• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

код ДК 021:2015: 33750000-2 - Засоби для догляду за малюками (Підгузки (НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів»: 11239 – Підгузник для дорослих; код ДК 021:2023: 33751000-9 Підгузки (Підгузки для дорослих S №1, підгузки для дорослих M №2); НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів»: 35008 – Дитячий підгузник; код ДК 021:2023: 33751000-9 Підгузки (Підгузки дитячі вага 11-18 кг, Підгузки дитячі вага 15+, Підгузки дитячі вага 8-14 кг, Підгузки дитячі вага 5-9 кг).

Замовник не приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціни яких є вищими ніж очікувана вартість предмета, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів

Завершена

613 752.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 068.76 UAH
Період уточнення: 19.01.2024 09:29 - 29.02.2024 00:00
Відповідь надана

Незаконна вимога

Номер: f3377e7415ba476eb7e1df92409d4aa8
Дата опублікування: 23.01.2024 12:49
Опис: У Додатку 3 до тендерної документації наведені 6 позицій товару, які планує закупити замовник та у колонці «кількість» одиницею виміру вказана як упаковка. І по кожній з шести позицій товару вказано, що в упаковці повинна бути певна кількість штук товару. Про незаконність вашої вимоги свідчить практика розгляду скарг в АМКУ. Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» одним з принципів закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Хочу повідомити, що кожен виробник на свій розсуд встановлює скільки саме штук повинно бути в упаковці. Але ви чітко встановили кількість штук в упаковці і тим самим обмежили коло учасників, адже взяти участь у торгах зможуть лише учасники, в яких в упаковці наявна певна кількість штук. Так як ви закуповуєте певну кількість товару, то логічним було би встановити, що одиницею виміру є «штука». Отож, прошу внести зміни в документацію і вилучити незаконну вказівку про те, скільки саме штук товару повинно бути в упаковці. А також встановити по кожній з шести позицій товару одиницею виміру «штука» аби кожен учасник самостійно формував кількість товару в упаковці на свій розсуд. У випадку не внесення змін в документацію і не вилучення цієї незаконної вимоги, ми будемо звертатися зі скаргою в АМКУ.
Відповідь: Доброго дня! Стосовно Вашого звернення, повідомляємо наступне. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Крім того, технічні умови та характеристики підгузок для дорослих та дітей розроблені Замовником для забезпечення догляду за особами із середнім і важким нетриманням сечі, для малорухомих і лежачих пацієнтів. Розміри та кількість підгузок визначалися під конкретних пацієнтів на рік, та є необхідними для забезпечення потреб людей та дітей з інвалідністю, які підлягають під індивідуальну програму реабілітації та медичних висновків ЛКК. Відповідно Ст. 23 Закону України “Про публічні закупівлі, «У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Тендерна документація Замовника містить вираз «або еквівалент», який повинен бути не гірше заявленого. Таким чином на підставі вищенаведеного та керуючись ст.23 Закону України “Про публічні закупівлі” медичний заклад жодними чином не порушує вимоги Закону, а працює виключно в його межах, в інтересах важкохворих пацієнтів для яких зайві незручності можуть спричинити дискомфорт. Отже, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Наявність певної кількості підгузок в упаковці чітко розрахована з врахуванням потреб та побажань пацієнтів, щодо зручності, комфортності використання, поглинаючих та дихаючих властивостей, ефективності захисту (запобігання протіканню та утримування/нейтралізація неприємного запаху), підтримки сухості, непомітності, естетичності, відсутності алергічних реакцій та подразнень шкіри. (інвалідів та важкохворих, лежачих) для яких саме і проводиться дана закупівля. Технічні умови та характеристики підгузок розроблені Замовником для забезпечення догляду за особами із середнім і важким нетриманням сечі, для малорухомих і лежачих пацієнтів Наголошуємо, що ми зобов’язані забезпечити потреби своїх пацієнтів продукцією яка найбільш підходить для таких хворих. Якщо Учасник не має в наявності відповідних підгузків, то йому нічого не заважає закупити їх на ринку, звісно, якщо є бажання співпрацювати з іншими виробниками чи іншими суб’єктами даної сфери торгівлі. Вами не доведено, як саме дані умови закупівлі Вас дискримінують. І на останок, Учасники не повинні здійснювати тиск на Замовника в частині розроблення умов закупівлі, а саме: диктувати умови та порядок проведення процедури закупівлі. Замовник діяв в межах та спосіб визначені законодавством, що регулює сферу закупівель з урахуванням своєї потреби та рекомендацій лікарів, медичного персоналу і звісно були враховані побажання самих пацієнтів, що зумовлені практичним використанням підгузків.. Замовник керувався виключно вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі» та законними правами та інтересами важкохворих пацієнтів закладу. Тому ваша вимога щодо внесення змін до Тендерної документації є неправомірною, а тому вноситися зміни до Тендерної документації Замовником не будуть. Якщо ви з цим не погоджуєтесь, скористайтеся своїм правом щодо звернення до АМКУ. Дякуємо за звернення!
Дата відповіді: 23.01.2024 13:55