-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95, бензин А-95 покращеної якості, дизельне паливо, дизельне паливо покращеної якості
Завершена
28 689 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 143 445.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 143 445.00 UAH
Період уточнення:
05.12.2023 17:46 - 15.12.2023 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні аспекти
Номер:
59beedcb80c84114a5ecd2e1d3374300
Дата опублікування:
14.12.2023 21:42
Опис:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно додатку 1 до протоколу № 49 від 13.12.2023 Перелік змін, що вносяться до тендерної документації на закупівлю товару «код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, бензин А-95 покращеної якості, дизельне паливо, дизельне паливо покращеної якості)», оголошення UA-2023-12-05-017000-a, Замовником встановлені вимоги, згідно яких учасник має підтвердити свою відповідність вказаним вимогам.
Не погоджуємося та вважаємо дискримінаційними наступні пункти виставлених вимог (п. 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, пункт 3, а також пункт 9 та 10) у яких зазначено наступне:
З метою підтвердження походження товару та його відповідності встановленим технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі учасники мають надати у складі тендерної пропозиції:
1.1. на бензин А-95:
- чинний сертифікат відповідності, що виданий уповноваженим органом, про підтвердження такого пального вимогам ДСТУ 7687:2015;
- сертифікат або паспорт якості, що виданий не раніше 01.11.2023.
1.2. на бензин А-95 покращеної якості:
- сертифікат або паспорт якості, що виданий не раніше 01.11.2023;
- витяг із технічних умов на запропоноване пальне;
- рішення про відповідність продукції вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив.
1.3.на дизельне паливо:
- чинний сертифікат відповідності, що виданий уповноваженим органом, про підтвердження такого пального вимогам ДСТУ 7688:2015;
- сертифікат або паспорт якості, що виданий не раніше 01.11.2023.
1.4. на дизельне паливо покращеної якості:
- сертифікат або паспорт якості, що виданий не раніше 01.11.2023;
- витяг із технічних умов на запропоноване пальне;
- рішення про відповідність продукції вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив.
3. Учаснику необхідно надати у складі тендерної пропозиції інформацію про автозаправну станцію на якій буде здійснюватись заправка транспортних засобів замовника на території м. Хмельницький або території Хмельницької міської територіальної громади із зазначенням її адреси. Час роботи АЗС – цілодобово або з 05:00 до 23:59. Відстань від АЗС постачальника до Хмельницького міського сміттєзвалища повинна становити не більше 1 км.
9. З метою своєчасного та належного заправляння транспортних засобів учасники повинні підтвердити наявність паливороздавальних колонок з видачею палива не менше 130 л/хв, резервуару для зберігання дизельного палива в об’ємі не менше 40000 л та резервуару для зберігання бензину в об’ємі не менше 20000 л.
10. Учасник повинен гарантувати Замовнику наявність щоденного залишку пального на автозаправній станції в об’ємі не менше 10000 л.
Вказані вимоги є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ та порушують вимоги здорової конкурентної політики та позбавляють можливості брати участь потенційних учасників, які мають дійсні/чинні сертифікати або паспорти відповідності якості палива, проте видані раніше 01.11.2023.
Умова щодо відстані від АЗС постачальника до Хмельницького міського сміттєзвалища повинна становити не більше 1 км, також є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які мають АЗС на більшій відстані.
Вимога щодо колонок, які повинні бути з видачею палива не менше 130 л/хв, а резервуари для зберігання дизельного палива в об’ємі не менше 40000 л та для зберігання бензину в об’ємі не менше 20000 л (п. 9), а також вимога про гарантування наявності щоденного залишку пального на автозаправній станції в об’ємі не менше 10000 л (п. 10) є ДИСКИМІНАЦІЙНИМИ, оскільки також позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які мають паливні резервуари з меншим об’ємом та паливні колонки з меншою швидкістю подачі палива.
Вказані вимоги звужують коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі та рівне ставлення до них.
Згідно ч. 1-5 ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Ураховуючи листи Антимонопольного комітету України від 03.03.2020 № 100-29/07-3156, від 12.03.2020 № 20-29/08-3600, від 24.04.2020 № 128-29/08-5961, від 17.04.2020 № 126-29/01-5723 Міністерство економіки України листом № 3305-04/34286-06 від 01.06.2020 року рекомендує замовникам виважено та з дотриманням законодавства формувати вимоги до предмета закупівлі та потенційних учасників, уникати встановлення надмірних вимог, що ускладнюють участь у закупівлях та штучно обмежують коло потенційних учасників.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись статтями 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
Вилучити дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів за ідентифікатором UA-2023-12-05-017000-a, про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти», зокрема:
- Вилучити вимоги зазначені в п. 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, щодо зазначення того, що - сертифікат або паспорт якості, повинен бути виданий не раніше 01.11.2023;
- Вилучити вимогу зазначену в п. 3, щодо відстані від АЗС постачальника до Хмельницького міського сміттєзвалища повинна становити не більше 1 км;
- Вилучити вимогу зазначену в п. 9, щодо паливних колонок із швидкістю подачі палива не менше 130 л/хв, резервуару для зберігання дизельного палива в об’ємі не менше 40000 л та резервуару для зберігання бензину в об’ємі не менше 20000 л.
- Вилучити вимогу зазначену в п. 10, згідно якої учасник повинен гарантувати Замовнику наявність щоденного залишку пального на автозаправній станції в об’ємі не менше 10000 л.
Відповідь:
Шановний учаснику, відповідно до ст.5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами - максимальна економія, ефективність та пропорційність.
У зв’язку із тим, що замовник відноситься до категорії об’єктів критичної інфраструктури заправляння транспортних засобів повинно здійснюватися в оперативному порядку, в постачальника мають бути запаси пального, а пропускна швидкість має бути швидкою.
Замовник зацікавлений в закупівлі якісного пального. А тому, сертифікати якості повинні бути видані протягом певного періоду. Крім того, вказані сертифікати повинні підтвердити технічні характеристики закуповуваного товару. Сертифікат або паспорт якості, що виданий не раніше 01.11.2023 жодним чином не обмежує учасників, адже із вказаної дати вже пройшло 45 днів.
Шановний учаснику, відповідно до ст.5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами - максимальна економія, ефективність та пропорційність. Повідомляємо, що значна відстань від АЗС до сміттєзвалища несе для замовника зайві витрати пального.
Дата відповіді:
15.12.2023 17:04
Відповідь надана
усунути дискримінаційну вимогу щодо резервуарів АЗС та вимог до паливно-роздавальної колонки
Номер:
9d742990310f4dba8d6f26ed78ce50d2
Дата опублікування:
14.12.2023 19:54
Опис:
Шановний замовнику! Відповідно до вимог пунктів 9 та 10 Додатку 3 до тендерної документації, наявна вимога про наявність паливороздавальних колонок з видачею палива не менше 130 л/хв, резервуару для зберігання дизельного палива в об’ємі не менше 40 000,00 л та резервуару для зберігання бензину в об’ємі не менше 20 000,00 л., а також п. 10. Учасник повинен гарантувати Замовнику наявність щоденного залишку пального на автозаправній станції в об’ємі не менше 10 000,00 л.
Прошу пояснити чому встановлені такі детальні характеристики технічної бази, що властиві не всім учасникам ринку. Це наштовхує на думку, що вимоги прописані під якогось конкретного учасника, а тому такі вимоги є дискримінаційні.
Варто зазначити, що наявність паливороздавальних колонок з видачею палива не менше 130 л/хв є нетиповою для більшості АЗС. Як правило, на АЗС встановлені паливнороздавальні колонки з меншою видачею пального, зокрема, 70- 100 л/хв.
Щодо об’єму резервуарів з пальним та наявності щоденних залишків з пальним, теж не зрозуміло чим обгрунтовані такі вимоги. Оскільки відпуск пального відбувається з використанням паливних талонів через роздрібну мережу АЗС, а не наливом з нафтобази – то партнерська АЗС здійснює свою звичайну господарську діяльність обслуговуючи в порядку черги всіх клієнтів, які заїжають заправитися. Відповідно до внутрішніх регламентів, технічних характеристик резервуарів, типу паливних насосів, а також кількості та частоти заправок пальним - партнерська АЗС самостійно визначає відповідні залишки та логістику завезення пального таким чином, щоб на партнерській АЗС завжди було пальне.
Видається дивним і незрозумілим, щоб АЗС залишала щоденний залишок в 50% резервуара. Такі необгрунтовані вимоги є прямим втручанням в господарську діяльність партнерської АЗС та спричинять додаткові витрати по логістиці пального, що прямо буде впливати на ціну пального і не сприятиме здешевленню ціни тендерної пропозиції.
Окрім того встановлення такої непрозорої вимоги як «наявність щоденного залишку пального на автозаправній станції в об’ємі не менше 10 000,00 л» не передбачає надання підтверджуючих документів та не зрозуміло яким чином це потрібно підтвердити? Отже, такий пункт є по суті декларативним пунктом, що має широке трактування та може бути використаний Замовником для відхилення небажаного учасника.
У зв’язку з цим, просимо ВНЕСТИ ЗМІНИ ТА ВИКЛАСТИ ПУНКТИ 9 та 10 Додатку 3 до тендерної документації В НАСТУПНІЙ РЕДАКЦІЇ:
«9. З метою своєчасного та належного заправляння транспортних засобів учасники повинні документально (надати гарантійний лист від АЗС / партнерської АЗС, що має укладений договір з Учасником) підтвердити наявність на АЗС / партнерській АЗС паливороздавальних колонок з видачею палива не менше 70 л/хв, та резервуару для зберігання дизельного палива в об’ємі не менше 20 000,00 л та резервуару для зберігання бензину в об’ємі не менше 20 000,00 л.
10. Учасник повинен надати Замовнику гарантійний лист, що не менше ніж на одній із запропонованих АЗС (на відстані не більше ніж 3 км до Хмельницького міського сміттєзвалища), буде наявність щоденного залишку пального на автозаправній станції в об’ємі не менше 5 000,00 л.»
Відповідь:
Шановний учаснику, відповідно до ст.5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами - максимальна економія, ефективність та пропорційність.
У зв’язку із тим, що замовник відноситься до категорії об’єктів критичної інфраструктури заправляння транспортних засобів повинно здійснюватися в оперативному порядку, в постачальника мають бути запаси пального, а пропускна швидкість має бути швидкою.
Дата відповіді:
15.12.2023 17:03
Відповідь надана
Видалення дискримінаційних умов щодо відстані АЗС
Номер:
b875e490abbc476a8d6e1b10802e089b
Дата опублікування:
14.12.2023 17:59
Опис:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлена вимога, згідно якої учаснику необхідно надати у складі тендерної пропозиції інформацію про автозаправну станцію на якій буде здійснюватись заправка транспортних засобів замовника на території м. Хмельницький або території Хмельницької міської територіальної громади із зазначенням її адреси. Час роботи АЗС – цілодобово або з 05:00 до 23:59. Відстань від АЗС постачальника до Хмельницького міського сміттєзвалища повинна становити не більше 1 км.
Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які мають АЗС на більшій відстані. Чинним законодавством України не встановлено жодних вимог щодо нормування відстані від АЗС постачальника до Хмельницького міського сміттєзвалища Замовника. Згідно вимогам до розташування АЗС потенційних учасників мають, як і відповідати обґрунтованим потребам Замовника, так і забезпечувати можливість конкуренції між учасниками під час проведення процедури закупівель. Більш того, як свідчить практика попередніх торгів
Замовника задовольняла відстань до АЗС більше 1 км. Проте, в межах цих торгів Замовник зменшив максимальну відстань до АЗС до 1 км, чим звузив коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо усунути допущені Замовником порушення Закону шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме: збільшити максимальну відстань від АЗС постачальника до Хмельницького міського сміттєзвалища більше 1 км. У разі незадоволення цієї вимоги та з метою усунення вищевказаних невідповідностей будемо звертатися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідь:
Шановний учаснику, відповідно до ст.5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами - максимальна економія, ефективність та пропорційність. Повідомляємо, що значна відстань від АЗС до сміттєзвалища несе для замовника зайві витрати пального.
Дата відповіді:
15.12.2023 17:03
Відповідь надана
щодо дискримінаційних вимог про наявність ліцензій на зберігання та роздрібних ліцензій виданих на учасника.
Номер:
ed004ebe796643d79bb5f4d2a5724cb0
Дата опублікування:
14.12.2023 17:20
Опис:
Шановний замовнику! Відповідно до вимог пункту 2 Додатку 3 до тендерної документації, «2. Для підтвердження можливості поставки товару та законності здійснення господарської діяльності, учасник повинен надати:
- Ліцензію, видану учаснику, на зберігання, палива-нафтопродуктів (у випадку якщо її наявність є обов’язковою для діяльності учасника) або лист-пояснення про законність здійснення діяльності за відсутності зазначеної ліцензії;
- Ліцензію, видану учаснику, на право оптової торгівлі пальним або Ліцензію, видану учаснику, на право роздрібної торгівлі на місці здійснення торгівлі (місце здійснення торгівлі – м. Хмельницький або територія Хмельницької міської територіальної громади), або довідку довільної форми з посиланням на відкрите джерело інформації про наявність таких Ліцензій або на рішення про її видачу.
Прошу пояснити чи потрібно, щоб учасник надав в обов’язковому порядку ліцензію на зберігання чи достатньо щоб учасник надавав ліцензію на право оптової торгівлі пальним або Ліцензію, видану учаснику, на право роздрібної торгівлі на місці здійснення торгівлі?
Якщо відпуск пального буде здійснюватися з використанням паливних карток в межах м. Хмельницький або територіальної громади в роздрібній мережі АЗС, то фактично достатньо лише ліцензія, видана учаснику, на право оптової торгівлі пальним або ліцензію, видану учаснику, на право роздрібної торгівлі на місці здійснення торгівлі. При здійсненні роздрібної торгівлі пальним – наявність ліцензії на зберігання не вимагається.
У зв’язку з цим, просимо ВНЕСТИ ЗМІНИ та виключити пункт щодо наявності ліцензії, видану учаснику, на зберігання, палива-нафтопродуктів, а також Ліензії та роздрібну торгівлю пальним.
ТА ВИКЛАСТИ ДАНИЙ ПУНКТ В НАСТУПНІЙ РЕДАКЦІЇ:
Учасник має підтвердити наявність чинної ліцензії на право провадження господарської діяльності з оптової торгівлі пальним. На підтвердження зазначеного Учасник має надати копію чинної ліцензії на право провадження господарської діяльності з оптової торгівлі пальним або копію рішення органу ліцензування про видачу вказаної ліцензії або довідку в довільній формі із підтвердженням наявності в учасника відповідної ліцензії з посиланням на відкритий реєстр який містить таку інформацію.
Відповідь:
Шановний учаснику, відповідно до додатку 3 до тендерної документації, Для підтвердження можливості поставки товару та законності здійснення господарської діяльності, учасник повинен надати:
- Ліцензію, видану учаснику, на зберігання, палива-нафтопродуктів (у випадку якщо її наявність є обов’язковою для діяльності учасника) або лист-пояснення про законність здійснення діяльності за відсутності зазначеної ліцензії;
- Ліцензію, видану учаснику, на право оптової торгівлі пальним або Ліцензію, видану учаснику, на право роздрібної торгівлі на місці здійснення торгівлі (місце здійснення торгівлі – м. Хмельницький або територія Хмельницької міської територіальної громади), або довідку довільної форми з посиланням на відкрите джерело інформації про наявність таких Ліцензій або на рішення про її видачу.
Щодо ліцензії на зберігання – учасник надає ліцензію або лист-пояснення про законність здійснення діяльності за відсутності зазначеної ліцензії.
Щодо оптової або роздрібної - Ліцензію, видану учаснику, на право оптової торгівлі пальним або Ліцензію, видану учаснику, на право роздрібної торгівлі на місці здійснення торгівлі.
Дата відповіді:
15.12.2023 17:03
Відповідь надана
Щодо виключення тендерної документації - витяг із технічних умов на запропоноване пальне
Номер:
6d4a67823f0c4653a5f2154226b13c6e
Дата опублікування:
14.12.2023 17:08
Опис:
Шановний замовнику! Відповідно до вимог пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації, «З метою підтвердження походження товару та його відповідності встановленим технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі учасники мають надати у складі тендерної пропозиції на бензин А-95 ПОКРАЩЕНОЇ ЯКОСТІ та на дизельне паливо ПОКРАЩЕНОЇ ЯКОСТІ:
- сертифікат або паспорт якості, що виданий не раніше 01.11.2023;
- витяг із технічних умов на запропоноване пальне;
- рішення про відповідність продукції вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив.
Не заперечуючи проти необхідності надання, як таких документів, що підтверджують належну якість Товару, що не цілком зрозуміло щодо переліку документів, які вимагаються. Чому вимагається надання витяг із технічних умов на запропоноване пальне якщо додатково вимагається рішення про відповідність продукції вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, що фактично підтверджує належну якість Товару та відповідність його Технічним регламентам.
Техні́чні умо́ви (ТУ) — нормативний документ, що встановлює внутрішні технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.[1] ТУ встановлюють вимоги до продукції, призначеної до самостійного постачання (виконання, надавання) та регулюють відносини між виробником (постачальником) та споживачем (користувачем). ТУ можуть бути невід'ємною частиною комплекту конструкторської, технологічної або іншої технічної документації на продукцію або окремим документом. В ТУ, які є окремим документом, має бути повний комплекс вимог до продукції, її виготовлення, контролювання, приймання та постачання.
Отже фактично в такому документі як витяг із технічних умов міститься інформація про процес виготовлення, що є комерційною таємницею та не може бути загальнодоступною.
У зв’язку з цим, з метою усунення дискримінаційних вимог та не поширення комерційної таємниці, просимо ВНЕСТИ ЗМІНИ та виключити пункт щодо надання витягу із технічних умов на запропоноване пальне.
Відповідь:
Відповідно до умов тендерної документації вимагається витяг із технічних умов на запропоноване пальне. Тобто учасник не зобов’язаний надати усі сторінки, достатньо надати лише титульний аркуш, який підтверджує затвердження технічних умов. В такому випадку учасником не буде розкрито комерційну таємницю.
Дата відповіді:
15.12.2023 17:03
Відповідь надана
щодо строку дії сертифікатів або паспортів якості
Номер:
1f29b0eb93ef4564a917a3f47c30c65f
Дата опублікування:
14.12.2023 16:40
Опис:
Шановний замовнику! Відповідно до вимог пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації, «З метою підтвердження походження товару та його відповідності встановленим технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі учасники мають надати у складі тендерної пропозиції на бензин А-95 та на дизельне паливо:
- чинний сертифікат відповідності, що виданий уповноваженим органом, про підтвердження такого пального вимогам ДСТУ 7687:2015;
- сертифікат або паспорт якості, що виданий не раніше 01.11.2023.
Не заперечуючи проти необхідності надання, як такого, Сертифікату відповідності на пальне, або паспорту якості, вважаємо необхідним зауважити, що не цілком зрозуміло щодо переліку документів, які вимагаються. Чому вимагається для надання сертифікат або паспорт якості, що виданий не раніше 01.11.2023?
Варто зазначити, що закупівля буде здійснюватися з використанням паливних карток в межах м. Хмельницький або територіальної громади в роздрібній мережі АЗС протягом 2024 року. Предмет закупівлі – нафтопродукти є продуктами тривалого зберігання. Наприклад, бензин А95 – 6 міс, а дизельне паливо – 1 рік. Таким чином встановлення такого штучного бар’єру як встановлення видання не раніше 01.11.2023 є дискримінаційною вимогою.
У зв’язку з цим, просимо ВНЕСТИ ЗМІНИ та виключити пункт щодо строку видачі сертифікатів або паспортів якості.
Відповідь:
Шановний учаснику. Замовник зацікавлений в закупівлі якісного пального. А тому, сертифікати якості повинні бути видані протягом певного періоду. Крім того, вказані сертифікати повинні підтвердити технічні характеристики закуповуваного товару. Сертифікат або паспорт якості, що виданий не раніше 01.11.2023 жодним чином не обмежує учасників, адже із вказаної дати вже пройшло 45 днів.
Дата відповіді:
15.12.2023 17:02
Відповідь надана
Щодо наявності кваліфікаційних критеріїв
Номер:
a20596174f0e49d49c9954a126c04b73
Дата опублікування:
14.12.2023 15:44
Опис:
Шановний Замовнику.
Наразі замовники можуть обходитись без застосування кваліфікаційних критеріїв, які визначає ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», до учасників закупівлі.
Це не поширюється на закупівлі, предметом яких є роботи та послуги. Якщо проводиться саме така закупівля, замовники вимагатимуть документального підтвердження щодо їхньої кваліфікаційної відповідності згідно зі ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Предметом закупівлі є закупівля Товару, а саме: бензину А-95, бензину А-95 покращеної якості, дизельного палива, дизельного палива покращеної якості.
Якщо предметом закупівлі є тверде паливо, бензин, дизель, природний газ, газ для автотранспорту, побутовий газ, електроенергія, то замовники не застосовують норми п. 1 та 2 ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі».
ПРОШУ ПОЯСНИТИ ДОЦІЛЬНІСТЬ ТА ЗАКОННІСТЬ ВСТАНОВЛЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ ВИМОГ ТАКИХ ЯК
- наявність фінанової спроможності.
Відповідно до п.29. Особливостей по постанові № 1178 передбачено, що "У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Відповідь:
Відповідно до роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (відповідь на запит 111/2017), Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Вказані торги оголошені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, якою затверджено «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Згідно із абз.1 п.29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Відповідно до абз.1 п.48 Особливостей, під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону.
Згідно із пунктами 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
При цьому, Особливостями не заборонено застосовувати кваліфікаційні критерії, що передбачені пунктами 3 і 4 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору та наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Дата відповіді:
15.12.2023 17:02