-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95, бензин А-95 покращеної якості, дизельне паливо, дизельне паливо покращеної якості
Завершена
28 689 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 143 445.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 143 445.00 UAH
Період оскарження:
05.12.2023 17:46 - 15.12.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА на дії та бездіяльність Уповноваженої особи щодо неправомірного акцепту пропозиції Учасника ТОВ «МАЗОТ»
Номер:
0532c445c79e41ed93bfc278633d3e54
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-05-017000-a.c1
Назва:
ВИМОГА на дії та бездіяльність Уповноваженої особи щодо неправомірного акцепту пропозиції Учасника ТОВ «МАЗОТ»
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВОГ РЕСУРС» (Україна, 43023, Волинська обл., Луцький р-н, місто Луцьк, вул. Єршова, будинок 1) (надалі – ТОВ «ВОГ РЕСУРС», Скаржник) приймає участь у процедурі закупівлі – № UA-2023-12-05-017000-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-05-017000-a ) (надалі – Процедура закупівлі).
21.12.2023 Замовник в особі уповноваженої особи Протоколом № 259 від 21.12.2023р. відхилив пропозицію Скаржника.
21.12.2023 Замовник в особі уповноваженої особи Протоколом № 260 від 21.12.2023р. визнав учасника ТОВ «МАЗОТ» переможцем щодо закупівлі та прийняв рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем - ТОВ «МАЗОТ».
Внаслідок неправомірних дій, Замовник визнав переможцем ТОВ «МАЗОТ» з ціною БІЛЬШОЮ ВІД НАЙНИЖЧОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ «ВОГ РЕСУРС».
При цьому, Замовник упереджено підійшов до розгляду тендерних пропозицій учасників та відхилив пропозицію ТОВ «ВОГ РЕСУРС» з надуманих причин та упереджено підійшов до розгляну пропозицій ТОВ «МАЗОТ», що наштовхую на думки про зацікавленість певних осіб Замовника у співпраці із ТОВ «МАЗОТ».
Уповноважена особа Замовника акцептувала пропозиції іншого учасника ТОВ «МАЗОТ», однак при обґрунтованому та законному розгляді пропозицій ТОВ «МАЗОТ» - повинна була їх відхилити.
Цим зазначаємо, що Замовником всупереч норм законодавства України були порушені права та законні інтереси суб'єкта оскарження, у зв'язку з чим, користуючись своїми законними правами передбаченими Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та відповідно до «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178 (надалі – Особливості).), ТОВ «ВОГ РЕСУРС» подає цю вимогу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Незаконними, упередженими та такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника, є рішення Замовника про передчасний розгляд пропозицій іншого учасника та незаконну визнання переможцем наступного Учасника..
Зокрема, слід звернути увагу на наступні порушення Замовника.
1. Порушення процедури розгляду тендерних пропозиції та упереджене ставлення до пропозиції Скаржника
Відповідно до п.п.6 п. 49 Особливостей у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені цими особливостями.
Таким чином, при розгляді пропозицій в процедурі відкриті торги з особливостями Замовник в першу чергу розглядає пропозицію учасника, що подав найбільш економічну пропозицію і лише після законного відхилення такої пропозиції приступає до розгляду пропозиції та документів наступного учасника.
Так, уповноваженою особою Замовника протягом одного дня 21.12.2023р. було прийнято 2 рішення, що оформлено відповідно протоколами № 259 (про відхилення пропозиції Скаржника) та № 260 (про визнання переможцем наступного учасника).
Відповідні протоколи були опубліковані в електронній системі Прозорро з інтервалом 1 хвилина, а саме:
№ 259 (про відхилення пропозиції Скаржника) - 21 грудня 2023 11:37;
№ 260 (про визнання переможцем наступного учасника) - 21 грудня 2023 11:38.
Варто зазначити, що обсяг документів, що подавався в складі тендерних пропозицій є досить значним. Так, Учасник ТОВ «МАЗОТ» подав близько 60 документів в складі своєї тендерної пропозиції. Фактично такий обсяг документів не можливо розглянути не те, що протягом 1 хвилини, а навіть і протягом 1 дня.
Свідченням порушення порядку розгляду пропозицій є також те, що:
- Уповноважена особа Замовника до публікації протоколу про відхилення приступила до розгляду наступної пропозиції. Зокрема, було оформлено Звіт з ЄДР о 2023-12-21 09:37:53, тобто до моменту публікації протоколу про відхилення пропозицій Скаржника.
- Уповноважена особа підписала та опублікувала протокол №260 від 21.12.2023 про визнання переможцем учасника ТОВ «МАЗОТ» без належної перевірки його по реєстрам. Зокрема, протокол був опублікований 21 грудня 2023 11:38, в той час як Відповідь на запит до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення була сформована 21 грудня 2023 11:47, тобто уже після публікації протоколу про визнання переможцем.
Такі дії Уповноваженої особи Замовника свідчать про недоброчесність, порушення вимог законодавства щодо проведення закупівель та можуть містити ознаки корупційних діянь. У випадку не скасування протоколу № 260 від 25.12.2023 року – Скаржник буде змушений шукати інші законні способи захисту, в т.ч. й щодо перевірки на наявність в діях уповноваженої особи Замовника корупційних діянь.
Отже, в порушення норм Особливостей, Замовник протягом 1 хвилини розглянув пропозиції наступного учасника та визнав його переможцем закупівлі, що свідчить про порушення норм Особливостей щодо порядку розгляду пропозицій та упереджене ставлення до Скаржника та бажання визнати переможцем наступного учасника - ТОВ «МАЗОТ» для чого були придумані надумані підстави для відхилення Скаржника.
2. Неправомірне акцептування пропозиції іншого учасника – ТОВ «МАЗОТ».
Відповідно до пункту 2 статті 62 України "Про запобігання корупції", в обов'язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками: юридичних осіб, які є учасниками попередньої кваліфікації, учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель", якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень.
Згідно п. 10) ч. 1 ст. 17 ЗУ "Про публічні закупівлі" однією з підстав відхилення тендерної пропозиції учасника є відсутність у юридичної особи, яка є учасником, антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень.
Відповідно до п. 47 Особливостей передбачено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом).
Відповідно до електронної системи Прозорро за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-05-017000-a сума закупівлі становить 28 689 000,00 UAH з ПДВ, тобто понад 20 мільйонів гривень, що передбачає обов’язкову наявність в учасника процедури закупівлі антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми.
Однак, в поданих учасником ТОВ «МАЗОТ» відсутня інформація про наявність антикорупційної програми чи уповановаженого з реалізації антикорупційної програми. Учасником не подано доказів наявності такої антикорупційної програми, що повинна бути затверджена на підставі типової форми антикорупційної програми юридичної особи, що затверджена рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції.
3. Замовником було складено тендерну документацію, що не відповідає вимогам Особливостей.
Замовник в складі тендерної документації, а саме встановив не передбачені вимогами Особливостей додаткові кваліфікаційні критерії.
Відповідно до п.29. Особливостей по постанові № 1178 передбачено, що "У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Тобто це імперативне значення, яке не надає Замовнику права вибору.
Встановивши у тендерній документації такі вимоги, Замовник порушив норми законодавства, що регулюють проведення публічних закупівель
Предметом закупівлі є закупівля Товару, а саме: бензину А-95, бензину А-95 покращеної якості, дизельного палива, дизельного палива покращеної якості. Якщо предметом закупівлі є тверде паливо, бензин, дизель, природний газ, газ для автотранспорту, побутовий газ, електроенергія, то замовники не застосовують норми п. 1 та 2 ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Отже тендерна документація Замовника складена не у відповідності із вимогами закону та Особливостей.
Таким чином, Рішення Замовника є упередженим стосовно Скаржника та як наслідок пропозицію Скаржника було неправмірно відхилено, а пропозицію ТОВ «МАЗОТ» в порушення вимог Документації та Особливостей розглянуто та акцептовано.
Скаржник вважає, що Замовником було порушено такі принципи здійснення публічних закупівель як:
• максимальна економія;
• об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі і
• рівне ставлення до учасників закупівлі.
Також наголошуємо, що відповідно до статті 164-14 Кодексу про адміністративні правопорушення передбачена, зокрема, наступна відповідальність за вчинення неправомірних дій
• тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
• невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення) - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Зважаючи на вищевикладені обставини, керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» та нормами Особливостей,
ПРОШУ:
1. Замовника розглянути дану вимогу.
2. Скасувати своє рішення оформлене Уповноваженою особою у формі протоколу № 260 від 21.12.2023 р. про розгляд та визначення учасника переможцем ТОВ «МАЗОТ».
3. Відхилити пропозицію ТОВ «МАЗОТ» як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника;
4 Відмінити відриті торги по закупівлі № UA-2023-12-05-017000-a через відхилення всіх тендерних пропозицій учасників.
Також повідомляємо про свій намір звернутись за захистом наших прав та законних інтересів до Колегії АМКУ та/або суду, у разі ігнорування та/або незадоволення цієї вимоги, а також повідомлення ДАСУ про вищевказані порушення законодавства. Скаржник буде змушений також шукати інші законні способи захисту, в т.ч. й щодо перевірки на наявність в діях уповноваженої особи Замовника та посадової особи Замовника корупційних діянь.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Спец.pdf 25.12.2023 17:05
Дата подачі:
25.12.2023 17:06
Вирішення:
Замовником вашу вимогу розглянуто. За результатами розгляду можемо повідомити наступне.
1. Щодо часу розгляду пропозицій учасників закупівлі. Законодавцем не встановлено мінімального строку розгляду пропозиції та мінімального строку оприлюднення інформації про її відхилення, тому замовник не обмежений в праві спочатку перевірити всі наявні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації та в подальшому оприлюднити вказані протоколи по черзі по закінченню п`ятиденного строку чи відразу одним днем. Аналогічна позиція викладена в рішеннях Хмельницького окружного адміністративного суду та Сьомого апеляційного адміністративного суду у справі № 560/3582/20.
2. Щодо наявності антикорупційної програми. Відповідно до п.47 Особливостей, Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 цього пункту.
Таким чином, вимагання у складі тендерної пропозиції антикорупційної програми є неправомірним. Замовником проведено торги у відповідності до норм чинного законодавства.
3. Відповідно до роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (відповідь на запит 111/2017), Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Вказані торги оголошені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, якою затверджено «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Згідно із абз.1 п.29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Відповідно до абз.1 п.48 Особливостей, під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону.
Згідно із пунктами 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
При цьому, Особливостями не заборонено застосовувати кваліфікаційні критерії, що передбачені пунктами 3 і 4 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору та наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Враховуючи вищевикладене, Замовником проведено відкриті торги згідно чинного законодавства у сфері закупівель. Підстави для задоволення вашої вимоги відсутні.
Статус вимоги:
Не задоволено