• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охоронні послуги (Львівське територіальне управління Національного антикорупційного бюро України) (код 79710000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»)

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: документи тендерної пропозиції, які складаються безпосередньо Учасником процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації, повинні бути викладені українською мовою. Більш детально у тендерній документації. Обсяг закупівлі: 1 послуга. Більш детально у додатках 2 та 3 до тендерної документації. Строк (термін) надання послуг: до 31.12.2024 (включно). Більш детально у додатку 3 до тендерної документації.

Завершена

1 588 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 944.00 UAH
Період уточнення: 23.01.2024 17:21 - 29.01.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога у ТД

Номер: c8049498d6e74dfcb5b59d9019e30289
Дата опублікування: 25.01.2024 12:17
Опис: Шановний Замовнику! У тендерній документації (а також і в проекті договору) наявна дискримінаційна вимога щодо наявності у праціників учасника дозволів на носіння та використання вогнепальної зброї. Замовник встановивши в тендерній документації зазначену вимогу, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі». Замовник закуповує Охоронні послуги (Львівське територіальне управління Національного антикорупційного бюро України) (код 79710000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»), також ТД передбачено, що брати участь у закупівлі можуть учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм. Проте дана вимога передбачає право застосування вогнепальної зброї. Реальні надавачі послуг у сфері охоронної діяльності у своїй діяльності керуються, перш за все, такими законодавчими актами, як: Закон України "Про охоронну діяльність", Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" від 18 листопада 2015 року № 960. Спеціальним актом, що визначає перелік спецзасобів для охоронників, є Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності" від 11 лютого 2013 року № 97, і вона надає право мати лише: (а) Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії (б) Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*. *Виключно суб'єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об'єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження. Даний перелік не містить вогнепальної зброї, а тому дану вимогу зможуть виконати виключно учасники, для яких законодавством передбачена її наявність та які мають працівників, для яких передбачена наявність вогнепальної зброї. Такими учасниками можуть виступати виключно органи Національної поліції України та військові формування (суб’єкти охоронної діяльності державної форми власності), що в свою чергу, усуває від участі інші суб’єкти охоронної діяльності. Вимоги щодо використання суб’єктами охоронної діяльності вогнепальної зброї відсутні. Вимагаємо виключити вимогу з ТД та Проекту договору: 3. Копію дозвільних документів на право носіння та використання (застосування) вогнепальної зброї працівниками Учасника передбачених наказом МВС України від 21.08.1998 року № 622 (зі змінами) «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів» або для працівників Учасника, яким, у зв’язку з їх професійною діяльністю, чинним законодавством надано такі повноваження – довідку (складену, у довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника) із зазначенням нормативно-правового акта, яким надано такі повноваження. В іншому випадку, ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету зі скаргою.
Відповідь: Добрий день! Національним бюро розглянуто звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації за предметом закупівлі Охоронні послуги (Львівське територіальне управління Національного антикорупційного бюро України) (код 79710000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник») та за результатами розгляду повідомляємо про таке. Тендерна документація за вищевказаним предметом закупівлі розроблена Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178. Закон передбачає, що закупівлі здійснюються за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, однак не містить визначення терміну «дискримінація». Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінація – ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі – певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Отже, дискримінація означає поводження з особами у різний спосіб, без об’єктивного та розумного обґрунтування, у відносно схожих ситуаціях, а також в однаковий спосіб до осіб, які перебувають у ситуаціях, що істотно відрізняються. Звертаємо увагу на наявність ряду обставин, які об’єктивно обґрунтовують мету встановлення у тендерній документації вимоги щодо наявності у працівників учасника дозволів на носіння та використання вогнепальної зброї. Зокрема: Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» Національне бюро є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, на який покладається попередження, виявлення, припинення, розслідування та розкриття корупційних та інших кримінальних правопорушень, віднесених до його підслідності, а також запобігання вчиненню нових. Завданням Національного бюро є протидія корупційним та іншим кримінальним правопорушенням, які вчинені вищими посадовими особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та становлять загрозу національній безпеці, а також вжиття інших передбачених законом заходів щодо протидії корупції. Згідно з частиною першою та другою статті 5 Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» Національне бюро складається з центрального і територіальних управлінь. Для забезпечення виконання завдань Національного бюро його Директор утворює своїм рішенням не більше семи територіальних управлінь Національного бюро, юрисдикція яких охоплює визначені в рішенні області України, Автономну Республіку Крим, міста Київ та Севастополь. Для забезпечення виконання завдань Національного бюро створено Львівське територіальне управління, місцезнаходженням якого є м. Львів. Відповідно до пунктів 1, 2 частини першої статті 16 Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» Національне бюро здійснює оперативно-розшукові заходи з метою попередження, виявлення, припинення та розкриття кримінальних правопорушень, віднесених законом до його підслідності, а також в оперативно-розшукових справах, витребуваних від інших правоохоронних органів; здійснює досудове розслідування кримінальних правопорушень, віднесених законом до його підслідності, а також проводить досудове розслідування інших кримінальних правопорушень у випадках, визначених законом. У приміщеннях Львівського територіального управління Національного бюро працюють детективи, які уповноважені здійснювати досудове розслідування кримінальних правопорушень та оперативно-розшукову діяльність з метою попередження, виявлення, припинення та розкриття кримінальних правопорушень, віднесених законом до підслідності Національного бюро. Відповідно до частини другої та частини третьої статті 100 Кримінального процесуального кодексу України речовий доказ або документ, наданий добровільно або на підставі судового рішення, зберігається у сторони кримінального провадження, якій він наданий. Сторона кримінального провадження, якій наданий речовий доказ або документ, зобов’язана зберігати їх у стані, придатному для використання у кримінальному провадженні. Речові докази, які отримані або вилучені слідчим, прокурором, оглядаються, фотографуються та докладно описуються в протоколі огляду. Зберігання речових доказів стороною обвинувачення здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Документ повинен зберігатися протягом усього часу кримінального провадження. За клопотанням володільця документа слідчий, прокурор, суд можуть видати копії цього документа, за необхідності його оригінал, долучивши замість них до кримінального провадження завірені копії. У зв’язку з тим, що у приміщеннях територіального управління знаходяться матеріали кримінальних проваджень та оперативно-розшукові справи, а також речові докази, тому наведене обґрунтовує наявність підвищеного режиму охорони, у тому числі й наявності вогнепальної зброї, з метою недопустимості розголошення відомостей досудового розслідування. Згідно з пунктом 3 та пунктом 14 частини першої статті 17 Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» Національне бюро в порядку, визначеному законодавством, має безпосередній, у тому числі автоматизований, доступ до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування, користується державними, у тому числі урядовими, засобами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами, а також Національному бюро та його працівникам для виконання покладених на них обов’язків надається право у цілях оперативно-розшукової та слідчої діяльності створювати інформаційні, інформаційно-телекомунікаційні системи та вести оперативний облік в обсязі і порядку, передбачених законодавством. У приміщеннях Львівського територіального управління наявні технічні засоби доступу до інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування, інформаційно-телекомунікаційних систем Національного бюро, а також забезпечується зберігання документів з грифом «Для службового користування». Також, відповідно до Спеціального дозволу на провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею у приміщенні Львівського територіального управління визначено режимне приміщення. Наведені обставини аргументують необхідність особливого режиму охорони приміщень із використанням усіх можливих засобів, зокрема і вогнепальної зброї, відсутність якої може призвести до несанкціонованого проникнення до приміщень сторонніх осіб, у тому числі й озброєних груп, та матиме наслідком втрати чи розголошення інформації з обмеженим доступом. Окрім наведеного, слід врахувати, що відповідно до пункту 2 Порядку забезпечення охорони та захисту приміщень Львівського територіального управління Національного антикорупційного бюро України, затвердженого наказом Національного бюро від 21.02.2019 № 33, охорона та захист приміщень територіального управління Національного бюро, забезпечення безпеки працівників Національного бюро під час їх перебування у зазначених приміщеннях здійснюються суб’єктом надання послуг з охорони публічної безпеки та порядку, працівники якого мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї, відповідно до законодавства України, цього Порядку та/або цивільно-правових договорів. Підсумовуючи викладене, наявність права на носіння та застосування вогнепальної зброї є однією із надзвичайно важливих вимог тендерної документації, оскільки наявність такої, повноцінно забезпечить охорону приміщень Львівського територіального управління, створить необхідні передумови для захисту відомостей досудового розслідування, речових доказів, інформаційних систем, якими послуговується Національне бюро, та унеможливить розголошення іншої інформації з обмеженим доступом, гарантує безпечні умови роботи для працівників територіального управління. Надання ж охоронних послуг без наявності права на носіння та застосування вогнепальної зброї не відповідає потребам Національного бюро як замовника послуг та може призвести у майбутньому до настання негативних наслідків, описаних вище. Відтак, вимога тендерної документації щодо наявності права на носіння та застосування вогнепальної зброї переслідує правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету – забезпечення охорони приміщень Львівського територіального управління від несанкціонованого проникнення сторонніх осіб, тому не може вважатися дискримінаційною. Тобто, за таких обставин, вимога щодо наявності вогнепальної зброї не може вважатися дискримінацією та звуженням кола учасників закупівлі з урахуванням наведених вище обставин, а також того, що у приміщенні територіального управління проходять численні заходи, у яких, зокрема, беруть участь представники громадськості тощо, тому така вимога є виправданою. Аналогічний висновок міститься у постанові Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.07.2022 у справі № 640/13135/19. Слід зазначити, що скарги щодо неправомірності включення до тендерних документацій вимог щодо наявності у працівників учасника дозволів на носіння та використання вогнепальної зброї неодноразово були предметом розгляду Антимонопольного комітету України. Так, відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 349-р/пк-пз від 11.01.2023 та рішення № 20467-р/пк-пз від 19.12.2023 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель були відхиленні, як безпідставні твердження скаржника щодо неправомірності включення у тендерну документацію вимог про наявності у працівників учасника дозволів на носіння та використання вогнепальної зброї. На підставі вищевикладеного та на виконання імперативних норм статті 5 Закону, Замовник не вбачає за необхідність внесення змін до тендерної документації та проєкту договору в частині відповідного звернення. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 26.01.2024 16:27