-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дизельне паливо, код ДК 021:2015: код 09130000-9 - Нафта і дистиляти
Торги відмінено
1 197 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 985.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 985.00 UAH
Період уточнення:
02.04.2024 21:07 - 07.04.2024 00:00
Відповідь надана
щодо внесення змін в ТД з метою виключення дискримінаційних умов
Номер:
3f3e7b972f434ebb86807951b446e304
Дата опублікування:
04.04.2024 11:00
Опис:
Шановний замовник!
Відповідно до пункту 7 додатку 5 до тендерної документації «Замовник повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, інформацією про місце розташування кожної із запропонованих Учасником АЗС, відображається факт, місце та час видачі зі зберігання палива за бланками дозволами, тощо, на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі. Особистий кабінет, це електронний Web додаток з режимом роботи 24/7, який надає доступ Замовнику до об’ємів палива за який був здійснений розрахунок з Постачальником. Даний додаток дозволяє керувати об’ємами палива, розподілювати його між паливними смарт – картками (бланками дозволами, талонами), формувати статистичні звіти по витратам, місцями, часом використання (отоварення) бланків дозволів, карти АЗС Учасника, оперативно блокувати втрачені бланки -дозоли чи смарт картки тощо. Особистий кабінет повинен мати окремий розділ який містить елементи керування смарт – картками чи талонами, блокування та розблокування доступу.»
Процитована вимога є дискримінаційною, надмірною та такою, що порушує пункт 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Наголошуємо на тому, що у разі здійснення закупівель дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Відповідний стандарт ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО не передбачає встановлення вимог щодо наявності особистого кабінету/Web додатку, веб-сайту або інших технічних засобів контролю та розподілу пального.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тобто, включення іншої інформації/вимог до тендерної документації, може бути здійснено лише якщо наявність такої інформації передбачена законодавством. Ані ДСТУ 7688:2015, ані Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927, ані постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від 20.12.1997 № 1442, ані Інструкція про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затверджена наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв’язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 № 281/171/578/155 (зареєстрована в Міністерстві юстиції України 2 вересня 2008 р. за № 805/15496), ані жодний інший нормативний документ не встановлює вимоги щодо наявності особистого кабінету/Web додатку, веб-сайту або інших технічних засобів контролю та розподілу пального для провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним. Відтак, замовник не має жодних підстав вимагати наявність такого кабінету (додатку, сайту) в учасників.
Наведена позиція підтверджується також практикою органу оскарження, який неодноразово визнавав вимоги замовників щодо наявності особистого кабінету/Web додатку дискримінаційними, до прикладу у рішеннях №597-р/пк-пз від 10.01.2024, №477-р/пк-пз від 09.01.2024, №12208-р/пк-пз від 07.08.2023. У всіх перелічених рішеннях АМКУ визнавав, що «Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону».
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Враховуючи наведене, просимо виключити із тендерної документації дискримінаційну вимогу - пункт 7 додатку 5. Заздалегідь вдячні за дотримання законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідь:
Доброго дня. Дякую Вас за увагу до нашої закупівлі.
Пунктом 54 Особливостей передбачено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Ваше звернення розміщено в розділі «запитання до процедури», однак ваше запитання не містить запитань стосовно тендерної документації.
У своєму запитанні «щодо внесення змін в ТД з метою виключення дискримінаційних умов» Ви висловлюєте свою особисту думку щодо начебто порушення Замовником п.29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Так, п.29 Особливостей передбачено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Замовником дотримано зазначені вимоги абзацу 1 п.29 Особливостей, в частині не застосування положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», що відображено в Додатку 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації. В даному Додатку 1 вимагається підтвердження такого кваліфікаційного критерію як Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Замовником також дотримані вимоги абзацу 2 п.29 Особливостей, в частині не встановлення вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі), що відображено в Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» до тендерної документації.
Одночасно, вимогами ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що «тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Щодо рішень АМКУ №597-р/пк-пз від 10.01.2024, №477-р/пк-пз від 09.01.2024, №12208-р/пк-пз від 07.08.2023, нажаль Вами не було надано посилання на процедури в prozorro за якими були прийняті зазначені рішення АМКУ. На теперішній час в змозі отримати доступ тільки до рішення №597-р/пк-пз від 10.01.2024 розміщено https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-26-011925-a. Виходячи зі змісту даного рішення АМКУ з боку Замовника відсутні будь які порушення чинного законодавства з питань публічних закупівель, а саме в рішенні вказано «враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині». Тобто, в даному рішенні АМКУ вимагається усунити не порушення законодавства, а невідповідності. Слід зазначити, що в Україні не прецедентне право, різними складами комісії (колегії) АМКУ в різні часи приймаються різні рішення в залежності від особистої думки членів комісії АМКУ.
Одночасно повідомляємо, що Ви не позбавлені права звернутись до АМКУ.
Дата відповіді:
07.04.2024 14:41