-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Тверде паливо
Торги не відбулися
5 240 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 204.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 26 204.00 UAH
Період уточнення:
08.05.2024 14:30 - 31.07.2024 00:00
Відповідь надана
неможливість виконнаня вимоги
Номер:
fb1b3f7a0d3f4870ad876ceb4dbd380d
Дата опублікування:
29.07.2024 18:07
Опис:
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документи зазначені в додатку № 2 до тендерної документації, що підтверджують відповід-ність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, установленим замовником в тендерній документації, а також декларацію про відповідність деревини дров’яної, що є предметом даної закупівлі, складену у відповідності до діючих ДСТУ, зазначених у цьому пункті.».
Зразок декларації міститься у ДСТУ EN 15234-5:2018 (EN 15234-5:2012, IDT)., однак така декларація не може бути складена, згідно даного ДСТУ, враховуючи вимоги Додатку 2 до деревини... 1 група, розмір деревини...непромислове використання.
Як учасники такою декларацією повинні підтвердити відповідність?
Чи ви вже з "улюбленим" учасником все узгодили?
Відповідь:
Дякую внесемо зміни.
Дата відповіді:
29.07.2024 19:58
Відповідь надана
щодо деревини
Номер:
ad9a3c5c2c9f4f26888c325e1169ca2a
Дата опублікування:
29.07.2024 17:55
Опис:
Згідно оголошення та вимог тендерної документації предметом є Деревина дров’яна непромислового використання листяних порід 1 групи (береза, дуб, бук, ясень, граб, клен, в’яз, модрина)
В якому з ДСТУ, що ви визначили у тендерній документації, є така класифікація?
Відповідь:
Розглянувши вказане питання встановлено, що із січня 2019 року лісова промисловість України перейшла на європейські стандарти класифікації та вимірювання лісо та пилопродукції.
У них суттєво змінені підходи до визначення розмірноякісних характеристик лісо та пиломатеріалів. Якщо раніше ділова деревина (лісоматеріали круглі) в Україні розподілялася на три сорти (І, ІІ, ІІІ) та мала низку сортиментів за їх призначенням, то з 2019 року – розподіляється на чотири класи якості (A, B, C, D), як і в європейських країнах, з відсутнім визначенням їх напрямку використання.
Нові національні стандарти, гармонізовані з європейськими, розроблялися Технічним комітетом України зі стандартизації лісових ресурсів ТК 18 «Лісові ресурси» та затверджувалися ДП «Український науководослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості».
Принцип класифікації за європейською системою стандартизації лісоматеріалів круглих не базується на призначенні сортиментів, а в основі його – показники розміру та якості колод; більший діаметр і мінімальний вміст вад деревини за встановленого приросту – вищий клас якості:
- до класу якості А прийнято відносити лісоматеріали найвищого класу якості, які у більшості походять з нижньої частини колоди, із чистою деревиною або з незначними вадами, які не обмежують її використання;
- до класу якості В прийнято відносити лісоматеріали середнього класу якості, без особливих вимог до чистої деревини та сучками у межах середнього значення для кожної породи;
- до класу якості С прийнято відносити лісоматеріали нижче середнього класу якості, в яких дозволяються ті вади, які не значно знижують природні властивості деревини, як матеріалу;
- до класу якості D має бути віднесено лісоматеріали, що не задовольняють жодному з класів якості А, B, C, але з яких ще може бути отримано пиломатеріали для подальшого використання;
- всі інші лісоматеріали круглі, з яких неможливе отримання пиломатеріалів для загального використання, класифікуються, як:
а) деревина дров’яна для промислового використання, довжиною 2,0-4,0 метри (виробництва трісок технологічних чи паливного призначення, розколювання на паливну деревину тощо);
б) деревина дров’яна для непромислового використання, довжиною до 2,0 метрів (може бути реалізована фізичним і юридичним особам як паливо).
Заступник голови ТК18 Наталія Марченко – кандидат технічних наук, доцент кафедри та дизайну виробів з деревини ННІЛіСПГ НУБіП України, експертдорадник з питань технології деревообробки та лісового товарознавства, провідний аудитор із сертифікації за системою FSC звертає увагу на те, що існують європейські стандарти на лісоматеріали наступних порід – бук і дуб, сосна, ялина, ялиця, модрина, тополя, тис. Однак, немає нормативів класифікації колод із деревини берези, вільхи, граба, акації, осики, липи, черешні тощо. Європейці зазначають, що вони мають дуже незначну кількість деревини з таких порід, а її класифікацію виконують за найбільш наближеним стандартом – наприклад, за нормативами на тополю визначають якість колод з осики, вільхи тощо...
В Україні подібна класифікація неможлива – виникне ціла низка спірних питань. З європейського досвіду стає зрозумілим, що європейські стандарти мають достатньо ємку класифікацію, в межах якої прийнято поділяти лісосировину національними нормативними документами на підкласи, для полегшення її відокремлення.
«Ми провели розширені консультації з деякими європейськими експертами та виробниками, взяли пакети австрійських, британських, німецьких, польських, румунських національних нормативних документів і зрозуміли, що в цих країнах додатково існують національні стандарти і технічні регламенти, якими уточнюються (конкретизуються) вимоги щодо класифікації лісо і пилопродукції. Тобто всі європейські країни приймають стандарти (EN) методом IDT, проте у них не забороняється розробка і впровадження власних технічних регламентів, що роз’яснюють і деталізують стандарти EN. Оскільки Закон України «Про стандартизацію» № 1315VII від 05.06.2014 р. встановив прийняття Європейських стандартів в Україні методом ідентичного перекладу, без внесення національних приміток, ми також пішли шляхом європейської практики – розроблення додаткових Технічних умов України, якими встановлюються вимоги до класифікації тих видів лісопродукції, що не регламентовані пакетами EN та ТУ, якими конкретизуються вимоги до класифікації різних груп лісопродукції», - зазначила Наталія Марченко.
За її словами, із переходом на систему європейської стандартизації лісопродукції знімуться питання й надлишковий контроль за реалізацією деревини і продукції з неї з боку цілої низки контрольних органів країни, які через недоліки у системі стандартизації мали претензії до лісгоспів та деревообробних підприємств.
Зазначимо, що перехід на національні стандарти, гармонізовані з європейськими, передбачено постановою Уряду «Про затвердження Програми діяльності Кабінету Міністрів України» від 09.12.2014 року №695 та у відповідності до наказу державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 14.12.2015 року №184.
Перехід до нової стандартизації зумовлений розвитком нових технологій переробки деревини та євроінтеграційними процесами в лісовій галузі України.
НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ (ДСТУ EN, ТУУ) ДЛЯ КЛАСИФІКАЦІЇ ЛІСОМАТЕРІАЛІВ КРУГЛИХ З 2019 РОКУ:
1) ДСТУ EN 1316-1:2018, Лісоматеріали круглі листяні. Класифікація за якістю. Частина 1. Дуб та бук.
2) ДСТУ EN 1316-2:2018, Лісоматеріали круглі листяні. Класифікація за якістю. Частина 2. Тополя.
3) ДСТУ EN 1927-1:2018, Лісоматеріали круглі хвойні. Класифікація за якістю. Частина 1. Ялина та ялиця.
4) ДСТУ EN 1927-2:2018, Лісоматеріали круглі хвойні. Класифікація за якістю. Частина 2. Сосна.
5) ДСТУ EN 1927-3:2018, Лісоматеріали круглі хвойні. Класифікація за якістю. Частина 3. Модрина та псевдотсуга Мензіса (дугласія тисолиста, псевдотсуга тисолиста).
6) ДСТУ EN 1310:2005, Лісоматеріали круглі та пиляні. Метод вимірювання параметрів.
7) ДСТУ EN 1311:2001, Лісоматеріали круглі та пиляні. Методи вимірювання біологічних пошкоджень.
8) ДСТУ EN 1315-1-2001, Класифікація за розмірами. Частина 1. Лісоматеріали круглі листяні (EN 1315-1:1997, ІDT).
9) ДСТУ EN 1315-2-2001, Класифікація за розмірами. Частина 2. Круглі лісоматеріали хвойних порід (EN 1315-2:1997, ІDT).
10) ДСТУ 4020-2-2001 (prEN 1309-2:1998), Лісоматеріали круглі та пиляні. Методи обмірювання та визначення об'ємів. Частина 2. Лісоматеріали круглі.
11) ДСТУ 8416: 2015, ЛІСОМАТЕРІАЛИ КРУГЛІ. ТАБЛИЦІ ОБ’ЄМІВ.
12) ТУУ-00994207-001:2018, Лісоматеріали круглі та пиляні. Візуальні характеристики. Класифікація, терміни та визначення, способи вимірювання.
13) ТУУ-00994207-002:2018, Лісоматеріали круглі листяних порід. Класифікація за якістю.
14) ТУУ-00994207-003:2018, Лісоматеріали круглі хвойних та листяних порід.
Враховуючи зазначене вище, повідомляємо, що до тендерної документації внесено зміни.
Дата відповіді:
29.07.2024 19:57
Відповідь надана
Щодо деревини паливної
Номер:
9992711d62a64bd5b542a054b26bf779
Дата опублікування:
29.07.2024 13:20
Опис:
Доброго дня у Вашій тендерній документації є посилання на ДСТУ 1315-1-2001 який скасовано з 15.03.2024року. Вимога що Деревина дров’яна непромислового використання листяних порід 1 групи повинна відповідати класу D, є дискримінаційною так як після скасування ДСТУ 1315-1-2001 класність з A по D встановлюється тільки для лісоматеріалів призначених для пиляння (ділова деревина). Вимагаємо внести зміни до Тендерної документації в частині вимог відповідності деревини непромислового використання класу D. Видалити всі посилання на недіючий ДСТУ 1315-1-2001.
Відповідь:
Дякую внесемо зміни.
Дата відповіді:
29.07.2024 14:03
Відповідь надана
Порушення чинного законодавства
Номер:
ba313283638748b186e8f5755b34c4fe
Дата опублікування:
11.05.2024 14:50
Опис:
Відповідно до умов пункту 7.2. проєкту договору, що міститься у додатку 3 до Документації, у разі порушення строків поставки товару або поставки не в повному обсязі товару, Постачальник сплачує Замовнику пеню у розмірі 20% (двадцяти відсотків) від ціни Договору за кожний день затримки, а за прострочення надання послуг за Договором понад 30 (тридцяти) днів додатково Виконавець сплачує Замовнику штраф у розмірі 30% (тридцяти відсотків) від ціни Договору.
Відповідно до статті 217 Господарського кодексу України:
1. Господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки.
2. У сфері господарювання застосовуються такі види господарських санкцій: відшкодування збитків; штрафні санкції; оперативно-господарські санкції.
3. Крім зазначених у частині другій цієї статті господарських санкцій, до суб'єктів господарювання за порушення ними правил здійснення господарської діяльності застосовуються адміністративно-господарські санкції.
4. Господарські санкції застосовуються у встановленому законом порядку за ініціативою учасників господарських відносин, а адміністративно-господарські санкції - уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Отже, виходячи з норм статті 217 Господарського кодексу України у сфері господарювання застосовуються, зокрема, штрафні санкції у встановленому законом порядку.
Розмір штрафних санкцій визначено статтею 231 Господарського кодексу України.
Частиною 2 статті 231 Господарського кодексу України, зокрема, встановлено, що за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості.
Згідно із частиною 4 статті 231 Господарського кодексу України санкції застосовуються в розмірі передбаченому договором тільки у тому разі, якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено.
Таким чином, умови, зазначені Замовником у пункті 7.2. проєкту договору (додаток 1 до Документації), не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України.
Вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідь:
Дякую внесемо зміни.
Дата відповіді:
13.05.2024 09:13
Відповідь надана
Тема запитання: Порушення чинного законодавства
Номер:
9da81b3a1f2e4ab1844a40e984334d94
Дата опублікування:
11.05.2024 14:49
Опис:
Згідно з вимогами пункту 1 розділу 3 Документації учасник відповідно до вимог цієї тендерної документації повинен надати у складі тендерної пропозиції:
- документ (документи), що підтверджує (підтверджують) відповідність учасника кваліфікаційному критерію, згідно з переліком, наведеним у Додатку 3 до тендерної документації;
- інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію, наведену в Додатку 2 до тендерної документації;
- інші документи та інформація, що вимагається цією тендерною документацією та додатками до неї.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 Документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документи зазначені в Додатку № 2 до тендерної документації, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, установленим замовником.
Додаток 2 до Документації містить технічну специфікацію, згідно із якою запропонований учасником предмет закупівлі повинен мати наступні якісні, кількісні та технічні характеристики, а саме: вугілля кам`яне, марка ДГ, клас (або фракція) 13-100 мм, кількість 415 тонн та повинне мати наступні якісні характеристики: нижча теплота згорання на робочий стан палива – не менше 5500 ккал/кг; зольність на сухий стан палива Ad, - не більше 14%; загальна волога на робочий стан палива Wrt, – не більше 14%.
Відповідно до вимог розділу ІІІ додатку 2 до Документації інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічній специфікації тендерної документації повинна бути підтверджена:
А) Для підтвердження відповідності вугілля кам`яного:
А.1. Довідкою у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо технічних, кількісних та якісних показників вугілля, в тому числі показників нижчої теплоти згорання на робочий стан палива, зольності на сухий стан палива, вологи на робочий стан палива, що буде постачатись згідно умов даної процедури закупівлі, а також інформацію про найменування виробника вугілля;
А.2. Сканкопією з копії дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданого ТК-92 "Вугілля та продукти його перероблення" (або ДП "УкрНДІвуглезбагачення" або ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «Вуглеінновація» або Українським науково-дослідним і проектно-конструкторським інститутом по збагаченню та брикетуванню вугілля або ДП «НТЦ «Вуглеінновація») на пропоноване вугілля кам’яне. Копія сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик завіряється суб'єктом господарювання (або фізичною особою), якому такий сертифікат видано та який зазначений в сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На кам'яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення, що використовуються для побутових потреб поширюється стандарт ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови".
Відповідно до пункту 7.10 ДСТУ 7146:2010 під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Слід зазначити, що ДСТУ 7146:2010 не передбачає, що копія сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик завіряється суб'єктом господарювання (або фізичною особою), якому такий сертифікат видано, та який зазначений в сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик.
За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей та ДСТУ в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідь:
Доброго ранку, дякую за звернення на розгляді.
Дата відповіді:
13.05.2024 09:13