• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Цукор і супутня продукція (цукор, цукрова пудра, ванільний цукор)

Торги не відбулися

108 559.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 542.80 UAH
Період уточнення: 18.01.2024 18:04 - 27.01.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги!!!

Номер: 2160e3a5d4694f5b9e5b14eebae06645
Дата опублікування: 22.01.2024 16:26
Опис: Шановний Замовнику, просимо не встановлювати дискримінаційних критеріїв для штучного створення відсутності учасників з метою подальшого укладення прямого договору. Відповідно до пункту 7 Додатку 2 до тендерної документації Замовника встановлена наступна вимога: 7. З метою підтвердження того, що пропоновані товари за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації; підтвердження дотримання учасником Закону України «Про запобігання корупції», відповідності вимогам законодавства пов’язаних з інформаційною безпекою, учасник повинен надати наступні документи у складі своєї пропозиції: - копії діючих на момент подачі сертифікатів ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) стосовно послуг з оптової торгівлі, постачання, зберігання та складування, транспортування харчових продуктів та допоміжних послуг щодо транспортування; копію діючого сертифікату ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) на систему управління щодо протидії корупції стосовно послуг з оптової торгівлі, постачання, зберігання та складування, транспортування харчових продуктів; копію діючого сертифікату ISO 27001:2023 (ISO/ІЕС 27001:2022, IDT) на систему управління інформаційною безпекою стосовно послуг з оптової торгівлі, постачання, зберігання та складування, транспортування харчових продуктів, які видані учаснику та/або виробнику та/або офіційному представнику виробника та/або дистриб’ютору та/або продавцю товару в якого учасник буде придбавати товар, що є предметом закупівлі. Учасник додатково надає в складі тендерної пропозиції відповідний договір, що підтверджує співпрацю учасника з виробником та/або офіційним представником виробника та/або дистриб’ютором та/або продавцем товару в якого учасник буде придбавати товар, у випадку надання документів що вимагаються п.7 цього Додатку, виданих виробнику та/або офіційному представнику виробника та/або дистриб’ютору та/або продавцю товару в якого учасник буде придбавати товар, що є предметом закупівлі. Міжнародним правом у сфері публічних закупівель закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель – це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. В підсумку просимо надати обгрунтовану відповідь, напитання: чи встановлені вами вимоги є об'єктивно виправданими, необхідними для закупівлі саме цього предмету закупівлі або чи мають вони раціональне обґрунтування? Жоден дистриб'ютор, виробник цукру та цукторвої продукції в регуоні та в Україні в цілому немає всіх тих наявних сертифікатів, які вимагаються вами в тендерній документації, тому, просимо зазначити чим керувався замовник, встановлюючи їх? Або ж, у випадку відсутності обгрунтованих пояснень, просимо внести зміни в тендерну документацію та вилучити вказані вимоги, що мають ознаки дискримінаційних.
Відповідь: Згідно вимог ч.2. ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв. Згідно ч.4 ст. 16 Закону: під час проведення торгів із обмеженою участю замовником застосовуються всі кваліфікаційні критерії, встановлені ч.2. ст. 16. Тобто, для торгів із обмеженою участю замовником застосовуються всі кваліфікаційні критерії, а для спрощених торгів замовник на свій розсуд установлює кількість критеріїв - один або декілька та вказує в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Згідно ч.3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно ч.5. ст. 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. При цьому маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Згідно ч.7. ст.21 Закону України № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках не є обов’язковою. Але цей Закон не скасовує сертифікацію, а лише залишає право за оператором ринку отримувати чи не отримувати Сертифікат. Практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель підтверджує наявність права Замовника вимагати від Учасника наявності сертифікату (сертифікатів) на відповідність вимогам стандарту ISO 22000 (Рішення постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №16289-р/пк-пз від 28.08.2020 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-07-20-003179-c, Рішення постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №546 -р/пк-пз від 14.01.2021р. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-18-003131-b та Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №645-р/пк-пз від 15.01.2021р. https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2020-12-21-011798-c). Ця вимога Замовника цілком відповідає чинному законодавству України Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі пропозицій учасників Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, виданого на виробника (або учасника, якщо він не є виробником), що підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Наявність в учасників сертифікованої системи управління якості, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001, має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників щодо виробництва та/або поставки виключно якісного товару. Впровадження системи управління якістю відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001 на сьогоднішній день є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. Таким чином, вимога щодо надання сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 не є дискримінаційною, що також підтверджується Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №645-р/пк-пз від 15.01.2021р. https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2020-12-21-011798-c. Крім того наявність сертифікатів - це гарантія спроможності учасника стабільно та безперервно забезпечувати якість та безпечність робіт, постачання товару протягом всього часу їх виконання; забезпечення упевненості в тому, що роботи, постачання товару, які виконуються відповідають обов’язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість робіт, постачання товару та використовуваних під час робіт, постачання товару матеріалів, знаходяться під контролем; наявність кваліфікованого персоналу. Отримати необхідні сертифікати відповідності, які вимагає Замовник може будь-який суб’єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми власності за умови відповідності учасника стандартам. Наявність сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ЗАМОВНИКОМ ділових якостей учасника, його спроможності щодо якості робіт, постачання товару в налагодженій системі менеджменту на підприємстві, котра характеризує учасника як надійного партнера, спроможного виконувати умови договору у будь-якому разі, та своєчасно реагувати (приймати оперативні рішення) при виникненні різних обставин, у тому числі пов’язаних зі здоров’ям персоналу, випадками травматизму та ін. Сертифікат є документом, що передбачається чинним законодавством України –відповідним ДСТУ/ ISO/ ДСТУ ISO/ISЕ, вимога щодо надання сертифікату цілком відповідає вимогам законодавства, діючого на території України. Практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель підтверджує наявність права Замовника вимагати відповідності Учасника вимогам ДСТУ/ ISO/ ДСТУ ISO/ISЕ. АМКУ у своїх рішенням вже підтверджувала те, що дані вимоги не є дискримінаційними (Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-11-25-003122-b ; Рішенням постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-01-10-001583-c). Ця вимога Замовника цілком відповідає чинному законодавству України. Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст.3 Закону, та з дотриманням законодавства в цілому.
Дата відповіді: 23.01.2024 09:35