• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Комплекс робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення та земель комунальної власності для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Волинської та Рівненської областей (Поліський лісовий офіс)

Комплекс робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення та земель комунальної власності для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Волинської та Рівненської областей (Поліський лісовий офіс) (ДК 021:2015: 71251000-2 Геодезичні послуги у галузях архітектури та будівництва)

Завершена

11 279 712.43 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 57 000.00 UAH
Період уточнення: 09.04.2024 13:49 - 14.04.2024 00:00
Відповідь надана

фінансова звітність

Номер: 31c71df4ab404f699d59232f12073e08
Дата опублікування: 12.04.2024 15:43
Опис: Замовнику, у п.п.3.1.1.1.3 п.3. Розділу I Додатку 1 ви вимагаєте від Учасників юридичних осіб копію фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» за 2023 рік з документальним підтвердженням про подання фінансової звітності до органів Державної податкової служби України. У п.3.1.1.2 вами зазначено вимоги для учасників фізичних осіб-підприємців, де вимога щодо подачі фінансової звітності відсутня. Дана ситуація порушує п. 4 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, а отже вимагає внесення змін до тендерної документації.
Відповідь: Відповідно до вимог пункту 3.1.1.1.3. Розділу І «Інші документи» Додатку 1 до тендерної документації учасник торгів – юридична особа повинна надати у складі тендерної пропозиції копії фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» за 2023 рік з документальним підтвердженням про подання фінансової звітності до органів Державної податкової служби України. Зазначену вимогу встановлено лише для юридичних осіб з наступних підстав. Відповідно до частини 2 Статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» від 06.02.2018 р. № 2275-VIII, рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства. У складі тендерної пропозиції замовником вимагається надання учасником – юридичною особою копій фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» за 2023 рік з метою встановлення відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності та перевірки повноважень уповноваженої особи учасника – юридичної особи на укладання договору про закупівлю за результатами проведення процедури закупівлі. Крім того, більшість фізичних осіб – підприємців виходячи з норм Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та Податкового кодексу України перебувають на спрощеної системі оподаткування, не ведуть повний бухгалтерський облік, а отже не складають фінансову звітність «Баланс» та «Звіт про фінансові результати». Також, згідно вимог пункту 2 Розділу V тендерної документації, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. У разі якщо учасник відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати один або декілька зі вказаних у цій тендерній документації документів, то такий учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання документів. Таким чином, доповнення пункту 3.1.1.2. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації новою вимогою для учасників фізичних осіб-підприємців щодо надання у складі тендерної пропозиції копії фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» за 2023 рік з документальним підтвердженням про подання фінансової звітності до органів Державної податкової служби України, виходячи з норм Закону України «Про публічні закупівлі» буде вважатися дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію серед учасників торгів. Враховуючи вищенаведене, тендерну документацію складено у відповідності до вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель та її положення не потребують внесення змін у цій частині.
Дата відповіді: 15.04.2024 19:30
Відповідь надана

кваліфікаційні критерії

Номер: 205beafb94da4c22bb7dda76517e0aa4
Дата опублікування: 12.04.2024 14:15
Опис: Шановний Замовнику . Просимо внести зміни до цієї Тендерної документації, а саме щодо надання у складі тендерної пропозиції відгуку щодо аналогічного договору, наданого учаснику замовником. Результатом якісного надання послуг з аналогійним предметом закупівлі є прийняті акти наданих послуг, витяги з Державного земельного кадастру про земельні ділянки, сформовані в результаті реєстрації земельних ділянок в Автоматизованій системі Державного земельного кадастру та витяги з Державного реєстру речових прав про реєстрацію права постійного користування на земельні ділянки. Враховуючи військовий стан та те, що строк подання тендерних пропозицій дуже малий, не у всіх є можливість отримати лист відгук від замовника у такий короткий строк. Тому просимо внести зміни та забрати дану вимогу з тендерної документації чим збільшити кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Відповідь: Відповідно до вимог пункту 1.3.1. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації для документального підтвердження кваліфікаційного критерію стосовно наявність в учасника процедури закупівлі наявності в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) у складі тендерної пропозиції учасник торгів повинен надати копію договору та відгуку, наданого учаснику замовником, із зазначенням дати укладення і номеру договору, на який надано відгук, а також стану належного виконання договору стосовно якості і строків. Відгук надається щодо договору копія якого надана учасником у складі тендерної пропозиції. Аналогічним договором у розумінні цієї тендерної документації, є договір за предметом закупівлі або договір предметом якого є розроблення документації із землеустрою (проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та/або технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель та/або технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)) або комплекс робіт (послуг) щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою. Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 у редакції, що діяла на момент проведення зазначеної закупівлі (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. У відповідності до абзацу 7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Згідно частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник встановлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Таким чином, керуючись нормами Закону, положеннями Особливостей та роз’ясненням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017 р., Замовник при обранні кваліфікаційних критеріїв виходив із специфіки предмета закупівлі (об’ємів закупівлі та строків), обирає самостійно критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону «Про публічні закупівлі» та спосіб їх підтвердження, що повністю відповідає характеру закупівлі та вимогам чинного законодавства. При цьому, Закон не містить вимог про необхідність обґрунтовувати та документального підтверджувати обрання тих чи інших кваліфікаційних критеріїв. Крім того, умовами тендерної документації не встановлено будь-яких обмежень щодо строків (періодів) виконання учасником аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), копію(ї) якого(их) учасник торгів може надати у складі тендерної пропозиції для підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів. Згідно положень пункту 34 Особливостей строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж сім днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, послуг. Враховуючи вищенаведене, тендерну документацію складено та оприлюднено в електронній системі закупівель у відповідності до вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель та її положення не потребують внесення змін у цієї частині.
Дата відповіді: 15.04.2024 19:28
Відповідь надана

до тендерної документації

Номер: bfeb5bd3c8c24628af0135b84bcc78c8
Дата опублікування: 12.04.2024 11:34
Опис: Доброго дня. Відповідно до вимог даної закупівлі ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" вимагає підтвердження наявності працівників у наступній кількості: Інженери – землевпорядники не менше 4-х осіб; Інженери – геодезисти не менше 1-ї особи; Фахівці/спеціалісти не менше 8-ми осіб. Просимо надати роз’яснення наступного: 1.Які саме професії розуміє Замовник під Фахівцями/спеціалістами відповідно до Національний класифікатор України "Класифікатор професій" затвердженого Міністерством економіки України? 2. Які саме роботи ми повинні доручити цим Фахівцями/спеціалістами? . Оскільки вважаємо, що для надання послуг за даним предметом закупівлі наші сертифіковані землевпорядники та геодезисти володіють усіма потрібними вміннями та знаннями. Додатково хочемо зазначити, що Закону України “Про землеустрій”, Закону України “ Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” та наказ “Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою” не містить ніяких вимог щодо наявності у нас інших спеціалістів окрім сертифікованих інженерів-землевпорядників та сертифікованих інженерів-геодезистів. 3. Просимо обґрунтувати на підставі чого було розраховано мінімальна кількість працівників для надання послуг. У випадку відсутності відповіді на наше запитання ми будемо вимушені звернутися до органу оскарження. Дякуємо за розуміння.
Відповідь: Відповідно до вимог пункту 1.2.1. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації для документального підтвердження кваліфікаційного критерію стосовно наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у складі тендерної пропозиції учасник торгів повинен надати довідку у довільній формі про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: інженерів – землевпорядників - не менше 4-х осіб, інженерів – геодезистів - не менше 1-ї особи та фахівців/спеціалістів - не менше 8-ми осіб. Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 у редакції, що діяла на момент проведення зазначеної закупівлі (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. У відповідності до абзацу 7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Згідно частини 2 статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Враховуючи норми Закону, положення Особливостей та роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017 р., Замовник при обранні кваліфікаційних критеріїв виходив із специфіки предмета закупівлі (об’ємів закупівлі та строків), обираючи самостійно критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону «Про публічні закупівлі», що повністю відповідає характеру закупівлі та вимогам чинного законодавства. При цьому, Закон не містить вимог про необхідність обґрунтовувати та документального підтверджувати обрання тих чи інших кваліфікаційних критеріїв. Крім того, в зв’язку з введенням на території України воєнного стану та закриттям повітряного простору України для цивільних користувачів (включаючи безпілотні повітряні літальні апарати (БПЛА)) топографо-геодезичні вишукування повинні здійснюватися виключно шляхом виконання комплексу польових вимірювань. Визначений чинним законодавством максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору ( абзац 2 статті 28 Закону України «Про землеустрій»). Відповідно до листа Державного підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 27.10.2023 № 28-0.10-285/2-23 мінімально необхідна кількість фахівців у сфері землеустрою становить: № з/п Найменування Одиниця виміру Кількість до 10 000 га до 25 000 га до 50 000 га 1 Сертифіковані інженери – землевпорядники чол. 2 4 8 2 Сертифіковані інженери – геодезисти чол. 1 2 2 3 Фахівці/спеціалісти чол. 4 8 16 Виходячи із специфіки предмета закупівлі, а саме з урахуванням того, що орієнтована площа земель (обсяг послуг) за умовами тендерної документації становить 54578,3734 га, на підставі експертної думки спеціалізованого науково-дослідного підприємства у сфері геодезії, Замовником визначено мінімально необхідну кількість відповідних фахівців у сфері землеустрою (в діапазоні між 25 000 га та 50 000 га). Саме така кількість фахівців у сфері землеустрою гарантуватиме якісне виконання учасником запланованого обсягу робіт у визначений чинним законодавством строк. Умовами тендерної документації не встановлено визначення поняття «фахівець/спеціаліст» та не запроваджено будь яких обмежень щодо назв професій та посад осіб, яких учасник процедури закупівлі планує залучити у якості «фахівця/спеціаліста» для надання послуг, що є предметом закупівлі.
Дата відповіді: 15.04.2024 19:27
Відповідь надана

кваліфікаційні умови

Номер: 996e9ca7b56d443fbec63ae229f0e85e
Дата опублікування: 12.04.2024 09:25
Опис: Шановний Замовнику. У додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу вимоги, щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг(далі - Вимога) , а саме: транспортних засобів – не менше чотирьох, тахеометрів – не менше одного, GPS (та/або GNNS) приймачів – не менше чотирьох, широкоформатних сканерів (здатність сканування документів, мап, креслень тощо формату А1 та/або А0 та/або більших форматів) – не менше одного, комп’ютерів/ноутбуків – не менше тринадцяти, плоттерів (формату А0+) – не менше одного, програмного забезпечення (програмного комплексу) Delta/Digitals або Геодезична Інформаційна Система 6 або еквівалент – не менше чотирьох робочих місць (або ліцензій). Дані Вимоги є необґрунтовано завищені. Незрозуміло чим саме керувався Замовник коли встановлював вимоги щодо кількості транспортних засобів. Оскільки дані послуги можна виконати і без наявності транспортних засобів, а наприклад використовуючи громадський транспорт, що значно скоротить витрати на паливо та забруднення навколишнього середовища. Вимоги щодо наявності іншого обладнання та матеріально-технічної бази є теж суб’єктивними, та такими що не містять ніякого підґрунтя, адже не стадії проведення торгів неможливо оцінити мінімальну кількість обладнання необхідного для виконання робіт. Також не зрозуміло, як саме Замовник збирається контролювати, яку саме кількість обладнання буде використовувати переможець під час надання послуг за даним предметом закупівлі. Тому, ми як потенційний учасник процедури закупівлі вважаємо зазначені вище Вимоги дискримінаційними та такими, що обмежують коло учасників та вимагаємо внести зміни до тендерної документації та викласти перелік техніки та матеріальної бази у такій редакції: тахеометрів – не менше одного, GPS (та/або GNNS) приймачів – не менше одного, широкоформатних сканерів (здатність сканування документів, мап, креслень тощо формату А1 та/або А0 та/або більших форматів) – не менше одного, комп’ютерів/ноутбуків – не одного, плоттерів (формату А0+) – не менше одного, програмного забезпечення (програмного комплексу) Delta/Digitals або Геодезична Інформаційна Система 6 або еквівалент – не менше одного робочого місця (або ліцензій). Дані зміни збільшать коло учасників та допоможуть зекономити державні кошти.
Відповідь: Відповідно до вимог пункту 1.1.1. Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію стосовно наявністі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій у складі тендерної пропозиції учасник торгів повинен надати інформаційну довідку (форма довільна), яка має містити інформацію щодо наявності в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі, а саме: транспортних засобів – не менше чотирьох; тахеометрів – не менше одного; GPS (та/або GNNS) приймачів – не менше чотирьох; широкоформатних сканерів (здатність сканування документів, мап, креслень тощо формату А1 та/або А0 та/або більших форматів) – не менше одного; комп’ютерів/ноутбуків – не менше тринадцяти; плоттерів (формату А0+) – не менше одного; програмного забезпечення (програмного комплексу) Delta/Digitals або Геодезична Інформаційна Система 6 або еквівалент – не менше чотирьох робочих місць (або ліцензій). Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 у редакції, що діяла на момент проведення зазначеної закупівлі (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. У відповідності до абзацу 7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Згідно частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Таким чином, норми Закону, положення Особливостей та роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017 р., Замовник при обранні кваліфікаційних критеріїв виходив із специфіки предмета закупівлі (об’ємів закупівлі та строків), обираючи самостійно критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону «Про публічні закупівлі», що повністю відповідає характеру закупівлі та вимогам чинного законодавства. При цьому, Закон не містить вимог про необхідність обґрунтовувати та документального підтверджувати обрання тих чи інших кваліфікаційних критеріїв. Отже, в зв’язку з введенням на території України воєнного стану та закриттям повітряного простору України для цивільних користувачів (включаючи безпілотні повітряні літальні апарати (БПЛА)) топографо-геодезичні вишукування повинні здійснюватися виключно шляхом виконання комплексу польових вимірювань. Визначений чинним законодавством максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору (абзац 2 статті 28 Закону України «Про землеустрій»). Відповідно до листа Державного підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 27.10.2023 № 28-0.10-285/2-23 мінімально необхідна кількість обладнання та матеріально-технічної бази становить: № з/п Найменування Одиниця виміру Кількість до 10 000 га до 25 000 га до 50 000 га 1 Комп'ютер шт. 6 12 24 2 Плоттер-принтер (формату А0) шт. 1 1 2 3 Широкоформатний сканер шт. 1 1 2 4 Багатофункціональний пристрій (формату А4) шт. 3 5 10 5 Багатофункціональний пристрій (формату А3), кольоровий шт. 2 3 5 6 Програмний ліцензійний комплекс робоче місце 2 4 8 7 Супутникове обладнання GPS-приймачів шт. 3 5 9 8 Тахеометр шт. 1 2 3 9 Автомобіль шт. 3 5 9 З урахуванням того, що орієнтована площа земель (обсяг послуг) по закупівельній процедурі UA-2024-04-09-006929-a становить більше як 54578,3734 га, на підставі експертної думки спеціалізованого науково-дослідного підприємства у сфері геодезії, Замовником визначено мінімально необхідну кількість обладнання та матеріально-технічної бази за показниками в діапазоні між 25 000 га та 50 000 га. Саме така мінімальна кількість гарантуватиме якісне виконання запланованого обсягу робіт у визначений чинним законодавством строк. Враховуючи вищенаведене, тендерну документацію складено у відповідності до вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівль та її положення не потребують внесення змін у цієї частині.
Дата відповіді: 12.04.2024 15:28
Відповідь надана

питання по Додатку №2

Номер: 92bb2128d5b346d19924f3ef540ba48b
Дата опублікування: 10.04.2024 09:53
Опис: Шановний Замовнику, чи можете надати інформацію , яка площа в гектарах розподілена по Волинській та Рівненській областях?
Відповідь: Згідно пункту 1.2. Розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації загальна орієнтовна площа земельних ділянок стосовно яких надаються послуги, що є предметом закупівлі складає 54578,3734 га на територія Волинської та Рівненської областей. Згідно пункту 5.1. проекту договору, наведеного у Додатку 4 до тендерної документації, строк надання Послуг за договором: протягом 10 (десять) календарних місяців з дати отримання Виконавцем замовлення та вихідних даних, визначених в Додатку № 1 до договору. Замовлення оформлюється у письмовій формі і повинно містити відомості про перелік та місце розташування земельних ділянок, їх орієнтовну площу, підпис особи, уповноваженої направляти замовлення від імені Замовника. Виходячи з наведеного, інформація щодо кількісті земельних ділянок з урахуванням їх місцезнаходження (ОГТ, сільська/селищна рада тощо) буде надана замовником учаснику – переможцю процедури закупівлі відповідно до умов договору про закупівлю.
Дата відповіді: 12.04.2024 15:28
Відповідь надана

Кваліфікаційні критерії

Номер: cc48c70bd1ba44a19c34013d201d3f54
Дата опублікування: 09.04.2024 18:14
Опис: Шановний Замовнику, вами було оголошено процедуру закупівлі UA-2024-04-09-006929-a У додатку 1 до тендерної документації вказано необхідну кількість працівників для надання послуг по дендеру, а саме: 1) Інженер – землевпорядник не менше 4-х осіб; 2) Інженер – геодезист не менше 1-ї особи; 3) Фахівець/спеціаліст не менше 8-ми осіб. Хто саме підпадає під категорію, Фахівець/спеціаліст(в даному випадку ними можуть бути землевпорядники, геодезисти , юристи, IT спеціалісти тощо)?
Відповідь: Відповідно до вимог пункту 1.2.1. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації для документаційного підтвердження кваліфікаційного критерію стосовно наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у складі тендерної пропозиції учасник торгів повинен надати довідку у довільній формі про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: інженерів – землевпорядників - не менше 4-х осіб, інженерів – геодезистів - не менше 1-ї особи та фахівців/спеціалістів - не менше 8-ми осіб. Умовами тендерної документації не встановлено визначення поняття «фахівець/спеціаліст» та не запроваджено будь яких обмежень щодо назв професій та посад осіб, яких учасник процедури закупівлі планує залучити у якості «фахівця/спеціаліста» для надання послуг, що є предметом закупівлі.
Дата відповіді: 12.04.2024 15:27
Відповідь надана

Внесення змін до тендерної документації

Номер: 9588f3a622d844f1ad2d314a3073f605
Дата опублікування: 09.04.2024 18:09
Опис: Шановний Замовнику, вами було оголошено процедуру закупівлі UA-2024-04-09-006929-a У додатку 1 до тендерної документації вказано необхідну кількість працівників для надання послуг по дендеру, а саме: 1) Інженер – землевпорядник не менше 4-х осіб; 2) Інженер – геодезист не менше 1-ї особи; 3) Фахівець/спеціаліст не менше 8-ми осіб. Відповідно до статті 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», суб’єктами топографо - геодезичної і картографічної діяльності є юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Відповідно до статті 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою; Тобто, для можливості надання землевпорядних послуг законом встановлено необхідність сертифікованого інженера-геодезиста та сертифікованого інженера-землевпорядника. Вимога щодо інших працівників для участі в тендерній зкупівлі суперечить вищевказаним законам. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до приписів частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель зазначених вище, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Таким чином, згадана вимога є дискримінаційною та такою, що штучно обмежує конкуренцію, звужує коло учасників та була включена до складу тендерної документації з метою надання конкурентної переваги окремому учаснику/учасникам. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виклавши свої вимоги щодо наявності працівників наступного змісту: «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: 1) Інженер – землевпорядник не менше 1-ї особи; 2) Інженер – геодезист не менше 1-ї особи»., АБО надати можливість учасникам залучати додатково працівників по цивільно-правовим угодам для надання послуг.
Відповідь: Відповідно до вимог пункту 1.2.1. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації для документаційного підтвердження кваліфікаційного критерію стосовно наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у складі тендерної пропозиції учасник торгів повинен надати довідку у довільній формі про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: інженерів – землевпорядників - не менше 4-х осіб, інженерів – геодезистів - не менше 1-ї особи та фахівців/спеціалістів - не менше 8-ми осіб. Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 у редакції, що діяла на момент проведення зазначеної закупівлі (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. У відповідності до абзацу 7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Згідно частини 2 статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Враховуючи норми Закону, положення Особливостей та роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017 р., Замовник при обранні кваліфікаційних критеріїв виходив із специфіки предмета закупівлі (об’ємів закупівлі та строків), обираючи самостійно критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону «Про публічні закупівлі», що повністю відповідає характеру закупівлі та вимогам чинного законодавства. При цьому, Закон не містить вимог про необхідність обґрунтовувати та документального підтверджувати обрання тих чи інших кваліфікаційних критеріїв. Крім того, в зв’язку з введенням на території України воєнного стану та закриттям повітряного простору України для цивільних користувачів (включаючи безпілотні повітряні літальні апарати (БПЛА)) топографо-геодезичні вишукування повинні здійснюватися виключно шляхом виконання комплексу польових вимірювань. Визначений чинним законодавством максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору ( абзац 2 статті 28 Закону України «Про землеустрій»). Відповідно до листа Державного підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 27.10.2023 № 28-0.10-285/2-23 мінімально необхідна кількість фахівців у сфері землеустрою становить: № з/п Найменування Одиниця виміру Кількість до 10 000 га до 25 000 га до 50 000 га 1 Сертифіковані інженери – землевпорядники чол. 2 4 8 2 Сертифіковані інженери – геодезисти чол. 1 2 2 3 Фахівці/спеціалісти чол. 4 8 16 Виходячи із специфіки предмета закупівлі, а саме з урахуванням того, що орієнтована площа земель (обсяг послуг) по закупівельній процедурі № UA-2024-04-09-006929-a становить 54578,3734 га, на підставі експертної думки спеціалізованого науково-дослідного підприємства у сфері геодезії, Замовником визначено мінімально необхідну кількість відповідних фахівців у сфері землеустрою (в діапазоні між 25 000 га та 50 000 га). Саме така кількість фахівців у сфері землеустрою гарантуватиме якісне виконання учасником запланованого обсягу робіт у визначений чинним законодавством строк. Крім того, слід зазначити, що відповідно до пункту 14.1.195. статті 14 Податкового кодексу України працівник – це фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону. Виходячи з норм статті 21 Кодексу законів про працю України трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Особливою формою трудового договору є контракт. Таким чином, згідно норм статті 16 Закону замовник має право вимагати від учасників підтвердження наявності лише працівників, які згідно з вимогами податкового законодавства та законодавства про працю повинні бути офіційно працевлаштовані в учасника та з якими укладено трудові договори відповідно до закону. Цивільно-правові угоди, договори підряду договори виконання робіт (надання послуг) тощо у розумінні норм Цивільного кодексу України, Кодексу законів про працю України, Податкового кодексу України не є різновидом трудового договору, а отже особи які залучаються суб’єктами господарювання за такими договорами не є працівниками. Враховуючи вищенаведене, тендерну документацію складено у відповідності до вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівль та її положення не потребують внесення змін у цієї частині.
Дата відповіді: 12.04.2024 15:27