-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Охоронні послуги (Львівське територіальне управління Національного антикорупційного бюро України) (код 79710000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»)
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: документи тендерної пропозиції, які складаються безпосередньо Учасником процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації, повинні бути викладені українською мовою. Більш детально у тендерній документації. Обсяг закупівлі: 1 послуга. Більш детально у додатках 2 та 3 до тендерної документації. Строк (термін) надання послуг: до 31.12.2024 (включно). Більш детально у додатку 3 до тендерної документації.
Завершена
1 588 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 944.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 944.00 UAH
Період оскарження:
23.01.2024 17:21 - 29.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі Охоронні послуги (Львівське територіальне управління Національного антикорупційного бюро України) (код 79710000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»)
Номер:
a38761ca129040a59db2698966471062
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-23-016365-a.c1
Назва:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі Охоронні послуги (Львівське територіальне управління Національного антикорупційного бюро України) (код 79710000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 4 відповідність працівників Ліцензійним умовам.pdf 26.01.2024 09:54
- Скарга.pdf 26.01.2024 09:54
- Додаток 3 Постанова №937 від 11.11.2015.pdf 26.01.2024 09:54
- Додаток 1 Ліцензія надання послуг охорони власності та громадян.pdf 26.01.2024 09:54
- Додаток 5 аналогічні договори.pdf 26.01.2024 09:54
- Додаток 7 Копії дозволів на право зберігання, носіння пристроїв для відстрілу.pdf 26.01.2024 09:54
- Додаток 2 Постанова №975 Про затвердження категорій від 21.11.2018.pdf 26.01.2024 09:54
- Додаток 6 Накладні спецзасоби згідно Постанови КМУ 97.pdf 26.01.2024 09:54
- sign.p7s 26.01.2024 09:57
- рішення від 29.01.2024 № 1670.pdf 29.01.2024 17:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.02.2024 № 2159.pdf 06.02.2024 14:19
- рішення від 05.02.2024 №2159.pdf 08.02.2024 09:54
- Заперечення на скаргу ПП ШЕРИФ-ЗАХИСТ від 26.01.2024 № UA-2024-01-23-016365-a.c1.pdf 31.01.2024 17:08
- Заперечення на скаргу Приватного підприємства ШЕРИФ-ЗАХИСТ від 26.01.2024 № UA-2024-01-23-016365-a.c1.docx 31.01.2024 17:08
- рішення від АМКУ 11.01.2023_№349.pdf 31.01.2024 17:08
- Постанова_Шостий_Апеляційний_адмін_суд_від_06.07.2022_№_640-13135-19.pdf 31.01.2024 17:08
- рішення АМКУ від 19.12.2023 № 20467.pdf 31.01.2024 17:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.01.2024 13:10
Дата розгляду скарги:
05.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.01.2024 17:54
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
08.02.2024 09:56
Пункт скарги
Номер:
0bb4d55e821e4a1ea8cb787f023a1b6b
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога щодо наявності в учасника працівників, які мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї.
Опис заперечення:
Додаток 2 до тендерної документації містить наступну вимогу:
«Учасник повинен підтвердити відповідно до законодавства наявність працівників, які мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї. У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати такі документи:
3. Копію дозвільних документів на право носіння та використання (застосування) вогнепальної зброї працівниками Учасника передбачених наказом МВС України від 21.08.1998 року № 622 (зі змінами) «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів»
або
для працівників Учасника, яким, у зв’язку з їх професійною діяльністю, чинним законодавством надано такі повноваження – довідку (складену, у довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника) із зазначенням нормативно-правового акта, яким надано такі повноваження.»
«Учасник повинен підтвердити відповідно до законодавства наявність працівників, які мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї. У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати такі документи:
3. Копію дозвільних документів на право носіння та використання (застосування) вогнепальної зброї працівниками Учасника передбачених наказом МВС України від 21.08.1998 року № 622 (зі змінами) «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів»
або
для працівників Учасника, яким, у зв’язку з їх професійною діяльністю, чинним законодавством надано такі повноваження – довідку (складену, у довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника) із зазначенням нормативно-правового акта, яким надано такі повноваження.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник встановивши в тендерній документації зазначену вимогу, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі».
Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав підприємства Скаржника цією вимогою пояснюється наступним.
Скаржник як приватна компанія, що є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності у своїй діяльності керується, перш за все, такими законодавчими актами, як: Закон України "Про охоронну діяльність", Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" від 18 листопада 2015 року № 960.
Спеціальним актом, що визначає перелік спецзасобів для охоронників, є Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності" від 11 лютого 2013 року № 97, і вона надає право мати лише:
(а) Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії
(б) Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*.
*Виключно суб'єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об'єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження.
Даний перелік не містить вогнепальної зброї, а тому дану вимогу зможуть виконати виключно учасники, для яких законодавством передбачена її наявність та які мають працівників, для яких передбачена наявність вогнепальної зброї. Такими учасниками можуть виступати виключно органи Національної поліції України та військові формування (суб’єкти охоронної діяльності державної форми власності), що в свою чергу, позбавляє можливості взяти участь інших суб’єктів охоронної діяльності.
Вимоги щодо використання приватними суб’єктами охоронної діяльності вогнепальної зброї відсутні.
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки ПП «Шериф-Захист» не може ні підтвердити наявність вогнепальної зброї, ні право на її використання через те, що таке використання є незаконним. Але ПП «Шериф-Захист» дотримується Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності" від 11 лютого 2013 року № 97, має та використовує в своїй діяльності спеціальні засоби: захисні шоломи, наручники пластикові, газові балони, газові пістолети, гумові кийки, щитки для захисту рук та ніг, щити протиударні, а також пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії.
Відповідно до чинного законодавства право на носіння та використання вогнепальної зброї мають правоохоронні та державні силові органи.
Стаття 42 Закону України «Про національну поліцію» визначає: Поліцейські заходи примусу: 1. Поліція під час виконання повноважень, визначених цим Законом, уповноважена застосовувати такі заходи примусу: 1) фізичний вплив (сила); 2) застосування спеціальних засобів; 3) застосування вогнепальної зброї.
Стаття 46 цього ж Закону додатково роз’яснює: 1. Застосування вогнепальної зброї є найбільш суворим заходом примусу. 2. Поліцейський уповноважений на зберігання, носіння вогнепальної зброї, а також на її застосування і використання лише за умови що він пройшов відповідну спеціальну підготовку. 3. Порядок зберігання і носіння вогнепальної зброї, що знаходиться в розпорядженні поліцейського, перелік вогнепальної зброї та боєприпасів, що використовуються в діяльності поліції, та норми їх належності встановлюються Міністром внутрішніх справ України. 4. Поліцейський уповноважений у виняткових випадках застосовувати вогнепальну зброю:
1) для відбиття нападу на поліцейського або членів його сім’ї, у випадку загрози їхньому життю чи здоров’ю;
2) для захисту осіб від нападу, що загрожує їхньому життю чи здоров’ю;
3) для звільнення заручників або осіб, яких незаконно позбавлено волі;
4) для відбиття нападу на об’єкти, що перебувають під охороною, конвої, житлові та нежитлові приміщення, а також звільнення таких об’єктів у разі їх захоплення;
5) для затримання особи, яку застали під час вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину і яка намагається втекти;
6) для затримання особи, яка чинить збройний опір, намагається втекти з-під варти, а також озброєної особи, яка погрожує застосуванням зброї та інших предметів, що загрожують життю і здоров’ю людей та/або поліцейського;
7) для зупинки транспортного засобу шляхом його пошкодження, якщо водій своїми діями створює загрозу життю чи здоров’ю людей та/або поліцейського.
5. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю тільки після попередження про необхідність припинення протиправних дій і намір використання заходу примусу, визначеного цією статтею.
6. Застосування вогнепальної зброї без попередження допускається:
1) при спробі особи, яку затримує поліцейський із вогнепальною зброєю в руках, наблизитися до нього, скоротивши визначену ним відстань, чи доторкнутися до зброї;
2) у разі збройного нападу, а також у разі раптового нападу із застосуванням бойової техніки, транспортних засобів або інших засобів, що загрожують життю чи здоров’ю людей;
3) якщо особа, затримана або заарештована за вчинення особливо тяжкого чи тяжкого злочину, втікає із застосуванням транспортного засобу;
4) якщо особа чинить збройний опір;
5) для припинення спроби заволодіти вогнепальною зброєю.
7. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю тільки з метою заподіяння особі такої шкоди, яка є необхідною і достатньою в такій обстановці, для негайного відвернення чи припинення збройного нападу.
8. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю у разі збройного нападу, якщо відвернення чи припинення відповідного нападу неможливо досягнути іншими засобами.
9. Поліцейському заборонено застосовувати вогнепальну зброю в місцях, де може бути завдано шкоди іншим особам, а також у вогненебезпечних та вибухонебезпечних місцях, крім випадків необхідності відбиття нападу або крайньої необхідності.
10. Поліцейський зобов’язаний у письмовій формі повідомляти свого керівника про застосування вогнепальної зброї, а також негайно повідомити свого керівника про активне застосування вогнепальної зброї, який, у свою чергу, зобов’язаний поінформувати центральний орган управління поліції та відповідного прокурора.
11. Поліцейський може взяти до рук вогнепальну зброю і привести її у готовність, якщо вважає, що в обстановці, що склалася, можуть виникнути підстави для її застосування.
12. Під час затримання осіб, щодо яких у поліцейського виникла підозра у вчиненні тяжкого чи особливо тяжкого злочину, а також під час перевірки документів у таких осіб поліцейський може привести в готовність вогнепальну зброю та попередити особу про можливість її застосування. Спроба особи, яку затримує поліцейський із вогнепальною зброєю в руках, наблизитися до нього, скоротивши визначену поліцейським відстань, чи доторкнутися до зброї є підставою для застосування вогнепальної зброї поліцейським.
13. Поліцейський може використати вогнепальну зброю для подання сигналу тривоги або виклику допоміжних сил, або для знешкодження тварини, яка загрожує життю чи здоров’ю поліцейського та інших осіб.
Прописуючи вимогу щодо наявність працівників, які мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї, Замовник обмежує коло потенційних учасників, оскільки участь у даній процедурі закупівлі зможуть взяти лише правоохоронні органи або учасники, що якимось чином можуть залучити працівників правоохоронних органів, які в свою чергу мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї.
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки суб’єкти охоронної діяльності не можуть мати в штаті або мати можливість залучати працівників поліції та (або) Національної гвардії України. Згідно п. 14 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960 визначено вимоги до персоналу:
Кадрові вимоги
14. До штату суб’єкта охоронної діяльності, його філії, іншого відокремленого підрозділу повинен входити фахівець (фахівці) з організації заходів охорони.
Вимога, визначена абзацом першим цього пункту, не поширюється на фізичних осіб - підприємців, які відповідають вимогам, визначеним абзацом п’ятим, шостим чи сьомим цього пункту.
Під час прийняття на роботу фахівець (фахівці) з організації заходів охорони подає (подають) документи, перелічені у пункті 17 цих Ліцензійних умов.
Зазначений фахівець повинен мати один з таких освітніх та (або) кваліфікаційних рівнів:
вищу освіту і стаж роботи не менше трьох років на посадах офіцерського складу в оперативних і слідчих підрозділах органів внутрішніх справ, міліції охорони, СБУ або стаж не менше трьох років на командних посадах стройових частин та навчальних закладів Збройних Сил, на посадах середнього та старшого начальницького складу правоохоронних органів, військових формувань, утворених відповідно до законів, та відомчої воєнізованої охорони;
вищу освіту і стаж роботи на керівних посадах (директора, заступника директора, керівника філії, іншого відокремленого підрозділу) суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років або стаж не менше трьох років на посадах, відповідальних за напрям охорони;
вищу юридичну освіту і стаж роботи за спеціальністю в суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років.
15. Охоронники, охоронці повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та залежно від об’єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. № 336 “Про затвердження Випуску 1 “Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності” Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників”. Рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством.
16. Працівники, залучені до роботи на пункті централізованого спостереження, повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та подати необхідні для прийняття на роботу документи, передбачені абзацами третім - шостим пункту 17 цих Ліцензійних умов.
Освітня підготовка персоналу пункту централізованого спостереження, який спостерігає за станом систем передавання сповіщень, повинна бути не нижче повної загальної середньої освіти.
Професійна підготовка персоналу пункту централізованого спостереження забезпечується суб’єктом охоронної діяльності.
17. Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).
Під час прийняття на роботу ліцензіат зобов’язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб’єкта охоронної діяльності, а саме:
документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку;
документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів;
документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку;
копію паспорта громадянина України;
документ, що підтверджує набуття кваліфікації;
відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці з територіального центру комплектування та соціальної підтримки (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.
{Пункт 17 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 341 від 18.04.2023}
18. Охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який відповідає вимогам, що встановлені пунктами 15 і 17 цих Ліцензійних умов.
При цьому, Замовник жодним чином не обґрунтовує наявність в ТД даної вимоги та не пояснює для чого йому необхідна саме вогнепальна зброя. Подібна вимога міститься і в проекті договору.
Стаття 10 Закону України «Про охоронну діяльність», якою керуються суб’єкти охоронної діяльності визначає Обмеження в охоронній діяльності, а саме:
«1. Під час організації та здійснення охоронної діяльності забороняється:
1) придбавати та використовувати майно, визначене законодавством для виключного використання військовими формуваннями та правоохоронними органами;»
Також Скаржнику незрозуміло з якою ціллю Замовник вимагає від виконавців неухильно дотримуватися вимог чинного законодавства України у сфері надання послуг із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку (з метою виконання цієї вимоги Учасник повинен підтвердити відповідно до законодавства наявність працівників, які мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї), оскільки Замовник закуповує Охоронні послуги за кодом 79710000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку Єдиним закупівельним словником визначається за зовсім іншим кодом ДК 021:2015: 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку.
Хоча Замовник є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, і згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 975 від 21 листопада 2018 р. Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах може охоронятися органами поліції за умови: «2. Об’єкти, де розміщуються органи державної влади (за пропозиціями/зверненнями керівництва).» Але Скаржник не знайшов Замовника у Переліку об’єктів державної та інших форм власності, охорона нерухомого майна яких здійснюється виключно органами поліції охорони на договірних засадах, що визначений Постановою Кабінету Міністрів України № 937 від 11 листопада 2015 р.
Зазначаємо, що Скаржник має досвід надання послуг охорони державних установ таких як Державне підприємство обслуговування повітряного руху України, Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» (Херсонська філія), Комунальне підприємство «Управління капітального будівництва» та інші. Послуги за договорами були надані якісно, в повному обсязі з використанням спеціальних засобів згідно Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності" від 11 лютого 2013 року № 97 та без використання вогнепальної зброї.
Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав підприємства Скаржника цією вимогою пояснюється наступним.
Скаржник як приватна компанія, що є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності у своїй діяльності керується, перш за все, такими законодавчими актами, як: Закон України "Про охоронну діяльність", Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" від 18 листопада 2015 року № 960.
Спеціальним актом, що визначає перелік спецзасобів для охоронників, є Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності" від 11 лютого 2013 року № 97, і вона надає право мати лише:
(а) Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії
(б) Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*.
*Виключно суб'єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об'єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження.
Даний перелік не містить вогнепальної зброї, а тому дану вимогу зможуть виконати виключно учасники, для яких законодавством передбачена її наявність та які мають працівників, для яких передбачена наявність вогнепальної зброї. Такими учасниками можуть виступати виключно органи Національної поліції України та військові формування (суб’єкти охоронної діяльності державної форми власності), що в свою чергу, позбавляє можливості взяти участь інших суб’єктів охоронної діяльності.
Вимоги щодо використання приватними суб’єктами охоронної діяльності вогнепальної зброї відсутні.
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки ПП «Шериф-Захист» не може ні підтвердити наявність вогнепальної зброї, ні право на її використання через те, що таке використання є незаконним. Але ПП «Шериф-Захист» дотримується Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності" від 11 лютого 2013 року № 97, має та використовує в своїй діяльності спеціальні засоби: захисні шоломи, наручники пластикові, газові балони, газові пістолети, гумові кийки, щитки для захисту рук та ніг, щити протиударні, а також пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії.
Відповідно до чинного законодавства право на носіння та використання вогнепальної зброї мають правоохоронні та державні силові органи.
Стаття 42 Закону України «Про національну поліцію» визначає: Поліцейські заходи примусу: 1. Поліція під час виконання повноважень, визначених цим Законом, уповноважена застосовувати такі заходи примусу: 1) фізичний вплив (сила); 2) застосування спеціальних засобів; 3) застосування вогнепальної зброї.
Стаття 46 цього ж Закону додатково роз’яснює: 1. Застосування вогнепальної зброї є найбільш суворим заходом примусу. 2. Поліцейський уповноважений на зберігання, носіння вогнепальної зброї, а також на її застосування і використання лише за умови що він пройшов відповідну спеціальну підготовку. 3. Порядок зберігання і носіння вогнепальної зброї, що знаходиться в розпорядженні поліцейського, перелік вогнепальної зброї та боєприпасів, що використовуються в діяльності поліції, та норми їх належності встановлюються Міністром внутрішніх справ України. 4. Поліцейський уповноважений у виняткових випадках застосовувати вогнепальну зброю:
1) для відбиття нападу на поліцейського або членів його сім’ї, у випадку загрози їхньому життю чи здоров’ю;
2) для захисту осіб від нападу, що загрожує їхньому життю чи здоров’ю;
3) для звільнення заручників або осіб, яких незаконно позбавлено волі;
4) для відбиття нападу на об’єкти, що перебувають під охороною, конвої, житлові та нежитлові приміщення, а також звільнення таких об’єктів у разі їх захоплення;
5) для затримання особи, яку застали під час вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину і яка намагається втекти;
6) для затримання особи, яка чинить збройний опір, намагається втекти з-під варти, а також озброєної особи, яка погрожує застосуванням зброї та інших предметів, що загрожують життю і здоров’ю людей та/або поліцейського;
7) для зупинки транспортного засобу шляхом його пошкодження, якщо водій своїми діями створює загрозу життю чи здоров’ю людей та/або поліцейського.
5. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю тільки після попередження про необхідність припинення протиправних дій і намір використання заходу примусу, визначеного цією статтею.
6. Застосування вогнепальної зброї без попередження допускається:
1) при спробі особи, яку затримує поліцейський із вогнепальною зброєю в руках, наблизитися до нього, скоротивши визначену ним відстань, чи доторкнутися до зброї;
2) у разі збройного нападу, а також у разі раптового нападу із застосуванням бойової техніки, транспортних засобів або інших засобів, що загрожують життю чи здоров’ю людей;
3) якщо особа, затримана або заарештована за вчинення особливо тяжкого чи тяжкого злочину, втікає із застосуванням транспортного засобу;
4) якщо особа чинить збройний опір;
5) для припинення спроби заволодіти вогнепальною зброєю.
7. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю тільки з метою заподіяння особі такої шкоди, яка є необхідною і достатньою в такій обстановці, для негайного відвернення чи припинення збройного нападу.
8. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю у разі збройного нападу, якщо відвернення чи припинення відповідного нападу неможливо досягнути іншими засобами.
9. Поліцейському заборонено застосовувати вогнепальну зброю в місцях, де може бути завдано шкоди іншим особам, а також у вогненебезпечних та вибухонебезпечних місцях, крім випадків необхідності відбиття нападу або крайньої необхідності.
10. Поліцейський зобов’язаний у письмовій формі повідомляти свого керівника про застосування вогнепальної зброї, а також негайно повідомити свого керівника про активне застосування вогнепальної зброї, який, у свою чергу, зобов’язаний поінформувати центральний орган управління поліції та відповідного прокурора.
11. Поліцейський може взяти до рук вогнепальну зброю і привести її у готовність, якщо вважає, що в обстановці, що склалася, можуть виникнути підстави для її застосування.
12. Під час затримання осіб, щодо яких у поліцейського виникла підозра у вчиненні тяжкого чи особливо тяжкого злочину, а також під час перевірки документів у таких осіб поліцейський може привести в готовність вогнепальну зброю та попередити особу про можливість її застосування. Спроба особи, яку затримує поліцейський із вогнепальною зброєю в руках, наблизитися до нього, скоротивши визначену поліцейським відстань, чи доторкнутися до зброї є підставою для застосування вогнепальної зброї поліцейським.
13. Поліцейський може використати вогнепальну зброю для подання сигналу тривоги або виклику допоміжних сил, або для знешкодження тварини, яка загрожує життю чи здоров’ю поліцейського та інших осіб.
Прописуючи вимогу щодо наявність працівників, які мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї, Замовник обмежує коло потенційних учасників, оскільки участь у даній процедурі закупівлі зможуть взяти лише правоохоронні органи або учасники, що якимось чином можуть залучити працівників правоохоронних органів, які в свою чергу мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї.
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки суб’єкти охоронної діяльності не можуть мати в штаті або мати можливість залучати працівників поліції та (або) Національної гвардії України. Згідно п. 14 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960 визначено вимоги до персоналу:
Кадрові вимоги
14. До штату суб’єкта охоронної діяльності, його філії, іншого відокремленого підрозділу повинен входити фахівець (фахівці) з організації заходів охорони.
Вимога, визначена абзацом першим цього пункту, не поширюється на фізичних осіб - підприємців, які відповідають вимогам, визначеним абзацом п’ятим, шостим чи сьомим цього пункту.
Під час прийняття на роботу фахівець (фахівці) з організації заходів охорони подає (подають) документи, перелічені у пункті 17 цих Ліцензійних умов.
Зазначений фахівець повинен мати один з таких освітніх та (або) кваліфікаційних рівнів:
вищу освіту і стаж роботи не менше трьох років на посадах офіцерського складу в оперативних і слідчих підрозділах органів внутрішніх справ, міліції охорони, СБУ або стаж не менше трьох років на командних посадах стройових частин та навчальних закладів Збройних Сил, на посадах середнього та старшого начальницького складу правоохоронних органів, військових формувань, утворених відповідно до законів, та відомчої воєнізованої охорони;
вищу освіту і стаж роботи на керівних посадах (директора, заступника директора, керівника філії, іншого відокремленого підрозділу) суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років або стаж не менше трьох років на посадах, відповідальних за напрям охорони;
вищу юридичну освіту і стаж роботи за спеціальністю в суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років.
15. Охоронники, охоронці повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та залежно від об’єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. № 336 “Про затвердження Випуску 1 “Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності” Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників”. Рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством.
16. Працівники, залучені до роботи на пункті централізованого спостереження, повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та подати необхідні для прийняття на роботу документи, передбачені абзацами третім - шостим пункту 17 цих Ліцензійних умов.
Освітня підготовка персоналу пункту централізованого спостереження, який спостерігає за станом систем передавання сповіщень, повинна бути не нижче повної загальної середньої освіти.
Професійна підготовка персоналу пункту централізованого спостереження забезпечується суб’єктом охоронної діяльності.
17. Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).
Під час прийняття на роботу ліцензіат зобов’язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб’єкта охоронної діяльності, а саме:
документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку;
документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів;
документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку;
копію паспорта громадянина України;
документ, що підтверджує набуття кваліфікації;
відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці з територіального центру комплектування та соціальної підтримки (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.
{Пункт 17 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 341 від 18.04.2023}
18. Охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який відповідає вимогам, що встановлені пунктами 15 і 17 цих Ліцензійних умов.
При цьому, Замовник жодним чином не обґрунтовує наявність в ТД даної вимоги та не пояснює для чого йому необхідна саме вогнепальна зброя. Подібна вимога міститься і в проекті договору.
Стаття 10 Закону України «Про охоронну діяльність», якою керуються суб’єкти охоронної діяльності визначає Обмеження в охоронній діяльності, а саме:
«1. Під час організації та здійснення охоронної діяльності забороняється:
1) придбавати та використовувати майно, визначене законодавством для виключного використання військовими формуваннями та правоохоронними органами;»
Також Скаржнику незрозуміло з якою ціллю Замовник вимагає від виконавців неухильно дотримуватися вимог чинного законодавства України у сфері надання послуг із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку (з метою виконання цієї вимоги Учасник повинен підтвердити відповідно до законодавства наявність працівників, які мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї), оскільки Замовник закуповує Охоронні послуги за кодом 79710000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку Єдиним закупівельним словником визначається за зовсім іншим кодом ДК 021:2015: 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку.
Хоча Замовник є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, і згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 975 від 21 листопада 2018 р. Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах може охоронятися органами поліції за умови: «2. Об’єкти, де розміщуються органи державної влади (за пропозиціями/зверненнями керівництва).» Але Скаржник не знайшов Замовника у Переліку об’єктів державної та інших форм власності, охорона нерухомого майна яких здійснюється виключно органами поліції охорони на договірних засадах, що визначений Постановою Кабінету Міністрів України № 937 від 11 листопада 2015 р.
Зазначаємо, що Скаржник має досвід надання послуг охорони державних установ таких як Державне підприємство обслуговування повітряного руху України, Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» (Херсонська філія), Комунальне підприємство «Управління капітального будівництва» та інші. Послуги за договорами були надані якісно, в повному обсязі з використанням спеціальних засобів згідно Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності" від 11 лютого 2013 року № 97 та без використання вогнепальної зброї.
×
-
Назва доказу:
Додаток 7 Копії дозволів на право зберігання, носіння пристроїв для відстрілу
-
Опис доказу:
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки ПП «Шериф-Захист» не може ні підтвердити наявність вогнепальної зброї, ні право на її використання через те, що таке використання є незаконним. Але ПП «Шериф-Захист» дотримується Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності" від 11 лютого 2013 року № 97, має та використовує в своїй діяльності спеціальні засоби: захисні шоломи, наручники пластикові, газові балони, газові пістолети, гумові кийки, щитки для захисту рук та ніг, щити протиударні, а також пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 7 Копії дозволів на право зберігання, носіння пристроїв для відстрілу.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 5 аналогічні договори
-
Опис доказу:
Зазначаємо, що Скаржник має досвід надання послуг охорони державних установ таких як Державне підприємство обслуговування повітряного руху України, Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» (Херсонська філія), Комунальне підприємство «Управління капітального будівництва» та інші. Послуги за договорами були надані якісно, в повному обсязі з використанням спеціальних засобів згідно Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності" від 11 лютого 2013 року № 97 та без використання вогнепальної зброї.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 аналогічні договори.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 Постанова №937 від 11.11.2015
-
Опис доказу:
Замовник жодним чином не обґрунтовує наявність в ТД даної вимоги та не пояснює для чого йому необхідна саме вогнепальна зброя. Подібна вимога міститься і в проекті договору. Стаття 10 Закону України «Про охоронну діяльність», якою керуються суб’єкти охоронної діяльності визначає Обмеження в охоронній діяльності, а саме: «1. Під час організації та здійснення охоронної діяльності забороняється: 1) придбавати та використовувати майно, визначене законодавством для виключного використання військовими формуваннями та правоохоронними органами;» Також Скаржнику незрозуміло з якою ціллю Замовник вимагає від виконавців неухильно дотримуватися вимог чинного законодавства України у сфері надання послуг із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку (з метою виконання цієї вимоги Учасник повинен підтвердити відповідно до законодавства наявність працівників, які мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї), оскільки Замовник закуповує Охоронні послуги за кодом 79710000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку Єдиним закупівельним словником визначається за зовсім іншим кодом ДК 021:2015: 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку. Хоча Замовник є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, і згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 975 від 21 листопада 2018 р. Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах може охоронятися органами поліції за умови: «2. Об’єкти, де розміщуються органи державної влади (за пропозиціями/зверненнями керівництва).» Але Скаржник не знайшов Замовника у Переліку об’єктів державної та інших форм власності, охорона нерухомого майна яких здійснюється виключно органами поліції охорони на договірних засадах, що визначений Постановою Кабінету Міністрів України № 937 від 11 листопада 2015 р.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 Постанова №937 від 11.11.2015.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 Постанова №975 Про затвердження категорій від 21.11.2018
-
Опис доказу:
Замовник жодним чином не обґрунтовує наявність в ТД даної вимоги та не пояснює для чого йому необхідна саме вогнепальна зброя. Подібна вимога міститься і в проекті договору. Стаття 10 Закону України «Про охоронну діяльність», якою керуються суб’єкти охоронної діяльності визначає Обмеження в охоронній діяльності, а саме: «1. Під час організації та здійснення охоронної діяльності забороняється: 1) придбавати та використовувати майно, визначене законодавством для виключного використання військовими формуваннями та правоохоронними органами;» Також Скаржнику незрозуміло з якою ціллю Замовник вимагає від виконавців неухильно дотримуватися вимог чинного законодавства України у сфері надання послуг із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку (з метою виконання цієї вимоги Учасник повинен підтвердити відповідно до законодавства наявність працівників, які мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї), оскільки Замовник закуповує Охоронні послуги за кодом 79710000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку Єдиним закупівельним словником визначається за зовсім іншим кодом ДК 021:2015: 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку. Хоча Замовник є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, і згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 975 від 21 листопада 2018 р. Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах може охоронятися органами поліції за умови: «2. Об’єкти, де розміщуються органи державної влади (за пропозиціями/зверненнями керівництва).» Але Скаржник не знайшов Замовника у Переліку об’єктів державної та інших форм власності, охорона нерухомого майна яких здійснюється виключно органами поліції охорони на договірних засадах, що визначений Постановою Кабінету Міністрів України № 937 від 11 листопада 2015 р.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 Постанова №975 Про затвердження категорій від 21.11.2018.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 4 відповідність працівників Ліцензійним умовам
-
Опис доказу:
Відповідно до чинного законодавства право на носіння та використання вогнепальної зброї мають правоохоронні та державні силові органи. Стаття 42 Закону України «Про національну поліцію» визначає: Поліцейські заходи примусу: 1. Поліція під час виконання повноважень, визначених цим Законом, уповноважена застосовувати такі заходи примусу: 1) фізичний вплив (сила); 2) застосування спеціальних засобів; 3) застосування вогнепальної зброї. Стаття 46 цього ж Закону додатково роз’яснює: 1. Застосування вогнепальної зброї є найбільш суворим заходом примусу. 2. Поліцейський уповноважений на зберігання, носіння вогнепальної зброї, а також на її застосування і використання лише за умови що він пройшов відповідну спеціальну підготовку. 3. Порядок зберігання і носіння вогнепальної зброї, що знаходиться в розпорядженні поліцейського, перелік вогнепальної зброї та боєприпасів, що використовуються в діяльності поліції, та норми їх належності встановлюються Міністром внутрішніх справ України. 4. Поліцейський уповноважений у виняткових випадках застосовувати вогнепальну зброю: 1) для відбиття нападу на поліцейського або членів його сім’ї, у випадку загрози їхньому життю чи здоров’ю; 2) для захисту осіб від нападу, що загрожує їхньому життю чи здоров’ю; 3) для звільнення заручників або осіб, яких незаконно позбавлено волі; 4) для відбиття нападу на об’єкти, що перебувають під охороною, конвої, житлові та нежитлові приміщення, а також звільнення таких об’єктів у разі їх захоплення; 5) для затримання особи, яку застали під час вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину і яка намагається втекти; 6) для затримання особи, яка чинить збройний опір, намагається втекти з-під варти, а також озброєної особи, яка погрожує застосуванням зброї та інших предметів, що загрожують життю і здоров’ю людей та/або поліцейського; 7) для зупинки транспортного засобу шляхом його пошкодження, якщо водій своїми діями створює загрозу життю чи здоров’ю людей та/або поліцейського. 5. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю тільки після попередження про необхідність припинення протиправних дій і намір використання заходу примусу, визначеного цією статтею. 6. Застосування вогнепальної зброї без попередження допускається: 1) при спробі особи, яку затримує поліцейський із вогнепальною зброєю в руках, наблизитися до нього, скоротивши визначену ним відстань, чи доторкнутися до зброї; 2) у разі збройного нападу, а також у разі раптового нападу із застосуванням бойової техніки, транспортних засобів або інших засобів, що загрожують життю чи здоров’ю людей; 3) якщо особа, затримана або заарештована за вчинення особливо тяжкого чи тяжкого злочину, втікає із застосуванням транспортного засобу; 4) якщо особа чинить збройний опір; 5) для припинення спроби заволодіти вогнепальною зброєю. 7. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю тільки з метою заподіяння особі такої шкоди, яка є необхідною і достатньою в такій обстановці, для негайного відвернення чи припинення збройного нападу. 8. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю у разі збройного нападу, якщо відвернення чи припинення відповідного нападу неможливо досягнути іншими засобами. 9. Поліцейському заборонено застосовувати вогнепальну зброю в місцях, де може бути завдано шкоди іншим особам, а також у вогненебезпечних та вибухонебезпечних місцях, крім випадків необхідності відбиття нападу або крайньої необхідності. 10. Поліцейський зобов’язаний у письмовій формі повідомляти свого керівника про застосування вогнепальної зброї, а також негайно повідомити свого керівника про активне застосування вогнепальної зброї, який, у свою чергу, зобов’язаний поінформувати центральний орган управління поліції та відповідного прокурора. 11. Поліцейський може взяти до рук вогнепальну зброю і привести її у готовність, якщо вважає, що в обстановці, що склалася, можуть виникнути підстави для її застосування. 12. Під час затримання осіб, щодо яких у поліцейського виникла підозра у вчиненні тяжкого чи особливо тяжкого злочину, а також під час перевірки документів у таких осіб поліцейський може привести в готовність вогнепальну зброю та попередити особу про можливість її застосування. Спроба особи, яку затримує поліцейський із вогнепальною зброєю в руках, наблизитися до нього, скоротивши визначену поліцейським відстань, чи доторкнутися до зброї є підставою для застосування вогнепальної зброї поліцейським. 13. Поліцейський може використати вогнепальну зброю для подання сигналу тривоги або виклику допоміжних сил, або для знешкодження тварини, яка загрожує життю чи здоров’ю поліцейського та інших осіб. Прописуючи вимогу щодо наявність працівників, які мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї, Замовник обмежує коло потенційних учасників, оскільки участь у даній процедурі закупівлі зможуть взяти лише правоохоронні органи або учасники, що якимось чином можуть залучити працівників правоохоронних органів, які в свою чергу мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї. Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки суб’єкти охоронної діяльності не можуть мати в штаті або мати можливість залучати працівників поліції та (або) Національної гвардії України. Згідно п. 14 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960 визначено вимоги до персоналу: Кадрові вимоги 14. До штату суб’єкта охоронної діяльності, його філії, іншого відокремленого підрозділу повинен входити фахівець (фахівці) з організації заходів охорони. Вимога, визначена абзацом першим цього пункту, не поширюється на фізичних осіб - підприємців, які відповідають вимогам, визначеним абзацом п’ятим, шостим чи сьомим цього пункту. Під час прийняття на роботу фахівець (фахівці) з організації заходів охорони подає (подають) документи, перелічені у пункті 17 цих Ліцензійних умов. Зазначений фахівець повинен мати один з таких освітніх та (або) кваліфікаційних рівнів: вищу освіту і стаж роботи не менше трьох років на посадах офіцерського складу в оперативних і слідчих підрозділах органів внутрішніх справ, міліції охорони, СБУ або стаж не менше трьох років на командних посадах стройових частин та навчальних закладів Збройних Сил, на посадах середнього та старшого начальницького складу правоохоронних органів, військових формувань, утворених відповідно до законів, та відомчої воєнізованої охорони; вищу освіту і стаж роботи на керівних посадах (директора, заступника директора, керівника філії, іншого відокремленого підрозділу) суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років або стаж не менше трьох років на посадах, відповідальних за напрям охорони; вищу юридичну освіту і стаж роботи за спеціальністю в суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років. 15. Охоронники, охоронці повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та залежно від об’єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. № 336 “Про затвердження Випуску 1 “Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності” Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників”. Рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством. 16. Працівники, залучені до роботи на пункті централізованого спостереження, повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та подати необхідні для прийняття на роботу документи, передбачені абзацами третім - шостим пункту 17 цих Ліцензійних умов. Освітня підготовка персоналу пункту централізованого спостереження, який спостерігає за станом систем передавання сповіщень, повинна бути не нижче повної загальної середньої освіти. Професійна підготовка персоналу пункту централізованого спостереження забезпечується суб’єктом охоронної діяльності. 17. Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності). Під час прийняття на роботу ліцензіат зобов’язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб’єкта охоронної діяльності, а саме: документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку; документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів; документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку; копію паспорта громадянина України; документ, що підтверджує набуття кваліфікації; відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці з територіального центру комплектування та соціальної підтримки (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації. {Пункт 17 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 341 від 18.04.2023} 18. Охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який відповідає вимогам, що встановлені пунктами 15 і 17 цих Ліцензійних умов.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 відповідність працівників Ліцензійним умовам.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 6 Накладні спецзасоби згідно Постанови КМУ 97
-
Опис доказу:
Спеціальним актом, що визначає перелік спецзасобів для охоронників, є Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності" від 11 лютого 2013 року № 97, і вона надає право мати лише: (а) Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії (б) Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*. *Виключно суб'єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об'єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження. Даний перелік не містить вогнепальної зброї, а тому дану вимогу зможуть виконати виключно учасники, для яких законодавством передбачена її наявність та які мають працівників, для яких передбачена наявність вогнепальної зброї. Такими учасниками можуть виступати виключно органи Національної поліції України та військові формування (суб’єкти охоронної діяльності державної форми власності), що в свою чергу, позбавляє можливості взяти участь інших суб’єктів охоронної діяльності. Вимоги щодо використання приватними суб’єктами охоронної діяльності вогнепальної зброї відсутні. Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки ПП «Шериф-Захист» не може ні підтвердити наявність вогнепальної зброї, ні право на її використання через те, що таке використання є незаконним. Але ПП «Шериф-Захист» дотримується Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності" від 11 лютого 2013 року № 97, має та використовує в своїй діяльності спеціальні засоби: захисні шоломи, наручники пластикові, газові балони, газові пістолети, гумові кийки, щитки для захисту рук та ніг, щити протиударні, а також пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6 Накладні спецзасоби згідно Постанови КМУ 97.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 Ліцензія надання послуг охорони власності та громадян
-
Опис доказу:
Скаржник як приватна компанія, що є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності у своїй діяльності керується, перш за все, такими законодавчими актами, як: Закон України "Про охоронну діяльність", Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" від 18 листопада 2015 року № 960.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 Ліцензія надання послуг охорони власності та громадян.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації, Додатку 2 до тендерної документації та Проекту договору (п. 4.1. та Додаток 2 до Проекту договору) вимогу щодо наявності права наявності працівників, які мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї: «Учасник повинен підтвердити відповідно до законодавства наявність працівників, які мають право на носіння та застосування вогнепальної зброї. У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати такі документи: 3. Копію дозвільних документів на право носіння та використання (застосування) вогнепальної зброї працівниками Учасника передбачених наказом МВС України від 21.08.1998 року № 622 (зі змінами) «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів» або для працівників Учасника, яким, у зв’язку з їх професійною діяльністю, чинним законодавством надано такі повноваження – довідку (складену, у довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника) із зазначенням нормативно-правового акта, яким надано такі повноваження.»