• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція діючого каналізаційного напірного колектору від головної каналізаційної насосної станції (ГКНС) по вул. Мельнична до очисних споруд каналізації (ОСК) у м. Жмеринка Вінницької області (коригування)

Торги відмінено

25 014 184.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 250 141.84 UAH
Період уточнення: 27.02.2024 16:20 - 07.03.2024 00:00
Відповідь надана

Наявність неправомірної та дискримінаційної вимоги

Номер: 8e1b5e66077740fba3e14ff840889810
Дата опублікування: 02.03.2024 11:48
Опис: Шановний Замовнику! Наше підприємство виявило бажання прийняти участь у відкритих торгах з особливостями за предметом: «Реконструкція діючого каналізаційного напірного колектору від головної каналізаційної насосної станції (ГКНС) по вул. Мельнична до очисних споруд каналізації (ОСК) у м. Жмеринка Вінницької області (коригування)». Проте, тендерна документація містить дискримінаційну по відношенню до учасників вимогу, а саме – пп. 5.3.3. п. 5 розділу ІІІ ТД передбачено, що при наданні аналогічних договорів учасники повинні також надати «підтверджуючі документи про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів». Інформуємо Вас, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від від 13.04.2011 № 461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів», повноваження щодо оформлення документів про введення в експлуатацію об’єктів віднесені до Замовників будівництва. Жоден з учасників не може відповідати за дії Замовників і так само вплинути на введення об’єктів в експлуатацію. Враховуючи вище зазначене, слід зауважити, що вимога щодо надання підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів – дискримінаційна та суперечить чинному законодавству України, адже жодним із діючих нормативно-правових актів не передбачено надання підрядною організацією у складі власної пропозиції визначених Вами документів, а також обов’язку здійснювати контроль за їх отриманням. Згідно ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що належним підтвердженням досвіду виконання аналогічних договорів є – надання відповідних договорів з усіма додатками, усіх актів виконаних робіт, а також листів-відгуків від Замовників про повне та належне виконання зазначених договорів. З огляду на вищевикладене просимо виключити вимогу щодо надання підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів із тендерної документації. Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що враховуючи залучення міжнародних коштів до фінансування даного об’єкту, а також розмір очікуваної вартості предмета закупівлі існує велика вірогідність здійснення фінансового моніторингу Держаудитслужбою, здійснення та аналізу вимог тендерної документації низкою громадських організацій, які здійснюють свою діяльність з метою запобігання порушень у сфері публічних закупівель та протидії корупції. Більше того, у разі не виключення неправомірної вимоги із тендерної документації, змушені будемо звертатись до Антимонопольного комітету з метою захисту власних прав та інтересів.
Відповідь: Шановний Учасник! Закупівля «Реконструкція діючого каналізаційного напірного колектору від головної каналізаційної насосної станції (ГКНС) по вул. Мельнична до очисних споруд каналізації (ОСК) у м. Жмеринка Вінницької області (коригування)» здійснюється в рамках Програми з відновлення України. Програма Відновлення України (далі – ПВУ) реалізується на підставі міжнародного договору (Фінансової угоди) між Україною та Європейським інвестиційним банком, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX. Згідно з Статтею 9 Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України. А частиною другою статті 19 Закону України «Про міжнародні договори» встановлено, що «… Якщо міжнародним договором України, який набрав чинності в установленому порядку, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені у відповідному акті законодавства України, то застосовуються правила міжнародного договору.». Таке ж положення міститься у статті 6 Закону України «Про публічні закупівлі», а частина друга цієї статті прямо зазначає використання правил і процедур Європейського інвестиційного банку для закупівель за кошти позик цього Банку – як власне і ПВУ. Тобто положення даної Фінансової Угоди, ратифікованої Верховною Радою України, є обов’язковими для застосування суб’єктами цієї угоди, зокрема Кінцевими Бенефіціарами – отримувачами коштів за ПВУ при здійсненні ними закупівель. У розвиток цього підходу у новій редакції постанови 1178 від 12.10.2022 щодо Особливостей закупівель під час воєнного стану, затвердженій Кабінетом Міністрів України постановою від 12 травня 2023 р. № 471, з’явився абзац 10 пункту 3 Особливостей такого змісту: «Закупівля товарів (робіт, послуг) за кошти кредитів (позик, грантів), що надані відповідно до міжнародних договорів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку, Міжнародною фінансовою корпорацією, Багатостороннім агентством з гарантування інвестицій, Міжнародною асоціацією розвитку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, а також іншими міжнародними валютно-кредитними організаціями, що здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями, якими передбачається можливість застосування законодавства України у сфері публічних закупівель, може здійснюватися відповідно до цих особливостей з урахуванням додаткових вимог і умов, схвалених відповідною організацією, зокрема у спеціальному процедурному посібнику щодо відповідного кредиту (позики, гранту), наданого згідно з міжнародним договором». Фінансова Угода встановила у п.6.4, що процедура закупівель повинна відповідати спеціальному документі Банку з питань закупівель, пункт 3.4.1 якого дозволяє використання національних процедур закупівлі за умови використання додаткових закупівельних вимог та умов Банку. На виконання цього положення Банк схвалив спеціальний процедурний Посібник із закупівель за ПВУ у розумінні зазначеного вище абзац 10 пункту 3 Особливостей. Зокрема із закупівель за ПВУ містить обов’язкові вимоги, що повинні використовуватись Кінцевими бенефіціарами-замовниками при проведенні ними закупівель за ПВУ (тобто за кошти позики Банку згідно Фінансової Угоди). Надання підтверджуючих документів щодо введення в експлуатацію об’єктів, які вказані Учасниками на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів є однією з таких вимог. Враховуючи вищевикладене, Замовник не може скасувати дану вимогу тендерної документації. Разом з тим, тендерна документація не конкретизує вид, форму чи назву документа який необхідно надати Учаснику як підтвердження введення в експлуатацію об’єкта за аналогічним договором. Замовник розуміє, що введення в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта не є відповідальністю виконавця робіт. Проте, відповідальністю виконавця робіт є якісне та повне виконання усього комплексу будівельних робіт для введення такого об’єкта в експлуатацію. Таким чином, Замовник буде вважати належним виконанням даної вимоги тендерної документації надання акту готовності об’єкта до експлуатації скріплений підписами та печатками замовника робіт, виконавця робіт, представників технічного та авторського нагляду.
Дата відповіді: 05.03.2024 10:22
Відповідь надана

Наявність вимоги, що містить дискримінаційну складову та невідповідність у вимогах Замника

Номер: 63677c48cbf4437aa9a6f9d999ef06bb
Дата опублікування: 02.03.2024 11:31
Опис: Доброго дня, шановний Замовнику! Наше підприємство є потенційним учасником процедури відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором: UA-2024-02-27-010626-a. Підпункт 5.3. Пункту 5 Розділ ІІІ тендерної документації містить вимогу щодо надання інформації про досвід виконання учасником аналогічних предмету закупівлі договорів, зокрема Замовником визначено: «Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 календарних років з урахуванням періоду дії військового стану із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі.» Вважаємо дану вимогу такою, що містить ознаки дискримінаційності та невідповідності іншій вимозі Замовника щодо підтвердження фінансової спроможності, яка передбачена підпунктом 5.4. Пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації: «Фінансова спроможність учасника закупівлі є такою, що відповідає критерію, за умови: – якщо очікувана вартість закупівлі менше 75 млн. грн., то мінімальний розмір середньорічного доходу за останні 4 календарні роки без урахування періоду дії військового стану повинен становити не менше ніж 30% очікуваної вартості предмета закупівлі». Невідповідність полягає в тому, що Замовником при формуванні вимоги щодо фінансової спроможності враховано кризову економічну ситуацію в Україні під час воєнного стану та аргументовано надано Учасникам можливість підтвердити фінансову спроможність за відповідний період «БЕЗ УРАХУВАННЯ ВОЄННОГО СТАНУ», проте вимогою щодо надання аналогічних договорів передбачено період їх виконання «З УРАХУВАННЯМ ВОЄННОГО СТАНУ», тобто будь-який Учасник, який зможе підтвердити власну фінансову спроможність, але в силу форс-мажорних подій, які вплинули на господарську діяльність і спричинили відсутність можливості повноцінно виконувати роботи з будівництва у період воєнного стану не зможе прийняти участь у даній закупівлі. Така невідповідність обмежує коло потенційних учасників та свідчить про порушення принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі, зокрема принципу добросовісної конкуренції серед учасників, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них на всіх стадіях проведення закупівлі. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Підпункту 5.3. Пункту 5 Розділ ІІІ тендерної документації в частині визначення періоду виконання аналогічних договорів, а саме – НЕ ВРАХОВУВАТИ В ДАНИЙ ПЕРІОД ВОЄННИЙ СТАН.
Відповідь: Доброго дня, Шановний Учасник! Нами будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації
Дата відповіді: 05.03.2024 10:21
Відповідь надана

Технічне завдання

Номер: 0ed7a4a165cd4bbd91bb76055d9666c2
Дата опублікування: 01.03.2024 16:35
Опис: Доброго дня. Додайте, будь ласка, аркуш 22 проєкту з конструкцією камери. Дякуєм.
Відповідь: Доброго дня, Шановний Учасник! Нами будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації із додаванням 22 аркушу проєкту з конструкцією камери
Дата відповіді: 05.03.2024 10:13