-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія (з розподілом)
Завершена
210 590.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 105.90 UAH
мін. крок: 1% або 2 105.90 UAH
Період уточнення:
14.04.2024 23:25 - 12.05.2024 00:00
Відповідь надана
Вимога усунути порушення
Номер:
817836092a224d7fa52d574d77782ba7
Дата опублікування:
17.04.2024 11:11
Опис:
Шановний Замовнику! Ми є учасником, який планує та розглядає можливу потенційну участь у Вашій закупівлі. Але звернули нашу увагу, що у тендерній документації Вами зазначено наступне: «Розрахунок ціни відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Ціна за одиницю електроенергії складає _______________ грн. за 1 кВт*год з ПДВ. Ціна за одиницю електроенергії включає всі витрати Постачальника, у тому числі: − вільна ціна електричної енергії; − тариф на послуги з передачі електричної енергії, що встановлений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» від 09.12.2023 № 2322; − тариф на послуги з розподілу електричної енергії, що встановлюються НКРЕКП. − тариф Постачальника електроенергії, який включає: вартість небалансів у випадку позитивної або негативної різниці фактичного та прогнозованого споживання електроенергії погодинно; прибуток Постачальника електроенергії; витрати Постачальника електроенергії, пов’язані зі зборами на регулювання НКРЕКП; витрати Постачальника електроенергії, пов’язані з виплатами постійних та змінних нарахувань за участь у ринках; інші витрати, які не вказані вище; ПДВ – податок на додану вартість. Зміна ціни за одиницю електричної енергії після укладання договору допускається за умови надання постачальником документів, підтверджуючих факт коливання ціни відповідно до умов Договору. Нову (змінену) ціну за одиницю електричної енергії розраховують за формулою: СжЦm-1 Цm = (Цо × –––––––––– + Тпер+Троз) ×1,2 , де
СжЦо Цm – нова (змінена) ціна за одиницю електричної енергії, грн/кВт*год; Цо – вартість електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії на день укладення Договору (останньої Додаткової угоди про зміну ціни), що включає вартість послуг Постачальника, пов’язаних з постачанням електричної енергії, без урахування регульованих тарифів і ПДВ, грн/кВт*год; СжЦm-1 – середньозважена ціна на РДН за відповідний період (10 днів/20 днів відповідного місяця/місяць) у торговій зоні (за даними офіційного вебсайту ДП «ОПЕРАТОР РИНКУ» – https://www.oree.com.ua/), що передує зміні ціни за одиницю електричної енергії, грн/МВт*год; СжЦо – середньозважена ціна на РДН за відповідний період (10 днів/20 днів відповідного місяця/місяць) у торговій зоні (за даними офіційного вебсайту ДП «ОПЕРАТОР РИНКУ» – https://www.oree.com.ua/), у якому укладено договір (остання Додаткова угода про зміну ціни), грн/МВт*год; Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, установлений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» від 09.12.2023 № 2322, в грн/кВт*год; Троз - тариф на послуги з розподілу електричної енергії, який встановлюється відповідною постановою НКРЕКП від __________ №_________. 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20 %). В будь-якому випадку зміна ціни за одиницю товару здійснюється з урахуванням вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови №1178 та відповідно до п.14.6 цього Договору.". Звертаємо Вашу увагу, що прийнято Постанову КМУ від 02 квітня 2024 р. №382, яка набула чинності 09.04.2024р., де внесено зміни до Постанови № 1178, зокрема : «11) пункт 28 доповнити абзацом такого змісту: «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.». Електронне посилання: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennia-zmin-do-postanov-kabinetu-ministriv-ukrainy-vid-24-liutoho-2016-r-166-i-vid-12-t202424 Отже, будь-які умови, що суперечать даному визначенню підзаконно нормативно-правового акту вважається незаконним та відноситься до суттєвого порушення у сфері публічних закупівель. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують наявність системи управління якістю, яка охоплює усі види діяльності, що плануються ним до виконання, а саме:- ДСТУ ISO 9001:2015 (9001:2018) «Системи управління якістю. Вимоги». Сфера сертифікації: торгівля електричною енергією. Виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію; - ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Сфера сертифікації: торгівля електричною енергією. Виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію; - ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування». Сфера сертифікації: торгівля електричною енергією. Виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію;.» Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупів лі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». В зазначеному вище національному стандарті для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014 немає жодної згадки про надання зазначеного вище сертифікату ДСТУ ISO. Отже, керуючись чинним законодавством України, наголошуємо, що Замовник неправомірно встановив таку оскаржувану вимогу до предмета закупівлі, чим порушив пункт 29 Особливостей. Також, звертаємо Вашу увагу, що наявність таких дискримінаційних вимог в складі ТД спрямована на забезпечення участі та перемоги в цій процедурі одного, учасника. Підсумовуючи наведене, вважаємо, що Замовник порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, такі як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням, оскільки встановлює очевидно дискримінаційні вимоги ТД, спрямовані на досягнення єдиного результату – забезпечення участі і визнання переможцем конкретно визначеного Учасника. У випадку не внесення змін до тендерної документації, а саме - прибирання завідомо дискримінаційних вимог (сертифікату ISO) ми будемо змушені звернутися до АМКУ. Практика АМКУ з питань сертифікатів ISO незмінна та нашу скаргу буде задоволено. Нагадуємо, що за такі порушення Замовникам передбачається адміністративна відповідальність за порушення статті 164-14 КпАП та передбачає покарання у вигляді штрафів. Окрім того, що при зверненні до органів ДАСУ буде встановлено порушення і Вас зобов’яжуть вчинити дії для їх усунення, то, у зв’язку з цим, можуть бути певні незручності для Вас у проведенні подальшої закупівлі, підписанні договору з можливим переможцем, виконанні умов договору та змушені будете проводити нову закупівлю, якщо вже етап укладення договору пройшов. Беручи до уваги вищевикладене, ми вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства, у зв’язку із, внесенням до нього змін. Дякуємо за увагу та сподіваємось на взаєморозуміння.
Просимо розглянути Рішення АМКУ від 02.04.2024 №5922, яке зазначено у закупівлі під ідентифікатором № - UA-2024-03-19-008889-a. В якому було встановлено - порушення Замовника щодо встановлення вимог до учасників з приводу надання таких сертифікатів. Цитуючи рішення: "Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть вищезазначені сертифікати, видані органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, що є дійсним (чинним) на момент його подання до участі у закупівлі зі сферою акредитації саме "постачання електроенергії" та нададуть документ про право використання вищезазначених документів в складі пропозиції учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають необхідності надання вищезазначених документів. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами Особливостей в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей."
Відповідь:
Шановний учасник, навіщо було подавати на АМКУ, чим блокувавши закупівлю, не дочекавшись відповіді від Замовника ? Зміни будуть внесені протягом дня
Дата відповіді:
19.04.2024 09:50
Відповідь надана
Заборона встановлення нижнього порогу ціни
Номер:
2097dfbe641e43a684acec2e7c4cf9da
Дата опублікування:
15.04.2024 10:54
Опис:
Рекомендуємо Замовнику ознайомитись із Постановою Кабміну від 02.04.2024 № 382, яка вступила в силу з 9 квітня, щодо заборони встановлювати вимоги у тендерній документації нижного порогу ціни. У разі проведення торгів із забороненими вимогами, уповноважена особа буде притягнена до відповідальності.
Відповідь:
Шановний учасник, зміни будуть внесені протягом дня
Дата відповіді:
19.04.2024 09:40