• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

3 803 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 38 037.00 UAH
Період уточнення: 19.02.2024 16:47 - 24.02.2024 00:00
Відповідь надана

від'ємна маржа

Номер: 06a4a55947db466ebfc816746fd88b29
Дата опублікування: 21.02.2024 17:25
Опис: Шановний Замовник! Вимога Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції п.1. Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію, а саме розрахунок тендерної пропозиції та її умови наступні: З метою запобігання необґрунтованого заниження (демпінгу) ціни пропозиції учасниками, Замовник задля захисту свого об’єму споживання електричної енергії застосовує розрахунок ціни тендерної пропозиції, який наведений нижче: Р = Nплан. * (Цпрогн.ел. + М + Тпер.) * 1,2, грн з ПДВ де, Р - загальна сума тендерної пропозиції, (загальна вартість тендерної пропозиції) у гривні (UAH); Nплан. - плановий обсяг закупівлі електричної енергії для об’єктів Споживача – 613 500 кВт*год. Цпрогн.ел. - прогнозована ціна електричної енергії, яка для даної закупівлі становить – 4,21783 грн. за 1 кВт*год без ПДВ; М - маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником, грн. без ПДВ; Примітка: Маржа не може бути величиною від’ємною та не може дорівнювати нулю. З метою запобігання демпінгу серед Учасників, Замовник буде відхиляти пропозиції Учасників, в яких величина маржі буде дорівнювати нулю, в тому числі за результатами аукціону також будуть відхилятись тендерні пропозиції Учасників, в яких величина маржі буде від'ємною, в тому числі за результатами аукціону. Учасник надає гарантійний лист, щодо порядку формування своєї цінової пропозиції згідно з вищенаведеної методики (вказати пункт тендерної документації) та має прогарантувати про те, що маржа, у тому числі маржа за результатами аукціону не буде дорівнювати нулю та не буде величиною від’ємною. Учасник надає гарантійний лист, що його цінова пропозиція, у тому числі за результатами аукціону не буде містити від’ємну та нульову маржу. У разі, якщо маржа за результатами аукціону буде від’ємною або буде дорівнювати нулю, це буде вважатися відмовою від підписання договору про закупівлю - про що також надається лист погодження. Повідомляємо, що дана вимога повністю порушує принцип максимальної економії та ефективності в процесі проведення закупівель. Якщо формування ціни за одиницю по договору відбувається шляхом щомісячного формульного перегляду вартості за звітний період, то Замовнику навпаки краще отримати найбільшу знижку від Постачальника, яка не обмежується прогнозованою ціною електричної енергії, що встановлена у вашій документації. Встановивши вищевказану умову ви умисно/не умисно вчините, в процесі роботи, розтрату бюджетних коштів та нанесете прямі збитки бюджету. Тому вимагаємо прибрати дану вимогу з тендерної документації, а також додатково пропонуємо Вам ознайомитись з офіційним роз'ясненням,щодо вищевказаних обставин на сайт Prozorro за цим посиланням: https://infobox.prozorro.org/articles/data-ogoloshennya-zakupivli-ta-data-podannya-propoziciji?fbclid=IwAR3CiANwBTYdiH_zHHFqHfb6KE6iIAF2MrBsX7jvA1Io0EBQYyPlgzIx6Mo
Відповідь: Шановний учасник! Детально ознайомившись з вимогами Учасника повідомляємо наступне: 1.Тендерну документацію було розроблено у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі -Закон), Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та рекомендацій Антимонопольного комітету України від 05.03.2020 року №5-рк про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, відповідно до Закону України «Про Антимонопольний комітет України» під час здійснення публічних закупівель на ринку електричної енергії. Відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», ст..4, пункту 4 : «4. Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.». Замовником проведено аналіз ринкових цін на закупівлю Електричної енергії. Замовник розуміє, що на момент проведення аукціону середньозважена ціна на РДН у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система може змінюватись як в сторону збільшення так і в сторону зменшення, тому врахував індикатор діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання (оскільки ринок електричної енергії є досить нестабільним, і протягом року ціна неодноразово змінюється в широкому діапазоні, то доцільно врахувати в очікувану вартість ймовірне коливання ринку так як від дати формування заявки до проведення аукціону пройде до 1-го місяця, та постачання буде відбуватись протягом календарного року, та із врахуванням того, що ринок електричної енергії у зв’язку об’єктивними обставинами працює нестабільно та неможливо в подальшому перебачити всі ризики для Учасника та Замовника, тому Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників). І це не є дискримінаційними вимогами, а намагання укласти договір на постачання Електричної енергії по ринковим цінам, та з відповідним переможцем, який не демпінгує під час проведення закупівлі. Також стосовно демпінгу Учасник трактує це значення з одного боку, зі свого боку відзначаємо, що Демпінг - це процедура штучного заниження цін на товари, послуги або роботи. Найчастіше демпінгові ціни набагато нижче ринкових, а іноді навіть не покривають собівартість. Щодо офіційного роз'ясненням,щодо вищевказаних обставин на сайт Prozorro за цим посиланням: https://infobox.prozorro.org/articles/data-ogoloshennya-zakupivli-ta-data-podannya-propoziciji?fbclid=IwAR3CiANwBTYdiH_zHHFqHfb6KE6iIAF2MrBsX7jvA1Io0EBQYyPlgzIx6Mo Замовник не має механізму впливу на сайт Prozorro, тому коли будуть зміни на сайті Замовник буде їх додержуватись. Окремо зауважимо, що якби дана вимога Тендерної документації порушувала чинне законодавство, то це було б зафіксовано у рішеннях АМКУ (однак, напроти, АМКУ не вбачає в таких умовах порушення та дискримінації).
Дата відповіді: 23.02.2024 14:09
Відповідь надана

Сертифікати

Номер: 274b1b6fc8d74dcfa2555d066c2bc42c
Дата опублікування: 20.02.2024 09:59
Опис: Шановний замовник. Відповідно до Додатку 2 тендерної документації, у складі своєї тендерної пропозиції учасник повинен надати підтвердження впровадження ISO 41001:2021 (EN ISO 41001:2018, IDT; ISO 41001:2018, IDT) Системи управління інфраструктурою. Вимоги та настанови щодо застосування. Зазначені вимоги є незаконними та безпідставними і жодним чином не забезпечать постачання Замовнику «найякіснішої продукції», оскільки електрична енергія НЕ ОБИРАЄТЬСЯ ПОСТАЧАЛЬНИКОМ, а за її якість відповідає Оператор системи розподілу. Отримання вище описаних сертифікатів не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Вимога щодо наявності даних сертифікату є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії . Так, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Разом з тим, втановлення таких вимог порушує основні принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону) , а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначених дискримінаційних вимог. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні вимоги.
Відповідь: Доброго дня. 21.02.2024 внесено зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 21.02.2024 16:46