• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Автозапчастини для автомобілів та механізмів підприємства КП «Дніпроводоканал»

Завершена

1 502 974.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 514.87 UAH
Період уточнення: 08.04.2024 14:44 - 13.04.2024 00:00
Відповідь надана

діскримінація учасників

Номер: bb162865c39a4f1a8a26acc3e7c64064
Дата опублікування: 12.04.2024 14:01
Опис: Пунктом 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-08-008067-a) вимагається від учасника: 1. проводити на підприємстві систему менеджменту якості згідно стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», при цьому учасник повинен надати чинний сертифікат, який було видано органом із сертифікації, при цьому необхідно надати ще копію атестату акредитації органу з сертифікації; 2. надати звіт про проходження відповідного аудиту; 3. надати ліцензійну угоду с органом по сертифікації; 4. мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011. З даними вимогами ми не згодні з наступних причин: 1. Сертифікати ISO розробляються Міжнародною організацією зі стандартизації , це незалежна недержавна міжнародна організація, рішення якої не є обов’язковими до виконання на території України. Згідно вимог ISO органи з оцінки відповідності (до яких належать органи сертифікації) повиннi мати незалежне підтвердження своєї компетентності. Процедура підтвердження може реалізовуватися шляхом акредитації та/або нотифікації, оскільки акредитація носить добровільний характер. На сайте Міжнародної організації зі стандартизації (https://www.iso.org/certification.html) зазначено наступне : - «ISO не проводить сертифікацію та не видає сертифікати, а також не дозволяє нікому використовувати логотип ISO у зв’язку з сертифікацією. Сертифікація здійснюється зовнішніми органами по сертифікації, тому компанія або організація не може бути сертифікована по ISO.» - «Акредитація не є обов'язковою. У разі якщо орган сертифікації не акредитований, це не обов'язково означає, що він має погану репутацію, але він повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності.» Ст. 5 Закона України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407-III зазначено: «Діяльність з акредитації базується на таких основних принципах:… Добровільності акредитації» 2. Щодо вимоги замовника надати копію сертифіката ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якістю» слід зазначити, що даний сертифікат визначає вимоги до системи управління якістю та не має відношення до робіт по ремонту автотранспортних засобів конкретного замовника, він лише описує системи управління якістю, які б могли застосовуватися на підприємстві, з метою забезпечення її результативності, тобто в цілому на його діяльність. Вимога щодо надання учасником Сертифіката ISO 9001:2015 встановлена замовником з метою підтвердження технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, проте зазначений сертифікат підтверджує саме систему управління якістю, щодо менеджменту компанії, а не самого товару. 2. Щодо вимоги мати в штаті сертифікованого аудитора, слід відмітити, що ст.1 Закона України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407-III визначено: «персонал з акредитації – аудитори з акредитації та експерти з акредитації, які залучаються національним органом України з акредитації для проведення робіт з акредитації», тобто законом прямо передбачено, що аудитори здійснюють свою діяльність за вимогою національного органу України з акредитації, а не виробничого підприємства, як вимагає замовник. Згідно пункту 4, розділу 1, ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № № 922-VIII: «1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: …4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;» Згідно 4, ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № № 922-VIII: «4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.» Таким чином, вважаємо вимоги замовника викладені у пункті 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції дискримінаційними, такими, що порушують добросовісну конкуренцію учасників. На підставі вищевикладеного та згідно п. 54. ПКМУ № 1178 від 12.10.2022р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», з метою вимагаємо внести зміни в тендерну документацію з закупівлі (UA-2024-04-08-008067-a) в частині вимог замовника викладених у п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-08-008067-a).
Відповідь: Відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи ІНШИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ ВІДПОВІДАЮТЬ ВИМОГАМ, УСТАНОВЛЕНИМ У ТЕНДЕРНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ. У разі встановлення екологічних ЧИ ІНШИХ ХАРАКТЕРИСТИК ТОВАРУ, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або СЕРТИФІКАТИ МОЖУТЬ ПІДТВЕРДИТИ ВІДПОВІДНІСТЬ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТАКИМ ХАРАКТЕРИСТИКАМ. Отже, вимога щодо надання сертифікатів та супутніх документів не порушують норм чинного законодавства. Також, Зазначаємо, що зазначені документи може отримати будь який суб’єкт господарювання, отже дана вимога не є дискримінаційною.
Дата відповіді: 15.04.2024 13:19