-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прибирання (послуги прибирання та утримання в чистоті приміщення та прибудинкової території)
Торги відмінено
855 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 275.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 275.00 UAH
Період оскарження:
29.12.2023 17:50 - 03.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника
Номер:
1d91e05e37954b8da0b542982471c777
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-29-007724-a.b1
Назва:
Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника
Скарга:
Департаментом (Центром) надання адміністративних послуг виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) 29.12.2023 року було прийнято рішення №5-ВТ(О)/24 про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до коду CPV за кодом 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 90910000-9 Послуги з прибирання (послуги прибирання та утримання в чистоті приміщення та прибудинкової території) (ідентифікатор закупівлі - UA-2023-12-29-007724-a) (далі – процедура закупівлі). Очікувана вартість складає 855 000,00 грн з ПДВ. Кінцевою датою подання пропозицій визначено 00:00 06.01.2024 р.
08.01.2024 р. відбувся аукціон, учасниками якого стали:
Приватне підприємство «Клінінг-Про» (далі – Учасник) перебувало на кваліфікації з 08.01.2024 р. по 11.01.2024 р. Після цього Замовник надав можливість виправити виявлені ним в складі тендерної пропозиції Учасника невідповідності (текст повідомлення додається). Учасником було надано відповідні документи на виправлення помилок, проте, Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції на підставі неповного усунення невідповідностей, а саме:
1) Не надано договір від 18.02.2022 № 1005, додаткові угоди та акти здачі-приймання робіт (надання послуг) до нього від 01.06.2022 № kp00000807 та від 01.06.2022 № kp00000835, договір від 17.02.2020 № 2/20 та акти здачі -приймання робіт (надання послуг) до нього, зміст та вигляд яких згідно п. 1.4 Розділу ІІІ тендерної документації повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії. Учасником відскановано зазначені документи з їх ксерокопій, що, в свою чергу, є порушенням вимог тендерної документації.
Замовник в своїй аргументації посилається на п. 1.4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації», а саме: «Всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування (файли тільки з розширенням «.pdf.» (Portable Document Format), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії.».
Відповідно до Національного стандарту України «Діловодство й архівна справа. Терміни та визначення понять» ДСТУ 2732:2004, затвердженого наказом Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 травня 2004 року № 97 «Про затвердження національних стандартів України, державних класифікаторів України, національних змін до міждержавних стандартів, внесення зміни до наказу Держспоживстандарту України від 31 березня 2004 року № 59 та скасування нормативних документів» (далі - ДСТУ 2732:2004), документом є інформація, зафіксована на матеріальному носії, основною функцією якого є збереження та передача її у часі та просторі. Документ може зберігатися як: оригінал, копія, витяг чи дублікат.
Так, оскільки в ДСТУ 2732:2004, йдеться про службові документи, тобто, документи, який створила або отримала установа (або інший суб’єкт господарювання) у процесі діяльності, яким, власне, і є договір з усіма додатками до нього, оригінал визначається як примірник службового документу, що першим набуває юридичної сили. Копією є документ, шо містить точне знакове відтворення змісту чи документної інформації іншого документа і в окремих випадках — деяких його зовнішніх ознак. Крім того, закріплюється поняття засвідченої та незасвідченої копії, різниця між якими полягає в наявності реквізитів як, що надають юридичної сили.
Більш деталізовані визначення надано в Правилах організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18 червня 2015 року № 1000/5 (далі — Правила). Так, службовий документ - офіційно зареєстрований службою діловодства або відповідним чином засвідчений документ, що одержаний чи створений установою у процесі її діяльності та має відповідні реквізити.
Документи, що створюються юридичними особами, повинні містити реквізити, зазначені в ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» (далі – ДСТУ 4163:2020), а саме: найменування юридичної особи (04), назва виду документа (09) (не зазначають на листах), дата документа (10), реєстраційний індекс документа (11), заголовок до тексту документа (19), текст документа (20), підпис (для електронних документів — електронний підпис або електронна печатка в разі відсутності електронного підпису).
Учасником в складі пропозиції надано аналогічні договори з усіма додатками до них, підписані акти, що підтверджують факт їх повного виконання та позитивні листи-відгуки від контрагентів, що містять вищезазначені реквізити (додаються).
У п.2 Додатку №1 до тендерної документації встановлено вимогу стосовно надання сканованих копій аналогічних відповідно до предмету закупівлі договорів із усіма додатками до цього договору та підписаними актами, що підтверджують факт його повного виконання. Так, відповідно до Правил, засвідченою копією (службового документа) є копія службового документа, що містить реквізити, які в окремих випадках надають їй юридичної сили оригіналу. Звертаючись до ДСТУ 4163:2020, з’ясовуємо, що відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів: слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії. Натомість, Замовник надає можливість виправити невідповідність, що, на його суб’єктивну думку, полягає в ненаданні оригіналів договору від 18.02.2022 № 1005, додаткових угод та актів здачі-приймання робіт (надання послуг) до нього від 01.06.2022 № kp000000807 та від 01.06.2022 № kp000000835; договору від 17.02.2020 № 2/20 та актів здачі-приймання робіт (надання послуг) до нього; актів здачі-приймання робіт (надання послуг) до договору від 10.02.2022 № 6 з посиланням на п. 1.4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації». Таким чином, Замовник суперечить сам собі, оскільки п.2 Додатку №1 до тендерної документації встановлює вимогу саме стосовно надання копій, а відхилення відбувається на підставі ненадання саме відсканованих оригіналів документів. Така вимога надати через Прозорро сканкопії з оригіналів чи копій документів є нераціональною, оскільки вся документація подається виключно через Прозорро в електронному вигляді.
Відповідно до п. 1.6 тендерної документації, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Також нагадуємо, що відповідно до ст. 16 Закону «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 р., Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Дана норма спрямована саме на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), тобто, чи спроможний Учасник надавати послуги за кодом CPV за кодом 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 90910000-9 Послуги з прибирання (послуги прибирання та утримання в чистоті приміщення та прибудинкової території) та чи має релевантний цьому досвід роботи з органами державної влади чи органами місцевого самоврядування. Більш значимим в розумінні даної статті закону є саме наявність такого досвіду, аніж його документальне оформлення. Крім того, ані Законом «Про публічні закупівлі», ані Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливості) не встановлено вимоги стосовно форми надання аналогічних договорів з усіма додатками до них. У зв’язку з цим Учасником надано файл «10. Лист-роз’яснення щодо надання аналогічних договорів.pdf» вих.№ 10/3 від 10.01.2024 р. з зазначенням ідентифікаторів закупівель, за результатами яких укладено та виконано договори, що надаються як підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Також перевірити достовірність наданої інформації можна, звернувшись до Замовників за контактними номерами телефонів, зазначеними у листах-відгуках до наданих Учасником договорів.
На сьогоднішній день, це питання вже неодноразово висвітлювалося, ідентична скарга вже розглядалася на засіданні в Антимонопольному комітеті України. Позиція постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель / Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відповідає тій, що висвітлювалася в рішенні № 7309-р/пк-пз від 20.07.2018 р. (ідентифікатор закупівлі, № у ЦБД UA-2018-06-04-001320-a) (рішення додається).
Проте, на противагу основним принципам проведення закупівель, зазначеним ст. 5 Закону, Замовник керується лише кольором шрифту та печаток, у наданих в складі пропозиції документах, що стосуються кваліфікаційного критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), відкидаючи технологічні спроможності окремих державних установ, органів самоврядування та підприємств.
2) На листі-відгуку Головного управління ДПС в Кіровоградській області від 10.01.2024 р. №162/6/11-28-17-13 відсутня печатка органу, що його видав, та не зазначено посилання на номер та дату договору; суму договору, вартість наданих послуг, як того вимагала тендерна документація (див. Додаток 1).
Крім того, листи-відгуки Головного управління ДПС в Київській області від 08.01.2024 р. №516/6/10-36-17-01 та №517/6/10-36-17-01 Учасником відскановано з їх ксерокопій, а не з оригіналів відповідних документів. Також на даних листах-відгуках відсутні печатки органу, що їх видав.
Документи, що створюються юридичними особами, повинні містити реквізити, зазначені в ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» (далі – ДСТУ 4163:2020), а саме: найменування юридичної особи (04), назва виду документа (09) (не зазначають на листах), дата документа (10), реєстраційний індекс документа (11), заголовок до тексту документа (19), текст документа (20), підпис (для електронних документів — електронний підпис або електронна печатка в разі відсутності електронного підпису).
Учасником в складі пропозиції надано аналогічні договори з усіма додатками до них, підписані акти, що підтверджують факт їх повного виконання та позитивні листи-відгуки від контрагентів, що містять вищезазначені реквізити (додаються). Звертаємо увагу, що серед перелічених вище реквізитів печатка як обов’язковий елемент документу відсутня.
Додатково повідомляємо, що відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними-особами підприємцями» № 1982-VIII від 23.03.2017 року, використання в діяльності суб’єкта господарювання печатки не є обов’язковим. Крім того, встановлюється адміністративна відповідальність за вимагання державним органом або органом місцевого самоврядування наявності відбитку печатки на офіційному документі.
Крім вищезазначеного, Замовник також ігнорує й такий принцип проведення закупівлі як максимальна економія, ефективність та пропорційність. Як видно з Таблиці 1, наведеної на початку цієї Скарги, пропозиція Учасника є найбільш вигідною економічно. Ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи проведення, а саме:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, п. 1.5 розділу V «Розгляд та оцінка тендерної пропозиції» встановлює наступне: «Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%).».
Користуючись можливістю, наданою Замовником, стосовно усунення виявлених невідповідностей, Учасником було надано документи, що вимагалися у повідомленні від 11.01.2024 р., проте, Замовник відхилив пропозицію Учасника, аргументувавши це тим, що не було виправлено невідповідності в документах, що подані ним в складі тендерної пропозиції (протокол відхилення додається).
Керуючись ст. 18 Закону, з урахуванням Особливостей та відповідно до п. 59 таких:
- скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом чотирьох днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за три дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Абз. 2 ч. 18 ст. 18 Закону встановлено, що за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про закупівлі, передбаченою цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати своє рішення, надати
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Виправлення помилок.rar 19.01.2024 12:05
- 3. Рішення від 20.07.2018 № 7309.pdf 19.01.2024 12:05
- Скарга UA-2023-12-29-007724-a.docx 19.01.2024 12:07
- 1. Повідомлення про виправлення помилок.docx 19.01.2024 12:07
- 3. Тендерна документація.docx 19.01.2024 12:07
- Скарга UA-2023-12-29-007724-a.pdf 19.01.2024 12:07
- 5. Протокол відхилення.pdf 19.01.2024 12:07
- рішення від 22.01.2024 № 1235.pdf 22.01.2024 15:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.01.2024 № 1731.pdf 30.01.2024 17:23
- рішення від 29.01.2024 № 1731.pdf 01.02.2024 14:57
- Пояснення АМКУ.docx 23.01.2024 15:46
- Пояснення АМКУ.pdf 23.01.2024 15:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.01.2024 12:46
Дата розгляду скарги:
29.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.01.2024 15:31
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
01.02.2024 15:00