-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Модульне харчування (сніданок, обід, вечеря) з галетами для осіб, які утримуються в ІТТ ГУНП в Рівненській області
відповідний код – 15894300-4
Завершена
170 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 850.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 850.50 UAH
Період оскарження:
04.03.2024 17:00 - 09.03.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Внесення змін до тендерної документації з метою недопущення порушення законодавства про публічні закупівлі щодо недискримінації учасників
Номер:
002f0f638b4f455c9820dc3154d7830b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-04-011610-a.b1
Назва:
Внесення змін до тендерної документації з метою недопущення порушення законодавства про публічні закупівлі щодо недискримінації учасників
Вимога:
Предметом закупівлі є Продукти харчування та сушені продукти різні (Модульне харчування у реторт-пакетах для тимчасово затриманих осіб) (ДК 021:2015 - 15890000-3). Законодавчі вимоги щодо безпеки продуктів харчування встановлено Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97-ВР, від 23.12.1997, з подальшими змінами та доповненнями (надалі - Закон). Обов’язки оператора ринку (як це поняття визначено Законом) перелічено в ст. 20 Закону, яка не покладає на оператора ринку - потенційного учасника закупівлі - жодних обов’язків з проведення сертифікації систем управління якості.
Натомість, тендерна документація в Додатку №1 містить вимогу до учасника подати:
-Сертифікат, яким посвідчується, що процес системи управління безпечністю відповідає ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT)
Звертаємо вашу увагу щодо сертифікату відповідності на систему управління безпечністю харчових продуктів, відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) як зазначалось вище, законодавство України не містить вимоги, щодо наявності у оператора ринку сертифікованих систем управління згідно з описаним в тендерній документації вимогами. Натомість, Закон передбачає, що оператор ринку зобов’язаний мати постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (ст. 21 Закону). При чому, ч. 7 ст. 21 Закону передбачено, сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою.
З огляду на те, що предмет закупівлі значно менший ніж критерії, визначені вказаною нормою, вимога до потенційного учасника щодо надання вказаного сертифікату є дискримінаційною по відношенню до малих операторів ринку, які могли б взяти участь у закупівлі та поставити необхідний товар. Беручи до уваги наведене вище, з урахуванням того, що законодавство України не містить вимог щодо наявності сертифікатів, які вимагаються згідно з тендерною документацію, та з метою недопущення порушення законодавства про публічні закупівлі щодо недискримінації учасників, просимо видали з вимог тендерної документації необхідність надання вказаного вище сертифікату.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.03.2024 14:41
Вирішення:
Шановний Учаснику! Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно пункту 4 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Також, відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до п. 92 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР, з подальшими змінами та доповненнями (надалі - Закон), харчовий продукт - речовина або продукт, призначені для споживання людьми або щодо яких обґрунтовано очікується, що вони будуть спожиті людиною. Харчовий продукт може бути переробленим, частково переробленим або непереробленим.
Приписами зазначеного Закону передбачено, що він регулює відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї.
Згідно з п. 55 ч. 1 ст. 1 Закону, оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів, і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок.
Так, частиною 2 статті 20 Закону встановлені обов’язки операторів ринку, зокрема оператори ринку зобов’язані:
1) забезпечувати дотримання вимог цього Закону щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу;
2) розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (система НАССР), осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів;
3) надсилати компетентному органу повідомлення у випадках, передбачених частинами третьою - п’ятою цієї статті, і отримувати експлуатаційний дозвіл у випадках, передбачених цим Законом;
4) реєструвати потужності у випадках, передбачених цим Законом;
5) забезпечувати виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо окремих показників якості;
6) забезпечувати простежуваність та надавати інформацію, передбачену статтею 22 цього Закону;
7) вилучати та/або відкликати у встановлених законом випадках харчові продукти, які перебувають в обігу, якщо встановлено, що ці продукти можуть спричинити шкідливий вплив для здоров’я людини.
Частиною 1 ст. 21 Закону передбачено, що оператори ринку розробляють, запроваджують та використовують постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (система НАССР).
Також, Розділом VII цього Закону встановлені загальні гігієнічні вимоги щодо поводження з харчовими продуктами, в тому числі гігієнічні вимоги до потужностей, на яких здійснюється виробництво та/або обіг харчових продуктів, гігієнічні вимоги до транспортних засобів, що використовуються для перевезення харчових продуктів, гігієнічні вимоги до обладнання та інвентарю, з якими контактують харчові продукти, вимоги до гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами, гігієнічні вимоги до харчових продуктів, гігієнічні вимоги до пакування харчових продуктів, включаючи первинне пакування та інше.
Враховуючі зазначене, вказані у тендерній документації вимоги до учасників процедури закупівлі повністю відповідають положенням діючого законодавства в сфері безпечності та якості харчових продуктів, а також вимог до операторів ринку, що здійснюють виробництво та/або обіг харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів.
Крім цього, враховуючи той факт, що відповідно до наказів ДП «УкрНДНЦ» міжнародні стандарти ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) були прийняти у якості Національного стандарту України, вимоги Замовника, щодо надання у складі пропозицій учасників Сертифікатів відповідності систем управління безпечністю харчових продуктів - встановленим стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Отримати зазначений сертифікат може будь-яка організація (в тому числі на території України), що працює у відповідності до вказаних стандартів ISO, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності надавати безпечну продукцію та/або послуги, роботи які задовольняють вимоги Замовника. Таким чином, сертифікати, що видані органом з сертифікації, акредитованого НААУ, є гарантією того, що оцінка відповідності системи менеджменту компанії була проведена належним чином з дотриманням всіх міжнародних та національних норм, що має критично важливе значення для отримання Замовником якісної та безпечної продукції.
Враховуючи вищевикладене, тендерна документація складена відповідно до вимог чинного законодавства, з урахуванням потреб Замовника та не містить дискримінаційних вимог, оскільки не обмежує коло учасників, не порушує їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та не позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умови Документації. Замовник не вбачає необхідності внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено