• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»

Завершена

7 272 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 72 725.00 UAH
Період уточнення: 09.02.2024 11:30 - 14.02.2024 00:00
Відповідь надана

Запитання стосовно сертифікатів ІСО

Номер: 0dbff93c33674d9e82e11a4a1e85f83c
Дата опублікування: 12.02.2024 16:38
Опис: Шановний замовнику! Відповідно до кваліфікаційних вимог в Додатку 1 до тендерної документації ви зобов'язуєте учасників надати: їуспішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування.», ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги». Сфера сертифікації – торгівля електроенергією. На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікати, видані на ім’я учасника, діючі на дату подання пропозиції . Зазначені вимоги є незаконними та безпідставними. Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов'язати сертифікувати у обов'язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов'язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві. Відповідно до абзацу 2 п. 29 Особливостей Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», який не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії вищезазначених сертифікатів. Практикою органу оскарження підтверджується неправомірність вимоги щодо надання зазначених сертифікатів (закупівлі UA-2023-06-13-010888-a, UA-2023-05-02-014006-a UA-2023-04-26-009178-a, UA-2023-03-01-012510-a). У зв’язку з цим вимога Замовника щодо надання учасниками відповідних сертифікатів є незаконною, дискримінаційною, а тому має бути вилучена Замовником з тексту тендерної документації.
Відповідь: Шановний учасник! Ваше запитання розглянуто, і по його суті повідомляємо наступне. Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Сертифікат ISO — документ, який підтверджує ВІДПОВІДНІСТЬ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Наявність сертифікації потенційного постачальника електричної енергії є одним із способів підтвердження надійності, безперебійності постачання товару, технічної компетенції та якості обслуговування. Вимоги до товару є безпосередньо пов’язані із діяльністю із його постачання, відтак замовник має право встановлювати вимоги як до товару, так і кваліфікаційні та інші вимоги до учасника, що розглядаються вцілому. Отже, встановлення даної вимоги не призводить своїми діями до обмеження потенційного кола учасників та не суперечить нормам чинного законодавства. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності. Cтандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті впливатимуть на якість надання послуги з постачання, в нашому випадку, електричної енергії. Звертаємо Вашу увагу на рішення АМКУ від 20.10.2020 по справі № UA-2020-09-25-011823-a. Колегія АМКУ у п.3 зазначила наступне: «У зв’язку з цим, твердження Підприємства в цій частині є безпідставними, такими, що не відповідають вимогам законодавства, та зводяться лише до того, що у Підприємства відсутні копії сертифікатів, які вимагаються умовами Документації. Скаржник не довів та документально не підтвердив, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині». Відтак, думка щодо незаконності включення даної вимоги є хибна та повінстю спростовується Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.10.2020 по справі № UA-2020-09-25-011823-a. Не вбачаємо жодних перешкод в отриманні документу, що передбачений вимогами тендерної документації. Відсутність у Скаржника документу (який він фізично можете отримати), який вимагається вимогами тендерної документації не може свідчити про дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію. Щодо надання сертифікатів ISO, які передбачені вимогами тендерної документації, зазначаємо, що сертифікацію може пройти будь-який учасник та отримати відповідні сертифікати. Обмеження для отримання сертифікатів відсутні. Вважаємо, що дані вимоги не являються дискримінаційними, оскільки вони стосуються рівною мірою усіх учасників процедури закупівлі. У замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 13.02.2024 15:29
Відповідь надана

Розрахунок ціни пропозиції

Номер: b5416a37095243868444da13b68803d2
Дата опублікування: 12.02.2024 13:28
Опис: Добрий день! Шановний Замовнику, в п.1 Рлзділу 3 для розрахунку ціни пропозиції ви зазначаєте: «Вартість тендерної пропозиції розраховується учасником включно із затвердженим у встановленому законодавством порядку тарифу на послуги з передачі електричної енергії. З метою анти демпінгу цін, під час проведення закупівлі, Замовник визначає наступний механізм визначення ціни. Ціна за одиницю включає в себе: середньозважену ціну на ринку «на добу наперед» (РДН) у торговій зоні «ОЕС України» за даними приведеними ДП «Оператор ринку», тариф на послуги з передачі електричної енергії, надбавка Постачальника пов’язана з постачання електричної енергії та всі інші витрати, що стосуються предмету закупівлі. При формуванні цінової пропозиції учасник розраховує її з урахуванням фактичної ціни, що склалася на ринку «на добу наперед» у торговій зоні «ОЕС України» на день оголошення закупівлі за даними приведеними ДП «Оператор ринку». За результатами редукціону вартість даної складової не може бути меншою за фактичну ціну, що склалась на ринку на день оголошення закупівлі. Тариф на послуги з передачі електричної енергії визначається до відповідної Постанови Регулятора на період, у якому буде здійснюватися постачання електричної енергії . Надбавка Постачальника пов’язана з постачанням електричної енергії та всі інші витрати, що стосуються предмету закупівлі не можуть складати «0» та бути від’ємною, (встановлюється в копійках)* . Учасник підтверджує, усвідомлює та гарантує дотримання вимог розрахунку закупівельної ціни на ринку «на добу наперед» у торговій зоні «ОЕС України» за даними приведеними ДП «Оператор ринку». Претензії та зауваження до порядку розрахунку вартості кожного кВт електричної енергії відсутні. Учасник усвідомлює, що правовим наслідком, пов’язаним з недотриманням вимог розрахунку вартості електроенергії, є відхилення пропозиції поданої до участі в закупівлі. *Примітка: Ціна 1 кВт*год., складових кожного кВт електроенергії зазначена в комерційній пропозиції, а також в рахунках та Акті приймання-передачі спожитої електроенергії повинна мати не більше 6 (шести) десятинних знаків після коми.» Просимо пояснити, чому для закупівлі ви берете ціну, що склалася на ринку «на добу наперед» у торговій зоні «ОЕС України» на день оголошення закупівлі за даними приведеними ДП «Оператор ринку», якщо розрахунковий період є календарний місяць і розрахунок зміни ціни в договорі теж проводиться з урахуванням середньозваженої ціни за календарний місяць. Ціна на ринку «на добу наперед» змінюється кожного дня і брати для розрахунку один з днів в місяці-це недоцільно для подальших розрахунків. Для можливої розбіжності в даних та подальшої дискваліфікації учасників просимо зазначити в тендерній документації всі складові ціни за 1кВт*год електричної енергії в числовому значенні.
Відповідь: Шановний Учаснику, дякую, що виявили інтерес до нашої закупівлі. Вимоги тендерної документації формувалися нами у відповідності до чинного законодавства про публічні закупівлі. Зокрема, нами встановлено вимогу щодо розрахунку ціни Учасником виходяти із офіційних даних, які розміщенні на сайті ДП «Оператор ринку» https://www.oree.com.ua/. Враховуючи коливання ціни на ринку, нами було прийнято рішення, що найбільш актуальною буде ціна, яка склалася на ринку «на добу наперед» на день оголошення закупівлі. Окрім того, чинне законодавство не встановлює чітких правил для проведення розрахунку очікуваної вартості закупівлі. Також, нами проаналізовано відповіді Постачальників (комерційні пропозиції), які отримані нами для визначення ціни закупівлі. Подальша зміна ціни у випадку необхідності можлива та передбачена умовами проекту договору, який є додатком до тендерної документації. Щодо складових ціни за 1 кВт*год електричної енергії, то вони зазначені у пункті 1 Розділу 3 Тендерної документації.
Дата відповіді: 13.02.2024 12:46