-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів
Завершена
287 885.33
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 878.85 UAH
мін. крок: 1% або 2 878.85 UAH
Період уточнення:
28.02.2024 16:03 - 04.03.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
0d9feba723db41209a3a02ae32fb781c
Дата опублікування:
29.02.2024 09:41
Опис:
Шановний учасник, вимоги щодо підтвердження фінансової спроможності, а саме: у підтвердження фінансової спроможності учасник надає фінансову звітність за 2023 рік згідно Розділу ІІ (Склад та елементи фінансової звітності) Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» № 73 від 07.02.2013, що підтверджує наявність обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не менше від очікуваної вартості предмета закупівлі.
Копію фінансової звітності Учасника за 9 місяців 2023 року (з позначкою контролюючого органу про його прийняття), яка підтверджує наявність позитивного значення нерозподіленого прибутку, рівень виплат за ОСЦПВ (за 9 місяців 2023р.) більше 35%; сума страхових платежів за ОСЦПВ (за 9 місяців 2023р.) більше 210 000 тис. грн.; чистий фінансовий результат за 30.09.2023р. не менше 10 000,00 тис. грн; питома вага виду ОСЦПВ у портфелі страховика% (за 9 місяців 2023р.) – більше 25%. є дискримінаційними. Дані вимоги обмежують коло потенційних учасників та не відповідають вимогам чинного законодавства у т.ч. ЗУ "Про публічні закупівлі"
ЗУ "Про публічні закупівлі" чітко визначено вимоги для підтвердження фінансової спроможності: У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Відтак, просимо видалити дану вимогу, як таку, що штучно обмежує коло потенційних учасників.
Приклад рішення колегії АМКУ щодо аналогічних вимог: UA-2023-08-03-006109-a; UA-2023-09-19-002937-a; UA-2023-07-12-002138-a
Сподіваємось на рівні можливості для всіх учасників!
Відповідь:
Шановний потенційний учаснику,
згідно п. 45 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме «… У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасника процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідальність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право установити один або декілька кваліфікаційних критеріїв. У закупівлі «Страхування цивільної-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» код ДК 021: 2015 - 66510000-8 – Страхові послуги (номенклатурний номер - 66516100-1 Послуги зі страхування цивільної відповідальності власників автомобільного транспорту), ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-28-009892-a Замовником було встановлено три кваліфікаційних критерії, одним з яких є наявність фінансової спроможності.
Згідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Чого Замовник і дотримався!
Наявність позитивного значення нерозподіленого прибутку; рівень виплат за ОСЦПВ не менше 35%, сума страхових платежів за ОСЦПВ більше 210 000 тис. грн., питома вага ОСЦПВ в портфелі від 25% та наявність чистого фінансового результату більше 10 000 тис. грн. - показники, що визначають фах страховика за означеним видом страхування та його фінансову спроможність забезпечити майбутні страхові виплати. Окрім цього, звичайно важливу роль відіграють і індикатори Моторно-транспортного страхового бюро України з оцінки діяльності страховиків-членів МТСБУ, на які ми також орієнтуємось, і що своєчасно попереджують споживача про компанії, які за такими важливими показниками як «Загальна оцінка ризиків діяльності страховика», «Якість врегулювання збитків», «Рівень скарг від потерпілих та страхувальників» потрапили в червону зону. Для замовника важливо не просто застрахувати транспортні засоби, а отримати страхову компанію – партнера, що в разі настання страхових випадків в повному обсязі і вчасно сплатить страхове відшкодування для ліквідації негативних наслідків страхових випадків, оскільки обсяг закупівлі складає страхування 89 одиниць транспортних засобів, переважна кількість з них – велика, габаритна техніка.
Окремо зазначимо, що викладена нами вимога не містить жодних посилань на кількісні, або якісні, або «специфічні» показники матеріально-технічної бази учасника, які б могли вважатись дискримінаційними або такими, що звужують коло потенційних учасників.
Відповідно до норм чинного законодавства України відсутнє визначення терміну «Дискримінація». За загальноприйнятною практикою дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у вимогах Замовника жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг. В свою чергу, конкурентними вимогами можна вважати такі, яким відповідають два і більше учасника. Враховуючи вище викладене, встановлені критерії не можна визнати дискримінаційними.
Сподіваємось, ми надали вичерпну відповідь на Ваше звернення.
З повагою,
Замовник
Дата відповіді:
02.03.2024 17:12