• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 - 79710000-4 - Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єктів та майна ДУ «Територіальне медичне об’єднання МВС України по Черкаській області»)

Код ДК 021:2015 -79710000-4 -Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єктів та майна ДУ «Територіальне медичне об’єднання МВС України по Черкаській області») Код товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі ДК 021:2015 -79710000-4 -Охоронні послуги Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТД охорона приміщень 2024", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно умов тендерної документації. Застосовані критерії оцінки - ціна (питома вага критерію - 100%)

Завершена

400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 000.00 UAH
Період уточнення: 21.11.2023 16:51 - 26.11.2023 00:00
Відповідь надана

щодо наявності сертифікату

Номер: 126f7f4f83cd4a4a83906773b53bad06
Дата опублікування: 21.11.2023 22:11
Опис: Шановний Замовник,просимо прибрати дискримінаційну вимогу. Відповідно до Документації тендерна Учасник повинен мати діючий сертифікат на систему управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони відповідно до ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування». Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до потенційних Учасників. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про наявність діючого сертифікату на систему управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони відповідно до ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”. Враховуючи вищевикладене вважаємо, що Замовник вимогою щодо наявності сертифіката порушив принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників. Просимо привести документацію відповідно чинному законодавству та внести зміни в тендерну документацію.
Відповідь: Шановний Учаснику! Відповідно до п.20 ч.1 ст.1 Закону України від 05.06.2014 № 1315 «Про стандартизацію» (далі – Закон № 1315), Стандарт – нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері. Відповідно до п.1 ч.1 ст. 4 Закону № 1315 метою стандартизації в Україні є: забезпечення відповідності об’єктів стандартизації своєму призначенню. Згідно з п. 3 ч. 2 другої ст. 22 Закону України від 25.12.2015 № 922 «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Крім того, згідно з п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Таким чином, сертифікат відповідності – це документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності, а метою будь-яких закупівель є, в першу чергу, придбання надійних та якісних товарів, робіт і послуг. У свою чергу постачальник, з метою підтвердження встановлених вимог до товарів, робіт чи послуг, які він пропонує на ринку, може звернутись до будь-якого спеціалізованого органу з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований національним органом України з акредитації у відповідній сфері. Не сертифікована продукція може поступатися за якістю аналогічній за кваліфікаційними критеріями та характеристиками сертифікованій. Дана вимога обумовлена тим, що об’єкт охорони Замовника є об'єктом де цілодобово перебувають працівники Замовника та пацієнти, які знаходяться на лікуванні, і Замовник вважає за необхідне вжити всіх можливих заходів для посилення охорони, що особливо актуальним є у період дії правового режиму воєнного стану. Таким чином, можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікату який засвідчує відповідність Учасника до вимог стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони», передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом, в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами. Також, щодо правомірності витребування замовником сертифікату який засвідчує відповідність Учасника до вимог стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони» повідомляємо наступне: Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону, замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Так, виходячи зі змісту цієї норми, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі замовник може вимагати від учасника надання у складі його пропозиції сертифікату який засвідчує відповідність Учасника до вимог стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони». Згідно з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що викладена, зокрема, в рішеннях від 09.09.2020 № 16980-р/пк-пз, від 01.06.2020 № 10800-р/пк-пз, від 23.10.2019 № 15333-р/пк-пз та інших, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції згаданих документів, у тому числі сертифікату відповідності. Колегія суддів Касаційного адміністративного суду Верховного Суду згідно з постановою від 24.06.2020 у справі № 826/15639/17 виклала позицію, що, хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів). Можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікату, який засвідчує відповідність Учасника до вимог стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони» передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом, та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами. Отже, Вами жодним чином не аргументовано та не доведено наявність дискримінації щодо Учасників відносно згаданого ДСТУ. Зокрема учасники не мають жодних перешкод для отримання відповідного сертифікату, що виключає дискримінаційність умов тендерної документації.
Дата відповіді: 24.11.2023 16:31