• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (бланки-дозволи (талони) та бензин автомобільний А-95) (бланки-дозволи (талони)

Завершена

6 720 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 67 203.00 UAH
Період оскарження: 02.05.2024 09:04 - 02.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «Укрнафта-Постач»

Номер: 59c17cf886f44edbb032b18a45ae00fe
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-02-000482-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «Укрнафта-Постач»
Скарга:
Під час здійснення процедури закупівлі замовник допустив прийняття неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «Укрнафта-Постач». Таке рішення не відповідає умовам Тендерної документації, вимогам пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Дата розгляду скарги: 25.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.06.2024 15:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.06.2024 13:42
Дата виконання рішення Замовником: 03.07.2024 15:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Постійно діючої Адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.06.2024 № 11064-р/пк-пз виконано шляхом скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" та рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР" переможцем за процедурою Закупівлі.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9d7465c8cd864ed9a532933e9b719958
Заголовок пункту скарги: Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «Укрнафта-Постач», є неправомірним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «Укрнафта-Постач» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) бере участь у процедурі закупівлі UA-2024-05-02-000482-a, оголошеній Комунальним підприємством Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по охороні, утриманню та експлуатації земель водного фонду м. Києва «ПЛЕСО». Тендерну пропозицію ТОВ «Укрнафта-Постач» подано 05.06.2024. За результатами аукціону, який відбувся 06.06.2024, пропозиція, подана ТОВ «Укрнафта-Постач», була визначена найбільш економічно вигідною.
07.06.2024 Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції, поданій ТОВ «Укрнафта-Постач».
У зазначеному повідомленні Змовник вимагав надати, зокрема:
- «Оновлену копію позитивного відгуку від 10.01.2024 б/н Управління служби безпеки України в Чернівецькій області який не містить інформації про відсутність пред’явлених позовів та претензій у зв’язку з неналежним виконанням зобов’язань, що не відповідає вимогам тендерної документації або документи про наявність в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів»;
- Документ «Гарантійний лист яким учасник гарантує, що протягом останніх шести місяців, він здійснює належним чином та в установлені законодавством строки складання податкових накладних та їх реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних»;
- Документ «Лист-гарантія щодо дотримання у своїй діяльності положень нормативно-правових актів: - Постанови Кабінету Міністрів України “Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації” від 03.03.2022 №187, оскільки замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи пов’язані з країною агресором, що визначені підпунктом 1 пункту 1 цієї Постанови; - Постанови Кабінету Міністрів України “Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації” від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації; - Закону України “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України” від 15.04.2014 №1207-VII»;
- Документ «Лист- згода із умовою про те, що у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами та доповненнями), або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі».
З цього приводу слід зазначити наступне.
1. Щодо вимоги про надання оновленої копії позитивного відгуку від 10.01.2024 б/н Управління служби безпеки України в Чернівецькій області.
Відповідно до вимог пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-05-02-000482-a, затвердженої Рішенням Уповноваженої особи, протокол № 104/24 від 18.04.2024 року (зі змінами від 30.05.2024 № 202/14) (далі – Тендерна документація), для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, він має надати:
- довідку учасника у довільній формі завірену підписом уповноваженої особи учасника про наявність договору/ів, аналогічному/их предмету закупівлі. Довідка повинна містити назву замовників, контактну інформацію замовників, назву та рік виконання договору, публічне посилання на розміщення договору;
- до довідки додаються копія/ї договору/ів, зазначеного/их у довідці, та документ/документи що підтверджують повне виконання договору (у разі неповного виконання учасник надає лист пояснення причин не повного виконання) та копії позитивних/ого відгуків/відгуку датованого/их не раніше 2024 року (позитивний/позитивні відгук/відгуки повинен/повинні містити контактні дані осіб, які б могли підтвердити інформацію, наведену в даних документах, також містити посилання на номер та дату договору, суму договору, інформацію про виконання договору (зазначеного учасником у даній довідці) та відсутність пред’явлених позовів та претензій у зв’язку з неналежним виконанням зобов’язань.
При цьому, Тендерна документація НЕ МІСТИТЬ додаткових вимог щодо того, що учасник має підтвердити наявність документально підтвердженого досвіду виконання двох або більше договорів. Крім того, формуючи зазначені вимоги, Замовник застосував вирази «договору/ів», «аналогічному/их» «копія/ї», «договору/ів», «зазначеного/их позитивних/ого відгуків/відгуку», «датованого/их» «позитивний/позитивні», «відгук/відгуки повинен/повинні». Зазначене свідчить про те, згідно з умовами Тендерної документації, належним виконанням зазначеної вимоги є також надання відповідних документів лише стосовно ОДНОГО аналогічного договору.
У складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «Укрнафта-Постач», надано, в тому числі, інформацію та документи щодо документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі Договору від 26.12.2023 № 53-125-01-23-01186, укладеного з Філією «Відокремлений підрозділ «Управління справами» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом». Зауважень щодо невідповідностей тендерної пропозиції, поданої ТОВ «Укрнафта-Постач» в частині, що стосується зазначених документів, Замовник не висловлював.
Що стосується зауважень Замовника щодо того, що надана у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «Укрнафта-Постач» копія позитивного відгуку від 10.01.2024 б/н Управління служби безпеки України в Чернівецькій області, не містить інформації про відсутність пред’явлених позовів та претензій у зв’язку з неналежним виконанням зобов’язань, слід зазначити наступне.
Тендерна документація НЕ МІСТИТЬ вимог та вказівок на те, у який саме спосіб у позитивному відгуку має бути зазначена інформація про відсутність пред’явлених позовів та претензій у зв’язку з неналежним виконанням зобов’язань.
У той же час, згаданий позитивний відгук містить, зокрема, вираз «По даному договору Постачальник (ТОВ «Укрнафта-Постач») виконав свої зобов’язання з поставки якісного товару в установлені строки та в належній кількості», який свідчить про належне виконання зобов’язань, та, відповідно, про відсутність пред’явлених позовів та претензій у зв’язку з неналежним виконанням зобов’язань.
У разі виникнення у Замовника сумнівів щодо змісту наданого позитивного відгуку, відповідно до вимог частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», він має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
2. Щодо надання документу «Гарантійний лист яким учасник гарантує, що протягом останніх шести місяців, він здійснює належним чином та в установлені законодавством строки складання податкових накладних та їх реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Відповідно до вимог пункту 2 Розділу V Тендерної документації, учасник у складі пропозиції має надати лист, яким він гарантує, що протягом останніх шести місяців, він здійснює належним чином та в установлені законодавством строки складання податкових накладних та їх реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання зазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «Укрнафта-Постач», надано Гарантійний лист від 05.06.2024 № 05/06/24/10 (файл «21. Гарантійний лист загальний.pdf»), у якому, зокрема, зазначено, що «ТОВ «Укрнафта-Постач» підтверджує та гарантує, що протягом останніх шести місяців, воно здійснює належним чином та в установлені законодавством строки складання податкових накладних та їх реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Звертаємо увагу на те, що Тендерна документація НЕ МІСТИТЬ вимог, відповідно до яких такий гарантійний лист має бути наданий саме окремим документом, а також не може містити іншої інформації.

3. Щодо надання документу «Лист-гарантія щодо дотримання у своїй діяльності положень нормативно-правових актів: - Постанови Кабінету Міністрів України “Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації” від 03.03.2022 №187, оскільки замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи пов’язані з країною агресором, що визначені підпунктом 1 пункту 1 цієї Постанови; - Постанови Кабінету Міністрів України “Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації” від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації; - Закону України “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України” від 15.04.2014 №1207-VII».
Відповідно до вимог пункту 2 Розділу V Тендерної документації, Учасники при поданні тендерної пропозиції повинні враховувати норми:
- Постанови Кабінету Міністрів України “Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації” від 03.03.2022 №187, оскільки замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи пов’язані з країною агресором, що визначені підпунктом 1 пункту 1 цієї Постанови;
- Постанови Кабінету Міністрів України “Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації” від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації;
- Закону України “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України” від 15.04.2014 №1207-VII.
Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції лист-гарантію щодо дотримання у своїй діяльності положень вище наведених нормативно-правових актів з обов’язковим їх зазначенням.
На виконання зазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «Укрнафта-Постач», надано Гарантійний лист від 05.06.2024 № 05/06/24/10 (файл «21. Гарантійний лист загальний.pdf»), у якому, зокрема, зазначено, що «ТОВ «Укрнафта-Постач» підтверджує та гарантує, що при поданні тендерної пропозиції враховує норми:
- Постанови Кабінету Міністрів України “Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації” від 03.03.2022 №187, оскільки замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи пов’язані з країною агресором, що визначені підпунктом 1 пункту 1 цієї Постанови;
- Постанови Кабінету Міністрів України “Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації” від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації;
- Закону України “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України” від 15.04.2014 №1207-VII».
Звертаємо увагу на те, що Тендерна документація НЕ МІСТИТЬ вимог, відповідно до яких такий лист-гарантія має бути наданий саме окремим документом, а також не може містити іншої інформації.

4. Щодо надання документу «Лист- згода із умовою про те, що у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами та доповненнями), або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі».
Відповідно до вимог пункту 3 Розділу V Тендерної документації, у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами та доповненнями), або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Учасник у складі пропозиції має надати лист згоду із зазначеною умовою.
На виконання зазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «Укрнафта-Постач», надано Лист-згоду від 05.06.2024 № 05/06/24/11 (файл «22. Лист-згода на звернення.pdf»), у якому, зокрема, зазначено, що «ТОВ «Укрнафта-Постач» підтверджує свою згоду з тим, що у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами та доповненнями), або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі».
Звертаємо увагу на те, що Тендерна документація НЕ МІСТИТЬ вимог, відповідно до яких такий лист-згода має бути наданий саме окремим документом, а також не може містити іншої інформації.
Враховуючи наведене, вважаємо, що при поданні тендерної пропозиції, «ТОВ «Укрнафта-Постач» виконано усі вимоги Тендерної документації щодо надання зазначених документів, в повному обсязі.
У зв’язку з цим, «ТОВ «Укрнафта-Постач» розмістило в електронній системі закупівель лист Щодо усунення невідповідностей тендерної пропозиції від 07.06.2024 № 07/06/24/1 (файл «1. Щодо усунення невідповідностей.pdf»), у якому, зокрема, виклало зазначені пояснення та обґрунтування.
Не зважаючи на це, 10.06.2024 замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол № 217/24 від 10.06.2024 «Рішення уповноваженої особи про відхилення пропозиції учасника», у якому зафіксовано рішення про відхилення тендерної пропозиції «ТОВ «Укрнафта-Постач», у зв’язку з не виправленням виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей, зазначених вище.
Виходячи з міркувань, наведених вище, вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «Укрнафта-Постач», є безпідставним та неправомірним.
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «Укрнафта-Постач» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «Укрнафта-Постач» неправомірно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Незаконні та дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 62ea4385aabf4e4ab017b2ee019f8339
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-02-000482-a.c1
Назва: Незаконні та дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-05-02-000482-a, затвердженій Рішенням Уповноваженої особи протокол № 104/24 від 18.04.2024 (далі – Тендерна документація), встановлено низку умов, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «Укрнафта-Постач» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «Укрнафта-Постач» незаконно позбавлено можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.05.2024 14:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.05.2024 10:57
Дата виконання рішення Замовником: 30.05.2024 14:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Постійно діючої Адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.05.2024 №8790-р/пк-п виконано шляхом внесення змін до тендерної документації. Копія протоколу додається
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 40c48f3dc8e14baa89657cd1dd52ea8f
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-05-02-000482-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Опис заперечення: Найменування замовника, рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Комунальне підприємство Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по охороні, утриманню та експлуатації земель водного фонду м. Києва «Плесо».
Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач»; 04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-05-02-000482-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник має надати ліцензію на право оптової торгівлі пальним, діючу на весь період постачання.
2. Однією з товарних позицій, що є предметом закупівлі, є «Дизельне паливо покращене «MUSTANG+;VENTUS DIESEL;PULLS тощо», наявність та вимоги до якого не встановлені чинним Технічним регламентом.
Зазначені умови не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо ліцензії на право оптової торгівлі пальним, діючу на весь період постачання.
Відповідно до вимог підпункту 8 пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації, учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції, зокрема, копію ліцензії на право оптової торгівлі пальним діючу НА ВЕСЬ ПЕРІОД ПОСТАЧАННЯ.
При цьому, тендерна документація не містить чітко визначеного періоду постачання. Однак, враховуючи положення пункту 10.1. проекту договору, наведеного у Додатку 6 до тендерної документації, вбачається, що такий період може сягнути, принаймні, 31.12.2024.
Це означає, що учасник має надати в складі тендерної пропозиції ліцензію на право оптової торгівлі пальним, діючу до 31.12.2024.
З цього приводу слід зазначити, що основні засади державної політики щодо регулювання оптової і роздрібної торгівлі пальним на території України, визначені Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Відповідно до вимог статті 15 зазначеного Закону, ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються терміном на п’ять років.
При цьому, зазначений Закон не встановлює будь-яких особливостей або застережень щодо чинності (законності) відповідних ліцензій (в тому, числі, на право оптової торгівлі пальним) в залежності від залишкового терміну її дії. Ліцензії є чинними до останнього дня їх дії. По завершенню терміну дії ліцензії, ліцензіат має право звернутися з заявою про отримання нової ліцензії.
Тому, вимоги підпункту 8 пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації у поточній редакції ОБМЕЖУЮТЬ ПРАВО НА УЧАСТЬ у цій закупівлі для суб’єктів, які мають чинні ліцензії на право оптової торгівлі пальним, термін дії яких спливає раніше, ніж 31.12.2024.
Отже, зазначена вимога тендерної документації суперечить принципам здійснення закупівель, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частина 4 Закону забороняє законнику встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Така вимога є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
Так, ТОВ «Укрнафта-Постач» має, ліцензію на провадження виду господарської діяльності (Ліцензія на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі) № 990614201901784, термін дії якої становить з 30.09.2019 до 30.09.2024. Зазначена ліцензія є чинною та отриманою з дотриманням вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». Не зважаючи на це, вказана ліцензія не відповідає оскаржуваній незаконній вимозі тендерної документації.

2. Щодо дизельного палива покращеного «MUSTANG+;VENTUS DIESEL;PULLS тощо».
Відповідно до тендерної документації, предметом закупівлі є, зокрема, «Дизельне паливо покращене «MUSTANG+;VENTUS DIESEL;PULLS тощо» (згідно з Додатком 2 до тендерної документації), або ж «дизельне паливо покращеної якості» (згідно з підпунктом 9 пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації).
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
З метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту, розроблено, зокрема, стандарт ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Зазначені Технічний регламент та ДСТУ не передбачають дизельного палива покращеного та/або покращеної якості, в тому числі, «MUSTANG+;VENTUS DIESEL;PULLS».
Натомість, згідно з Додатком 2 до Тендерної документації, Дизельне паливо покращене «MUSTANG+;VENTUS DIESEL;PULLS тощо», ЯК І ІНША ТОВАРНА ПОЗИЦІЯ предмету закупівлі, а саме, «Дизельне паливо Євро-5» повинно відповідати вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне ЄВРО. Технічні умови» та / або ТР (Технічному регламенту). В тендерній документації НЕ НАВЕДЕНО жодних об’єктивних характеристик, які були б визначені В РАМКАХ ІСНУЮЧОГО Технічного регламенту та/або ДСТУ 7688:2015, за якими «Дизельне паливо покращене «MUSTANG+;VENTUS DIESEL;PULLS тощо» має відрізнятися (бути кращим) від «Дизельного палива Євро-5».
За таких умов, учасники, які пропонують дизельне паливо, яке відповідає вимогам Технічного регламенту та ДСТУ 7688:2015, однак, у найменуванні якого відсутнє слово «покращене», або «покращеної якості», або «MUSTANG+», «VENTUS DIESEL», «PULLS», не зможуть взяти участі у цій закупівлі.
Отже, зазначені вимоги тендерної документації суперечать принципам здійснення закупівель, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частина 4 Закону забороняє законнику встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Такі вимоги є БЕЗПІДСТАВНИМИ ТА НЕЗАКОННИМИ.
ТОВ «Укрнафта-Постач» реалізує зокрема, Дизельне паливо «Energy ДП-З-Євро5-В0» та «Energy ДП-Л-Євро5-В0», якість яких та відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 підтверджена відповідними документами, а саме, Сертифікатом відповідності № UA.1О190.00070.24 та Сертифікатом відповідності № UA.056.П.00076-24. Зазначені сертифікати є чинними та отримані з дотриманням вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Не зважаючи на це, паливо «Energy ДП-З-Євро5-В0» та «Energy ДП-Л-Євро5-В0», яке пропонує ТОВ «Укрнафта-Постач», не відповідатиме оскаржуваній незаконній вимозі тендерної документації.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-05-02-000482-a, затверджена Рішенням Уповноваженої особи протокол № 104/24 від 18.04.2024.
2. Додаток 6 до Тендерної документації.
3. Ліцензія на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі № 990614201901784.
4. Сертифікат відповідності № UA.1О190.00070.24.
5. Сертифікат відповідності № UA.056.П.00076-24.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації