії(ій)), необхідної для виконання робіт – складена(і) за формою, наведеною у пункті 5.1.1.2;
та/або
- технологій, необхідних для виконання робів – складена(і) в довільній формі з урахуванням примітки до пункту 5.1.1.3.
Примітки до пункту 5.1.1.4:
1. Довідка(и) надається(ються) у разі залучення учасником субпідрядника(ів) до виконання робіт в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю.
2. Ненадання учасником довідки(ок) згідно з пунктом 5.1.1.4, розглядається Замовником, як відсутність в учасника наміру залучати субпідрядника(ів) до виконання роботи, що є предметом закупівлі, в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю, та не вважається невідповідністю умовам тендерної документації.».
Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» не передбачено можливість підтверджувати відповідність учасника кваліфікаційним критеріям шляхом залучення субпідрядників.
Вимагаємо виключити таку незаконну вимогу.
Відповідь:
Закупівля оголошена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі - Особливості).
Абзацом дев'ятнадцятим пункту 47 Особливостей передбачено «У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.».
В частині третій статті 16 Закону зазначено «Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.».
Отже, Замовником не порушено чинне законодавство України та не встановлено в тендерній документації жодних незаконних вимог.
Дата відповіді:
16.05.2024 16:21
Відповідь надана
Щодо забезпечення виконання умов договору
Номер:
25218dd73772430290d8a09763490fc5
Дата опублікування:
14.05.2024 15:47
Опис:
Замовником вимагається надання забезпечення виконання договору про закупівлю у розмірі 5% від вартості договору про закупівлю у вигляді банківської гарантії. Загальновідомим фактом є те, що в нашій країні триває військовий стан та країна переживає складі економічні часи. Всі підприємства перебувають в надзвичайно складних фінансових умовах господарювання. Орієнтовний розмір встановленого забезпечення виконання договору про закупівлю складе близько 697 842 185,55 грн!!!
Згідно пункту 2 частини 1 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за такими принципами - максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Заморожування обігових коштів учасника переможця у розмірі 5% від суми договору не відповідає основним принципам закупівлі, оскільки такі кошти будуть направлені на фінансування робіт за предметом закупівлі та для якомога швидшому виконання своїх зобов’язань за умовами договору!!!! Блокування значних фінансових активів учасника переможця може негативно вплинути на якість та строки виконання робіт.
Тому, переконливо просимо зменшити розмір забезпечення виконання договору про закупівлю до 0,5%, що дасть змогу взяти участь у закупівлі більшому колу учасників.
Відповідь:
Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
16.05.2024 16:20
Відповідь надана
Щодо працівників субпідрядника
Номер:
caf1751dd2234c60a63de18ef2b625a9
Дата опублікування:
14.05.2024 15:10
Опис:
Приміткою до пункту 5.1.2 тендерної документації передбачено «2. Допускається відсутність у складі учасника окремих працівників відповідної кваліфікації, за умови наявності таких працівників у складі субпідрядника(ів), якого(их) учасник планує залучити до виконання роботи, що підтверджується довідкою(ами) наданою(ими) згідно з пунктом 5.1.2.9».
Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» не передбачено можливість підтверджувати відповідність учасника кваліфікаційним критеріям шляхом залучення субпідрядників.
Вимагаємо виключити таку незаконну вимогу.
Відповідь:
Закупівля оголошена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі - Особливості).
Абзацом дев'ятнадцятим пункту 47 Особливостей передбачено «У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.».
В частині третій статті 16 Закону зазначено «Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.».
Отже, Замовником не порушено чинне законодавство України та не встановлено в тендерній документації жодних незаконних вимог.
Дата відповіді:
16.05.2024 16:21
Відповідь надана
Щодо аналогічного договору
Номер:
db95204adabf45cabb59e5b80ea5e2ae
Дата опублікування:
14.05.2024 14:55
Опис:
Відповідно до умов Тендерної документації «Під аналогічним договором слід розуміти виконаний (закритий) договір(и) на виконання робіт за предметом закупівлі (за п’ятим знаком національного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»), але в будь-якому випадку договір(ори) повинен(ні) включати будівництво (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту об’єктів будівництва) наземних, надземних або підземних лінійних об'єктів для пересування людей, транспортних засобів, вантажів тощо, а також виконання робіт методом «стіна в ґрунті» з класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні).»
Звертаємо увагу Замовника на той факт, що дана вимога є дискримінаційною та надзвичайно сильно звужує коло потенційних учасників!!! Прийняти участь у закупівлі мають змогу тільки ті учасники, які виконали аналогічний договір із застосуванням робіт методом «стіна в ґрунті». Така вимога унеможливлює участь тих суб’єктів господарювання, які мають виконаний аналогічний договорі щодо будівництва (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту об’єктів будівництва) наземних, надземних або підземних лінійних об'єктів для пересування людей, транспортних засобів, вантажів тощо з класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні), але при цьому не виконували за таким (-ими) догвором (-ами) робіт методом «стіна в ґрунті»
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено основні Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Так згідно статті 5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами - недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Встановлення вимоги, що учасники повинні підтвердити виконання договору саме методом «стіна в гранті» дискримінує учасників закупівлі та встановлює нерівні умови до таких учасників!
Таке твердження підтверджується тим, що згідно умов технічного завдання до предмета закупівлі встановлено безліч інших робіт, окрім виконання робіт методом «стіна в гранті». Потенційні учасники можуть мати значний досвід виконання інших робіт, які передбачені технічним завданням до предмету закупівлі, що підтверджує їхню спроможність виконати роботи за предметом закупівлі.
Разом з тим, вимога щодо наявності досвіду виконання договору саме методом «стіна в гранті» додатково обмежує участь успішних та потужних підприємств, які мають достатню кількість кваліфікованих працівників та відповідне обладнання. З огляду на вищевказане, просимо прибрати наступну дискримінаційну вимогу «а також виконання робіт методом «стіна в ґрунті»».
Відповідь:
Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
16.05.2024 16:20