-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з організації гарячого харчування здобувачів освіти 1-5 класів закладів загальної середньої освіти, вихованців НБДЮ у літній період (згідно код ДК 2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування)
Торги відмінено
1 882 440.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 412.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 412.20 UAH
Період уточнення:
01.05.2024 14:32 - 09.05.2024 00:00
Відповідь надана
просимо видалити вимогу про кількість років досвіду
Номер:
652cf0c5447740a490717892e6bff9be
Дата опублікування:
07.05.2024 10:45
Опис:
Доброго дня, Замовнику. Нас також дискримінує вимога про досвід не менше 2 років. Наше підприємство надавало послуги кейтерингу лікарням на заході України, проте під час дії воєнного стану багато підприємств припинило свою роботу тому ми січня з 2024 року уклали вже 7 договорів для харчування дітей в закладах освіти, дітей в садочках і т.д. В нас є потужності в Чернігівській області. Тобто ми працюємо та підіймаємо економіку, проте позбавлені можливості взяти участь в закупівлі. Просимо видалити дану вимогу, залишивши виключно, як зазвичай встановлюють кваліфікаційний критерій, наявність досвіду виконання аналогічного договору та підтвердження його, без прив'язки скільки років досвіду повинно бути в підприємсва. АБО ЗАЛИШІТЬ НЕ МЕНШЕ 2 РОКІВ У ГАЛУЗІ ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ,без прив'язки кокретно до харчування дітей в закладах загальної середньої освіти. У разі невидалення даної вимоги,у разі неоскарження її попереднім учасником, який вже писав звернення, ми будемо захищати свої права в АМКУ.
Відповідь:
Дякую за звернення, видалити ніяк не можливо, але внести зміни зобов'язуємося.
Дата відповіді:
07.05.2024 12:54
Відповідь надана
щодо дискримінаційної вимоги
Номер:
95a949cdc042433baf17c80f854c7a63
Дата опублікування:
06.05.2024 17:19
Опис:
Ознайомившись із Зверненням щодо усунення дискримінаційної вимоги, яке опубліковане 06.05.2024 о 14:39, відповіддю Замовника на звернення, опублікованою 06.05.2024 о 14:53 та змінами до ТД, опублікованими 06.05.2024 о 15:06-15:09 у рамках закупівлі з ідентифікатором - UA-2024-05-01-007710-a, повідомляємо наступне:
За результатами розгляду звернення Замовник змінив вимогу про наявність досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в закладах загальної середньої освіти з «не менше 5 років» на «не менше 2 років».
Проте вбачаємо дану вимогу також дискримінаційною, оскільки у потенційного учасника є досвід у галузі організації харчування дітей в закладах загальної середньої освіти з 2023 року, але це не повних два роки.
Тому, з врахуванням наведеної практики у рішенні АМКУ № 5544-р/пк-пз від 27.03.2024, просимо усунути сьогодні дискримінаційну вимогу щодо наявності досвіду «не менше 2 років», так як нами буде аналогічно подано скаргу до АМКУ щодо оскарження умов тендерної документації.
Відповідь:
Щодо вашого звернення Звертаємо ваше увагу, що йдеться про харчування дітей і наявність відповідного досвіду учасників є обов'язковим, оскільки це стосується здоров'я та безпечне харчування діток, а також потрібно враховувати, який зараз неспокійний час в країні. Тому, ми не вважаємо цю вимогу дискримінаційною і не можемо нехтувати здоров'ям дітей, але зобов'язуємося частково внести зміни.
Дата відповіді:
07.05.2024 13:03
Відповідь надана
Щодо усунення дискримінаційної вимоги
Номер:
dcf2de00f3694d6cab39fa0a24e4274b
Дата опублікування:
06.05.2024 16:59
Опис:
01 травня 2024 року Управлінням освіти Ніжинської міської ради було оголошено спрощену закупівлю за предметом: Послуги з організації гарячого харчування здобувачів освіти 1-5 класів закладів загальної середньої освіти, вихованців НБДЮ у літній період (згідно код ДК 2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування) (ідентифікатор: UA-2024-05-01-007710-a)
Відповідно до абз. 6 підпункту 2.2 пункту 2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Додатку № 1 до Тендерної документації Учасник повинен надати на кожного працівника, зазначеного в довідці документи, що підтверджують наявність трудових відносин Учасника із вищевказаними працівниками та які засвідчують можливість використання праці такого працівника учасником:
«- Трудові книжки (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника торгів), або трудові угоди / договори, які підтверджують факт працевлаштування, згідно із чинним законодавством України.»
В потенційного учасника є накази про прийняття на роботу таких працівників. Проте, відсутні трудові книжки, оскільки працівники прийняли рішення не подавати їх на зберігання роботодавцю, обґрунтовуючи це змінами у трудовому законодавстві від 10.06.2021.
Так, відповідно до статті 48 Кодексу законів про працю України з 10.06.2021 облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі, трудова книжка зберігається у працівника, а обов'язок роботодавця вносити записи до трудової книжки здійснюється лише на вимогу працівника.
Відтак, вважаємо вимогу Замовника щодо надання трудових книжок, або трудових угод / договорів, які підтверджують факт працевлаштування, згідно із чинним законодавством України - дискримінаційною до потенційних учасників, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі та у яких відсутні трудові книжки працівників.
Тому, просимо Замовника розглянути дану вимогу та усунути дискримінаційну вимогу шляхом видалення інформації про те, що необхідно надати «- Трудові книжки (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника торгів), або трудові угоди / договори, які підтверджують факт працевлаштування, згідно із чинним законодавством України.».
Відповідь:
Щодо вашого звернення відповідаємо, що згідно пункту 2статті 22 розділ IV Закону України «Про публічні закупівлі» вказано: , а також статті 16 пункт 1 та 2 вказано «Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.» А також звертаємо вашу увагу, щодо абз. 6 підпункту 2.2 пункту 2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Додатку № 1 до Тендерної документації вказано «- Трудові книжки (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування в Учасника торгів), АБО трудові угоди / договори, які підтверджують факт працевлаштування, згідно із чинним законодавством України.» Отже, ми не вважаємо, що це дискримінація.
Дата відповіді:
07.05.2024 13:02
Відповідь надана
Щодо усунення дискримінаційної вимоги
Номер:
33be324c5894425898987f9f1f93456c
Дата опублікування:
06.05.2024 14:39
Опис:
01 травня 2024 року Управлінням освіти Ніжинської міської ради було оголошено спрощену закупівлю за предметом: Послуги з організації гарячого харчування здобувачів освіти 1-5 класів закладів загальної середньої освіти, вихованців НБДЮ у літній період (згідно код ДК 2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування) (ідентифікатор: UA-2024-05-01-007710-a)
Відповідно до пункту 2 ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ Додатку № 2 до Тендерної документації в учасника має бути:
«2. Наявність досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в закладах загальної середньої освіти не менше 5 років.»
В потенційного учасника є досвід роботи із закладами освіти - 2 роки. Проте, це жодним чином не впливає на якість надання послуг.
Не зрозуміло, яким чином досвід САМЕ «НЕ МЕНШЕ 5 років» може впливати на якість наданих послуг та чому досвід тривалість 2 чи 3, чи 4 роки не може підтвердити спроможність якісно та належним чином надавати послуги.
Відтак, вважаємо вимогу Замовника у частині досвіду «не менше 5 років» - дискримінаційною до потенційних учасників, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі та досвід котрих є меншим, ніж 5 років.
При цьому, Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, тобто не можна передбачати в тендерній документації вимоги, які ставлять учасників в нерівні умови в рамках одних і тих же торгів.
Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
При цьому, непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Згідно зі статтею 6 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», відповідно до Конституції України, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права та міжнародних договорів України всі особи незалежно від їх певних ознак мають рівні права і свободи, а також рівні можливості для їх реалізації. Форми дискримінації з боку державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, юридичних осіб публічного та приватного права, а також фізичних осіб, визначені статтею 5 цього Закону, забороняються.
Звертаємо увагу Замовника, що головною ознакою умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об`єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації зазначених вимог порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім цього, згідно з положеннями ч.4 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Аналогічна позиція міститься і у рішенні АМКУ № 5544-р/пк-пз від 27.03.2024 (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-12-013227-a).
Відповідно до якої:
«8. Скаржник зазначає, що до додатком 2 Документації передбачено, зокрема: "….на ринку охоронних послуг не менше 5 років".
Дана вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі з огляду на наступне:
Замовник жодним чином не обґрунтовує необхідність встановлення даної вимоги та чому досвід Скаржника (чи інших учасників) має бути саме не менше 5 років.
Встановлена вимога дискримінує учасників, які мають багатий досвід надання послуг, проте існують на ринку менше 5 років. Зазначена вимога також дискримінує новостворені підприємства, які з незалежних від них причин не зможуть взяти участь в закупівлі. Дана обставина ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які мають досвід по організації та надання послуг з охорони підприємств, установ менше 5 років.
Скаржник як товариство було створено 29 серпня 2019 року (тобто, товариство функціонує лише 4 (чотири) роки та 7 (сім) місяців.
На ринку охоронних послуг, Скаржник з 22 вересня 2019 рок (з моменту отримання ліцензії згідно Наказу МВС № 882 від 22 вересня 2019 року). Тобто, товариство на ринку надання охоронних послуг лише 4 (чотири) роки та 6 (шість) місяців.
Замовник не надав пояснень по суті вищенаведеного питання.
У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
Додаток 2 Документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі та передбачає, зокрема:
5.2. Технічні вимоги, яким повинен відповідати Учасник:
- на ринку охоронних послуг не менше 5 років.
Замовник не обгрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які на ринку охоронних послуг не менше 5 років, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині»
Тому, просимо Замовника СЬОГОДНІ розглянути дану вимогу та усунути дискримінаційну вимогу шляхом видалення інформації про те, що «Наявність досвіду праці підприємства в галузі організації харчування дітей в закладах загальної середньої освіти не менше 5 років.».
У випадку невнесення змін та не усунення дискримінаційної вимоги - протягом доби буде подана скарга до АМКУ щодо оскарження умов тендерної документації.
Відповідь:
Дякуємо за ваше звернення та зобов'язуємося внести та оприлюднити зміни до Додатку 2 ТД.
Дата відповіді:
06.05.2024 14:53