-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (бланки-дозволи (талони) та бензин автомобільний А-95) (бланки-дозволи (талони)
Завершена
6 720 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 67 203.00 UAH
мін. крок: 1% або 67 203.00 UAH
Період уточнення:
02.05.2024 09:04 - 02.06.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога (Дизельне паливо покращене)
Номер:
aa167f9bc6794370983d034f4ffd8260
Дата опублікування:
03.05.2024 16:25
Опис:
Шановний замовнику!
Відповідно до тендерної документації, предметом закупівлі є, зокрема, «Дизельне паливо покращене «MUSTANG+;VENTUS DIESEL;PULLS тощо» (згідно з Додатком 2 до тендерної документації), або ж «дизельне паливо покращеної якості» (згідно з підпунктом 9 пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації).
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
З метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту, розроблено, зокрема, стандарт ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Зазначені Технічний регламент та ДСТУ не передбачають дизельного палива покращеного та/або покращеної якості.
За таких умов, учасники, які пропонують дизельне паливо, яке відповідає вимогам Технічного регламенту та ДСТУ 7688:2015, однак, не містить приставки «покращене» або «покращеної якості», не зможуть взяти участі у цій закупівлі.
Отже, зазначені вимоги тендерної документації суперечать принципам здійснення закупівель, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частина 4 Закону забороняє законнику встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Такі вимоги є БЕЗПІДСТАВНИМИ ТА НЕЗАКОННИМИ.
Відповідної позиції притримується і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (див, наприклад, рішення щодо скарг, поданих у закупівлях UA-2023-09-28-007891-a, UA-2023-10-10-010203-a).
Враховуючи наведене, просимо внести зміни до тендерної документації, а саме, ВИКЛЮЧИТИ з неї вимоги, відповідно до яких частина дизельного палива має бути «ПОКРАЩЕНЕ «MUSTANG+;VENTUS DIESEL;PULLS тощо» або «ПОКРАЩЕНОЇ ЯКОСТІ».
У разі відмови від усунення з тендерної документації зазначених незаконних вимог, залишаємо за собою право оскаржити закупівлю до Антимонопольного комітету.
Відповідь:
Уповноважена особа розглянула Ваше звернення до процедури закупівлі «Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (бланки-дозволи (талони) та бензин автомобільний А-95) (бланки-дозволи (талони)», код ДК 021:2015: 09130000-9 (ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-02-000482-a) (далі – Закупівля) (далі – Закупівля), зареєстроване 03.05.2024 о 16:25 год в електронній системі закупівель та повідомляє наступне.
Закупівля проводиться у відповідності до норм Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон), з урахуванням особливостей визначених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова).
Відповідно до норм п.28 Постанови Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням норм Постанови.
Відповідно до норм Закону та Постанови Замовником самостійно визначається предмет закупівлі та, зокрема, його технічні характеристики, а в тендерній документації зазначаються відомості про, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) та спосіб підтвердження вказаних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Таким чином, оскільки тендерна документація на Закупівлю складена у відповідності до норм Закону, з урахуванням норм Постанови, необхідність внесення змін до тендерної документації на Закупівлю відсутня.
Слід наголосити на тому, що Замовником обґрунтована необхідність закупівлі дизельного палива покращеного «MUSTANG+;VENTUS DIESEL;PULLS тощо» (бланки-дозволи (талони) наступним.
На балансі комунального підприємства знаходяться, зокрема автомобілі, які відносяться до лінійки автотранспортних засобів «нового покоління» з поліпшеними властивостями двигунів. Проте, саме поліпшені властивості двигунів вимагають використання дизельного пального поліпшеної якості враховуючи наступне.
Дизельне моторне паливо для транспортних засобів являє собою в’язку маслянисту субстанцію. Види та кольори дизельного пального різноманітні, все залежить від кількості смол. Колір пального варіюється від жовтого до коричневого.
Налаштування дизельного двигуна, точність всіх елементів, набагато вища. Тому що бензинове паливо спалахує від свічки розжарення (займається), а дизель спалахує від стиснення. Якщо розпилені дрібні частинки дизеля сильно стиснути, відбувається розпилення. При цьому якщо вони будуть погано розпорошені, частинки палива будуть більшою за фракцію, воно буде погано спалахувати. Тому, коли взимку на холодний двигун запускається мотор, свічки напруження підігрівають камеру згоряння, щоб коли стискається паливо, йому легше було спалахнути. Тому в дизельній апаратурі йде високий тиск – щоб сильно розпорошити паливо. І ще тому, що форсунки дизельного двигуна знаходяться безпосередньо в циліндрі. Дизельна апаратура налаштована дуже точно і чутлива навіть до дрібних смітників, сторонніх елементів.
Дизельні двигуни особливо чутливі до використання якісного палива. Дизельний двигун має все ідеально зробити. Ідеально його розпорошити, дати дуже високий тиск, тому що форсунка знаходиться безпосередньо в циліндрі, тому там йдуть дуже чіткі налаштування.
До складу дизпалива входять керосинові та газойлеві фракції, для яких характерна висока температура кипіння. Саме відмінності температури кипіння визначають марку дизельного пального. Ще одним важливим показником, є сірка, вміст якої повинен бути мінімізований для поліпшення роботи обладнання та зниження впливу на екологію.
До дизельного пального поліпшеної якості додається пакет багатофункціональної миючої присадки. Запобігаючи засміченню форсунок, присадка одночасно покращує керованість транспортного засобу, що підвищує економію пального та знижує викид вихлопних газів.
Присадка забезпечує відмінний захист від корозійного впливу та не викликає утворення «туману» у паливній системі двигуна та суттєво знижує схильність зневодненого та вологовмісного пального до піноутворення.
В баку двигуна, який використовує дизельне пальне, міститься підкачний насос, паливний фільтр, насос високого тиску, насос тонкого контуру, який втягує соляру, два клапани регулювання, датчик тиску на паливній рейці, сама паливна рейка, паливні форсунки – і весь цей комплекс працює як єдиний механізм.
Відтак, якщо якийсь із цих елементів починає погано поводитися через погане паливо, не працює вся система, а під час використання вищезазначених автомобілей які було заправлено «звичайним» пальним, а не поліпшеної якості, зафіксоване загоряння «Check Engine», що свідчить про наявність проблем якості пального та призводить до виходу з ладу автомобільного транспорту з необхідністю в подальшому проведення дорого вартісного ремонту.
Враховуючи вищевикладене, постає необхідність в закупівлі дизельного пального підвищеної якості, що має високі карбюраційні властивості, тобто утворює паливну суміш, яка забезпечує легкий запуск двигуна та стійку роботу при всіх режимах, не викликає детонацію двигуна та забезпечує повне згорання.
Дата відповіді:
06.05.2024 09:53
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога (термін дії ліцензії)
Номер:
7ebaf44693774674803ac39dcc17b542
Дата опублікування:
03.05.2024 16:25
Опис:
Шановний замовнику!
Відповідно до вимог підпункту 8 пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації, учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції, зокрема, копію ліцензії на право оптової торгівлі пальним діючу НА ВЕСЬ ПЕРІОД ПОСТАЧАННЯ.
При цьому, тендерна документація не містить чітко визначеного періоду постачання. Однак, враховуючи положення пункту 10.1. проекту договору, наведеного у Додатку 6 до тендерної документації, вбачається, що такий період може сягнути, принаймні, 31.12.2024.
Це означає, що учасник має надати в складі тендерної пропозиції ліцензію на право оптової торгівлі пальним діючу до 31.12.2024.
З цього приводу слід зазначити, що основні засади державної політики щодо регулювання оптової і роздрібної торгівлі пальним на території України, визначені Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Відповідно до вимог статті 15 зазначеного Закону, ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються терміном на п’ять років.
При цьому, зазначений Закон не встановлює будь-яких особливостей або застережень щодо чинності (законності) відповідних ліцензій (в тому, числі, на право оптової торгівлі пальним) в залежності від залишкового терміну її дії. Ліцензії є чинними до останнього дня їх дії. По завершенню терміну дії ліцензії, ліцензіат має право звернутися з заявою про отримання нової ліцензії.
Тому, вимоги підпункту 8 пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації у поточній редакції ОБМЕЖУЮТЬ ПРАВО НА УЧАСТЬ у цій закупівлі для суб’єктів, які мають чинні ліцензії на право оптової торгівлі пальним, термін дії яких спливає раніше, ніж 31.12.2024.
Отже, зазначена вимога тендерної документації суперечить принципам здійснення закупівель, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частина 4 Закону забороняє законнику встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Така вимога є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
Враховуючи наведене, просимо внести зміни до тендерної документації, а саме, ВИКЛЮЧИТИ з неї вимогу, відповідно до якої ліцензія учасника на право оптової торгівлі пальним МАЄ ДІЯТИ ВЕСЬ ПЕРІОД ПОСТАЧАННЯ.
У разі відмови від усунення з тендерної документації зазначеної незаконної вимоги, залишаємо за собою право оскаржити закупівлю до Антимонопольного комітету.
Відповідь:
Уповноважена особа розглянула Ваше звернення до процедури закупівлі «Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (бланки-дозволи (талони) та бензин автомобільний А-95) (бланки-дозволи (талони)», код ДК 021:2015: 09130000-9 (ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-02-000482-a) (далі – Закупівля) (далі – Закупівля), зареєстроване 03.05.2024 о 16:25 год в електронній системі закупівель та повідомляє наступне.
Закупівля проводиться у відповідності до норм Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон), з урахуванням особливостей визначених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова).
Відповідно до норм п.28 Постанови Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням норм Постанови.
Відповідно до норм Закону та Постанови Замовником самостійно визначається предмет закупівлі та, зокрема, його технічні характеристики, а в тендерній документації зазначаються відомості про, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) та спосіб підтвердження вказаних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Таким чином, оскільки тендерна документація на Закупівлю складена у відповідності до норм Закону, з урахуванням норм Постанови, необхідність внесення змін до тендерної документації на Закупівлю відсутня.
Додатково наголошуємо, що встановлена в тендерній документації на Закупівлю вимога щодо надання ліцензії на право оптової торгівлі пальним діючу на весь період постачання зумовлена необхідністю упевнення Замовника в тому, що учасник забезпечить постачання товару, що є предметом Закупівлі, в повному обсязі та на весь період дії договору.
Дата відповіді:
06.05.2024 09:53