Номер:
b9265c51c79046cf932e090171519c44
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
15.04.2024 12:13
Опис:
Шановний Замовнку, тендерною документацією Замовника передбачається на підтвердження досвіду виконання (аналогічних) за предметом закупівлі договору надати 10 договорів, але така вимога значно обмежує коло учасників які працюють на ринку за даними напрямком , мають позитивні результати у своєї роботі та можуть це підтвердити аналогічними договорами, але не у кількості 10 штук, тобто зрозуміло, що вимога стосуеться саме якогось конкретного учасника. Воаховуючи вище зазначене просимо внести зміни до тендерної документації, та виправити дискримінаційну вимогу.
Відповідь:
Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 зі змінами та доповненнями (далі – Особливості) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 31 статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації установлені статтею 22 Закону.
Разом з тим тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (частина третя статті 22 Закону).
При цьому згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Крім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Детально розглянувши Ваше звернення повідомляємо наступне:
Відповідно до Додатку 1 на підтвердження виконання аналогічних договорів* учасник надає копії аналогічних договорів (не менше 10-ти) з усіма додатками до них, в тому числі завдання на проектування, копії документів, що підтверджують їх виконання в повному обсязі (акти виконаних робіт/послуг, рішення про затвердження містобудівної документації) та оригінал відгуку від замовника, про виконання учасником аналогічного договору.
Наголошуємо, що законодавство України не забороняє, а навпаки сприяє обранню надійних учасників закупівель - потенційних переможців конкурсних торгів.
Зауважуємо, що відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" замовник може встановлювати, зокрема такий кваліфікаційний критерій, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Таким чином, оскільки Замовник може встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, він може і зазначати в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників такому критерію. Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному критерію, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Замовник ніяким чином не обмежував Учасників щодо конкретного року виконання аналогічного договору. Враховуючи специфіку предмета закупівлі, обмежені терміни виконання, об’єми робіт та очікувану вартість предмета закупівлі Замовник цілком доцільно встановив саме таку вимогу щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договір, щоб переконатись в надійності Постачальника та можливості виконати такий об’єм роботи у встановлені замовником терміни.
Окремо хочемо звернути увагу на те, що п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону про закупівлі передбачає необхідність підтвердження саме факту «виконання», а не «укладення» договору. Тому у кваліфікаційних вимогах Замовник і передбачає необхідність надання саме повністю виконаних аналогічних договорів з документами, що засвідчують факт його повного виконання. Тому сам по собі договір не може підтвердити факт виконання аналогічних домовленостей сторін. Згідно з главою 48 Цивільного кодексу України процес виконання договору слідує після моменту його укладення. Відповідно, факт виконання договору підтверджується документами, в залежності від предмету договору. Аналогічної думки притримується і Верховний суд в постанові від 09.08.2018 у справі №913/159/17. Зокрема в такій постанові Верховний суд виклав позицію, згідно з якою на переконання колегії суддів, надання учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору копії договору, укладеного раніше учасником тендеру з іншим контрагентом, не підтверджує відповідний кваліфікаційний критерій, оскільки сам по собі договір не свідчить про його виконання.
Замовник вважає, що надав Учаснику альтернативу на підтвердження цього кваліфікаційного критерію, а Учасник не аргументував причину неможливості надання у складі тендерної пропозиції документів, що вимагаються Додатком 1 до тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене наголошуємо, що тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дата відповіді:
16.04.2024 14:35