• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 15540000-5 Сирні продукти (Сир твердий масова частка жиру не менше 50%, сир кисломолочний масова частка жиру від 5% до 9%)

ДК 021:2015 15540000-5 Сирні продукти (Сир твердий масова частка жиру не менше 50%, сир кисломолочний масова частка жиру від 5% до 9%)

Торги не відбулися

4 017 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 086.50 UAH
Період уточнення: 18.01.2024 16:24 - 31.01.2024 00:00
Відповідь надана

Зміни до тендеру

Номер: 34356eaf6cf24e02bd38a5faf0b32b82
Дата опублікування: 30.01.2024 19:07
Опис: Шановний Замовник, Ми, як потенційний учасник тендерного процесу, бажаємо висловити наші спостереження та рекомендації стосовно вимог щодо сертифікації. Існує понад 20 тисяч стандартів ISO і кожен з них відповідає певній сфері діяльності. ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, ITD) – застосовується до підприємств, діяльність яких пов’язана з продуктами харчування та встановлює вимоги до їх безпечності, що безпосередньо є найбільш поширеним сертифікатом для підприємств, які займаються харчовою продукцією. ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT) – застосовується до системи менеджменту якості для підприємств, будь-якого виду діяльності (це стосується лише менеджменту, який ніяк не впливає на якість продукції). ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) – визначає вимоги до системи управління навколишнім середовищем (будь-яке підприємство може підтримувати навколишнє середовище і без наявності сертифікату, також це не впливає на якість продукції). Звертаємо вашу увагу на те, що вимоги щодо отримання зазначених сертифікатів можуть становити перешкоду для багатьох потенційних учасників тендеру, особливо у контексті обмеженого часу на їхнє отримання. Зокрема, терміни отримання сертифікатів можуть перевищувати строк подачі тендерних пропозицій, що обмежує участь в тендері та знижує конкурентну середу (Отримання сертифікату триває до 30 днів). Слід зауважити, що сертифікація за стандартами ISO 9001 та ISO 14001 не є прямим показником якості та безпеки харчових продуктів. Ці стандарти визначають вимоги до систем управління якістю та навколишнім середовищем, а не безпосередньо до виробництва харчових продуктів. До даної закупівлі дані сертифікати не мають відношення, бо предметом закупівлі є Сирні продукти (Сир твердий масова частка жиру не менше 50%, сир кисломолочний масова частка жиру від 5% до 9%) і головним критерієм є якість продукції, які описані в тендерній документації. З метою забезпечення більшої доступності для учасників та створення сприятливих умов для конкурентного тендерного процесу, ми рекомендуємо розглянути можливість вилучення вимог щодо сертифікації ISO 9001 та ISO 14001 з тендерної документації.
Відповідь: Дякую за запитання. Шановний Учасник, при формуванні тендерної документації Замовник керується пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). В даному пункті зазначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей. Згідно з частиною 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частиною 2 статті 22 Закону передбачені вимоги щодо відомостей, які повинні міститися в тендерній документації. Так, згідно з пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Також частиною 5 статті 23 Закону передбачено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Враховуючи вищевикладене, Замовник встановив в тендерній документації вимоги для підтвердження якості товарів, а саме наявність сертифіката відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015. IDT).
Дата відповіді: 31.01.2024 10:00
Відповідь надана

Стосовно змін у документацію

Номер: d5103c92909b4780abb921274e5ffec6
Дата опублікування: 26.01.2024 22:42
Опис: Шановний Замовнику Висловлюю Вам свою повагу та прошу розглянути дану вимогу, яка стосується тендерної документації, а саме змін у тендерну документацію, які були внесенні за результатами написання питань та вимоги на майданчику Прозоро. 1) Документація набула дискримінаційного змісту в Додатку 2 п.1. З поданих змін хочу зазначити, що участь у закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники, які в своїй діяльності наймають перевізників для доставки продукції та учасники, які користуються послугами компаній зі зберігання продукції. Внесені зміни в частині надання сертифікату ISO 22000:2019(ISO22000:2018IDT) на «Зберігача» та «Перевізника» є дискримінаційними та такими, що можуть спотворити результати закупівлі. Я, підприємець, який орендує транспортний засіб, та яким Я користуюсь на правах договору оренди, складеного згідно чинного законодавства, Я самостійно проваджу свою діяльність, маю відповідних працівників, які задіяні у процесі постачання, чому Я маю подавати сертифікат ISO 22000:2019(ISO22000:2018IDT) виданий на ім’я «Перевізника»? Я не користуюсь послугами транспортних компаній, а використовую транспортні засоби, які орендую. Даними змінами Ви дискримінуєте мене, як потенційного учасника закупівлі. Я, підприємець, який орендує складські приміщення для зберігання продукції маю відповідний договір оренди нерухомого майна. Я самостійно проваджу свою діяльність, маю відповідних працівників, які задіяні у процесі зберігання продукції, чому Я маю подавати сертифікат ISO 22000:2019(ISO22000:2018IDT) виданий на ім’я «Зберігача»? Я не користуюсь послугами компаній зі зберігання продукції, а використовую складські приміщення, які орендую. Даними змінами Ви дискримінуєте мене, як потенційного учасника закупівлі. Тому прошу Вас внести зміни у документації які дозволять приймати участь у закупівлі не тільки тим потенційним учасникам, які використовують «Зберігача» та «Перевізника», а і тим хто орендує транспортні засоби та складські приміщення. Відповідно п.1 буде наступним: Копії сертифікатів на систему управління якістю та безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України та дійсні на момент подання пропозиції, що мають включати зберігання, транспортування та розповсюдження продуктів харчування.на ім’я: - У разі, якщо Учасник орендує складські приміщення та транспортні засоби, сертифікати повинні бути видані на ім’я Учасника закупівлі. Для підтвердження правовідносин між орендарем і орендодавцем потрібно надати договір оренди транспортного засобу та договір оренди складського приміщення. - У разі, якщо Учасник користується послугами транспортних компаній та компаній зі зберігання продукції сертифікати повинні бути видані на ім’я даних компаній. Для підтвердження правовідносин потрібно надати договір на надання транспортних послуг, а також договір складування для зберігання продукції. ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT);
Відповідь: Дякую за запитання. До тендерної документації будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 27.01.2024 08:26
Відповідь надана

зміни до тендеру

Номер: eca211334ec246be95bc6897b80ae445
Дата опублікування: 26.01.2024 09:23
Опис: Закупівля продуктів харчування є важливим предметом закупівлі, до закупівлі яких замовники повинні відноситись особливо уважно. При цьому, здійснюючи закупівлю продуктів харчування, зокрема формуючи тендерну документацію замовникам варто враховувати особливості нормативно-правових актів, які регулюють зазначену сферу. Ст 32 ч2 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів є такою: Сертифікація харчових продуктів необов’язкова. Зазначене не стосується процедури видачі міжнародного сертифіката, передбаченого цим Законом. Система сертифікації якості ISO проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Сертифікація в Україні безпосередньо проводиться органами з оцінки відповідності , які також називають органами з сертифікації . Основні вимоги до органів з сертифікації встановлені в наступних національних стандартах: ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 "Оцінка відповідності. Відповідно до статті 23 Закону «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються безпосередньо чи шляхом посилання на них в інших документах. Національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.: Водночас згідно частини 2 статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів, кодексів усталеної практики чи їх окремих положень є обов'язковим для: - суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів чи кодексів усталеної практики установлено нормативно-правовими актами; - учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти чи кодекси усталеної практики; - виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні. Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Вимоги щодо відомостей, які повинні міститися в тендерній документації визначені в частині 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Згідно з пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Також частиною 5 статті 22 Закону передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. З огляду на зазначену норму замовники встановлюючи в тендерній документації вимоги щодо підтвердження певної інформації від учасника вимагають подання ними документів - протоколів випробувань, декларацій, сертифікатів. Також згідно практики АМКУ сертифікати ISO не є дискримінаційними умовами, надаємо посилання: UA-2021-03-19-000685-c UA-2022-12-21-019364-a UA-2023-03-07-010488-a UA-2023-01-18-015548-a Для замовника наявність сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015. IDT) в постачальника є одним зі способів підтвердження якості товарів і послуг. Просимо долучити дані сертифікати до документації, яка була розроблена Замовником до внесення змін.
Відповідь: Дякую за запитання. До тендерної документації будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 26.01.2024 13:28
Відповідь надана

Зміни до документації

Номер: d0cb98ce830649a18142bccde8b3fae7
Дата опублікування: 25.01.2024 23:31
Опис: Шановний Замовнику Висловлюю Вам свою повагу та прошу розглянути дану вимогу, яка стосується тендерної документації, а саме змін у тендерну документацію, які були внесенні за результатами написання питань та вимоги на майданчику Прозоро. 1) Документація набула дискримінаційного змісту в Додатку 2 п.1. З поданих змін хочу зазначити, що участь у закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники, які в своїй діяльності наймають перевізників для доставки продукції та учасники, які користуються послугами компаній зі зберігання продукції. Внесені зміни в частині надання сертифікату ISO 22000:2019(ISO22000:2018IDT) на «Зберігача» та «Перевізника» є дискримінаційними та такими, що можуть спотворити результати закупівлі. Я, підприємець, який орендує транспортний засіб, та яким Я користуюсь на правах договору оренди, складеного згідно чинного законодавства, Я самостійно проваджу свою діяльність, маю відповідних працівників, які задіяні у процесі постачання, чому Я маю подавати сертифікат ISO 22000:2019(ISO22000:2018IDT) виданий на ім’я «Перевізника»? Я не користуюсь послугами транспортних компаній, а використовую транспортні засоби, які орендую. Даними змінами Ви дискримінуєте мене, як потенційного учасника закупівлі. Я, підприємець, який орендує складські приміщення для зберігання продукції маю відповідний договір оренди нерухомого майна. Я самостійно проваджу свою діяльність, маю відповідних працівників, які задіяні у процесі зберігання продукції, чому Я маю подавати сертифікат ISO 22000:2019(ISO22000:2018IDT) виданий на ім’я «Зберігача»? Я не користуюсь послугами компаній зі зберігання продукції, а використовую складські приміщення, які орендую. Даними змінами Ви дискримінуєте мене, як потенційного учасника закупівлі. Тому прошу Вас внести зміни у документації які дозволять приймати участь у закупівлі не тільки тим потенційним учасникам, які використовують «Зберігача» та «Перевізника», а і тим хто орендує транспортні засоби та складські приміщення. Відповідно п.1 буде наступним: Копії сертифікатів на систему управління якістю та безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України та дійсні на момент подання пропозиції, що мають включати зберігання, транспортування та розповсюдження продуктів харчування.на ім’я: - У разі, якщо Учасник орендує складські приміщення та транспортні засоби, сертифікати повинні бути видані на ім’я Учасника закупівлі. Для підтвердження правовідносин між орендарем і орендодавцем потрібно надати договір оренди транспортного засобу та договір оренди складського приміщення. - У разі, якщо Учасник користується послугами транспортних компаній та компаній зі зберігання продукції сертифікати повинні бути видані на ім’я даних компаній. Для підтвердження правовідносин потрібно надати договір на надання транспортних послуг, а також договір складування для зберігання продукції. ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT);
Відповідь: ДЯКУЮ ЗА ЗАПИТАННЯ. До тендерної документації будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 26.01.2024 13:25
Відповідь надана

Уточнення щодо Додатку №2 пункту 2.

Номер: eac0b85846d14d6ba6a544fbce47724b
Дата опублікування: 23.01.2024 20:48
Опис: учасник підтверджує проходження навчання з питань законодавчих вимог щодо впровадження системи НАССР шляхом надання відповідного свідоцтва. Зазначені сертифікати в тендерній документації і є підтвердженням системи НАССР: ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015. IDT); ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT); ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). Їх різновид є великим, можливо ви мали на увазі сертифікат працівників, які пройшли курс навчання за темою ISO 22000:2018? Роз'ясніть, будь ласка, який саме документ повинен бути
Відповідь: ДЯКУЮ за запитання до тендерної документації будуть внесені уточнення.
Дата відповіді: 24.01.2024 09:45
Відповідь надана

Неконкурентні торги

Номер: 014c6e89aae84fa593e9a701db4bcf9d
Дата опублікування: 23.01.2024 17:51
Опис: ШАНОВНИЙ ЗАМОВНИК, звертаємось до Вас з вимогою прибрати дискримінаційні вимоги зазначені у ТД, які обмежують коло потенційних учасників, чим унеможливлюють економію бюджетних коштів, які на сьогоднішній день є і так дефіцитними. Зазначені Вами вимоги є надуманими та такими, що оформлені під конкретного виробника. Наголошуємо, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Вимогами, що обмежують конкуренцію є вимоги: 1) Сертифікат виданий на ім’я Виробника на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2018 (ENISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT), який виданий Виробнику запропонованого товару Органом з сертифікації, діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/IEC 17021-1:2017 2). Сертифікат виданий на ім’я Виробника екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). який виданий Виробнику запропонованого товару Органом з сертифікації, діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/IEC 17021-1:2017 (з наданням підтверджуючих документів) та чинний протягом усього строку поставки товару. Роз’яснюємо, що згідно ч.2 ст. 32 Закону України “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів ”, сертифікація необов’язкова. Крім того, нормативні документи, які передбачали сертифікацію втратили чинність, а саме: Декрет Кабінету Міністрів України “Про сертифікацію та стандартизацію” від 10.05.1993 року №46-93 (із змінами та доповненнями) та Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, який затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики №28 від 01.02.2005 року (із змінами та доповненнями). Враховуючи вищевикладене та те, що нормативні акти, які регулювали сертифікацію харчових продуктів втратили чинність, а діючі визначили сертифікація є не обов’язковою. Тому, вимагаємо усунути вказані дискримінаційні вимоги. Основним документом, який підтверджує впровадження системи HACCP на підприємстві, це сертифікат ISO 22000:2019 «Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій в харчовому ланцюгу» (ISO 22000:2018, ITD), який підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві Виробника процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках. Запровадивши вимоги даного стандарту виконуються вимоги Закону України 771 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» і Наказу 590 про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, але й використовується процесний підхід в поєднанні з циклом PDCA і мисленням, що враховує ризики, цей стандарт є узгодженим та інтегрованим з вимогами інших систем менеджменту та стандартів таких як ISO 9001 «Системи управління якістю. Вимоги» та ISO 14001 «Системи екологічного управління».
Відповідь: Дякую за запитання. До тендерної документації будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 24.01.2024 09:40