• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Автозапчастини для автомобілів та механізмів підприємства КП «Дніпроводоканал»

Завершена

1 502 974.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 514.87 UAH
Період оскарження: 08.04.2024 14:44 - 13.04.2024 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

дискримінаційні вимоги щодо учасників закупівлі

Номер: 07802bbdf0f84fb2b7b882d2aa7b5668
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-08-008067-a.b1
Назва: дискримінаційні вимоги щодо учасників закупівлі
Скарга:
Пунктом 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-08-008067-a) вимагається від учасника: 1. проводити на підприємстві систему менеджменту якості згідно стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», при цьому учасник повинен надати чинний сертифікат, який було видано органом із сертифікації, при цьому необхідно надати ще копію атестату акредитації органу з сертифікації; 2. надати звіт про проходження відповідного аудиту; 3. надати ліцензійну угоду с органом по сертифікації; 4. мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011. З даними вимогами ми не згодні з наступних причин: 1. Сертифікати ISO розробляються Міжнародною організацією зі стандартизації , це незалежна недержавна міжнародна організація, рішення якої не є обов’язковими до виконання на території України. Згідно вимог ISO органи з оцінки відповідності (до яких належать органи сертифікації) повиннi мати незалежне підтвердження своєї компетентності. Процедура підтвердження може реалізовуватися шляхом акредитації та/або нотифікації, оскільки акредитація носить добровільний характер. На сайте Міжнародної організації зі стандартизації (https://www.iso.org/certification.html) зазначено наступне : - «ISO не проводить сертифікацію та не видає сертифікати, а також не дозволяє нікому використовувати логотип ISO у зв’язку з сертифікацією. Сертифікація здійснюється зовнішніми органами по сертифікації, тому компанія або організація не може бути сертифікована по ISO.» - «Акредитація не є обов'язковою. У разі якщо орган сертифікації не акредитований, це не обов'язково означає, що він має погану репутацію, але він повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності.» Ст. 5 Закона України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407-III зазначено: «Діяльність з акредитації базується на таких основних принципах:… Добровільності акредитації» 2. Щодо вимоги замовника надати копію сертифіката ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якістю» слід зазначити, що даний сертифікат визначає вимоги до системи управління якістю та не має відношення до робіт по ремонту автотранспортних засобів конкретного замовника, він лише описує системи управління якістю, які б могли застосовуватися на підприємстві, з метою забезпечення її результативності, тобто в цілому на його діяльність. Вимога щодо надання учасником Сертифіката ISO 9001:2015 встановлена замовником з метою підтвердження технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, проте зазначений сертифікат підтверджує саме систему управління якістю, щодо менеджменту компанії, а не самого товару. 2. Щодо вимоги мати в штаті сертифікованого аудитора, слід відмітити, що ст.1 Закона України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407-III визначено: «персонал з акредитації – аудитори з акредитації та експерти з акредитації, які залучаються національним органом України з акредитації для проведення робіт з акредитації», тобто законом прямо передбачено, що аудитори здійснюють свою діяльність за вимогою національного органу України з акредитації, а не виробничого підприємства, як вимагає замовник. Згідно пункту 4, розділу 1, ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № № 922-VIII: «1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: …4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;» Згідно п. 4, ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № № 922-VIII: «4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.» Таким чином, вважаємо вимоги замовника викладені у пункті 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції дискримінаційними, такими, що порушують добросовісну конкуренцію учасників. На підставі вищевикладеного та згідно п. 54. ПКМУ № 1178 від 12.10.2022р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», вимагаємо внести зміни в тендерну документацію з закупівлі (UA-2024-04-08-008067-a) в частині вимог замовника викладених у п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-08-008067-a).
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 12.04.2024 13:59
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА - ПІДПРИЄМЕЦЬ Лічман Сергій Геннадійович, Сергій Лічман 380932073530 sergeilichman1@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 9fea81e5814846b4920551c082cc181c
Заголовок пункту скарги: видалення з тендерної документаціїї дискримінаційних умов
Опис заперечення: Пунктом 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-08-008067-a) вимагається від учасника:
1. проводити на підприємстві систему менеджменту якості згідно стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», при цьому учасник повинен надати чинний сертифікат, який було видано органом із сертифікації, при цьому необхідно надати ще копію атестату акредитації органу з сертифікації;
2. надати звіт про проходження відповідного аудиту;
3. надати ліцензійну угоду с органом по сертифікації;
4. мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011.
З даними вимогами ми не згодні з наступних причин:
1. Сертифікати ISO розробляються Міжнародною організацією зі стандартизації , це незалежна недержавна міжнародна організація, рішення якої не є обов’язковими до виконання на території України. Згідно вимог ISO органи з оцінки відповідності (до яких належать органи сертифікації) повиннi мати незалежне підтвердження своєї компетентності. Процедура підтвердження може реалізовуватися шляхом акредитації та/або нотифікації, оскільки акредитація носить добровільний характер.
На сайте Міжнародної організації зі стандартизації (https://www.iso.org/certification.html) зазначено наступне :
- «ISO не проводить сертифікацію та не видає сертифікати, а також не дозволяє нікому використовувати логотип ISO у зв’язку з сертифікацією. Сертифікація здійснюється зовнішніми органами по сертифікації, тому компанія або організація не може бути сертифікована по ISO.»
- «Акредитація не є обов'язковою. У разі якщо орган сертифікації не акредитований, це не обов'язково означає, що він має погану репутацію, але він повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності.»
Ст. 5 Закона України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407-III зазначено: «Діяльність з акредитації базується на таких основних принципах:…
Добровільності акредитації»
2. Щодо вимоги замовника надати копію сертифіката ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якістю» слід зазначити, що даний сертифікат визначає вимоги до системи управління якістю та не має відношення до робіт по ремонту автотранспортних засобів конкретного замовника, він лише описує системи управління якістю, які б могли застосовуватися на підприємстві, з метою забезпечення її результативності, тобто в цілому на його діяльність.
Вимога щодо надання учасником Сертифіката ISO 9001:2015 встановлена замовником з метою підтвердження технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, проте зазначений сертифікат підтверджує саме систему управління якістю, щодо менеджменту компанії, а не самого товару.
2. Щодо вимоги мати в штаті сертифікованого аудитора, слід відмітити, що ст.1 Закона України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407-III визначено: «персонал з акредитації – аудитори з акредитації та експерти з акредитації, які залучаються національним органом України з акредитації для проведення робіт з акредитації», тобто законом прямо передбачено, що аудитори здійснюють свою діяльність за вимогою національного органу України з акредитації, а не виробничого підприємства, як вимагає замовник.
Згідно пункту 4, розділу 1, ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № № 922-VIII: «1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: …4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;»
Згідно п.4, ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № № 922-VIII: «4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.»
Таким чином, вважаємо вимоги замовника викладені у пункті 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції дискримінаційними, такими, що порушують добросовісну конкуренцію учасників.
На підставі вищевикладеного та згідно п. 54. ПКМУ № 1178 від 12.10.2022р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», вимагаємо внести зміни в тендерну документацію з закупівлі (UA-2024-04-08-008067-a) в частині вимог замовника викладених у п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-08-008067-a).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Пунктом 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-08-008067-a) вимагається від учасника:
1. проводити на підприємстві систему менеджменту якості згідно стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», при цьому учасник повинен надати чинний сертифікат, який було видано органом із сертифікації, при цьому необхідно надати ще копію атестату акредитації органу з сертифікації;
2. надати звіт про проходження відповідного аудиту;
3. надати ліцензійну угоду с органом по сертифікації;
4. мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011.
З даними вимогами ми не згодні з наступних причин:
1. Сертифікати ISO розробляються Міжнародною організацією зі стандартизації , це незалежна недержавна міжнародна організація, рішення якої не є обов’язковими до виконання на території України. Згідно вимог ISO органи з оцінки відповідності (до яких належать органи сертифікації) повиннi мати незалежне підтвердження своєї компетентності. Процедура підтвердження може реалізовуватися шляхом акредитації та/або нотифікації, оскільки акредитація носить добровільний характер.
На сайте Міжнародної організації зі стандартизації (https://www.iso.org/certification.html) зазначено наступне :
- «ISO не проводить сертифікацію та не видає сертифікати, а також не дозволяє нікому використовувати логотип ISO у зв’язку з сертифікацією. Сертифікація здійснюється зовнішніми органами по сертифікації, тому компанія або організація не може бути сертифікована по ISO.»
- «Акредитація не є обов'язковою. У разі якщо орган сертифікації не акредитований, це не обов'язково означає, що він має погану репутацію, але він повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності.»
Ст. 5 Закона України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407-III зазначено: «Діяльність з акредитації базується на таких основних принципах:…
Добровільності акредитації»
2. Щодо вимоги замовника надати копію сертифіката ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якістю» слід зазначити, що даний сертифікат визначає вимоги до системи управління якістю та не має відношення до робіт по ремонту автотранспортних засобів конкретного замовника, він лише описує системи управління якістю, які б могли застосовуватися на підприємстві, з метою забезпечення її результативності, тобто в цілому на його діяльність.
Вимога щодо надання учасником Сертифіката ISO 9001:2015 встановлена замовником з метою підтвердження технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, проте зазначений сертифікат підтверджує саме систему управління якістю, щодо менеджменту компанії, а не самого товару.
2. Щодо вимоги мати в штаті сертифікованого аудитора, слід відмітити, що ст.1 Закона України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407-III визначено: «персонал з акредитації – аудитори з акредитації та експерти з акредитації, які залучаються національним органом України з акредитації для проведення робіт з акредитації», тобто законом прямо передбачено, що аудитори здійснюють свою діяльність за вимогою національного органу України з акредитації, а не виробничого підприємства, як вимагає замовник.
Згідно пункту 4, розділу 1, ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № № 922-VIII: «1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: …4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;»
Згідно п.4, ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № № 922-VIII: «4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.»
Таким чином, вважаємо вимоги замовника викладені у пункті 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції дискримінаційними, такими, що порушують добросовісну конкуренцію учасників.
На підставі вищевикладеного та згідно п. 54. ПКМУ № 1178 від 12.10.2022р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», вимагаємо внести зміни в тендерну документацію з закупівлі (UA-2024-04-08-008067-a) в частині вимог замовника викладених у п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-08-008067-a).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації