-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації харчування (Послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобилської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Овруцького району Житомирської області)
Послуги з організації харчування (Послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобилської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Овруцького району Житомирської області)
Завершена
24 014 279.47
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 24 014.28 UAH
мін. крок: 0.1% або 24 014.28 UAH
Період уточнення:
25.01.2018 13:02 - 13.03.2018 14:00
Відповідь надана
щодо створення конкурентних умов
Номер:
ad1d017d3b2c4d73a504bf9e6ceb9e9e
Дата опублікування:
02.02.2018 19:08
Опис:
Шановний Замовник! Конкретизуємо питання щодо підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору з огляду на Вашу відповідь:
По-перше, частиною 2 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник установлює ОДИН АБО ДЕКІЛЬКА з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Тобто, включення будь-якого критерію взагалі необов’язкове відповідно до Закону. Отже, Ваше твердження, щодо обов’язковості включення до ТД такого критерію невірне.
По-друге, Ваше обґрунтування щодо необхідності подання учасниками копії договору строк дії якого вичерпано не має логічної послідовності, оскільки, як Ви зауважуєте така необхідність пов’язана з тим, що «Подання учасником аналогічного договору, строк дії якого не вичерпано або продовжується (у якому не передбачено нерозголошення комерційної таємниці), не дає можливості Замовнику оцінити належність дотримання його умов, оскільки відсутня тривала практика його виконання, зацікавлені сторони не встигли подати позови до суду, а такі позови, за їх наявності, можуть бути ще не розглянуті.» Щоб оцінити досвід виконання договору за переліченими Вами критеріями це має бути договір щонайменше 2016 року. Договори за закупівлями попереднього 2017 року, які виконувалися до 31.12.2017 року, і, відповідно, строк дії яких вичерпано, як то передбачено ТД, згідно Вашої відповіді, також не дають можливості оцінити належність дотримання його умов, оскільки, «зацікавлені сторони не встигли подати позови до суду, а такі позови, за іх наявності, можуть бути ще не розглянуті».
По-третє, включення будь-яких додаткових умов до кваліфікаційного критерію, який чітко сформульований ЗУ «Про публічні закупівлі» як: «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» спрямовано на що завгодно, крім виконання принципу максимальної економії та ефективності, оскільки максимальна економія та ефективність можлива лише за наявності більшого кола учасників. У Вас таких умови аж дві: 1. Договір з бюджетною установою 2. Строк дії якого вичерпано. Отже, в два рази менше учасників. Ця аксіома починає підтверджуватися фактами – мінус 1 учасник закупівлі, який не зміг через умови Вашої документації прийняти участь у попередній закупівлі, яка була скасована, та мінус ще один, якщо ви не приведете ТД у відповідність з принципом максимальної економії та ефективності цього разу.
По-четверте, рішенням Антимонопольного комітету України №678-р/пк-пз від 25.01.2018 врегульовано не аналогічне звернення. Так, суб’єктом звернення було ТОВ «Комплекс «РІКО» (код ЄДРПОУ 39350080) зареєстроване 13.08.2014 року, тобто, яке не є новоствореним підприємством. В зазначеному рішенні зазначено «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, та позбавляють можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умови Документації, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги у цій частині».
Отож бо, просимо внести зміни до Документації, надати можливість взяти у закупівлі новоствореним учасникам, визначивши альтернативу для них порівняно з учасниками, які вже мають досвід виконання аналогічних договорів.
Відповідь:
Шановний Учасник! Ваше запитання опрацьовано.
Повідомляємо, що, по-перше, відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв. Законом не обмежено кількість критеріїв, які можуть бути встановлені Замовником: чи це один критерій, чи два, чи три. Також Законом не заборонено зазначати в тендерній документації всі три кваліфікаційні критерії для учасників.
По-друге, у нашій тендерній документації не встановлено обмеження щодо подання аналогічних договорів за якийсь рік.
Виходячи з досвіду проведення процедури закупівлі послуг з харчування дітей та проаналізувавши закупівлі даної послуги іншими Замовниками можна стверджувати, що включення в тендерну документацію такого кваліфікаційного критерію як «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» не є перешкодою для взяття участі у процедурі закупівлі для учасників, оскільки на ринку надавачів даної послуги працює значна кількість як юридичних осіб так і фізичних осіб-підприємців.
Умова щодо наявності аналогічного договору саме з бюджетною установою, строк дії якого вичерпано дає можливість Замовнику торгів оцінити наявність в учасника досвіду роботи в бюджетній сфері, знання та дотримання вимог бюджетного законодавства під час виконання такого договору. Наявність аналогічного договору надає Замовнику захист від недобросовісних учасників, які надають послуги неналежної якості
Враховуючи вищевикладене, встановлення кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» не є порушенням чинного законодавства, а отже, нами не були порушені принципи здійснення закупівель, які передбачені статтями 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді:
07.02.2018 16:13
Відповідь надана
щодо створення конкурентних умов
Номер:
078c936b7da8452bab61115f05f90eb6
Дата опублікування:
31.01.2018 14:49
Опис:
Тендерна документація містить умови, які дискримінують нових учасників і не дає можливості взяти участь у закупівлі послуги з організації харчування. ТОВ «ІНСОЦПРОЕКТ» зареєстровано у 2017 році, підприємство має всі необхідні потужності для надання послуги з організації харчування дітей у 2018 році на умовах, що передбачені документацією і виконання умов договору у запропонованій Замовником редакції належним чином.
По-перше, новостворені учасники, в тому числі ТОВ «ІНСОЦПРОЕКТ», не можуть взяти участь у цій закупівлі, оскільки, учасникам потрібно надати копію аналогічного договору з бюджетною установою, строк дії якого вичерпано. Відсутність таких документів у учасників з різних причин, особливо що стосується новостворених підприємств, які, апріорі, не можуть мати таких договорів і, відповідно, не можуть їх здобути, оскільки створюються антиконкурентні умови, робить неможливим їх участь у закупівлі. Практика рішень АМК України свідчить, що з метою залучення на ринок закупівель за державні кошти більшої кількості учасників, розширення конкуренції та залучення нових учасників, вимога про надання договорів є надмірною, оскільки не дає можливості взяти участь всім бажаючим, в тому числі новоствореним учасникам, чим створює неконкурентні умови, що порушує принципи проведення закупівель, передбачені ЗУ «Про публічні закупівлі».
З метою недопущення дискримінації учасників просимо внести зміни до Документації, надати можливість взяти у закупівлі новоствореним учасникам, визначивши альтернативу для них порівняно з учасниками, які вже мають досвід виконання аналогічних договорів.
Дякуємо!
Відповідь:
Управління праці та соціального захисту населення Овруцької РДА опрацювавши запитання до процедури закупівлі послуг з харчування дітей щодо недопущення дискримінації учасників та внесення змін до Документації повідомляє наступне.
Відповідно до пункту 1.3 частини 5 розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної документації» Документації нами визначено кваліфікаційний критерій для учасників Процедури закупівлі -„Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору” - досвід виконання аналогічного договору (копія аналогічного договору з бюджетною установою, строк дії якого вичерпано (якщо таким договором не передбачено нерозголошення комерційної таємниці) або довідку за формою, наведеною у додатку №7 (якщо таким договором передбачено нерозголошення комерційної таємниці); відгук бюджетної організації про якість надання аналогічних послуг).
Включення даного кваліфікаційного критерію до тендерної документації передбачене ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Подання учасником аналогічного договору, строк дії якого не вичерпано або продовжується ( у якому не передбачено нерозголошення комерційної таємниці), не дає можливості Замовнику оцінити належність дотримання його умов, оскільки відсутня тривала практика його виконання, зацікавлені сторони не встигли подати позови до суду, а такі позови, за іх наявності, можуть бути ще не розглянуті.
На виконання принципу максимальної економії та ефективності ми вважаємо, що вимога щодо надання учасником копії аналогічного договору з бюджетною установою, строк дії якого вичерпано, надає Замовнику захист від недобросовісних учасників, які надають послуги неналежної якості.
Також ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити також і іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідність до неї включити.
Крім того зазначаємо, що рішенням Антимонопольного комітету України №678-р/пк-пз від 25.01.2018 за аналогічним зверненням скаргу не задоволено.
Враховуючи вищевикладене ми вважаємо, що нами не були порушені принципи здійснення закупівель, які передбачені статтями 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді:
01.02.2018 12:19