-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 - 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо)
Завершена
7 997 976.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 39 989.88 UAH
мін. крок: 0.5% або 39 989.88 UAH
Період уточнення:
25.04.2024 16:57 - 03.05.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога (додаткові вимоги до талонів)
Номер:
2b7121cd0e8d4892a38e132cab08010e
Дата опублікування:
28.04.2024 08:11
Опис:
Шановний замовнику! У пункті 1 Розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації зазначено "Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального". З цього приводу слід зазначити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927. Зазначений Технічний регламент НЕ МІСТИТЬ подібних вимог, які б були зобов’язані виконувати виробники, імпортери або розповсюджувачі автомобільного бензину та дизельного палива. Таким чином, зазначені вимоги замовника, можуть штучно ОБМЕЖИТИ можливість участі у торгах для учасників, які, відповідно до вимог чинного законодавства, пропонують реалізацію пального за талонами, однак не відповідають зазначеним вище вимогам замовника. Більше того, проект договору, який неведений у Додатку 5 до тендерної документації, також не містить жодної згадки щодо обов’язку постачальника забезпечити такий додатковий функціонал щодо талонів. Враховуючи наведене, з метою недопущення обмеження, спотворення та усунення конкуренції під час здійснення цієї закупівлі, пропонуємо добровільно внести зміни до пункту 1 Розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації, ВИКЛЮЧИВШИ з нього додаткові вимоги до талонів, зокрема, "Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального". У разі відмови від усунення з тендерної документації зазначених вимог, залишаємо за собою право на їх оскарження до Антимонопольного комітету України.
Відповідь:
Шановний Учаснику, на Ваше звернення повідомляємо, що вимоги тендерної документації стосовно забезпечення Замовника онлайн системою керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку викликані потребою Замовника у забезпеченні безперебійної роботи важливих для життєдіяльності міста об’єктів. Вимоги тендерної документації щодо закупівлі Бензину А-95 та Дизельного палива для потреб КП «Чернігівводоканал» передбачають та враховують всі можливі ризики та події, пов’язані із воєнним станом в Україні та в місті в цілому. Зазначений ресурс або схожий за функціоналом, дозволяє Замовнику здійснювати оперативний та своєчасний контроль витрат та отоварення паливно мастильними матеріалами (далі – ПММ), що йому належать. Оскільки таку можливість надають усі оператори ринку палива та нафтопродуктів, які володіють національними мережами АЗС, Замовник не вбачає порушення у встановлені вимоги, що дозволяє здійснювати контроль та облік ПММ за допомогою будь-якої IT- системи запропонованої Учасником. В той же час, у інших Учасників є право пропонувати будь-які аналогічні за змістом IT - системи Учасника або його партнерів/орендодавців/операторів АЗС на вибір Учасника та інформацію з посиланням на веб сайт/програму/додаток/тощо партнера/партнерів, які дадуть відповідні можливості Замовнику.
Тому підстави для внесення змін до тендерної документації щодо виключення вимоги: «Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального» у Замовника відсутні.
Дата відповіді:
01.05.2024 08:42
Відповідь надана
Незаконна вимога (сертифікат відповідності)
Номер:
faeb4f3aa6d14d05bc62c59da501ba5b
Дата опублікування:
28.04.2024 07:53
Опис:
Шановний замовнику! У пункті 3.7. Додатку 4 до тендерної документації зазначено, що Учасник надає, зокрема, «Сетрифікат відповідност на Товар, виданий на ім’я Учасника закупівлі». Не заперечуючи проти необхідності надання, як такого, Сертифікату відповідності на пальне, яке є предметом закупівлі, вважаємо необхідним зауважити, що вимога про його надання у редакції, викладеній у пункті 3.7. Додатку 4 до тендерної документації, здатна обмежити можливості участі у цій закупівлі, а отже може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Так, відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Вимоги до здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються ВИРОБНИКАМИ, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами. При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927. Зазначений Технічний регламент НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЄ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів, за умов наявності чинного Сертифіката відповідності, виданого ВИРОБНИКУ. Таким чином, вимога замовника щодо надання сертифікату відповідності, ВИДАНОГО УЧАСНИКУ, може штучно обмежити можливість участі у торгах для учасників, які мають відповідний Сертифікат відповідності, однак який (згідно з вимогами Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності») виданий НА ІМ’Я ВИРОБНИКА. Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (рішенням № 5254-р/пк-пз від 25.03.2024 до закупівлі UA-2024-03-13-009333-a) підтверджує незаконність даної вимоги. Враховуючи наведене, з метою недопущення обмеження, спотворення та усунення конкуренції під час здійснення цієї закупівлі, пропонуємо добровільно внести зміни до пункті 3.7. Додатку 4 до тендерної документації, ВИКЛЮЧИВШИ з нього слова «виданий на ім’я Учасника закупівлі». У разі відмови від усунення з тендерної документації зазначених вимог, залишаємо за собою право на їх оскарження до Антимонопольного комітету України.
Відповідь:
Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
30.04.2024 11:46