-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Шкільний автобус
Завершена
4 950 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 750.00 UAH
Період уточнення:
02.11.2023 13:47 - 24.11.2023 00:00
Відповідь надана
Щодо тех.вимог
Номер:
92d7a5d6a4c64c34b1714d292f3a19f2
Дата опублікування:
06.11.2023 15:22
Опис:
Шановний Замовник!
Хочемо звернути Вашу особливу увагу, що для комфортних, дальніх поїздок дітей за кордон існують інші Автобуси, які виготовляюсься саме з метою їх використання для туристичних цілей. Встановлені вами завищені вимоги до комфортності шкільного автобусу, діти не зможуть відчути та позитивно оцінити, оскільки шкільний автобус має обмеження швидкості до 70 км. за годину, а переміщення по дорогам країн ЄС ( в тому числі по автобанам) передбачає рух автомобіля зі швидкістю більше 70 км/год., що збільшить час перебування у дорозі.
Тому, просимо переглянути бюджет на придбання шкілього автобусу зі стандартними технічними характеристиками, передбаченими ДСТУ 7013:2009, що дозволить заощадити кошти ліцею, дозволить залучити постачальників на конкурентній основі, та змінити Додаток 1 або повністю переглянути предмет закупівлі до визначених вами цілей.
Відповідь:
Стосовно наданих Вами пропозицій, інформуємо, що даною закупівлею ми, як Замовник, планували з метою економії бюджетних коштів придбати універсальний автобус який буде можливо використовувати для перевезення дітей як за маршрутами шкільного автобусу так і для дальніх поїздок по території України та за кордон.
Дата відповіді:
07.11.2023 08:27
Відповідь надана
Не передбачені законодавством документи
Номер:
cae8a492b0f64557a8899451f88241c3
Дата опублікування:
06.11.2023 13:01
Опис:
Пунктом 1.5. розділу III Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ЗАМОВНИК вимагає надання учасниками Акціонерними товариствами: «довідку з депозитарної установи із зазначенням інформації про кінцевого (-их) бенефіціарного (-их) власника (-ів), члена або учасника відсоток у статутному капіталі яких складає 10 і більше відсотків із зазначенням інформації про відсоток у статутному капіталі такого бенефіціарного власника, члена або учасника». Відповідно до Додатку № 29 до Регламенту провадження депозитарної діяльності ЦД Національним Депозитарієм України не передбачено надання вказаної вами довідку. Тому, ця вимога є незаконною. Прошу внести зміни до тендерної документації та виключити необхідність надання для Акціонерних товариств вказаної довідки.
Відповідь:
Доброго дня ! Дякуємо за зауваження. Відповідні зміни були внесені до Тендерної документації.
Дата відповіді:
06.11.2023 16:17
Відповідь надана
Невідповідність вимогам постанови Кабінету Міністрів № 950 від 22 серпня 2023 року
Номер:
7b4cff91292a40c2864e6f26c049f6d2
Дата опублікування:
03.11.2023 19:44
Опис:
Тендерна документація Замовника не відповідає вимогам постанови Кабінету міністрів № 950 від 22 серпня 2023 року "Про внесення змін до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів". Відповідно до зазначеної постанови Тендерна документація Замовника поминна містити такі вимоги:
“Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
Якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, замовник визначає в тендерній документації вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено ідентифікаційний номер (VIN) колісного транспортного засобу з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника колісного транспортного засобу в Україні та місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено ідентифікаційний номер (VIN) колісного транспортного засобу з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника колісного транспортного засобу в Україні та місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні.
Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи під час проведення моніторингу процедур закупівель, особливості яких передбачені у пункті 61 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, у разі виявлення ознак невідповідності тендерної пропозиції учасника/переможця процедури закупівлі вимогам щодо ступеня локалізації, визначеним у тендерній документації, зазначає про це у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Держаудитслужба інформує Мінекономіки про встановлення таких ознак невідповідності.”. Просимо привести тендерну документацію у відповідність до постанови Кабінету Міністрів № 950 від 22 серпня 2023 року.
Відповідь:
Доброго дня ! Дякуємо за зауваження. Відповідні зміни були внесені до Тендерної документації.
Дата відповіді:
06.11.2023 16:17
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі
Номер:
b3b59f2e852549848de9c053fed26aa7
Дата опублікування:
03.11.2023 19:37
Опис:
Шановний Замовник, тендерною документацією передбачені вимоги, які повнісю обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі із автобусами українських виробників шкільних автобусів. Так, у Додатку №1 тендерної документації, який має назву «Вимоги до предмету закупівлі» визначені вимоги до предмету закупівлі, зокрема: Товар має відповідати вимогам, визначеним Замовником, що підтверджується вказаними конкретними характеристиками запропонованого Товару, а саме: "Місткість паливного бака не менше 150 л, ASR (Система запобігання ковзанню), EBS (Електронний контроль системи гальм), AEBS (Удосконалена система екстреного гальмування), ESP (Електрона система стабілізації), LDWS (Система попередження про виїзд зі смуги).Система автоматичного пожежогасіння моторного відділення., Два мікрофони для інформування школярів, Кондиціонер салону з індивідуальним обдувом пасажирських місць. Індивідуальне освітлення пасажирських місць.,Обігрів переднього бокового вікна водія та вікна передньої двері для запобігання запотіванню,Бокові дзеркала заднього огляду з електрорегулюванням положення."
Ці вимоги є дискримінаційними тому, що шкільні автобуси Українських виробників, а саме: ЕТАЛОН, АТАМАН, БОГДАН, ЗАЗ, що може бути запропоновані нами до закупівлі у вказаному тендері, та повністю відповідають вимогам ДСТУ 7013:2009 не мають таких технічних характеристик, зазначених вище і комплектації, яка визначена Замовником в Додатку 1 Тендерної документації - «Вимоги до предмету закупівлі». Також Замовник в цьому Додатку 1 зазначає, що з метою дотримання законодавства про захист економічної конкуренції, учасник може враховувати еквівалент або аналог за умов повної відповідності технічних характеристикам. Тобто, всі учасники, які пропонують автобуси Українських виробників заздалегіть приречені на відхилення їх пропозицій, тому що їх технічні характеристики не відповідають вимогам Додатку 1 тендерної документації Замовника. Також, дані вимоги у документації не відповідають вимогам встановленим до шкільних автобусів національним стандартом - ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги». Антимонопольним комітетом України було направлено Міністерству освіти і науки України обов’язкові для застосування при проведенні закупівель. Рекомендації від 01.06.2021 р. № 16-рк стосовно недопущення встановлення в технічній специфікації тендерної документації при закупівлі шкільних автобусів вимог, не передбачених національними стандартами України. Вказаними рекомендаціями, зокрема, було зазначено, що встановлення в тендерній документації вимог до технічних параметрів шкільного автобуса, не передбачених ДСТУ 7013:2009, є дискримінаційною умовою для учасників у тендерній документації Замовників, складеній під технічні параметри шкільних автобусів певного виробника, що призводить до значного звуження кола учасників закупівлі. Також бюджет закупівлі значно перевищує (майже на на два мільйона) вартість будь-якого шкільного автобуса Українського виробництва. Враховуючи вище зазначене, Замовник планує придбати шкільний автобус закордонного виробника. Такими діями Замовник, під час дії військового стану, економічного занепаду, відмовляється підтримувати Українських виробників шкільних автобусів та економіку України, та суворо порушує вимоги законодавства України що стосується публічних закупівель. Враховуючи викладене вище, прошу Вас внести зміни до документації та викласти її таким чином, щоб вона не містила дискримінаційних вимог. В іншому випадку будемо вимушені звертатись зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Відповідь:
Повідомляємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником, а також повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Так, технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Крім того, технічна специфікація замовника даної закупівлі не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, та, як наслідок, дана тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Стосовно рекомендацій Антимонопольного комітету України від 01.06.2021 № 16-рк, зазначені рекомендації АМКУ порушують питання забезпечення підвезення транспортом школярів, що проживають у сільській місцевості, до закладів освіти, про що зазначено в даних рекомендаціях.
Встановлені у даній закупівлі технічні вимоги до товару у частині безпеки та комфортності зумовлені особливостями його потреби, а саме: дальні поїздки дітей за кордон. Такі вимоги не погіршуюють та включають в себе вимоги ДСТУ 7013:2009.
Водночас, ДСТУ 7013:2009 було затверджено з наданням йому чинності з 01.01.2010 наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 27.04.2009 № 18 «Про затвердження національного стандарту», тобто 13 років тому. Наявні вимоги до предмету закупівлі відповідають ДСТУ 7013:2009 та враховують розвиток сфери машинобудування з моменту набрання чинності ДСТУ 7013:2009, а також – воєнне сьогодення. Вимога про наявність, зокрема, автоматичної системи пожежогасіння зумовлена наявною на сьогодні підвищеною повітряною небезпекою. Такі обставини, серед інших, відповідно впливають на вартість транспортного засобу.
Також, у ДСТУ 7013:2009 зазначено, що автобуси спеціалізовані для перевезення школярів, залежно від виконання повинні відповідати вимогам ДСТУ UN/ЕСЕ R 52-01 для автобусів класу В, ДСТУ UN/ЕСЕ R 36-03 для автобусів ІІІ класу за винятком вимог, наведених у цьому стандарті, та вимогам цього стандарту.
У Примітці до зазначеного вище абзацу в ДСТУ 7013:2009 зазначено наступне: «Тут і далі дія ДСТУ UN/ЕСЕ R 52-01 поширена на автобуси, призначені для перевезення не більше 22 пасажирів, а ДСТУ UN/ЕСЕ R 36-03 - на автобуси, призначені для перевезення більше 22 пасажирів.»
Однак, ДСТУ UN/ЕСЕ R 36-03 було скасовано з 01.01.2017 згідно з наказом ДП УкрНДНЦ від 21.11.2016 № 392, що виключило з державного регулювання у частині технічних умов та стандартів шкільні автобуси місткістю понад 22 пасажиромісця.
Також слід додати, що вказані в даній закупівлі вимоги відповідають діючим на сьогодні нормам ЄС, встановленим Правилами ЄЕК ООН, у відповідність до який, враховуючи шлях нашої країни до Євроінтеграції, у найближчий час буде приведено діюче законодавство України.
Ми, як замовник, вітаємо конкурентну участь якомога більшої кількості учасників з метою придбання якісного товару, який відповідає нашим сьогоднішнім потребам за якомога меншою вартістю, але не за рахунок зниження рівня безпеки перевезень дітей, а також вважаємо що вітчизняне машинобудування повинно розвиватись, а не усіма зусиллями прагнути відповідати вимогам десятирічної давнини, називаючи розвиток - дискримінацією.
Дата відповіді:
06.11.2023 16:52
Відповідь надана
Бюджет закупівлі
Номер:
e831b9991d434cff8ffe20625ffc3b89
Дата опублікування:
02.11.2023 16:04
Опис:
Доброго дня! Чому Замовник встановлює такий захмарний бюджет закупівлі за шкільний автобус, в той час як всі українські виробники шкільних автобусів а також їх офіційні дилери не продають шкільні автобуси дорожче ніж 3250000,00 грн/ з ПДВ. Ціни автобусів українських виробників зазначені в Prozorro market. А шкільні автобуси, без урахування автобусів для перевезення школярів з обмеженою здатністю до пересування коштують не більше 3000000, 00 грн.
Також хочемо зауважити, що всі шкільні автобуси українського виробництва відповідають ДСТУ 7013:2009 і цим ДСТУ не передбачені вимоги щодо наявності в автобусі таких систем як , AEBS (Удосконалена система екстреного гальмування), LDWS (Система попередження про виїзд зі смуги), система автоматичного пожежогасіння моторного відділення, кондиціонер салону з індивідуальним обдувом пасажирських місць, індивідуальне освітлення пасажирських місць, пневмосидіння водія, бокові дзеркала заднього огляду з підігрівом та електрорегулюванням положення.
Якщо у Замовника є вільні або зайві 1950000,00 грн., пропонуємо оголосити торги на дрони, або пікапи для ЗСУ!!!
Відповідь:
Повідомляємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником, а також повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Так, технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Крім того, технічна специфікація замовника даної закупівлі не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, та, як наслідок, дана тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Встановлені у даній закупівлі технічні вимоги до товару у частині безпеки та комфортності, які видалися заявнику зависокими, зумовлені особливостями його потреби, а саме: дальні поїздки дітей за кордон. Такі вимоги не погіршуюють та включають в себе вимоги ДСТУ 7013:2009.
Водночас, ДСТУ 7013:2009 було затверджено з наданням йому чинності з 01.01.2010 наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 27.04.2009 № 18 «Про затвердження національного стандарту», тобто 13 років тому. Наявні вимоги до предмету закупівлі відповідають ДСТУ 7013:2009 та враховують розвиток сфери машинобудування з моменту набрання чинності ДСТУ 7013:2009, а також – воєнне сьогодення. Вимога про наявність, зокрема, автоматичної системи пожежогасіння зумовлена наявною на сьогодні підвищеною повітряною небезпекою. Такі обставини, серед інших, відповідно впливають на вартість транспортного засобу.
Також слід додати, що вказані в даній закупівлі вимоги відповідають діючим на сьогодні нормам ЄС, встановленим Правилами ЄЕК ООН, у відповідність до який, враховуючи шлях нашої країни до Євроінтеграції, у найближчий час буде приведено діюче законодавство України.
Ми, як замовник, вітаємо конкурентну участь якомога більшої кількості учасників з метою придбання якісного товару, який відповідає нашим сьогоднішнім потребам за якомога меньшою вартістю, але не за рахунок зниження рівня безпеки перевезень дітей.
Дата відповіді:
03.11.2023 16:03