-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з виготовлення картографічної основи масштабу 1:10000 Володимир-Волинської міської територіальної громади
Завершена
766 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 830.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 830.00 UAH
Період уточнення:
20.10.2023 14:48 - 11.11.2023 00:00
Відповідь надана
Необхідність усунення порушень
Номер:
b9a0bead250a45368eda3ca1579ab7b2
Дата опублікування:
24.10.2023 12:21
Опис:
Доброго дня, звертаємося з метою усунення порушень.
Перше.
Підпунктом 1.1. пункту 1 Розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації встановлено таке: «відповідне спеціалізоване ліцензійне програмне забезпечення, що дозволяє створити топографічну/картографічну основу у цифровій формі - з зазначенням серійних номерів ліцензій -не менше ніж на 6 робочих місць (6 ліцензій)».
Серійні номери ліцензій є конфіденційною інформацією та не підлягають публічному розголошенню. Вимога про їх зазначення є незаконною, тому просимо виключити фразу «з зазначенням серійних номерів ліцензій» з положень пп.1.1. п.1 Розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації та викласти його у новій редакції.
Друге.
Вами неправомірно визначено наступну вимогу до Учасника: «учасник повинен надати авторизаційний лист-підтвердження від офіційного розробника/дистриб’ютора програмного забезпечення ESRI ArcGIS або еквівалент про те, що Учасник має право здійснювати постачання, оновлення та технічну підтримку програмного забезпечення ArcGIS Desktop Basic Single Use Perpetual License 1 (ліцензія) робоче місце».
По-перше, з метою її «приховання» дана вимога, що стосується кваліфікаційних критеріїв (наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій) зазначена не у відповідному додатку №1 до тендерної документації разом з іншими кваліфікаційними критеріями, а серед шести сторінок Технічної специфікації, викладеної у додатку №2 до тендерної документації.
По-друге, даною вимогою встановлюється пряме обмеження зазначеному у пп.1.1. п.1 Розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації, який не передбачає конкретизації програмного забезпечення.
По-третє, вимагаючи підтвердження наявності конкретного ліцензійного програмного забезпечення (ArcGIS Desktop Basic Single Use Perpetual License 1 (ліцензія) робоче місце) без можливості надання еквіваленту, вами порушено принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них (ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Оскільки такою вимогою ви звужується можливість участі у закупівлі виключно до тих учасників, які мають детально конкретизоване вами програмне забезпечення, навіть при можливості надання послуг за предметом закупівлі з використанням функціоналу іншого (інших) програмного забезпечення.
По-четвертє, на офіційних сайтах Esri та EsriUkraine, а також Softlist (ліцензіари ArcGis) немає інформації про можливість придбати та ціни, строки тощо саме ArcGIS Desktop Basic Single Use Perpetual License. Тобто вами у тендерній документації встановлена дана вимога задля участі саме того учасника, який колись вже мав змогу придбати саме таке програмне забезпечення.
Усуньте, будь ласка, зазначену дискримінуючу вимогу (п.11 додатку №2 до тендерної документації – необхідно виключити) з метою виправлення допущених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Третє.
Вами неправомірно визначено наступну вимогу до Учасника: «12. За результатами наданих послуг Виконавець надає Замовнику:
12.5 Ліцензійне програмне забезпечення: ArcGIS Desktop Basic Single Use Perpetual License1 (ліцензія) робоче місце, з метою перегляду, друку та редагування створених за результатами виконаних послуг.
12.6 Проведення навчання персоналу Замовника по роботі із програмним забезпеченням».
По-перше, аналогічно попередній дана вимога умисно «прихована» від інших кваліфікаційних критеріїв шляхом зазначення її у додатку №2, а не у додатку №1 до тендерної документації.
По-друге, вами не надано жодних пояснень з приводу того, чому Виконавець має надавати Замовнику своє ліцензійне програмне забезпечення та проводити навчання персоналу? Чому Виконавець повинен проводити це за власний рахунок та включати це у вартість своїх послуг при розрахунку цінової пропозиції?
По-третє, як Виконавець може передати програмне забезпечення, що на усіх правових підставах знаходиться у його користуванні іншій юридичній особі (замовнику)? Ліцензії та ключі доступу знаходяться і використовуються виключно тією фізичної/юридичною особою/фізичною особою-підприємцем, який уклав договір із ліцензіаром та сплатив за дані ліцензії, їхню технічну підтримку, оновлення тощо. Замовник у такому випадку не буде мати законних підстав на використання ліцензійного програмного забезпечення. Замовник зобов’язаний самостійно придбати собі необхідне програмне забезпечення та провести навчання свого персоналу, а не покладати цей обов’язок на Виконавця.
Дана вимога підпунктів 12.5, 12.6 пункту 12 додатку №2 до тендерної документації в комплексі з попередньою вимогою повинна бути виключена з тендерної документації як незаконна.
Шановний Замовник, просимо вас відреагувати на вимоги та усунути допущені порушення, оскільки ваша тендерна документація дискримінує виконавців робіт із землеустрою та не відповідає приписам законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідь:
Добрий день. 1.Наказом МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ "Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт" від 11.02.2014 року № 65 (далі - Наказ) передбачено вимоги до технічного забезпечення виконавців робіт, однією із таких вимог є наявність ліцензійного програмного забезпечення. Вимога щодо зазначення серійних номерів ліцензій убезпечує Замовника від недобросовісних виконавців, які не мають в наявності ліцензії, в свою чергу Замовник не вимагає надати ключ і доступ до програмного забезпечення, а лише підтвердити наявність в Учасника ліцензії.
Тому, вважаємо за необхідне не вносити зміни до документації щодо цього питання.
2. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до неї.
Вимога про авторизаційний лист-підтвердження стосується кількісних та якісних характеристик, адже лише безпосередньо вофіційного розробника/дистриб’ютора програмного забезпечення можуть гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності, оновлення та технічну підтримку програмного забезпечення (принцип ефективності та раціональності закупівлі).
Як засвідчує практика, без надання учасниками торгів гарантій підтвердження виконання послуг у формі листів авторизації від офіційного розробника/дистриб’ютора, ризики невиконання учасниками-переможцями торгів суттєво зростають і є невиправданими та недопустимими.
Тому, вимога про надання листів авторизації (гарантійних листів) не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель та не створює дискримінаційних умов і перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, які насправді мають можливість використовувати якіснепрограмні забезпечення.
Окрім того, як і в Додатку №2 Технічна специфікація, так і пунктом 3.7 розділу 3 Тендерної документації передбачено можливість використання «еквіваленту», а саме: «Якщо в технічній специфікації міститься посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, то слід розуміти у значені «або еквівалент».
Тому, вважаємо за необхідне не вносити зміни до документації щодо цього питання.
3. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до неї.
В свою чергу, вимога, яка передбачена пунктом 12.5 «Ліцензійне програмне забезпечення: ArcGISDesktopBasicSingleUsePerpetual License1 (ліцензія) робоче місце, з метою перегляду, друку та редагування створених за результатами виконаних послуг», напряму стосується технічних характеристик, оскільки за результатами надання послуг, Учасник повинен надати Замовнику цифрову топографічну основу в електронному вигляді для перегляду, друку та редагування.
Оскільки цифрова топографічна основа створюється з метою подальшого розроблення комплексного плану просторового розвитку території Володимир-Волинської міської територіальної громади і є основою для внесення до містобудівного кадастру, формування профільних геопросторових даних та вирішення інших завдань із забезпечення містобудівної діяльності на регіональному та місцевому рівнях, то результати послуги, за даною закупівлею, будуть використовуватися в тому числі і для розроблення комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади. Враховуючи формат електронних документів містобудівної документації (постанова Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 632 “Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території”), Виходячи з цього було визначено кількість та спосіб передачі матеріалів на адресу Замовника як в паперовому так і в електронному вигляді. Для його прочитання та перегляду Замовник повинен мати повний функціонал необхідного спеціалізованого ліцензованого програмного забезпечення та відповідні знання та навики для роботи в ньому персоналу замовника. Адже, використання неліцензійного програмного забезпечення тягне за собою кримінальну або адміністративну відповідальність (ст. 176 ККУ та ст. 51-2 КУпАП).
Щодо проведення навчання персоналу, то Учасник повинен провести інструктаж щодо використання програмного забезпечення для перегляду, друку та редагування створених за результатами виконаних послуг комплексного плану в межах закупівлі ДК 021:2015:71350000-6: Науково-технічні послуги в галузі інженерії (Послуги з виготовлення картографічної основи масштабу 1:10000 Володимир-Волинської міської територіальної громади) з подальшою передачею ліцензованого програмного забезпечення, а оскільки послуги які передбачені закупівлею становлять більшу кількість та вартість ніж саме програмне забезпечення, то Замовник здійсню закупівлю саме, як послуги з виготовлення картографічної основи масштабу 1:10000 Володимир-Волинської міської територіальної громади, а не товару ліцензійного програмного забезпечення.
Тому, вважаємо за необхідне не вносити зміни до документації щодо цього питання.
Дата відповіді:
25.10.2023 16:35