-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прибирання (послуги прибирання та утримання в чистоті приміщення та прибудинкової території)
Торги відмінено
855 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 275.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 275.00 UAH
Період уточнення:
29.12.2023 17:50 - 03.01.2024 00:00
Відповідь надана
закупівля оголошена без ПДВ
Номер:
a1514a332acf4c7da433d5e4db3dfbbd
Дата опублікування:
01.01.2024 09:58
Опис:
Шановний Замовнику. Закупівля оголошена без ПДВ випадково? І чи буде за результатами закупівлі при укладенні договору Учасникам- платникам ПДВ нараховуватись ПДВ додатково?
Відповідь:
Добрий день. Очікувана вартість закупівлі із врахуванням ПДВ. Відповідні зміни в оголошення внесені.
Дата відповіді:
02.01.2024 11:07
Відповідь надана
дискримінаційна вимога акт огляду
Номер:
8b1cf2d72ed74c8e97334a6439aa9228
Дата опублікування:
01.01.2024 09:50
Опис:
Шановний Замовнику! У тендерній документації присутня вимога надати Акт огляду місця надання послуг, підписаний уповноваженою особою замовника та уповноваженою особою учасника. Вважаємо, що вищезазначена вимога є дискримінаційною з огляду на наступне.
По-перше, дана вимога несе у собі корупційні ризики, оскільки для участі у Закупівлі учаснику необхідно провести огляд об’єктів Замовника ще до моменту розкриття тендерних пропозицій учасників, тобто Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники Закупівлі.
По-друге, встановивши таку вимогу, Замовник навмисно обмежує коло потенційних учасників (зокрема Скаржника), які можуть взяти участь у Закупівлі та можуть бути визнані переможцем. Навіть враховуючи те, що тендерна пропозиції Скаржника в повній мірі буде відповідати вимогам Документації, однак з об’єктивний причин, які не залежать від волі Скаржника, Замовник не підпише Скаржнику акт огляду об’єктів Замовника, що у свою чергу унеможливлюватиме участь Скаржника в Закупівлі.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови. Дана вимога нічим не підтверджує кваліфікацію Учасників і не впливає на належне виконання договору. Вся необхідна інформація щодо порядку надання послуг має міститися в технічному завданні.
Незрозуміло також хто саме має підписати даний акт: чи керівник Замовника, чи УО. Враховуючи сьогоднішні реалії, в яких перебуває наша країна (повномасштабна збройна агресія російської федерації проти України) у Скаржника та у Замовника можуть бути різні об’єктивні причини, котрі унеможливлять підписання Замовником акта огляду об’єктів Замовника (наприклад повітряна тривога, котра викликана загрозою ракетного обстрілу) у такі короткі строки. Не зазначення в документації чітких критеріїв, дозволяє замовнику встановити невідповідність учасника вимогам документації та дискваліфікувати такого учасника.
Враховуючи викладене, дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Документації порушують вимоги ч.4 статті 22 Закону та основні принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
У зв’язку з цим необхідно усунути порушення чинного законодавства України шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме виключити з Документації положення про те, що учасник повинен надати Акт огляду місця надання послуг, підписаний уповноваженою особою замовника та уповноваженою особою учасника.
Відповідь:
Добрий день, шановний Учаснику. У відповідь на Ваше питання до закупівлі UA-2023-12-29-007724-a по предмету Послуги з прибирання (послуги прибирання та утримання в чистоті приміщення та прибудинкової території) – код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 90910000-9 (далі – послуги), повідомляємо наступне.
Акт огляду складається для усвідомлення та ознайомлення потенційного Учасника з місцем та об’єктом роботи, розміщенням об’єкту, технічного стану об’єкта та знаходженням на прибудинковій території дерев, кущів, інших зелених насаджень, що потребують догляду, та іншими можливими проблемними питаннями, які можуть виникнути під час надання послуг, а також для формування максимально точної цінової пропозиції, з урахуванням всіх необхідних обсягів матеріалів, робіт та послуг, адже на папері не завжди можна викласти всебічну картину, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». І саме для цього усі зацікавлені особи мають рівні можливості щодо огляду місця надання послуг без будь-яких обмежень.
Крім того обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану надання послуг з обслуговування об’єкту та формування ціни своєї пропозиції. Оскільки учасники мають можливість провести попереднє обстеження об’єкта в робочий час Замовника, це тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі.
Разом з тим Замовником надано достатньо часу для відвідування об’єкту саме в період уточнень, гарантовано доступ до нього та підписання відповідного акту огляду місця надання послуг, наявність якого обумовлена перш за все специфікою самих послуг, великою площею приміщення та прибудинкової території, кількістю окремих приміщень, та наданням потенційним учасникам можливості безпосереднього ознайомлення з майбутнім фронтом робіт.
Доступ до приміщення Департаменту (Центру) надання адміністративних послуг є вільним з понеділка по суботу з 09:00 до 18:00. Крім того, в тендерній документації зазначені всі контактні дані посадової особа замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками.
Замовник ніяким чином не порушує вимоги частини третьої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки забезпечує вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбачену Законом, не обмежує право жодного учасника на обстеження об’єкту. Підготовка та проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом та прибудинковою територією. Отже, вимога щодо попереднього огляду об’єкта дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування та збереження на об’єкті наявної в Учасника матеріально-технічної бази, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності.
Згідно додатку № 2 до тендерної документації встановлений перелік послуг та періодичність надання їх, які повинні виконуватись учасником-переможцем протягом дії договору про закупівлю послуг. Відсутність попереднього огляду об’єктів може нести нерозуміння фактичних об’ємів та як результат похибку у прорахунку ціни тендерної пропозиції.
Крім того, вважаю за необхідне повідомити, що з досвіду попередніх років до огляду об’єкту було допущено всіх бажаючих потенційних Учасників та не відмовлено жодному з них у підписанні акту огляду місця надання послуг.
Отже, зазначені вимоги не порушують законодавство України у сфері публічних закупівель, не є дискримінаційними, та не створюють перешкод для участі у процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість безперешкодно здійснити огляд місця надання послуг.
Дата відповіді:
02.01.2024 16:43
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога в тендерній документації
Номер:
b22fa6a7e35644f9944787e0f561afb1
Дата опублікування:
01.01.2024 09:37
Опис:
Шановний Замовнику! У Тендерній документації присутні вимоги щодо надання довідка в довільній формі про виконання аналогічних договорів (не менше трьох), що має містити: назва організації – Замовника (орган державної влади, чи орган місцевого самоврядування), № Договору, дата укладання Договору з відповідними договорами, актами про повне виконання і відгуками, які видані не пізніше двадцятиденної давнини відносно кінцевого терміну подання тендерних пропозицій. Вважаємо, що вищезазначені вимоги є дискримінаційними з огляду на наступне. Встановлюючи дану вимогу, Замовник свідомо чи не свідомо обмежує коло учасників закупівлі. Адже не зможуть приймати участі у закупівлі ті Учасники, зокрема і сам Скаржник, які не мають досвіду виконання 3 аналогічних договорів саме із Замовниками органами державної влади, чи орган місцевого самоврядування. Незважаючи на те, що в Скаржника є ряд успішно виконаних договорів з комерційними Замовниками, ряд договорів з державними Замовниками які знаходяться на стадії виконання, з комунальними підприємствами, лікарнями, ми не зможемо взяти участі у закупівлі, хоча маємо відповідний досвід та можливість надати послуги належним чином. Замовником викладені вимоги таким чином, що не дає можливості Скаржнику взяти участі у закупівлі. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають досвіду виконання 3 аналогічних договорів саме із Замовниками органами державної влади, чи орган місцевого самоврядування та з листами-відгуками, які видані не пізніше двадцятиденної давнини відносно кінцевого терміну подання тендерних пропозицій
Враховуючи викладене, дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Документації порушують вимоги ч.4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та основні принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Прошу ознайомитися з Рішенням АМКУ № 9907- р/пк-пз від 20.05.2020 по аналогічному питанню. У разі не реагування на Скаргу, будемо звертатися до АМКУ та до аудиторської служби.
Відповідь:
Добрий день, шановний Учаснику. У відповідь на Ваше питання до закупівлі UA-2023-12-29-007724-a по предмету Послуги з прибирання (послуги прибирання та утримання в чистоті приміщення та прибудинкової території) – код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 90910000-9 (далі – послуги), повідомляємо наступне.
Відповідно до Додатку 1 Тендерної документації, затвердженою рішенням уповноваженої особи від «29» грудня 2023 р. № 5-ВТ(О)/24 учасник має надати:
«1. Довідка в довільній формі про виконання аналогічних договорів (не менше трьох), що має містити: назва організації – Замовника (орган державної влади, чи орган місцевого самоврядування), № Договору, дата укладання Договору.
2. Скановані копії аналогічних відповідно до предмету закупівлі договорів із усіма додатками до цього договору та підписаними актами, що підтверджують факт його повного виконання.
Під терміном «Аналогічний договір» розуміється договір (договори), відповідно до якого (яких) учасник надавав послуги щодо прибирання.
3. Позитивні листи-відгуки від контрагентів (лише органи державної влади, чи органи місцевого самоврядування) по кожному вказаному у довідці аналогічному договору, видані не пізніше двадцятиденної давнини відносно кінцевого терміну подання тендерних пропозицій, завірені підписом уповноваженої особи контрагента та печаткою, у якому має бути зазначено дату його видачі та вихідний номер, посилання на номер та дату договору; предмет договору; суму договору, вартість наданих послуг, інформацію про своєчасність та якість надання послуг та відсутність претензій або зауважень з боку контрагента.»
Дана вимога не є такою, що обмежує права потенційних учасників або дискримінує будь-яким чином до не прийняття участі у процедурі закупівлі. Згідно сайту Головного управління статистики у місті Києві (http://www.kyiv.ukrstat.gov.ua/p.php3?c=1350&lang=1) лише в місті Києві знаходиться низка органів державного управління та місцевого самоврядування. Крім того, в місті Києві перебувають міністерства, державні комітети (державні служби) та центральні органи виконавчої влади зі спеціальним статусом тощо. І всім зазначеним організаціям надаються послуги прибирання, що свідчить про наявність великої кількості організацій, які мають відповідний досвід надання даних послуг, та мають змогу взяти участь в закупівлі на конкурентній основі. Вимоги тендерної документації Замовником розроблені, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням вимог чинного законодавства в цілому. Специфіка послуг полягає в тому, що вони надаються в адміністративній будівлі, де постійно перебуває велика кількість людей (державні службовці та суб’єкти звернень), наявні відповідні документи на робочих місцях, зміст яких пов’язаний з наданням адміністративних послуг і ознайомлення з ними третіх осіб заборонене, що, в свою чергу, потребує від учасника наявність досвіду надання послуг відповідним категоріям замовників. Крім того Замовником не встановлено обмеження в часі щодо підписання аналогічних договорів. Також повідомляємо, що права та обов’язки, якими володіє Замовник під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, визначаються Законом. Статтею 22 Закону визначено вимоги до тендерної документації. В ч. 3 ст. 22 Закону вказано, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Відповідно до статті 16 Закону Замовник має право вимагати від учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Разом з тим Законом не визначені механізм та форма, в якій це підтвердження може надаватися. Тому Замовником визначена саме така форма підтвердження, виходячи зі специфіки надання послуг. Отже, зазначені вимоги не порушують законодавство України у сфері публічних закупівель, не є дискримінаційними, та не створюють перешкод для участі у процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість надати послуги. Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у закупівлі. Замовник не вбачає порушення або дискримінації та такого, що значно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі відповідно до ст. 5 Закону, оскільки дані послуги може надати велика кількість виконавців.
Дата відповіді:
02.01.2024 13:37