• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Робоча станція для видачі документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, з комплектом обладнання для зняття біометричних даних (параметрів) особи

Завершена

199 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 990.00 UAH
Період уточнення: 15.05.2018 16:32 - 22.05.2018 16:37
Відповідь надана

Про відповідь щодо істотних умов договору (проекту договору)

Номер: dc49b9cd826148c39663f44280398199
Дата опублікування: 20.05.2018 18:40
Опис: Дякуємо за надану відповідь! За результатом аналізу відповідей уповноваженої особи виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області на поставлені до тендерної документації питання можна дійти висновку, що в даному випадку мова йде про проект договору про закупівлю, який обов’язково повинен бути включений до тендерної документації відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон). Тоді наступні запитання: 1) де обов’язково зазначений порядок змін проекту договору? 2) де вступна частина проекту договору? 3) чому проігноровані зауваження до проекту договору? Зокрема, проект договору пропонується доопрацювати з урахуванням наступних зауважень та пропозицій: 1) в п. 1.1. - порядок оформлення додатків привести у відповідність до вимог п.п. 46 – 51 Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затверджена постановою КМУ від 30.11.2011 N 1242, обов'язкової для державних органів; 2) за текстом проекту замінити слово "поставка" на "постачання", що відповідає українські мові" 3) в п. 5.2. – адресу місця постачання товару викласти відповідно до правил зазначення адрес, оскільки в даному випадку зазначається місцезнаходження покупця (поштовий індекс, область, місто, вулиця, будинок), а не поштова адреса (адреса поштового відправлення), яка зазначається у зворотному порядку; 4) в п. 5.4. слово "затарений" виключити, оскільки згідно з ДСТУ 2888-94 Пакування та консервація. Терміни та визначення це є недозволений термін. Дозволено "пакування" – тара, упаковка; "пакування" – дія; 5) в п. 5.5. виключити слова "транспортом Постачальника", оскільки це питання не відноситься до компетенції замовника, а вирішується самим постачальником; 6) в пп. 6.1.3. виключити слова "як тільки Постачальник належним чином представить її у розпорядження Покупця,", оскільки за результатом виконання договору про закупівлю товар передається постачальником зі своєї власності у власність покупця, а не надається у розпорядження; 7) пп. 6.1.4. виключити, оскільки не зрозуміло, які замовлення зобов’язаний подавати покупець постачальнику; 8) пп. 6.3.3. виключити, оскільки він дублює по суті пп. 6.3.2., крім того, як зазначалось, товар передається у власність, а не у розпорядження; 9) п. 6.4. доповнити пп. 6.4.2. зі змістом, аналогічним змісту пп. 6.2.1., але по відношенню до покупця; 10) в п. 7.2. викласти в редакції: "7.2. За несвоєчасне постачання Товару Постачальник за вимогою Покупця сплачує пеню в розмірі однієї облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня, за кожен день прострочення", оскільки інші недоліки в товарі усуваються постачальником у встановленому порядку; 11) розділ 7 доповнити пунктом наступного змісту: "У разі порушення Покупцем строку оплати за поставлений Товар, встановленого п. 4.1. Договору, повернути Постачальнику за його письмовою вимогою Товар протягом 3 (трьох) робочих днів за власний рахунок", оскільки покупець також повинен нести хоч яку-небудь відповідальність за свою бездіяльність; 12) п. 7.4. виключити як такий, що дискримінує права Постачальника. При цьому розділ 11 доповнити пунктом наступного змісту: "Цей Договір може бути розірваний за домовленістю Сторін, що оформлюється додатковою угодою до Договору", що відповідає Цивільному та Господарському кодексам України; 13) п. 10.2. перенести до розділу 11 як такий, що за змістом не має відношення до строку дії договору; 14) п. 11.2 виключити, як такий, що не відповідає законодавству України з захисту персональних даних (ніяких персональних даних у значенні вимог Закону України "Про захист персональних даних" в договорі не міститься). Також проект потребує виправлення граматичних, пунктуаційних та стилістичних помилок. Таким чином, викладений в додатку 3 до тендерної документації проект договору є лише проектом, який набирає остаточного змісту під час його укладення сторонами за результатом торгів. На прикладі зазначених зауважень та пропозицій до проекту показано, що погодження з проектами документів, що потребують доопрацювання, не має вимагатись. Повторимось, що відповідно до частини першої статті 36 Закону "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного (статті 627, 628, 638, 639) та Господарського (статті 179 – 181) кодексів України. А погодитись та підписати документ з помилками, а потім вносити зміни шляхом підписання додаткових угод є невірним (суперечить здоровому глузду), оскільки для внесення змін до договору про закупівлю існують чітко визначені частиною четвертою статті 36 Закону підстави. Виходячи з викладеного, замовник має відповідально розробляти проект договору, умови якого повинні відповідати інтересам як замовника, так і постачальника. При цьому відповідальність сторін має бути передбачена дзеркальна, а не в односторонньому порядку на користь замовника. Отже, проект договору потребує коригування з урахуванням викладених зауважень та пропозицій. Також замовник зобов’язаний додати окремо порядок внесення змін до проекту. Бажаємо успіху!
Відповідь: Доброго дня, уповноваженою особою виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області ретельно вивчено Ваше запитання, про відповідь щодо істотних умов договору (проекту договору). Повідомляємо наступне: в тендерній документації та в окремому файлі викладено стандартний проект договору в бюджетній установі, який розроблено згідно з ч.1 ст.36 Закону України “ Про публічні закупівлі” (далі — Закон), а також з урахуванням Бюджетного кодексу України. Вступна частина договору, як правило непотребує додаткового узгодження тому вона не прописна у проекті договору, усі інші розділи, за винятком істотних умов можуть змінюватись впродовж виконання зобов’язань за договором, але як правило при закупівлі товарів таких випадків не було.
Дата відповіді: 23.05.2018 14:04
Відповідь надана

Про відповідь щодо істотних умов договору

Номер: 33f450ff5d274fc59f2b409ea30f4349
Дата опублікування: 20.05.2018 17:35
Опис: Дякуємо за надану відповідь! Проте "Все змішалось в домі Облонських"! Шановний замовник, ваш обов’язок чітко визначати в тендерній документації вимоги та надати детальну інформацію стосовно тендеру. Тому в тендерній документації потрібно визначити, про що йдеться у відповідних її розділах: про істотні умови договору, чи про проект договору? В даному випадку порушене питання стосовно істотних умов договору! З цього приводу Мінекономрозвитку України листом № 3302-06/34307-06 від 27.10.2016 "Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю" зазначило, що "статтею 638 Цивільного кодексу України встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди." Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися ПІСЛЯ ЙОГО ПІДПИСАННЯ до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених у частині четвертій статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон). Тобто, як зазначалось раніше в первинному запитанні з цього приводу, стосовно істотних умов договору відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України сторонами досягається згода ДО УКЛАДЕННЯ договору. Умови їх зміни ПІСЛЯ УКЛАДЕННЯ договору чітко обумовлені частиною четвертою статті 36 Закону. Таким чином, вимагання замовником від учасника погодження з істотними умовами договору є невірним, крім стосовно: предмету договору, що є предметом конкретної закупівлі; кількості, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі; ціни за одиницю предмету закупівлі та загальної суми, що визначається за результатом торгів; строку дії договору, оскільки ці умови визначаються тендерною документацією та поданою тендерною пропозицією і саме вони не повинні відрізнятись за результатом торгів. Щодо умов про строки оплати; строки постачання та порядку приймання-передавання предмету закупівлі сторонами повинна бути досягнута згода під час укладення договору про закупівлю (до його підписання), оскільки з цих аспектів замовник висуває свої вимоги, а учасник має власні вимоги. Зокрема, запропонована замовником умова щодо розрахунку з постачальником за поставлену робочу станцію для видачі оформлених паспортних документів протягом 30 календарних днів після постачання є безпідставно збільшеним вдвічі строком. Розрахунок протягом 10 банківських днів (12 календарних днів) є достатнім строком, на який може погодитись учасник торгів, оскільки саме такий строк є прийнятним, підтвердженим досвідом 2016 - 2018 років стосовно постачання саме робочих станцій з паспортних документів (підтверджується відповідними виконаними договорами про закупівлю, опублікованими в Прозорро) та обумовлений особливостями ввезення спеціального обладнання для робочих станцій в Україну. У зв’язку з цим вважаємо, що умови договору стосовно: прав та обов'язків сторін; відповідальності сторін; обставин непереборної сили; вирішення спорів; інших умов; додатків до договору; місцезнаходження та банківських реквізитів сторін не доцільно відносити до істотних умов договору. В даній тендерній документації відсутнє чітке визначення замовником, що віднесено ним до істотних умов договору. Погодитись з запропонованим у додатку 3 до тендерної документації документом як з "істотними умовами" не дозволяє здоровий глузд. Ознайомитись з прикладами викладення замовниками в тендерних документаціях вимог щодо істотних умов договору можна за посиланнями: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-10-05-000509-a; https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-10-17-000256-a; https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-02-15-002647-c; https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-05-02-000833-b. Отже, заперечень проти включення в тендерну документацію істотних умов договору не має. Є заперечення щодо вимагання замовником погодження з ними, як таким, що суперечить до Цивільному та Господарському кодексам України. Виходячи з викладеного, наполягаємо на виключенні з тендерної документації вимоги щодо погодження з істотними умови договору як такої, що СУПЕРЕЧИТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ УКРАЇНИ.
Відповідь: Доброго дня, уповноваженою особою виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області ретельно вивчено Ваше запитання, стосовно відповіді щодо істотних умов договору. Повідомляємо: учасник в період звернення за роз'ясненнями, а саме - 16.05.2018 висунув вимогу наступного змісту: “Вимагаємо виключити вимогу щодо погодження з істотними умови договору...”, замовник цю вимогу не задовольнив спираючись на ст. 22 та ст.36 Закону України “ Про публічні закупівлі” (далі — Закон), де вказано на те, що до проекту договору, який включено до тендерної документації обов’язково повинні включатися істотні умови договору про закупівлю. Також учаснику було надано пояснення, що істотні умови договору включені замовником у проект договору наведений у додатку 3. Тобто окремо істотні умови договору сторонами не підписуються. Відповідно до ч. 3 ст. 181 Господарського кодексу України істотні умови це: предмет, ціна та строк дії договору, ці пункти чітко зазначено у додатку 3, та ствердження, яке наведено учасником у запитанні від 20.05.2018, а саме “Отже, заперечень проти включення в тендерну документацію істотних умов договору не має. Є заперечення щодо вимагання замовником погодження з ними...” не може бути задоволено, як таке, що суперечить положенням діючого законодавства.
Дата відповіді: 23.05.2018 14:04
Відповідь надана

Про відповідь щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону

Номер: 96a20eb25121417e97c2b3d2b15b8a6d
Дата опублікування: 20.05.2018 17:28
Опис: Дякуємо за надану відповідь! Проте зазначимо, що Ваше трактування норм Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) є невірним. Так, Мінекономрозвитку України листом № 3304-06/13652-06 від 24.04.2017 "Щодо застосування статей 17, 32 Закону України "Про публічні закупівлі"" повідомило про порядок застосування, зокрема, статті 17 Закону. В абзаці третьому на сторінці другій листа чітко зазначено: "Таким чином, тендерна документація повинна містити вимогу про надання УЧАСНИКАМИ виключно у довільній формі інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17, ЗА ВИНЯТКОМ ПУНКТІВ 1 і 7 частини першої статті 17 Закону". Крім того, Мінекономрозвитку України листом № 3304-06/41825-06 від 16.11.2017 надає узагальнені рекомендації для замовників щодо складання тендерних документацій та наводить посилання на розміщену на ресурсі ДП "Прозорро" ці рекомендації http://infobox.prozorro.org/knowledge-base/view/898?q. В зазначених рекомендаціях, а саме: в пп. 5 "Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону" п. 3 "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" замовникам надані детальні роз’яснення ЩОДО ПІДСТАВ ДЛЯ ВІДМОВИ В УЧАСТІ У ЗАКУПІВЛІ з наведенням прикладів їх застосування у конкретних тендерних документаціях. Зокрема, до частини першої статті 17 Закону зазначається: - "1. Він має незаперечні докази того, що учасник пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій посадовій особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі (НАЯВНІСТЬ ПІДСТАВИ ДЛЯ ВІДХИЛЕННЯ ПЕРЕВІРЯЄТЬСЯ БЕЗПОСЕРЕДНЬО ЗАМОВНИКОМ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ТОРГІВ, ДОКУМЕНТІВ ВІД УЧАСНИКІВ НЕ ВИМАГАЄТЬСЯ);" - "7. Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника; ДОВІДКОВО: оскільки на момент подання тендерних пропозицій ні замовник, ні учасники не знають усіх суб’єктів, що мають намір подати свої пропозиції, ЖОДНА ІНФОРМАЦІЯ СТОСОВНО ПОВ’ЯЗАНОСТІ МІЖ НИМИ НЕ НАДАЄТЬСЯ ТАКИМИ УЧАСНИКАМИ ЗГІДНО ЗАКОНУ І ПЕРЕВІРЯЄТЬСЯ ЗАМОВНИКОМ САМОСТІЙНО. Для здійснення такої перевірки замовник може у інших вимогах тендерної документації установити вимоги щодо надання копій установчих та інших документів для встановлення факту участі у процедурі закупівлі пов’язаних осіб із іншими учасниками та/або членами тендерного комітету (уповноваженими особами) замовника)." Відмітимо, що викладення учасниками будь якої інформації в довільній формі, але підписаної учасниками та завіреної у встановленому законодавством України порядку є формуванням учасником саме документу з цією інформацією. Таким чином, в зазначених рекомендаціях Мінекономрозвитку України чітко визначено, що тендерна документація не повинна містити вимоги про надання учасниками інформації щодо пунктів 1 і 7 частини першої статті 17 Закону у будь-якій формі. Крім того, рекомендації детально пояснюють дії замовників стосовно перевірки такої інформації під час торгів. Виходячи з викладеного, наполягаємо на виключенні з тендерної документації вимог щодо надання учасниками інформації щодо відповідності пунктам 1 і 7 частини першої статті 17 Закону, як такої, що ПОРУШУЄ ЗАКОН! Також зауважуємо, що в рекомендаціях Мінекономрозвитку України (http://infobox.prozorro.org/knowledge-base/view/898?q) зазначено, про НЕ ВИМАГАННЯ замовником від ПЕРЕМОЖЦЯ торгів документу, що підтверджує відсутність підстав, визначених пунктом 2 частини першої статті 17 Закону, оскільки внесення інформації до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, та надання відомостей з нього про юридичну особу здійснюватиметься Національним агентством з питань запобігання корупції (далі - НАЗК) після початку ведення ним цього реєстру. Перевірити факт ведення такого реєстру замовник може за посиланням https://nazk.gov.ua/yedynyy-derzhavnyy-reyestr-osib-yaki-vchynyly-korupciyni-abo-povyazani-z-korupciyeyu. Отже, додатково вимагаємо виключити з тендерної документації також вимоги щодо надання переможцем довідки у довільній формі про не внесення відомостей про нього до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, оскільки такий реєстр на даний час не ведеться НАЗК.
Відповідь: Доброго дня, уповноваженою особою виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області ретельно вивчено запитання щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у ст.17 Закону України “ Про публічні закупівлі” (далі — Закон). Згідно з абз.1 ч.3 ст.17 Закону, а також роз'ясненням Мінекономрозвитку від 24.04.2017 N3304-06/13652-06 повідомляємо наступне: замовник в тендерній документації просить надати інформацію про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій ст.17 в довільній формі щоб не порушувалися принципи здійснення закупівель (ст. 3 Закону), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням. На цьому етапі (подання пропозицій) зовсім не мається на увазі документальне підтвердження цієї інформації, а саме подання документів за визначеною законодавством формою, які містять відповідну інформацію та видані уповноваженими на це органами ( абз.3 ч.3 ст.17 Закону). На підставі вищевикладеного вважаємо за необхідне залишити у тендерній документації інформацію в довільній формі про відповідність вимогам ст.17 Закону.
Дата відповіді: 23.05.2018 14:04
Відповідь надана

Перевірка програмного забезпечення

Номер: b0308a1f27f24b6b99c8adea7909dec7
Дата опублікування: 17.05.2018 11:50
Опис: Шановні панове! Ми представляємо корпорацію Майкрософт – виробника програмного забезпечення Microsoft та власника авторських прав на відповідні комп’ютерні програми, копія довіреності – за посиланням: https://1drv.ms/b/s!Avc8GHaWYgi5gR0PvabtWek0jmqV Предметом даної публічної закупівлі є придбання комп’ютерної техніки, при цьому жодних вимог до програмного забезпечення, яке має буди встановлене на комп’ютери, не висувається. Однак, враховуючи те, що операційна система є необхідною складовою, яка забезпечує можливість користування комп’ютером, вважаємо за необхідне звернути вашу увагу на наступне. Протягом останнього часу багато державних замовників, включаючи центральні органи державної влади, які закуповували операційні системи Microsoft Windows через процедури публічних закупівель, стали жертвами контрафактних тобто нелегально відтворених та розповсюджених в порушення Закону України «Про авторське право і суміжні права» примірників вказаних програм. Більше того, для приховування неліцензійності такі програмні продукти супроводжувались підробленими наклейками Сертифікатів автентичності. Вказане явище нещодавно лише посилилося, з огляду на що державні замовники мають бути особливо пильними. Відтак, у разі прийняття вами рішення про придбання в межах публічної закупівлі програмного забезпечення Microsoft Windows, радимо звернутись до нас для верифікації ліцензійності таких програм. Звертаємо увагу, що наша підтримка не вимагає жодних витрат з вашого боку. В той же час, відсутність належної уваги до цього питання може призвести до використання неліцензійного програмного забезпечення, що відповідно до чинного законодавства є порушенням авторського права, яке, зокрема, є злочином згідно зі ст. 176 Кримінального кодексу України. Більш того, в такому випадку державні кошти можуть бути витрачені на нелегальну продукцію з усіма відповідними наслідками. Наша мета – допомогти вам перевірити, що всі програми Microsoft, які будуть вами придбаватись є безпечними та ліцензійними. Будь ласка, зв’яжіться з нами для того, щоб обговорити особливості процесу такої перевірки. Будемо вдячні, якщо ви зв’яжетесь з нами по телефону (044) 494-08-68 чи електронною поштою info@lexfor.com. Владислав Шаповал Заступник директора юридичної фірми «ЛЕКСФОР», представник Корпорації Майкрософт з питань захисту прав інтелектуальної власності в Україні
Відповідь: Доброго дня, уповноваженою особою виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області ретельно вивчені та враховані Ваші уточнення та пропозиції. Найближчим часом ми зв’яжемося з Вами для обговорення особливостей процесу даної закупівлі.
Дата відповіді: 19.05.2018 17:03
Відповідь надана

Щодо істотних умов договору (проекту договору)

Номер: b446aa4bc28844aa95047752f5f10900
Дата опублікування: 16.05.2018 18:47
Опис: У додатку 3 до тендерної документації (далі – ТД) викладені істотні умови договору, які будуть включені в договір про закупівлю. А далі у дужках зазначено, що це "проект договору". Не зрозуміло, це ІСТОТНІ УМОВИ договору (рус. – СУЩЕСТВЕННЫЕ) чи ПРОЕКТ ДОГОВОРУ? Що відноситься до істотних умов договору визначено статтею 638 Цивільного кодексу України та статтею 180 Господарського кодексу України, зокрема: Є УМОВИ ПРО ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а ТАКОЖ УСІ ТІ УМОВИ, ЩОДО ЯКИХ ЗА ЗАЯВОЮ ХОЧА Б ОДНІЄЇ ІЗ СТОРІН МАЄ БУТИ ДОСЯГНУТО ЗГОДИ. А при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити ПРЕДМЕТ, ЦІНУ ТА СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ. Якщо у додатку 3 до ТД викладені істотні умови договору, то просимо навести обґрунтування включення до них: прав та обов'язків сторін; відповідальності сторін; обставин непереборної сили; вирішення спорів; інших умов; додатків до договору; місцезнаходження та банківських реквізитів сторін? Це є дуже суттєві умови договору? Якщо у додатку 3 до ТД викладений саме проект договору, то де ж вступна частина до договору? Шановний замовник, як можна погодитись з тим неграмотним змістовно та стилістично "документом", викладеним Вами у додатку 3 до ТД, в якому на відміну від попереднього заходу (ідентифікатор закупівлі UA-2018-04-10-000964-c) Вами виправлена лише дата терміну дії договору. Інші зауваження до проекту Вами не враховані, на порушені питання стосовно змісту проекту відповідей не надано, дискримінаційні умови стосовно постачальника не усунуті. Вашою вимогою щодо погодження учасниками з зазначеним "документом", яка суперечить законодавству України, Ви примушуєте учасників погодитись з тим, що не передбачено ЗАКОНАМИ! Вимагаємо чітко визначитись, чи Ви пропонуєте істотні умови договору, чи проект договору; доопрацювати документ з урахуванням порушених питань (наведені у складі вимоги до замовника UA-2018-04-10-000964-c); за результатом чого відкоригувати ТД. Звертаємо увагу, що у разі наявності запитань до ТД, це не значить, що на них потрібно лише надати відповідь; це значить, що потрібно зрозуміти, що щось не так у ТД, визначити саме що не так, усунути проблеми, а лише потім надати відповідь по суті (!) порушених питань. Бажаємо успіху!
Відповідь: Доброго дня, уповноваженою особою виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області ретельно вивчено Ваше запитання, щодо істотних умов договору (проекту договору). Повідомляємо наступне: в тендерній документації та в окремому файлі викладено проект договору де вказано, що в цей проект включено істотні умови договору. Проект договору в бюджетній установі розроблено згідно з ч.1 ст.36 Закону України “ Про публічні закупівлі” (далі — Закон), а також з урахуванням Бюджетного кодексу України. Погодившись з істотними умовами підписавши договір про закупівлю в редакції викладеної в тендерної документації учасник впродовж виконання зобов’язань за договором може вносити зміни шляхом підписання додаткових угод.
Дата відповіді: 19.05.2018 16:59
Відповідь надана

Щодо істотних умов договору

Номер: c8e6fa8889c343228489d737044baf9c
Дата опублікування: 16.05.2018 18:46
Опис: Підпунктом 1.8. розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" тендерної документації (далі – ТД) вимагається у складі тендерної пропозиції надати погодження з істотними умовами договору. ЗАУВАЖУЄМО, що відповідно до частини першої статті 36 Закону "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного (статті 627, 628, 638, 639) та Господарського (статті 179 – 181) кодексів України. Виходячи з цього, порядок укладання договору визначений ВИКЛЮЧНО кодексами України! Відповідно до статей 627, 628, 638 Цивільного кодексу України, статей 179, 180 Господарського кодексу України сторони можуть визначати зміст договору на основі ВІЛЬНОГО ВОЛЕВИЯВЛЕННЯ, МАЮТЬ ПРАВО ПОГОДЖУВАТИ НА СВІЙ РОЗСУД БУДЬ-ЯКІ УМОВИ ДОГОВОРУ, ЩО НЕ СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ, з урахуванням вимог актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. ДОГОВІР ВВАЖАЄТЬСЯ УКЛАДЕНИМ, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі ДОСЯГНУТО ЗГОДИ ЩОДО УСІХ ЙОГО ІСТОТНИХ УМОВ (підкреслюємо, що й істотні умови договору, викладені замовником в тендерній документації, згідно з кодексами України НЕ Є ОСТАТОЧНИМИ, а можуть коригуватись на етапі укладення договору). У разі наявності заперечень щодо окремих умов договору, кодексами України передбачена чітка процедура досягнення сторонами згоди щодо умов ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ та внесення сторонами до нього змін. Таким чином, пряме вимагання від учасника погодження з істотними умовами шляхом викладення їх на бланку не відповідає вимогам статті 180 Господарського кодексу України. Істотні умови договору як й сам договір обговорюються сторонами та остаточно узгоджуються на етапі укладення договору! Звертаємо особливу увагу, що згідно зі статтею 19 Конституції України НІХТО НЕ МОЖЕ БУТИ ПРИМУШЕНИЙ РОБИТИ ТЕ, ЩО НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗАКОНОДАВСТВОМ. Вимагаємо виключити вимогу щодо погодження з істотними умови договору як таку, що СУПЕРЕЧИТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ УКРАЇНИ.
Відповідь: Доброго дня, уповноваженою особою виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області ретельно вивчено Ваше запитання, щодо істотних умов договору. Повідомляємо про наступне: згідно з п.17 ст.22 Закону України “ Про публічні закупівлі” (далі — Закон) тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов та відповідно до ч.4 ст.36 Закону прописано, що умови договору про закупівлю не повінні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 4) продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі; 5) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини п’ятої цієї статті. Як бачимо ст. 22 та ст.36 Закону вказують на те, що до проекту договору, який включено до тендерної документації обов’язково повинні включатися істотні умови договору про закупівлю. Ваша вимога щодо виключення з тендерної документації погодження з істотними умовами договору не може бути задоволена.
Дата відповіді: 19.05.2018 16:58
Відповідь надана

Щодо установчих та реєстраційних документів

Номер: 81cb1058a2e6474291e1a68370ac8395
Дата опублікування: 16.05.2018 18:45
Опис: Підпунктом 1.2. розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" тендерної документації (далі – ТД) вимагається у складі тендерної пропозиції надати установчі та реєстраційні документи, а саме: а) для юридичних осіб - копія установчих документів; б) для юридичних та фізичних осіб - підприємців - копія виписки (свідоцтво) з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про державну реєстрацію; в) для юридичних осіб - копію відомостей (довідки) з ЄДРПОУ; г) для фізичних осіб - копія паспорту (всі сторінки в яких міститься інформація) Учасника Інформуємо, що ознайомитись з достовірними відомостями стосовно будь-якої юридичної особи / фізичної особи - підприємця в Україні можна в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР). Відповідно до статті 11 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відомості, що містяться в ЄДР, є ВІДКРИТИМИ І ЗАГАЛЬНОДОСТУПНИМИ. Згідно з частиною другою статті 11 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб…" відомості з ЄДР надаються у вигляді БЕЗОПЛАТНОГО ДОСТУПУ через портал електронних сервісів до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, у тому числі виписки та установчих документів юридичної особи, - шляхом їх пошуку за кодом доступу, перегляду, копіювання та роздрукування. У свою чергу, частина сьома статті 11 цього Закону визначає, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи БЕЗОПЛАТНО отримують відомості з ЄДР з метою здійснення ними повноважень, визначених законом, виключно в електронній формі через портал електронних сервісів (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch) у порядку, визначеному в Порядку функціонування порталу електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженому наказом Мін'юсту України від 23 березня 2016 р. № 784/5, зареєстрованим в Мін’юсті України 23 березня 2016 р. за № 427/28557. Отже, було б бажання користуватись наданим замовнику правом та можливостями у повній мірі електронними ресурсами з питань закупівель. Шановний замовник, спрощуйте Ваші вимоги, керуючись принципами закупівель (стаття 3 Закону України "Про публічні закупівлі"), а саме: максимальної економії та ефективності закупівель. Вимагаємо виключити з ТД зазначену вимогу, як таку, що НЕ МАЄ ЗАКОНОДАВЧОГО ПІДҐРУНТЯ включення до ТД згідно з частиною третьої статті 22 Закону!
Відповідь: Доброго дня, уповноваженою особою виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області ретельно вивчено Ваше запитання, щодо установчих та реєстраційних документів повідомляємо наступне: відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України “ Про публічні закупівлі” (далі — Закон) тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. У наведеній тендерній документації включено відомості про установчі та реєстраційні документи, ця інформація включена спираючись на принципи здійснення закупівель (ст.3 Закону), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням, а також вона не протиречить п.4 ст. 22 Закону тому, що будь-яка юридична та фізична особа має ці документи. На підставі вищевикладеного вважаємо за необхідне залишити у тендерній документації інформацію про установчі та реєстраційні документи.
Дата відповіді: 19.05.2018 16:58
Відповідь надана

Щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону

Номер: 1804afe475264ef393b97f0880e8d046
Дата опублікування: 16.05.2018 18:45
Опис: Підпунктом 1.2. розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" тендерної документації (далі – ТД) вимагається у складі тендерної пропозиції надати інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), а саме, про наявність чи відсутність фактів: "1. про те, що учасник не пропонує, не дає та не погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій посадовій особі замовника, іншого державного органу винагороду і будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі"; та "7. про те, що тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який не є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника". Проте, відповідно до абзацу третього частини 3 статті 17 Закону Замовник НЕ ВИМАГАЄ від УЧАСНИКІВ ДОКУМЕНТІВ, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті. Вимагаємо виключити з ТД зазначену вимогу, як таку, що ПОРУШУЄ ЗАКОН!
Відповідь: Доброго дня, уповноваженою особою виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області ретельно вивчено Ваше запитання, щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у ст. 17 Закону України “ Про публічні закупівлі” (далі — Закон) на це відповідаємо наступне: згідно з абз.1 ч.3 ст.17 Закону замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. У наведеній тендерній документації саме у довільній формі запропоновано учаснику надати таку інформацію. Також відповідно до абз.3 ч.3 ст.17 закону замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті. Ця інформація вважаєтся доцільною оскількі незнаючі данної інформації відповідно п.3 ч.1 ст.30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо наявні підстави, зазначені у ст. 17 Закону. А також порушуются принципи здійснення закупівель (ст.3 Закону), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням. На підставі вищевикладеного вважаємо за необхідне залишити у тендерній документації інформацію в довільній формі про відповідність вимогам ст.17 Закону.
Дата відповіді: 19.05.2018 16:56