• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Модульне харчування (сніданок, обід, вечеря) з галетами для осіб, які утримуються в ІТТ ГУНП в Рівненській області

відповідний код – 15894300-4

Завершена

170 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 850.50 UAH
Період уточнення: 04.03.2024 17:00 - 09.03.2024 00:00
Відповідь надана

інші документи

Номер: 392a3b20418a4a44b48fca539b018f00
Дата опублікування: 06.03.2024 12:56
Опис: Доброго дня. Шановний замовнику, предметом закупівлі є Продукти харчування та сушені продукти різні (Модульне харчування у реторт-пакетах для тимчасово затриманих осіб) (ДК 021:2015 - 15890000-3). Законодавчі вимоги щодо безпеки продуктів харчування встановлено Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97-ВР, від 23.12.1997, з подальшими змінами та доповненнями (надалі - Закон). Обов’язки оператора ринку (як це поняття визначено Законом) перелічено в ст. 20 Закону, яка не покладає на оператора ринку - потенційного учасника закупівлі - жодних обов’язків з проведення сертифікації систем управління якості. Натомість, тендерна документація в Додатку №2 містить вимогу до учасника подати: -Сертифікат, яким посвідчується, що процес виготовлення готових продуктів та напівфабрикатів відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Система управління якістю. -Сертифікат, яким посвідчується, що процес системи управління безпечністю відповідає ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) Звертаємо вашу увагу щодо сертифікату відповідності на систему управління безпечністю харчових продуктів, відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) та сертифікату відповідності на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) як зазначалось вище, законодавство України не містить вимоги, щодо наявності у оператора ринку сертифікованих систем управління згідно з описаним в тендерній документації вимогами. Натомість, Закон передбачає, що оператор ринку зобов’язаний мати постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (ст. 21 Закону). При чому, ч. 7 ст. 21 Закону передбачено, сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою. З огляду на те, що предмет закупівлі значно менший ніж критерії, визначені вказаною нормою, вимога до потенційного учасника щодо надання вказаного сертифікату є дискримінаційною по відношенню до малих операторів ринку, які могли б взяти участь у закупівлі та поставити необхідний товар. Беручи до уваги наведене вище, з урахуванням того, що законодавство України не містить вимог щодо наявності сертифікатів, які вимагаються згідно з тендерною документацію, та з метою недопущення порушення законодавства про публічні закупівлі щодо недискримінації учасників, просимо видали з вимог тендерної документації необхідність надання вказаних вище сертифікатів. Дякуємо
Відповідь: Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити відповідно до ч. 3 ст. 22 Закона України «Про публічні закупівлі». На підставі пункту 2 частини 2 ст. 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (N 771/97-ВР від 23.12.1997 року, зі змінами та доповненнями), особи, які займаються виробництвом або введенням в обіг харчових продуктів, повинні застосовувати системи НАССР та/або інші системи забезпечення безпечності та якості під час виробництва та обігу харчових продуктів. Частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), Замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: 1. передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; 2. не забороняє вимагати саме сертифікат ISO. Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу. Замовником будуть внесені відповідні зміни до у Додатку 1 тендерної документації , щодо видалення Сертифіката, яким посвідчується, що процес виготовлення готових продуктів та напівфабрикатів відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Система управління якістю.
Дата відповіді: 07.03.2024 11:42