• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція діючого каналізаційного напірного колектору від головної каналізаційної насосної станції (ГКНС) по вул. Мельнична до очисних споруд каналізації (ОСК) у м. Жмеринка Вінницької області (коригування)

Торги відмінено

25 014 184.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 250 141.84 UAH
Номер: 616430c2aedf4121accceba0d597657c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-26-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.03.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 26.03.2024 14:29 - 17.04.2024 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 26.03.2024 №25-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 26.03.2024 №25-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 4.UA-2024-02-27-010626-a 27.02.2024 Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, lilizakup@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення інформації щодо закупівлі установлено порушення вимог абзацу 2 пункту 46 та абзацу 2 пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Особливостей установлено порушення абзаців 2, 3 пункту 2 Постанови №1178 та абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Вінниця Проект-Буд» установлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей та статті 5 Закону, зокрема, щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом відміни торгів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 квітня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення та розміщення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, в редакції, чинній на час здійснення закупівлі (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол 04 січня 2024 року №3) із внесеними змінами (протоколи від 04 січня 2024 року №3, від 05 березня 2024 року №65 та №71), звернення за роз’ясненням щодо тендерної документації від 01 та 02 березня 2024 року, відповіді Замовника від 05 березня 2024 року, звернення з вимогою про усунення порушення UA-2024-02-27-010626-a.c1 від 29 березня 2024 року, відповідь Замовника від 12 квітня 2024 року, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «Вінниця Проект-Буд», ТОВ «МБП-Тепломережа», ТОВ «Жмеринський райкомунсервіс», ПП «Смарт Універсал Груп», повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей до 15:25 год. 22 березня 2024 року, до 12:03 год. 27 березня 2024 року, до 15:25 год. 06 квітня 2024 року, до 16:00 год. 09 квітня 2024 року, протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 18 березня 2024 року №93, від 26 березня 2024 року №113, від 28 березня 2024 року №116, від 02 квітня 2024 року №118, від 08 квітня 2024 року №125 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 12 квітня 2024 року через електронну систему закупівель. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно із нормами абзацу 2 пункту 54 Особливостей визначено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. За результатами моніторингу установлено, що Замовнику через електронну систему закупівель 01 березня 2024 року надійшло звернення за роз’ясненням щодо тендерної документації. Однак на порушення вимог абзацу 2 пункту 54 Особливостей Замовник надав відповідь на зазначене звернення шляхом її оприлюднення в електронній системі закупівель у термін, що перевищує три дні з дати його оприлюднення (на четвертий день). Відповідно до абзацу 2 пункту 46 Особливостей учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. Замовнику через електронну систему закупівель 29 березня 2024 року від ТОВ «Вінниця Проект-Буд», тендерна пропозиція якого відхилена, надійшло звернення з вимогою про усунення порушення за номером UA-2024-02-27-010626-a.c1 щодо скасування рішення про відхилення його пропозиції. Проте, на порушення вимог абзацу 2 пункту 46 Особливостей Замовник надав відповідь на зазначене звернення шляхом його оприлюднення в електронній системі закупівель, у термін, що перевищує чотири дні з дати його оприлюднення (на чотирнадцятий день). Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. Згідно із нормами абзацу 2 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» із внесеними змінами постановою Кабінету Міністрів України від 09 лютого 2024 року №131 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №178» (далі – Постанова №1178) замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі – активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів. Також абзацом 3 пункту 2 Постанови №1178 визначено, що замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/ Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою. Крім того, абзацом 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі – активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/ Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/ Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Моніторингом установлено, що Замовник на порушення абзаців 2, 3 пункту 2 Постанови №1178 та абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей не врахував чинні норми Особливостей та не включив до тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. Окрім того, установлено, що за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Вінниця Проект-Буд», що визначена системою найбільш економічно вигідною, Замовник розмістив вимогу про усунення невідповідностей з наступною інформації, зокрема: надання посвідчення з проходження навчання з питань охорони праці НПАОП 0.00-1.80-18 «Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання», а також нового аналогічного договору відповідно до вимог підпункту 5.3 пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації. Оскільки в сертифікаті на введення в експлуатацію об’єкта (від 08 жовтня 2021 року №КС122211001479), який надано учасником у складі тендерної пропозиції, за результатами виконання робіт за договором, укладеним між учасником та ТОВ «Волиця Агро» від 10 серпня 2022 року №61, генеральним підрядником виконання робіт зазначено ТОВ «ОЛЛ ІНЖИНИРІНГ», а не учасника ТОВ «Вінниця Проект-Буд». Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26 березня 2024 року №113 Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Вінниця Проект-Буд» через не усунення вищезазначених невідповідностей. Відповідно до Додатку 6 тендерної документації для підтвердження відповідності наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник повинен надати довідку про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з обов’язковою наявністю в складі працівників відповідального за виконання будівельних робіт (головний інженер або виконроб), який пройшов навчання з питань охорони праці за наступними напрямами: Правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт; Правила охорони праці під час експлуатації підйомних кранів, пристроїв та відповідного обладнання; правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв; Правила охорони праці під час зварювальних робіт; Правила охорони праці і промислової безпеки у будівництві. Окрім того, у підпункті 5.3. пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів встановлено вимогу щодо надання учасником інформаційної довідки про виконання аналогічних договорів, а також завірені копії підтверджуючих документів, а саме: аналогічних договорів з додатковими угодами, актів виконаних робіт на всю суму договорів, оригінали листів-відгуків та підтверджуючі документи про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. На виконання вимог повідомлення про усунення невідповідностей учасник ТОВ «Вінниця Проект-Буд» завантажив файл «4. Посвідчення ОП. pdf», який містить посвідчення головного інженера з проходження навчання з питань охорони праці НПАОП 0.00-1.80-18 №S11012024А/10, а також витяг з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 11 січня 2024 №S11012024А, чим повністю усунув виявлену Замовником невідповідність. Також, зазначений учасник завантажив файл «6. Аналогічний договір. pdf», який містить договір на виконання аналогічних робіт від 10 серпня 2021 року №61, укладений учасником з ТОВ «Волиця Агро», сертифікат на введення в експлуатацію об’єкта від 08 жовтня 2021 року №КС122211001479 та файл «5. Аналогічний договір. pdf», який містить лист-пояснення учасника щодо не встановлення Замовником додаткових вимог до документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, чим повністю усунув виявлену Замовником невідповідність. На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) про надання пояснень, зокрема, чому Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Вінниця Проект-Буд», яка є найбільш економічно вигідною, з підстав, зазначених у протоколі від 26 березня 2024 року №113, оскільки учасник виконав вимоги тендерної документації замовника на стадії подання тендерної пропозиції, Замовником зазначено «…При прийнятті рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Вінниця Проект-Буд» Замовник керувався принципами визначеними ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (недискримінація учасників рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель). Як вже зазначалось вище звернувшись до офіційних відкритих державних реєстрів у сфері будівництва Замовником було встановлено що будівельні роботи за наданим Учасником аналогічним договором від 10.08.2021р. №61 на виконання робіт по об’єкту «Нове будівництво зерносховища потужністю до 60000 тонн по вул. Леваневського №66-А в м. Біла Церква в адміністративних межах Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Київської області», інформація про інших виконавців будівельних робіт (окрім ТОВ «ОЛЛ ІНЖИНІРИНГ» (37688610)), про що було зазначено у вимозі про виправлення невідповідностей. Таким чином, Учасник по перше – не виправив невідповідності відповідно до вимоги, а по друге – надав недостовірну інформацію яка є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі. Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція ТОВ «Вінниця Проект-Буд» було відхилено. Крім того, відповідно до положень абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону про те, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій – наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Однак Законом не передбачено можливості залучення потужностей інших суб’єктів господарювання як субпідрядників для підтвердження кваліфікаційному критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». При цьому, моніторингом установлено, що тендерна документація Замовника не містить додаткових вимог до підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. Виходячи із вищевикладеного, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Вінниця Проект-Буд», що за результатами оцінки визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, чим не дотримав вимоги абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Враховуючи наведене Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, що визначені статтею 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень: 18.04.2024 17:06 - 03.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 18.04.2024 17:06

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області повідомляє, що на виконання зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі №UA-M-2024-03-26-000008, процедуру закупівлі Реконструкція діючого каналізаційного напірного колектору від головної каналізаційної насосної станції (ГКНС) по вул. Мельнична до очисних споруд каналізації (ОСК) у м. Жмеринка Вінницької області (коригування), 45454000-4 – Реконструкція за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, зареєстровану за ідентифікатором: №UA-2024-02-27-010626-a – відмінено (скріншот сторінки закупівлі додається).
Дата публікації звіту: 23.04.2024 16:41

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • other: Так
  • corruptionUntimely: Так
  • rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис: Замовником усунуто порушення шляхом відміни торгів
Дата публікації: 24.04.2024 13:16

Запити/Пояснення